Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 865 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 35  Next
Author Message
 Post subject: Re: Justin Kluivert
PostPosted: 26 Oct 2017 23:26 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
343 wrote:
Lijkt me niet. Keizer was volgens de berichten ook kritisch over het spel van Kluivert.
Op basis van dit seizoen ook volkomen terecht.

Vele roepen nu na de ogenschijnlijk zware blessure van Cerny en Younes wel/niet, dat Ajax op zeker de markt op moet. Volgens mij mag hier ook de situatie van Kluivert bij.

Hij viel vorig jaar een paar keer heel goed in maar boekt totaal geen progressie.
Hoe vaak maken we dit de laatste tijd mee? El Ghazi, Kisha en Cerny ?
Fischer, Boilesen, Andersen, Bazoer, Riedewald, Denswil, (Tete).

Als we nog verder terug gaan: Van der Vaart, Nigel de Jong, Maduro, Van der Wiel, Van Rhijn. Allemaal begonnen ze goed of waren de verwachtingen erg hoog, maar zijn ze toch min of meer door de achterdeur vertrokken.

PostPosted: 26 Oct 2017 23:33 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
guy_ajax wrote:
343 wrote:
Lijkt me niet. Keizer was volgens de berichten ook kritisch over het spel van Kluivert.

Vele roepen nu na de ogenschijnlijk zware blessure van Cerny en Younes wel/niet, dat Ajax op zeker de markt op moet. Volgens mij mag hier ook de situatie van Kluivert bij.

Hij viel vorig jaar een paar keer heel goed in maar boekt totaal geen progressie.

Als we nog verder terug gaan: Van der Vaart, Nigel de Jong, Maduro, Van der Wiel, Van Rhijn. Allemaal begonnen ze goed of waren de verwachtingen erg hoog, maar zijn ze toch min of meer door de achterdeur vertrokken.
Tete hoort zeker niet thuis in dit lijstje. Zijn verhaal is niet ten einde gekomen bij gebrek aan talent, maar door een gebrek aan vertrouwen vanuit Ajax en een slechte zaakwaarnemer. Hij staat nu al in de belangstelling van PSG en Liverpool man, en dat na nog geen half jaar Lyon.

PostPosted: 27 Oct 2017 08:06 

rebuah wrote:
guy_ajax wrote:

Tete hoort zeker niet thuis in dit lijstje. Zijn verhaal is niet ten einde gekomen bij gebrek aan talent, maar door een gebrek aan vertrouwen vanuit Ajax en een slechte zaakwaarnemer. Hij staat nu al in de belangstelling van PSG en Liverpool man, en dat na nog geen half jaar Lyon.
Tete is een prima verdediger voor een Italiaanse club. Ballen afpakken en z.s.m. inleveren bij een medespeler die wel kan voetballen. Want voetballen kan hij niet. weet gewoon nooit wat hij met de bal moet doen.
Imo verdedigend sterk maar opbouwend een drama.

PostPosted: 09 Nov 2017 11:40 
Erelid

Wat randanimatie, Kluivert op plaats 38

https://www.fourfourtwo.com/features/fo ... 2017-40-31

PostPosted: 21 Nov 2017 10:42 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
https://www.ajaxinside.nl/ajax-wil-cont ... penbreken/

PostPosted: 21 Nov 2017 12:58 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ik zie het niet gebeuren eerlijk gezegd.

PostPosted: 23 Nov 2017 10:28 
Erelid

Leonel wrote:
Ik zie het niet gebeuren eerlijk gezegd.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/77 ... sfernieuws

PostPosted: 27 Nov 2017 10:35 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Gelukkig speelt deze jongen niet bij Jong Ajax zoals hier wel geopperd is. Op dit moment onze beste linksbuiten met een hoop dreiging.

PostPosted: 27 Nov 2017 11:14 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Heeft in één wedstrijd meer laten zien dan Younes in heel dit seizoen.

PostPosted: 27 Nov 2017 12:15 

Bonzai wrote:
Gelukkig speelt deze jongen niet bij Jong Ajax zoals hier wel geopperd is. Op dit moment onze beste linksbuiten met een hoop dreiging.
Ben blij met zijn tweede helft, maar zijn eerste helft was op de laatste actie na net zo dramatisch als die van bijna alle spelers. De Ligt vond ik de hele wedstrijd verdedigend erg sterk.
Ik opperde dat Kluivert bij Jong AJAX moet spelen. Als de keus is op de bank bij het eerste of spelen bij Jong AJAX blijf ik daarbij.

PostPosted: 27 Nov 2017 13:15 

renemar wrote:
Bonzai wrote:
Ben blij met zijn tweede helft, maar zijn eerste helft was op de laatste actie na net zo dramatisch als die van bijna alle spelers. De Ligt vond ik de hele wedstrijd verdedigend erg sterk.
Ik opperde dat Kluivert bij Jong AJAX moet spelen. Als de keus is op de bank bij het eerste of spelen bij Jong AJAX blijf ik daarbij.
Ook de eerste helft was hij de meest dreigende Ajax speler met een goede assist op Neres (die hem stadion uitschoot).

PostPosted: 27 Nov 2017 14:46 
Erelid

GJ1402 wrote:
Heeft in één wedstrijd meer laten zien dan Younes in heel dit seizoen.
Heeft in één wedstrijd ook meer laten zien dan hemzelf in heel dit seizoen.

PostPosted: 27 Nov 2017 15:05 

Bonzai wrote:
Ook de eerste helft was hij de meest dreigende Ajax speler met een goede assist op Neres (die hem stadion uitschoot).
Klopt. De eerste helft was dan ook zo dramatisch dat je met 2 geslaagde aanvallende acties de beste, of beter gezegd, de minst slechte was.
Nogmaals, ook Kluivert speelde een k#t eerste helft.

PostPosted: 27 Nov 2017 19:07 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Bonzai wrote:
renemar wrote:
Bonzai wrote:
Neres schoot die bal inderdaad slecht maar moest hem in 1 x schieten.
Maar Neres gaf Kluivert wel een Magistrale kans met een hele mooie pass/assist wat jij wilt.
Kluivert liep te lang waardoor de kans verkeken was, dat had toch echt een goal moeten zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=ITM7YyDhoIA

op 40 seconden.

PostPosted: 28 Nov 2017 09:13 

Morfe0 wrote:
Bonzai wrote:
renemar wrote:

Neres schoot die bal inderdaad slecht maar moest hem in 1 x schieten.
Maar Neres gaf Kluivert wel een Magistrale kans met een hele mooie pass/assist wat jij wilt.
Kluivert liep te lang waardoor de kans verkeken was, dat had toch echt een goal moeten zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=ITM7YyDhoIA

op 40 seconden.
Hij neemt hem niet lekker mee waardoor de verdedigers de kans krijgen hem terug te pakken. Had achteraf eerder moeten schieten idd. Wat wel lekker is dat er een linksbuiten staat die diepgaat.

PostPosted: 28 Nov 2017 12:20 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
De keus lijkt nu gemakkelijk.

Het is de afgelopen weken wel gebleken, dat dit Ajax meer gebaat is bij een type Kluivert dan een type Younes. Ik vind Kluivert niet eens zo geweldig spelen (zijn prachtige doelpunten verbloemen dit enigszins) maar hij brengt gewoon meer. Diepgang en snelheid voorin is heel belangrijk. Daarnaast is de trap van Kluivert ook vele malen beter en zo ook zijn rendement.

Kluivert begint langzaam beter te worden en brengt nu al meer dan Younes van de laatste maanden.

PostPosted: 28 Nov 2017 16:06 
Erelid

Waarom is Ajax meer gebaat bij dit soort type buitenspeler? Ik denk juist dat qua type Younes prima in het spel van Ajax past.

PostPosted: 28 Nov 2017 17:18 

Ik denk dat Younes beter tot zijn recht komt tegen ploegen die de ruimte klein maken (en dat is vaak zo) en dat Kluivert beter is als de ruimtes groter zijn. Bij de eerste goal zondag was er geen sprake van rugdekking bij roda. Younes krijgt doorgaans dubbele dekking. De andere twee doelpunten van hem vielen ook na een lange bal van achteruit.
Het rendement van Younes is natuurlijk wel slecht. Van zondag blijven natuurlijk de doelpunten hangen maar tot 10 seconden voor rust was vrijwel niks van Kluivert te zien.
Ik zou Younes zeker niet afschrijven zeker gezien de verwachting dat zijn rendement beter wordt. Vorig seizoen was dat in de tweede seizoenshelft ook beduidend beter.

PostPosted: 28 Nov 2017 21:42 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
Volgens mij is het beklonken en logisch dat 99% voor Justin Kluivert kiest.

Logisch omdat vorig jaar ook Dolberg met Traoré een vleugelspits had die met de bal vooruit durft te bewegen. Neres verschilt niet veel van Younes (behalve in rendement, timing sluipende loopacties, simpeler overspelen) en wel veel van Traoré, is een speler die nooit in een 2 spitsensysteem onder de spitsen wordt geschaard. Justin en Bertrand veel sneller wel.

Dus Keizer zou het handigste bepalen, doordat Neres heel duidelijk de kar op rechts trekt, Younes voor die positie als wissel. En de plaats die vorig jaar van Traoré was, erdoor verhuizen naar links. En daar Kluivert neerzetten. Anders mist Dolberg de optie in de diepte op de flank, en staat hij door de voorspelbare omgeving op een verlaten eiland, en kun je uitrekenen dat er minder verbinding is naar het te treffen doel.

Blij trouwens dat Richarlison er niet is, want dan had dit elftal inderdaad gehad dat je weer een Kishna El-Ghazi flanken had, en dat is voor een spits een zeldzame aangelegenheid dat iedereen van ver eigengereid wil komen. Een type als Kluivert (alhoewel niet volkomen ideaal, dat vond ik Muric of Traoré) kan omwille van Dolberg veel meer spel bouwen op zijn maat. Dit is goed genoeg.

Volgende vraag is : welke speler zet je linksachter, iemand die kan vleugelen? Sinkgraven, Wöber en Viergever zijn heel duidelijk niet het type speler die in de wieg lagen om dit te gaan doen. Dijks kan überhaupt niet. Dan heb je nog mensen die Zeefuik noemen, of Savastano of Bakker, vind ik allen ook onterecht. Ik zou Sidoel pakken of betreft Ryan Gravenberch een piepjonge middenvelder omturnen, want daarin kan muziek zitten om denderend langs die buitenkant te gaan opkomen. Vorig jaar gaf ik al aan dat het deze kant op moest, ik vond toen dat Davinson Sanchez gepakt moest worden voor dit.

De sleutel naar slagend voetbal zit altijd in het bewust inbouwen van de drie rushes: links, midden, rechts. Als de beleidsmakers bij Ajax zover hadden nagedacht, hadden ze Wöber al eerder kunnen contracteren, was Sanchez gemotiveerd voor het nieuwe leshoofdstuk en had je het succesverhaal kunnen uitbreiden. En had je vorig jaar al de nieuwe aanpak geweten, waardoor je de zware uitduels en de finale veel kansrijker ingegaan. Hoogst zeker speelde je dan Champions League, was je weer kampioen geworden. Maar kennelijk ontbreekt die clue (cue op crux) bij Ajax.

PostPosted: 29 Nov 2017 09:33 
Erelid

renemar wrote:
Ik zou Younes zeker niet afschrijven zeker gezien de verwachting dat zijn rendement beter wordt.
Ik heb die verwachting alleszins niet, hij heeft één unieke kwaliteit (iemand op 1 m² kunnen passeren/uitspelen/dribbelen) maar het is overduidelijk dat die kwaliteit teniet gedaan word door zijn gebrek aan diepgang, snelheid, voorzet en vooral scorend vermogen.

Of Kluivert dan wel de missing link is... daar heb ik dan ook mijn twijfels bij. Maar die jongen kan nog veel bijleren, bij Younes heb ik dat idee minder. Ik vrees nog altijd dat Raiola Kluivert zal adviseren om bij Ajax te vertrekken.

PostPosted: 29 Nov 2017 12:30 

rebuah wrote:
renemar wrote:
Ik zou Younes zeker niet afschrijven zeker gezien de verwachting dat zijn rendement beter wordt.
Ik heb die verwachting alleszins niet, hij heeft één unieke kwaliteit (iemand op 1 m² kunnen passeren/uitspelen/dribbelen) maar het is overduidelijk dat die kwaliteit teniet gedaan word door zijn gebrek aan diepgang, snelheid, voorzet en vooral scorend vermogen.

Of Kluivert dan wel de missing link is... daar heb ik dan ook mijn twijfels bij. Maar die jongen kan nog veel bijleren, bij Younes heb ik dat idee minder. Ik vrees nog altijd dat Raiola Kluivert zal adviseren om bij Ajax te vertrekken.
Het rendement van Younes in de tweede seizoenshelft van vorig seizoen was ook stuk beter dan de eerste seizoenshelft. Nog steeds niet optimaal maar wel acceptabel. Als Younes in de winter vertrekt moet er i.i.g. een nieuwe linksbuiten komen. Zowel Kluivert en Johnsen zijn imo nog niet rijp om erop te kunnen bouwen.
Belangrijkste is natuurlijk een LB.

PostPosted: 29 Nov 2017 13:33 
Erelid

renemar wrote:
Het rendement van Younes in de tweede seizoenshelft van vorig seizoen was ook stuk beter dan de eerste seizoenshelft.
En je gaat er automatisch gemakshalve maar van uit dat dit na de winterstop weer zo gaat zijn? ;)

PostPosted: 29 Nov 2017 17:15 

rebuah wrote:
renemar wrote:
Het rendement van Younes in de tweede seizoenshelft van vorig seizoen was ook stuk beter dan de eerste seizoenshelft.
En je gaat er automatisch gemakshalve maar van uit dat dit na de winterstop weer zo gaat zijn? ;)
Nee, maar het is zeker ook niet ondenkbaar of ga jij er gemakshalve van uit dat het rendement zo slecht blijft.

PostPosted: 29 Nov 2017 17:21 
Erelid

renemar wrote:
Nee, maar het is zeker ook niet ondenkbaar of ga jij er gemakshalve van uit dat het rendement zo slecht blijft.
Niet gemakshalve, maar wel omdat Younes opleefde naarmate Bosz zijn systeem in het elftal geslepen kreeg. Onder De Boer vond ik Younes erg matig en onder Keizer wederom. Ik denk dat Bosz een grote factor was in het betere spel van Younes. Dus ja, ik vrees dat hij niet ineens zijn niveau aanzienlijk gaat opkrikken na de winterstop, maar wie weet verrast hij ons allen (wishful thinking) ;)

PostPosted: 29 Nov 2017 17:26 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Zijn rendement was nog steeds ontzettend laag toen het beter ging bij Younes. Ik vind het een leuke speler om naar te kijken en het lijkt me een leuke gozer, maar het zal echt beter moeten bij hem in de laatste fase van de aanval, wat ook meteen het belangrijkste is als voorhoede speler.

Post new topic  Reply to topic  [ 865 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 35  Next

All times are UTC+02:00