Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 865 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 35  Next
Author Message
 Post subject: Re: Justin Kluivert
PostPosted: 25 Aug 2017 11:55 

Jerome wrote:
Dit bedoel ik dus. Dan zetten ze wanprestaties neer en dan zijn het de talenten die als eerste sneuvelen.

Gooi De Ligt, Dolberg en Kluivert maar weg. Oh ja en die Onana loopt ook te grabbelen.

Men heeft nog steeds niet door dat de talenten niet het probleem vormen.

Justin Kluivert is trouwens technisch de beste speler van de selectie. Hoe triest is het dat een aankoop van 12 miljoen er totaal niet bij in de buurt komt. Dat hij zich soms verkeerd gedraagt is waar. Alleen dat is nog overkomelijk.

Hij kan er niks aan doen dat hij nu vast in de basis moet staan omdat de concurrentie weinig voorstelt. Vergeet dat niet. En je hebt Neres toch gezien in de basis? Dat was 100x erger. Ik heb Kluivert die verdediger van Nice gek zien spelen. Alleen kan hij het nog niet elke wedstrijd en moet het rendement nog omhoog. Je moet naar Overmars kijken dat er nog steeds geen fatsoenlijke buitenspeler is aangetrokken. Younes heeft niet eens een concurrent en verder mogen de jonkies het uitzoeken. Het is heel vreemd dat Kluivert nooit meer op links staat terwijl hij daar zijn beste wedstrijd speelde (thuis tegen Feyenoord).
Kluivert houdt het maar een uur vol. Hou toch eens op de eigen jeugd te verheerlijken. Neres is in alles beter dan Kluivert. Laat die jongen maar eens 5 wedstrijden staan.
Ik heb het niet over De Ligt. Dolberg speelt trouwens ook als een natte krant. Niet een of twee wedstrijden, nee, de hele voorbereiding al. Vorig seizoen heeft hij ze ook op de kloten gekregen van Bosz. Die zei dat hij met zijn instelling beter naar huis kon gaan uit het trainingskamp.
Ben het wel met je eens dat talenten ervaring naast zich nodig hebben.

PostPosted: 25 Aug 2017 12:47 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
renemar wrote:
Jerome wrote:
Dit bedoel ik dus. Dan zetten ze wanprestaties neer en dan zijn het de talenten die als eerste sneuvelen.

Gooi De Ligt, Dolberg en Kluivert maar weg. Oh ja en die Onana loopt ook te grabbelen.

Justin Kluivert is trouwens technisch de beste speler van de selectie. Hoe triest is het dat een aankoop van 12 miljoen er totaal niet bij in de buurt komt. Dat hij zich soms verkeerd gedraagt is waar. Alleen dat is nog overkomelijk.

Hij kan er niks aan doen dat hij nu vast in de basis moet staan omdat de concurrentie weinig voorstelt. Vergeet dat niet. En je hebt Neres toch gezien in de basis? Dat was 100x erger. Ik heb Kluivert die verdediger van Nice gek zien spelen. Alleen kan hij het nog niet elke wedstrijd en moet het rendement nog omhoog. Je moet naar Overmars kijken dat er nog steeds geen fatsoenlijke buitenspeler is aangetrokken. Younes heeft niet eens een concurrent en verder mogen de jonkies het uitzoeken. Het is heel vreemd dat Kluivert nooit meer op links staat terwijl hij daar zijn beste wedstrijd speelde (thuis tegen Feyenoord).
Kluivert houdt het maar een uur vol. Hou toch eens op de eigen jeugd te verheerlijken. Neres is in alles beter dan Kluivert. Laat die jongen maar eens 5 wedstrijden staan.
Ik heb het niet over De Ligt. Dolberg speelt trouwens ook als een natte krant. Niet een of twee wedstrijden, nee, de hele voorbereiding al. Vorig seizoen heeft hij ze ook op de kloten gekregen van Bosz. Die zei dat hij met zijn instelling beter naar huis kon gaan uit het trainingskamp.
Neres is in alles beter dan Kluivert? Die mag je onderbouwen.

Dolberg speelt niet als een natte krant. Ik zie hem weinig fouten maken als hij de bal krijgt. Als hij geen ballen meer zou vasthouden, geen duels meer zou winnen, schoten niet in de buurt van de goal zouden komen en zijn kaatsen en passes dramatisch zouden zijn etc. had je een punt. Maar dat is allemaal niet het geval.

PostPosted: 25 Aug 2017 15:53 

Jerome wrote:
renemar wrote:
Jerome wrote:

Dolberg speelt niet als een natte krant. Ik zie hem weinig fouten maken als hij de bal krijgt. Als hij geen ballen meer zou vasthouden, geen duels meer zou winnen, schoten niet in de buurt van de goal zouden komen en zijn kaatsen en passes dramatisch zouden zijn etc. had je een punt. Maar dat is allemaal niet het geval.
Kun jij onderbouwen waarom Kluivert beter is? Wil je serieus beweren dat Dolberg weinig fout doet? Ik zou al tevreden zijn als hij überhaupt wat zou doen. Met zijn talent is het een belediging wat hij "presteert".

PostPosted: 25 Aug 2017 16:17 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Kluivert passeert makkelijk maar de eindpass is vaak klote en zijn rendement is ook bijna niks..

PostPosted: 25 Aug 2017 18:03 

Morfe0 wrote:
Kluivert passeert makkelijk maar de eindpass is vaak klote en zijn rendement is ook bijna niks..
Eens. Younes krijgt vaak het verwijt dat hij geen voorzet en geen rendement heeft. Eerste seizoenshelft vorig seizoen zonder meer waar. Maar die heeft nu toch al 2 assists en een doelpunt achter zijn naam. En Kluivert?

PostPosted: 25 Aug 2017 18:45 
Erelid

Jerome wrote:
renemar wrote:
un jij onderbouwen waarom Kluivert beter is?
Persoonlijk vind ik onze buitenspelers eigenlijk allemaal één pot nat. Of nou ja, dat klinkt ook heel negatief, maar ik bedoel dat het elkaar gewoon niet zo heel veel ontloopt qua niveau. Younes, Cerny, Kluivert, Neres. Allemaal spelers die wel mee kunnen bij Ajax alleen (bijna) nooit echt het verschil voor je maken. Wat dat betreft allemaal net-niet.

PostPosted: 18 Sep 2017 11:33 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Deze Kluivert kan gewoon niet. Ik vind hem dit seizoen echt slecht.

We hebben vaak kritiek op Younes maar die komt zijn man zo nu en dan wel voorbij. Kluivert probeert steeds hetzelfde kunstje. Neemt de bal aan, wil hem langs zijn man tikken en wil er dan langs (of doorheen) lopen. Ook doet hij dit op plekken waar dit niet kan (loopt hij zich stuk op de achterlijn). Verder zie ik het niet. Eèn keer per wedstrijd heeft hij een leuke andere actie vaak midden op het veld maar dat loopt ook vaak stuk.

Op dit moment vind ik Neres slimmer spelen. Loopt beter en is ook gevaarlijker voor de goal. Hij komt daar wel of probeert daar te komen. Doet Kluivert ook niet.

Daarnaast vind ik Kluivert op links beter en daar zou ik hem weleens willen zien.

De discussie mbt tot Neres zeg ik dit: Als Neres net zo veel vertrouwen zou hebben gekregen als Kluivert heeft gehad, stond Neres nu in de basis.

PostPosted: 18 Sep 2017 13:39 

Deze Kluivert kan gewoon niet. Ik vind hem dit seizoen echt slecht.

We hebben vaak kritiek op Younes maar die komt zijn man zo nu en dan wel voorbij. Kluivert probeert steeds hetzelfde kunstje. Neemt de bal aan, wil hem langs zijn man tikken en wil er dan langs (of doorheen) lopen. Ook doet hij dit op plekken waar dit niet kan (loopt hij zich stuk op de achterlijn). Verder zie ik het niet. Eèn keer per wedstrijd heeft hij een leuke andere actie vaak midden op het veld maar dat loopt ook vaak stuk.

Op dit moment vind ik Neres slimmer spelen. Loopt beter en is ook gevaarlijker voor de goal. Hij komt daar wel of probeert daar te komen. Doet Kluivert ook niet.

Daarnaast vind ik Kluivert op links beter en daar zou ik hem weleens willen zien.

De discussie mbt tot Neres zeg ik dit: Als Neres net zo veel vertrouwen zou hebben gekregen als Kluivert heeft gehad, stond Neres nu in de basis.
Helemaal met je eens. Maar ja, hij heet Kluivert en is product eigen jeugd.

PostPosted: 24 Sep 2017 20:39 
Erelid

In eerste instantie niet gelet hoe goed of slecht hij was, vind ik het zeer opmerkelijk, dat een speler na ruim een uur speler met kramp van het veld moet. Zeker als het niet zo'n intensieve wedstrijd is en geen enkele Ajacied moe kan zijn na deze middag. Vreemd.

Op voetbalgebied heeft hij weer bijzonder gebracht. Waar is de branie van vorig jaar? Hij had nota bene een debutant tegenover zich maar hij zocht hem nooit op. Hijzelf vind, dat zijn rendement omhoog moet maar dit seizoen kan ik niet eens over rendement praten vwb zijn presteren.
Het is wel heel erg pover wat hij tot nu toe laat zien.

PostPosted: 24 Sep 2017 22:17 

Kluivert moet dit seizoen gewoon nog bij Jong AJAX spelen. Heb het vanaf het begin al gezegd, die is er nog lang niet klaar voor. Maar dan heeft die in een wedstrijd enkele leuke acties en dan reppen er al velen dat die moet spelen.
Neres heeft veel meer te bieden, maar ja, ook van hem zegt Keizer dat hij er nog niet klaar voor is. Hij moet nog leren te verdedigen.
Hoe kan Keizer van zichzelf vinden dat hij niet moet opstappen. En heeft hij ook niemand die het goed met hem voor heeft die hem zegt dat hij de eer aan zichzelf moet houden.

PostPosted: 24 Sep 2017 22:39 

Het kan dus nog slechter dan de Fischers en Ghazi's van deze wereld. Dit knulletje kan er namelijk helemaal niks van.

PostPosted: 24 Sep 2017 23:38 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Hij moet ook op links spelen.

PostPosted: 25 Sep 2017 08:27 

Leonel wrote:
Nee, hij moet helemaal niet spelen. Tenminste niet bij het eerste. Ik heb het altijd gezegd, die komt nog veel te kort. Maar als hij eens een leuke actie heeft, heeft al menig fan een stijf geslachtsdeel. Willen ze hem al als vaste speler van het eerste want het is eigen jeugd e heet ook nog eens Kluivert. Lachwekkend.

PostPosted: 25 Sep 2017 10:07 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
renemar wrote:
Leonel wrote:
Nee, hij moet helemaal niet spelen. Tenminste niet bij het eerste. Ik heb het altijd gezegd, die komt nog veel te kort. Maar als hij eens een leuke actie heeft, heeft al menig fan een stijf geslachtsdeel. Willen ze hem al als vaste speler van het eerste want het is eigen jeugd e heet ook nog eens Kluivert. Lachwekkend.
Hoe dan ook, als hij speelt, dan moet hij op links en niet op rechts.

PostPosted: 25 Sep 2017 10:11 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Leonel wrote:
Hoe dan ook, als hij speelt, dan moet hij op links en niet op rechts.
100% eens, samen met Younes concurreren voor de LB positie en Neres en Cerny idem voor de RB positie.

PostPosted: 25 Sep 2017 10:39 
Erelid

renemar wrote:
Leonel wrote:
Zei het ook voor het seizoen al, Kluivert en Ajax zijn er meest bij gebaat als hij een jaar Jong Ajax doet. Is het jong niet aan te rekenen maar Ajax had moeten doorpakken en een ander type buitenspeler MET scorend vermogen moeten halen. Het is nu veel teveel van het zelfde op de vleugels.

Met het systeem van Keizer waar alles door het midden moet en de bal pas in een laat stadium naar de zijkant mag had je een koninkrijk gecreëerd voor een type Traore, helemaal met het inzicht en de steekbal van De Jong en Ziyech.

PostPosted: 23 Oct 2017 10:54 
Erelid

Gisteren een kwartier meegedaan maar is hij aan de bal geweest?
Op een of andere manier is hij geen schimp van de Kluivert, die we allemaal graag zien.

PostPosted: 23 Oct 2017 12:29 

Gisteren een kwartier meegedaan maar is hij aan de bal geweest?
Op een of andere manier is hij geen schimp van de Kluivert, die we allemaal graag zien.
Hij speelt veel te weinig. Ik heb altijd gezegd dat hij eerst een jaar vast bij Jong AJAX moet spelen. Veel minuten maken en niet op de bank zitten bij het eerste. Die jonge spelers moeten juist veel spelen. Woensdag zal hij wss. spelen maar dan zul je zien dat hij totaal geen ritme heeft. is ook volkomen logisch.
De technische mensen maken blunder op blunder. Eerst moest Neres leren verdedigen en Wöber zich nog aanpassen. Allemaal lariekoek. Heb vanaf begin gezegd dat hij Neres eens 5 wedstrijden moest laten staan. Je ziet dat die jongen zich steeds beter voelt. Zelfde met Orejuela (waar is die overigens). Straks krijgt hij mss. een kans en heeft ook hij geen ritme waarna hij weer wordt geslachtofferd.
Sinkgraven heeft bij Jong AJAX gespeeld en zo iets van ritme opgedaan. Als hij nu weer iedere wedstrijd op de bank bij het eerste moet zitten is dat ritme zo weer weg.
Hoop dat woensdag Sinkgraven en Orejuela spelen als back. De Ligt rust gunnen en Veltman CV. Middenveld i.i.g met Siem en Frenkie en voorin Kluivert, Neres en Dolberg (evt. ook Cerny).

PostPosted: 23 Oct 2017 15:06 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
renemar wrote:
Zelfde met Orejuela (waar is die overigens). Straks krijgt hij mss. een kans en heeft ook hij geen ritme waarna hij weer wordt geslachtofferd.
Sinkgraven heeft bij Jong AJAX gespeeld en zo iets van ritme opgedaan. Als hij nu weer iedere wedstrijd op de bank bij het eerste moet zitten is dat ritme zo weer weg.
Hoop dat woensdag Sinkgraven en Orejuela spelen als back. De Ligt rust gunnen en Veltman CV. Middenveld i.i.g met Siem en Frenkie en voorin Kluivert, Neres en Dolberg (evt. ook Cerny).
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=314978

Ze zijn niet tevreden over Orejuela. Ik denk dat hij het eerst moet laten zien bij Jong Ajax om weer een kans te krijgen in het eerste en als je amper aan spelen toekomt in Jong Ajax... dan zegt dat toch ook wel wat? Ik heb overigens gewoon geduld met deze jongen en wacht het wel af, want Nederland en Columbia is natuurlijk dag en nacht verschil.

PostPosted: 23 Oct 2017 17:31 

Tomza2 wrote:
renemar wrote:
Zelfde met Orejuela (waar is die overigens). Straks krijgt hij mss. een kans en heeft ook hij geen ritme waarna hij weer wordt geslachtofferd.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=314978

Ze zijn niet tevreden over Orejuela. Ik denk dat hij het eerst moet laten zien bij Jong Ajax om weer een kans te krijgen in het eerste en als je amper aan spelen toekomt in Jong Ajax... dan zegt dat toch ook wel wat? Ik heb overigens gewoon geduld met deze jongen en wacht het wel af, want Nederland en Columbia is natuurlijk dag en nacht verschil.
Als Keizer en co. niet tevreden zijn zou ik hem zeker een kans geven. Neres werd ook veel te lang op de bank gehouden. En de smoes dat Wöber er nog niet klaar voor was is ook belachelijk.

PostPosted: 23 Oct 2017 20:40 

Standaard linksbuiten. Neres rechts.

PostPosted: 26 Oct 2017 00:42 
Erelid

Hoe speelde Kluivert vandaag tegen De Dijk? Had hij er een beetje zin in?
Stond eindelijk eens linksbuiten dus je zou zeggen, dat hij zich kan laten zien.

PostPosted: 26 Oct 2017 08:25 

Hoe speelde Kluivert vandaag tegen De Dijk? Had hij er een beetje zin in?
Stond eindelijk eens linksbuiten dus je zou zeggen, dat hij zich kan laten zien.
DRAMATISCH. Kwam zijn tegenstander 0 keer voorbij (zowel op links als rechts) en leverde geen enkele bruikbare voorzet af. Wat Younes constant wordt verweten, naar binnen trekken, deed Kluivert ook in de speeltijd dat hij op links stond. Alleen, Younes heeft i.t.t. Kluivert weinig ruimte nodig.
Deze jongen moet z.s.m. naar Jong AJAX om veel wedstrijden te spelen. Zal hij wel niet leuk vinden maar ik denk dat zoals het nu gaat het alleen maar slechter wordt (als dat nog kan).
Heeft totaal geen ritme en de wedstrijd van gisteren geeft helemaal geen aanleiding hem in het eerste te gebruiken. Betekent nog minder speeltijd. Funest, zeker voor jonge spelers die zich nog moeten ontwikkelen.
Dat laatste geldt bijvoorbeeld ook voor Frenkie. Maar die laat zien dat hij er voetballend bovenuit steekt. Volstrekt lachwekkend als Keizer hem weer passeert.
Zou mij niet echter verbazen als Keizer zaterdag Kluivert wel laat spelen en Frenkie niet.

PostPosted: 26 Oct 2017 09:22 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Lijkt me niet. Keizer was volgens de berichten ook kritisch over het spel van Kluivert.

PostPosted: 26 Oct 2017 12:14 
Erelid

343 wrote:
Lijkt me niet. Keizer was volgens de berichten ook kritisch over het spel van Kluivert.
Op basis van dit seizoen ook volkomen terecht.

Vele roepen nu na de ogenschijnlijk zware blessure van Cerny en Younes wel/niet, dat Ajax op zeker de markt op moet. Volgens mij mag hier ook de situatie van Kluivert bij.

Hij viel vorig jaar een paar keer heel goed in maar boekt totaal geen progressie.
Hoe vaak maken we dit de laatste tijd mee? El Ghazi, Kisha en Cerny ?

Post new topic  Reply to topic  [ 865 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 35  Next

All times are UTC+02:00