Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 864 posts ]  Previous   1 29 30 31 32 33 35  Next
Author Message
 Post subject: Re: Justin Kluivert
PostPosted: 12 Jun 2018 10:39 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Die jongen leeft in een andere wereld.

PostPosted: 12 Jun 2018 10:41 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Het einde is in zicht. Gelukkig.

PostPosted: 12 Jun 2018 11:18 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Haast nog enger dan de redactie van RTL Late Night.

PostPosted: 12 Jun 2018 12:15 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
De keuring is aan de gang. Gelukkig keuren ze niet op het hebben van een ziel.
https://gianlucadimarzio.com/it/roma-kl ... to-e-video

PostPosted: 12 Jun 2018 12:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruyff
Droomaankoop: M. Laudrup
Seizoenskaart: 107
343 wrote:
Lijkt wel of je alles van minuut tot minuut aan het bijhouden bent. Is toch allemaal veel te veel eer voor een ventje waar we eigenlijk al weken geleden afscheid van hebben genomen.

Ik heb dat Italiaanse voetbal de laatste jaren wat minder gevolgd omdat de kwaliteit daar minder werd. Nu pogen diverse clubs e.e.a. weer op te poetsen door met buitenlandse investeerders in zee te gaan, of al zijn gegaan.

Nu heb je toch weer iets extra's om naar uit te kijken als dat blaagje tegenover die spijkerharde Italiaanse verdedigers komt te staan. Daar verheug ik mij wel op, moet ik eerlijk toegeven.

PostPosted: 12 Jun 2018 14:00 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
343 wrote:
:lol:

PostPosted: 12 Jun 2018 14:23 
Erelid

Tuvalunho wrote:
Nu heb je toch weer iets extra's om naar uit te kijken als dat blaagje tegenover die spijkerharde Italiaanse verdedigers komt te staan. Daar verheug ik mij wel op, moet ik eerlijk toegeven.
Dan ga je bedrogen uitkomen want die gaat niet veel minuten maken. Zo ver is hij nog lang niet.

PostPosted: 12 Jun 2018 14:57 
Beheerder

Tuvalunho wrote:
Lijkt wel of je alles van minuut tot minuut aan het bijhouden bent. Is toch allemaal veel te veel eer voor een ventje waar we eigenlijk al weken geleden afscheid van hebben genomen.

Ik heb dat Italiaanse voetbal de laatste jaren wat minder gevolgd omdat de kwaliteit daar minder werd. Nu pogen diverse clubs e.e.a. weer op te poetsen door met buitenlandse investeerders in zee te gaan, of al zijn gegaan.

Nou, van minuut tot minuut is wat overdreven, maar (als ik thuis ben) van kwartier tot kwartier is wel zo. :)
Ja, maar ik ben gewoon verheugd dat dit stuk ongeluk AJAX gaat verlaten.

Ja, als hij al speeltijd gaat krijgen dan zal hij huilend van het veld stappen. Zie hoe hij in de Eredivisie reageerde als hij eens werd aangepakt...naast zijn achterlijke uitspraken over Feyenoord en psv en zijn domme interviews (voor 160 miljoen naar Real) was dat ook een enorme irritatiefactor. Zoals FR zegt; die jongen leeft in een andere wereld.

PostPosted: 12 Jun 2018 15:32 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Beter een speler hebben op linksbuiten die het snot voor zijn ogen levert als dat gevraagd wordt. Meneer liet vaak zat zijn mannetje lopen waardoor er een gevaarlijke kans ontstond aan de overkant.

PostPosted: 12 Jun 2018 17:00 
Erelid

343 wrote:
Zie hoe hij in de Eredivisie reageerde als hij eens werd aangepakt...naast zijn achterlijke uitspraken over Feyenoord en psv en zijn domme interviews (voor 160 miljoen naar Real) was dat ook een enorme irritatiefactor. Zoals FR zegt; die jongen leeft in een andere wereld.
Heb ik me ook aan flink aan gestoord. De wedstrijden tegen PSV en Feyenoord quasi aggressief zijn en alleen maar bezig zijn met je tegenstander ipv je eigen spel.

Die jongen is er nog lang niet klaar voor zowel fysiek en al zeker niet mentaal. Dit laatste beseft hij en zijn omgeving totaal niet. Hij denkt al dat een mooie aanname of een zondagsschot genoeg is voor een basisplaats. De deur komt straks hard aan.

PostPosted: 12 Jun 2018 17:49 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Ik vind wel dat er erg veel haat is richting hem. Ja ik snap ook niet waarom hij nu al vertrekt. Sportief was hij bij Ajax nog niet eens klaar en het is een groot risico om naar Italië te gaan. Zeker voor een buitenspeler. Maar hoe sommigen hier reageren gaat best ver en zeker als andere spelers straks wellicht hetzelfde doen. Die krijgen dan ineens andere reacties. Alleen omdat ze zich anders gedragen of zich niet uitspreken in de media. Je moet er toch niet aan denken dat naast Kluivert ook nog De Ligt en Frenkie de Jong vertrekken. En natuurlijk nog Onana/Ziyech. Dan lever je echt veel kwaliteit in en het zal echt niet lukken om dat terug te kopen.

Bij de eerste beste pot voetbal van Bande voor Ajax zag je alle ballen van zijn voeten springen. Nou dan ga ik geen gat in de lucht springen als Justin vertrekt...... het gaat mij nog altijd om Ajax en Kluivert is/was zeker bruikbaar. Hoe ze verder over Ajax denken en of ze clubliefde hebben o.i.d. boeit totaal niet. Want heeft De Ligt clubliefde als hij vertrekt met zijn 18 jaar? Of Frenkie de Jong die pas 46 wedstrijden in het eerste heeft gespeeld (niet eens volledig)???

Het doet gewoon pijn dat de realiteit blijkbaar is dat ze al vertrekken op zo'n jonge leeftijd en met zo weinig seizoenen in de benen. De topclubs en goede subtopclubs zijn zo bang om spelers mis te lopen dat ze veel eerder toeslaan. Want doe je het niet dan betaal je nog hogere bedragen aan concurrenten of zijn ze niet eens haalbaar. Denk aan de status van Tottenham op dit moment. Winnen geen prijzen maar probeer eens de beste spelers over te nemen. Het lukt geen club op dit moment. De laatste was Bale naar Real. Dan praat je over 2013!!! Zelfs matige spelers gaan voor 15-20 miljoen weg. Denk aan Townsend, Mason, Wimmer, Betaleb, Chadli etc.

PostPosted: 12 Jun 2018 18:47 
Beheerder

Verschil is dat De Ligt, Van de Beek en De Jong niet het AJAX-logo aflebberen maar ondertussen al bezig zijn met andere clubs. Ook hebben deze drie spelers wel langdurige contracten afgesloten zodat AJAX het volle pond kan vragen.
De familie Kluivert is gewoonweg eng en ik ben blij dat ze weg zijn.

PostPosted: 12 Jun 2018 18:49 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
Medisch goedgekeurd

http://www.asroma.com/en/news/2018/6/ga ... lla-stuart

PostPosted: 12 Jun 2018 20:18 

343 wrote:
Verschil is dat De Ligt, Van de Beek en De Jong niet het AJAX-logo aflebberen maar ondertussen al bezig zijn met andere clubs. Ook hebben deze drie spelers wel langdurige contracten afgesloten zodat AJAX het volle pond kan vragen.
De familie Kluivert is gewoonweg eng en ik ben blij dat ze weg zijn.
Dit dus. Mits Ajax een goede vervanger haalt, kan ik echt niet zitten met het vertrek van een speler die afgelopen seizoen amper echt indruk gemaakt heeft, maar wel meent al zo goed te zijn dat hij allerlei eisen kan stellen aan Ajax en anders maar vertrekt. Los van wat ik van dit alles vind, denk ik dat hij keihard door de mand gaat vallen, zeker in Italië, waar even andere verdedigers rondlopen dan hier (en zelfs hier had "Ronaldo" al moeite met de tegenstanders uit het linker rijtje).

PostPosted: 12 Jun 2018 20:57 
Beheerder

Raiola neemt volgens Italiaanse media nog wel een hap van 20 procent uit de transferprijs als Roma Kluivert verkoopt.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/82 ... ivert.html

PostPosted: 12 Jun 2018 21:10 

Jerome wrote:
Ik vind wel dat er erg veel haat is richting hem. Ja ik snap ook niet waarom hij nu al vertrekt. Sportief was hij bij Ajax nog niet eens klaar en het is een groot risico om naar Italië te gaan. Zeker voor een buitenspeler. Maar hoe sommigen hier reageren gaat best ver en zeker als andere spelers straks wellicht hetzelfde doen. Die krijgen dan ineens andere reacties. Alleen omdat ze zich anders gedragen of zich niet uitspreken in de media.
Ik vind het niet heel gek. Kluivert is al maandenlang aan het treuzelen, heeft elke week praatjes gehad, PSV en Feyenoord zouden nooit meer van ons winnen en meer van dat soort geneuzel, kust het logo, loopt op Instagram de boel op te hitsen en houdt nog even een lullig interview over z'n werkgever in de Volkskrant.

Dit zul je De Jong, De Ligt of zelfs Ziyech niet snel zien doen. Die jongens zijn Ajax dankbaar en spreken dat uit, verlengen hun contract en zijn eerlijk over hun carrièreplannen en houden Ajax en de supporters niet maandenlang aan het lijntje. Ziyech wat dat betreft een heel mooi voorbeeld. Zo kan het dus gelukkig ook. En hier hoef je dus geen die-hard Ajaxfan voor te zijn of clubliefde te hebben. Gewoon wat fatsoen in je kloten.

Blij dat dit klotejoch is opgerot.

PostPosted: 12 Jun 2018 21:23 
Erelid

Jerome wrote:
Ik vind wel dat er erg veel haat is richting hem.
Haat is een groot woord maar hij de sitautie oppakt en aangaat is niet slim.
Ja ik snap ook niet waarom hij nu al vertrekt
. Heeft niet eens zozeer met snappen te maken maar meer met zelfreflectie. Is er nu werkelijk niemand waar hij naar (wil) luisteren?
Sportief was hij bij Ajax nog niet eens klaar en het is een groot risico om naar Italië te gaan. Zeker voor een buitenspeler.
Niemand is bij Ajax klaar voor een volgende stap. Ziyech en De Ligt zitten er dicht tegenaan. Situatie van Ziyech is bekend en De Ligt zou er goed aandoen om nog minimaal een jaar te blijven. Daarnaast is Kluivert een buitenspeler en hij is nog lang niet zover, dat hij in een ander team op een andere positie kan spelen. Zeker niet in een sterkere competitie. Dit is ook zelfreflectie maar dit woord kent hij niet. Hij denkt te groot over zichzelf terwijl hij bij Ajax nog niet eens 5 wedstrijden constant kan spelen.
Maar hoe sommigen hier reageren gaat best ver en zeker als andere spelers straks wellicht hetzelfde doen. Die krijgen dan ineens andere reacties. Alleen omdat ze zich anders gedragen of zich niet uitspreken in de media.
Andere spelers verlengen gewoon hun contract maar Kluivert heeft minimaal een half jaar lang iedereen aan het lijntje gehouden. Blijven roepen hoe graag hij bij ajax wil blijven maar ondertussen niet tekenen maar eisen stellen. Hij kan eisen wat hij wil maar hij heeft nog niet de status, dat hij kan eisen. Ik heb al die tijd geroepen als je zo hoog van de daken schreeuwt om te willen blijven, dan geef je je zaakwaarnemer toch deze opdracht mee? In de tussentijd blijft hij iedereen voor de gek houden door dat gekus op het ajaxlogo etc terwijl hij dondersgoed wist, dat de vork anders in de steel zat. Dan creeer je helemaal zelf deze situatie. Is ook totaal misplaatst. Of zie jij het anders?
Bij de eerste beste pot voetbal van Bande voor Ajax zag je alle ballen van zijn voeten springen. Nou dan ga ik geen gat in de lucht springen als Justin vertrekt......
Knap, dat jij in een oefenpotje zo snel je vertrouwen in iemand kan verliezen. Net alsof Kluivert de sterren van de hemel heeft gespeeld voor Ajax.
het gaat mij nog altijd om Ajax en Kluivert is/was zeker bruikbaar. Hoe ze verder over Ajax denken en of ze clubliefde hebben o.i.d. boeit totaal niet.
Het gaat mij om beiden. Iemand die niet in een ajaxshirt wil spelen, hoef ik ook niet te zien. Hoe goed ook. Zeker niet iemand, die een half jaar lang vele mensen om de tuin heeft geleidt.
Want heeft De Ligt clubliefde als hij vertrekt met zijn 18 jaar? Of Frenkie de Jong die pas 46 wedstrijden in het eerste heeft gespeeld (niet eens volledig)???
Dit is een moeilijke want wat zou jij dan als de kans van je leven voorbij ziet komen? Als ze dat contract nu tekenen, zijn ze zeker voor de rest van hun leven verzekerd van imkomsten etc etc. Ik weet ook wel, dat ze na een jaar (of 2) dit normaal gesproken ook wel zijn maar goed, zo zit de voetbalwereld heden ten dage in elkaar.

Ik vind het ook moeilijk om te constateren, dat Ajax niet meer in staat is om een elftal te bouwen want elk jaar wordt je fundament weggekocht. Ik denk echter wel, dat jongens als De Ligt, Vd Beek en De Jong niet de schijn ophouden maar tzt eerlijk aangeven hoe de zaak zit.

PostPosted: 12 Jun 2018 21:35 

Kan iemand mij uitleggen waarom Ajax een deel van de transfersom aan Raiola moeten geven? Wat heeft hij voor Ajax gedaan dan...?

PostPosted: 12 Jun 2018 21:40 

de dominee wrote:
Kan iemand mij uitleggen waarom Ajax een deel van de transfersom aan Raiola moeten geven? Wat heeft hij voor Ajax gedaan dan...?
Is het niet dat Roma 20% van de transfersom overmaakt aan Raiola? Dat zij dus Raiola betalen om Kluivert naar Italie te krijgen.

PostPosted: 12 Jun 2018 23:00 

Jerome heeft wel een punt dat de topclubs er steeds vroeger bij willen zijn, omdat de top niet meer te betalen is. Suarez, A. Sanchez, Van Dijk. Wie missen we nog?

PostPosted: 12 Jun 2018 23:22 

kladde wrote:
de dominee wrote:
Is het niet dat Roma 20% van de transfersom overmaakt aan Raiola? Dat zij dus Raiola betalen om Kluivert naar Italie te krijgen.
Dat zou logischer zijn inderdaad, maar dat staat dan (mijns inziens) los van de 17.5 miljoen die Ajax ontvangt (en eventuele bonussen).

PostPosted: 12 Jun 2018 23:37 
Erelid

Volgens Di Marzio is de transfersom lager dan we nu denken. Volgens hem is het "maar" 15 miljoen met 2,5 miljoen aan bonussen.

PostPosted: 13 Jun 2018 05:15 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
We zullen het zien denk ik. Liep hij nou ook met een adidas shirt op het vliegveld bij zijn ontvangst terwijl hij bij Nike zit? Alles op orde verder haha. Wens hem succes verder, goed voor het Nederlands voetbal als hij het goed doet.

PostPosted: 13 Jun 2018 09:56 
Beheerder

Volgens Di Marzio is de transfersom lager dan we nu denken. Volgens hem is het "maar" 15 miljoen met 2,5 miljoen aan bonussen.
Eens kijken wat Mike Verweij te zeggen heeft.

PostPosted: 13 Jun 2018 11:21 
Erelid

Dan kunnen net zo goed wachten tot het officieel is want Ajax moet dit toch bekendmaken ivm beurs?

Ik ben altijd wat terughoudender in die megabedragen. Ik weet wel, dat er totaal gekte heerst op de voetbalmarkt maar toch.

Post new topic  Reply to topic  [ 864 posts ]  Previous   1 29 30 31 32 33 35  Next

All times are UTC+01:00