Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 864 posts ]  Previous   1 30 31 32 33 34 35  Next
Author Message
 Post subject: Re: Justin Kluivert
PostPosted: 13 Jun 2018 11:29 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Seizoenskaart: 411
de dominee wrote:
kladde wrote:
de dominee wrote:
Kan iemand mij uitleggen waarom Ajax een deel van de transfersom aan Raiola moeten geven? Wat heeft hij voor Ajax gedaan dan...?
Is het niet dat Roma 20% van de transfersom overmaakt aan Raiola? Dat zij dus Raiola betalen om Kluivert naar Italie te krijgen.
Dat zou logischer zijn inderdaad, maar dat staat dan (mijns inziens) los van de 17.5 miljoen die Ajax ontvangt (en eventuele bonussen).
Is verkeerd vertaald door Nederlandse media. Raiola krijgt twintig procent bij doorverkoop door Roma.

PostPosted: 13 Jun 2018 11:40 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
de dominee wrote:
kladde wrote:

Is het niet dat Roma 20% van de transfersom overmaakt aan Raiola? Dat zij dus Raiola betalen om Kluivert naar Italie te krijgen.
Dat zou logischer zijn inderdaad, maar dat staat dan (mijns inziens) los van de 17.5 miljoen die Ajax ontvangt (en eventuele bonussen).
Is verkeerd vertaald door Nederlandse media. Raiola krijgt twintig procent bij doorverkoop door Roma.
Dat klinkt al een stuk beter en vooral aannemelijker ;)

PostPosted: 13 Jun 2018 12:19 

Is dat zo? Waar maak je dat uit op? Daarnaast: 20 procent van wat precies? De gehele transfersom? Heeft Ajax dan geen doorverkoop percentage bedongen of ook?

PostPosted: 13 Jun 2018 19:42 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Nog steeds geen witte rook uit Roma...

Roma heeft toch geen psychologische tests? :o

PostPosted: 13 Jun 2018 19:47 

:lol:

PostPosted: 13 Jun 2018 20:26 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Kluivert is nog niet door de IQ-test. De rekensom 160 miljoen - 17,5 miljoen is te moeilijk voor hem.

PostPosted: 13 Jun 2018 21:46 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Nog steeds geen witte rook uit Roma...

Roma heeft toch geen psychologische tests? :o
Sesamstraat bestaat niet in Italië.

PostPosted: 14 Jun 2018 04:06 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Moeten wij eerst een vervanger aantrekken? Waarschijnlijk onderhandelen ze nog over wat laatste details.

PostPosted: 14 Jun 2018 09:08 
Erelid

DeRuit wrote:
Moeten wij eerst een vervanger aantrekken?
Deden we dat maar eens, beetje pro activiteit is Ajax helaas vreemd.........

PostPosted: 14 Jun 2018 09:21 

Er is Bande, voor 8,5 miljoen gehaald. Daarnaast kan Labyad daar als Bande nog niet voldoet en eventueel Johnsen ( 2,5 miljoen dacht ik?). Dus ik denk dat er geen vervanger komt.

PostPosted: 14 Jun 2018 10:36 
Erelid

DeRuit wrote:
Er is Bande, voor 8,5 miljoen gehaald. Daarnaast kan Labyad daar als Bande nog niet voldoet en eventueel Johnsen ( 2,5 miljoen dacht ik?). Dus ik denk dat er geen vervanger komt.
Mag hopen dat je geen gelijk hebt......

PostPosted: 14 Jun 2018 10:38 

Denk het wel. Op links Labyad met Bande erachter, Johnsen eventueel. Op rechts Neres en Kuhn.

PostPosted: 14 Jun 2018 11:03 

de dominee wrote:
Denk het wel. Op links Labyad met Bande erachter, Johnsen eventueel. Op rechts Neres en Kuhn.
En Cerny

Ik verwacht ook niets meer voor de voorhoede. Ik hoop alleen nog op een goede 6, ter vervanging van Schone. Schone dan weg of als 14e/15e of zoiets man. En eventueel een linksachter. Je hebt wel Tagliafico, maar Bakker vind ik nog te jong als Tagliafico lang wegvalt. Dan krijg je hetzelfde verhaal als Kluivert.
Wober kan er ook, maar is natuurlijk geen echte back.

PostPosted: 14 Jun 2018 11:53 

Dan heb je dus precies een zekerheid op de vleugels, Neres. De rest is een groot vraagteken.
Labyad ben ik op voorhand niet van gecharmeerd maar laten we hem de kans geven. Bandé ook vraagteken en wat hij in de VAE heeft laten zien eerder een mislukking. Maar ok hem eerst een kans geven. Johnsen is lachwekkend. Speelde gewoon een slecht seizoen bij Jong AJAX. Als hij zo in het eerste speelt wordt hij binnen de kortste keren uitgejouwd. Die verdient het niet. Kuhn ook maar afwachten. Nou met deze vleugels met al zijn vraagtekens de competitie beginnen is een gotspe voor een club met de middelen die AJAX heeft.
Je kunt ook nog Lang en Nunnely noemen. Dan heb je er nog 2 meer.

PostPosted: 14 Jun 2018 12:12 
Erelid

de dominee wrote:
Waar is de ambitie gebleven?

Kuhn kon me echt bekoren in die minuten dat ik hem live heb gezien maar hoeveel minuten heeft die jongen nou concreet op niveau gemaakt?

Johnsen is JA ontgroeid maar vond hem veel te wisselvallig voor 1, jongen heeft de potentie en de leeftijd om een jaar verhuurd te worden en elke week in de Eredivisie te spelen.

Cerny, wanneer is hij weer ECHT wedstrijdfit na zijn zware blessure? Ook VOOR zijn blessure voor mij geen absoluut zekerheidje, talent is er absoluut maar tis maar net hoe zijn kop staat.

Dan hou je Neres en Bande over waarvan de 2e wellicht ook minuten in de spits zal maken. Met daarnaast nog een middenvelder die ook als valse buitenspeler kan spelen. Veel te smal als je het mij vraagt. Of gaan we Dolberg in sommige wedstrijden weer naast Huntelaar zetten?

Ik ben absoluut niet van het doen van tig aankopen maar ik verwacht wel een sterkere en evenwichtigere selectie dan vorig zaaddodende seizoen.

Last edited by Peter79 on 14 Jun 2018 12:15, edited 1 time in total.

PostPosted: 14 Jun 2018 12:15 
Erelid

Dat Bandé voor ons een vraagteken is betekent natuurlijk niet dat hij dat ook voor Ajax is.

PostPosted: 14 Jun 2018 12:46 

Ik zeg niet dat het mijn ideale invulling van de voorhoede is, ik stel alleen dat Ajax het waarschijnlijk zo ziet. Ze hebben veel geld uitgegeven aan Bande en Labyad. Ook voor Johnsen en Kuhn is relatief gezien veel geld betaald.

Die schuiven ze niet nu ineens aan de kant voor NOG een dure aankoop. Van mij hadden Labyad en vooral Bande niet gehoeven. Maar goed, ze zijn er nu eenmaal.

PostPosted: 14 Jun 2018 16:11 

Wat is tegenwoordig duur? Kluivert brengt naar verluidt 17,5 miljoen op. Relateer je dat aan de bedragen die betaald zijn voor Bandé en Labyad (waren overigens niet mijn wensspelers) dan moet je zeggen dat ze niet duur waren.
Wij willen echte hoge transfersommen, dan moet je ook niet zeuren als een andere club ook veel wil. Zo gaat dat nu eenmaal. Als je kijkt wat AJAX de laatste jaren heeft uitgegeven dan kun je zeggen dat dat veel is voor Nederlandse begrippen. Zet je dat echter af tegen wat is ontvangen voor onze spelers dan is dat niet veel.
Wat sowieso geldt is dat kwaliteit veel geld kost. Dan moet je kiezen, of op de centjes letten en het sportieve aspect ondergeschikt maken. Of investeren, ambitie tonen en prijzen pakken.
Ik weet wel waar ik voor zou kiezen. Temeer daar deelname CL ook weer kapitaal opbrengt.
En er is inmiddels zoveel in kas dat je lang niet alles hoeft uit te geven.

PostPosted: 15 Jun 2018 08:45 

de dominee wrote:
Hopelijk zien ze Labyad als linksbuiten, maar ik heb de indruk dat hij als vervanger van Ziyech is gehaald. In dat geval heb je maar 1 linksbuiten die ook nog eens net komt kijken. Dat is echt te karig.

PostPosted: 15 Jun 2018 10:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Chivu
Wanneer kunnen we dit hoofdstuk nu is eindelijk afsluiten. Ik mag toch hopen dat de deal vandaag afgerond zal worden. :tifoajax:

PostPosted: 15 Jun 2018 10:15 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Morgenzon wrote:
Wanneer kunnen we dit hoofdstuk nu is eindelijk afsluiten. Ik mag toch hopen dat de deal vandaag afgerond zal worden. :tifoajax:
Las net in een Italiaanse krant dat ze daar denken dat het nog juridische randzaken zijn of iets dergelijks wat ik er uit kon ophalen, dus zal nog eventjes duren. Overmars schijnt nu ook op vakantie te zijn, dus indien ze documenten van Ajax nog nodig moeten hebben zal dat nog wel even kunnen duren.

PostPosted: 15 Jun 2018 10:26 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Chivu
Morfe0 wrote:
Morgenzon wrote:
Las net in een Italiaanse krant dat ze daar denken dat het nog juridische randzaken zijn of iets dergelijks wat ik er uit kon ophalen, dus zal nog eventjes duren. Overmars schijnt nu ook op vakantie te zijn, dus indien ze documenten van Ajax nog nodig moeten hebben zal dat nog wel even kunnen duren.
Net alsof door de vakantie van Marcie alles stil ligt bij Ajax. Die heeft toch ook gewoon zijn medewerkers die zaken over kunnen nemen.

PostPosted: 15 Jun 2018 10:34 

Als Overmars juist in deze tijd van het jaar op vakantie gaat is dat onbegrijpelijk. Hij moet juist nu overal meteen opzitten en geen zaken via de telefoon bespreken.
Zou weer een bewijs van amateurisme bij AJAX zijn.

PostPosted: 15 Jun 2018 10:39 

Nee dat kan uiteraard niet. Ze kunnen ook niet aan meerdere dingen tegelijk werken. Dus als er jeugd wordt vastgelegd of assistent trainers dan loopt de rest vertraging op.

PostPosted: 15 Jun 2018 10:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
renemar wrote:
Als Overmars juist in deze tijd van het jaar op vakantie gaat is dat onbegrijpelijk. Hij moet juist nu overal meteen opzitten en geen zaken via de telefoon bespreken.
Zou weer een bewijs van amateurisme bij AJAX zijn.
Aannames en conclusies ... niet doen.

Enige wat ik steeds zie bij transfers naar Italië is dat de afronding langer duurt vanwege de bankgaranties. Ajax heeft daar wat mindere ervaringen mee en tekent niets voordat alles 100% afgerond is. Dat wordt volledig door Jeroen Slop en zijn kornuiten afgehandeld.

Post new topic  Reply to topic  [ 864 posts ]  Previous   1 30 31 32 33 34 35  Next

All times are UTC+01:00