Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 287 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 12  Next
Author Message
 Post subject: Re: Nemanja Gudelj
PostPosted: 07 Apr 2015 12:18 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
Zie liever Pröpper naar Ajax komen dan Gudelj. Heeft meer pure klasse.

Ik verwacht trouwens op korte termijn Bazoer controlerend op het middenveld. Mist dynamiek en creativiteit voor de aanvallende middenvelder positie in mijn ogen. Als er een middenvelder bij komt, dan wordt het druk.

PostPosted: 07 Apr 2015 13:04 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
020Topper wrote:
Zie liever Pröpper naar Ajax komen dan Gudelj. Heeft meer pure klasse.

Ik verwacht trouwens op korte termijn Bazoer controlerend op het middenveld. Mist dynamiek en creativiteit voor de aanvallende middenvelder positie in mijn ogen. Als er een middenvelder bij komt, dan wordt het druk.
Meh, Propper zou te veel van hetzelfde zijn bij AJAX. Wel goede speler uiteraard.
Bazoer heeft het geluk dat hij op meerdere posities uit de voeten kan. Die pikt zijn wedstrijdjes heus wel mee.

Post subject: Re: Nemanja Gudlej
PostPosted: 07 Apr 2015 15:02 

Peter79 wrote:
Pushkin wrote:
kladde wrote:
Alleen Gudelj is geen controlleur.
Nee al kan hij er wel spelen, helemaal ideaal is het niet. Meer een rechtshalf, maar anderzijds brengt hij wel een paar kwaliteiten die we missen. Vind hem een beetje een type De Zeeuw met meer stamina en gif.

Ik kan leven met deze transfer.
Tja vind het ook weer niet echt een typische rechtshalf. Maar ben sowieso niet een voorstander van de positie hokjes. Met Gudelj kun je wel meer varieren op het middenveld, tis nu veel teveel plichtmatig en voorspelbaar. Als je het over VM hebt dan denk ik dat je met Gudelj een betere optie hebt in vergelijking met Serero.

Heeft veel gif, fysiek, loopvermogen, scorend vermogen maar daarnaast ook gogme en een heel goede traptechniek. Tis geen dom dravend schoppertje ofzo.......

En daarnaast ook iemand die een tik uitdeelt of voorop gaat in de strijd, i.t.t. de Veltmannetjes van deze wereld een speler die de mentaliteit heeft om niet door de ondergrens te zakken.

Kent het land en de taal, ervaring om met 3 middenvelders en 3 aanvallers te spelen. Ik zie het wel zitten in deze aankoop, qua leeftijd en potentie kun je er bovendien een leuke winst op pakken.

Misschien niet de allerbeste optie maar voor het huidige Ajax een absolute aanwinst. In tegenstelling tot veel posters vind ik een aankoop op het middenveld die brengt wat deze selectie mist, een absolute must. Een compleet en kwalitatief goed middenveld ontlast ook de druk op de achterhoede en stelt de voorhoede in staat om veel meer kansen te creeeren.

Daarmee wil ik niet zeggen dat ik tevreden ben over de achterhoede en of voorhoede. Maar dat is een andere discussie.....

Volledig mee eens Peter en ik heb het even moeten laten bezinken, maar een middenveld met Gudelj, Klaassen en Sinkgraven kan erg dynamisch zijn met spelers die elkaars positie overnemen. Ook heb je dan op de bank 3 spelers die er kunnen staan, waarbij Bazoer en Andersen de ruimte kunnen krijgen om zich te ontwikkelen. En ondanks dat Gudelj een meerwaarde is voor dit Ajax, was dit niet de aankoop geweest die ik al in april rond had gehad. De topprioriteiten liggen namelijk achterin.

En ik ben benieuwd of ze voor in de spits nog bij Necid uitkomen. Sinds de winterstop is het allemaal wat minder maar hij is ook dan nog niet fit geweest.

PostPosted: 07 Apr 2015 17:03 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Als ze Necid halen dan betekent dat een directe verhuur van Zivkovic, verder wel interessant om een middenveld op te bouwen met wat meer scorend vermogen. Andersen (kan het in de toekomst nog wel krijgen in mijn ogen) maar Serero zal vanwege zijn matige schot nooit een goalgetter worden. Sinkgraven, Gudelj & Klaassen zijn alle drie wel doelgericht.

PostPosted: 07 Apr 2015 19:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Deze aankoop was niet nodig maar ik zit er niet mee. Zal nooit een topspeler worden maar wel van het niveau Tottenham, Valencia, AS Roma. Niet voor niets hadden Fiorentina en Porto al interesse.

Hij heeft rendement, kan een bal afpakken, fysiek sterk, een enorm loopvermogen en schuwt duels niet. Daarnaast heeft hij een uitstekende trap en een goede techniek.

Het is een persoonlijkheid. Iemand die er alles voor over heeft om te winnen. Niet afwachten maar initiatief tonen. Ondanks zijn leeftijd en 'ervaring' heeft hij wel 'ervaring'. Klaassen 2.0 wat dat betreft. International van Servië en op zijn leeftijd al aanvoerder van AZ.

PostPosted: 07 Apr 2015 19:41 
Beheerder

De statistieken van Klaassen waren allemaal beter dan die van Gudelj zag ik ergens op twitter.

Mike Verweij heeft geen twijfel. Transfer 100 procent rond. Presentatie zal langer duren. Transfer wordt bekend na playoffs is zijn gevoel.
https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 3742330880

PostPosted: 07 Apr 2015 21:34 
Erelid

Lijkt er wel op dat Ajax wat meer spelers met pit op het veld wil hebben, om de lamlendigheid en daardoor saaihaad minder te laten worden. Nu met Gudelj, en het schijnt dat ze nu ook in Zuid-Amerika gaan scouten.

PostPosted: 07 Apr 2015 21:49 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
De statistieken van Klaassen waren allemaal beter dan die van Gudelj zag ik ergens op twitter.

Mike Verweij heeft geen twijfel. Transfer 100 procent rond. Presentatie zal langer duren. Transfer wordt bekend na playoffs is zijn gevoel.
Ik weet het niet....

Voor mij staan en stonden Sinkgraven en Klaassen al min of meer vast voor volgend seizoen. Zoals Cruijff ook al zei, moet Ajax anders gaan voetballen. In mijn optiek met Klaassen op 10. Dan komt er wel een plekje vrij voor een middenvelders als Gudelj. De nieuwe nummer 6 dan. Is in alles beter (behalve de eerste aanname) dan Serero.

Voor diegene, die denken dat ik Bazoer passeer. Nee, die moet je op 4 gaan zetten of dit samen met Riedewald laten uitvechten.

PostPosted: 07 Apr 2015 23:12 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Fernando Redondo wrote:
343 wrote:

Ik weet het niet....

Voor mij staan en stonden Sinkgraven en Klaassen al min of meer vast voor volgend seizoen. Zoals Cruijff ook al zei, moet Ajax anders gaan voetballen. In mijn optiek met Klaassen op 10. Dan komt er wel een plekje vrij voor een middenvelders als Gudelj. De nieuwe nummer 6 dan. Is in alles beter (behalve de eerste aanname) dan Serero.

Voor diegene, die denken dat ik Bazoer passeer. Nee, die moet je op 4 gaan zetten of dit samen met Riedewald laten uitvechten.
Ik ben wel redelijk gelukkig met deze aankoop. Ik had voor meer ervaring gekozen, maar dat blijft altijd een lastig verhaal. Dit lijkt mij nou wel een jongen die kan doorgroeien. Nu het middenveld compleet is zou ik voor een ervaren CV gaan die op het allerhoogste niveau heeft gevoetbald. Met een beetje (boel) geluk kunnen we een topper is zijn nadagen halen.

PostPosted: 09 Apr 2015 18:03 

Droomaankoop: Messi
Seizoenskaart: Nee
Leuke aankoop, maar hoevaak is een speler bij az vandaan nou echt gelukt bij Ajax?
Ik zie liever gewoon een goede verdediger komen en schone die een linie terug zakt en als de nood hoog is zet je hem op de vleugels.
En dan nog de ervaring waar ze het over hebben gehad, Wie o Wie moet dit dan gaan worden?

PostPosted: 10 Apr 2015 08:21 
Erelid

Stim wrote:
Leuke aankoop, maar hoevaak is een speler bij az vandaan nou echt gelukt bij Ajax?
Ik zie liever gewoon een goede verdediger komen en schone die een linie terug zakt en als de nood hoog is zet je hem op de vleugels.
En dan nog de ervaring waar ze het over hebben gehad, Wie o Wie moet dit dan gaan worden?
Tja... hoe vaak is een speler van Barcelona nou gelukt bij Ajax?

Tja met zijn 5 seizoenen eredivisie heeft hij al enige ervaring, maar niet wat wij onder ervaren verstaan. Het lijkt me lastig om echt internationaal ervaren spelers te krijgen waar het team echt iets aan heeft (en die niet alleen een flinke zak geld komen halen)! Hij is ook nog jeugdig, alleen niet piepjong zoals Sinkgraven), maar zit ook nog in de opwaardse gang in zijn carriere. Misschien is deze overstap wel juist de motivatie om nog verder door te ontwikkelen.

Hoe internationaal ervaren waren RdB, Reiziger, Bogarde, Finidi, Kanu, Overmars, Litmanen toen ze naar Ajax (terug-)kwamen?

PostPosted: 10 Apr 2015 08:27 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
We zoeken geen ervaring. We zoeken routine. En die heeft Klaassen meer dan Gudelj.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 10 Apr 2015 10:44 
Erelid

Indien we Serero gaan verkopen zeg ik: Ja, dan is dit een speler die we nodig gaan hebben komend seizoen. Indien Serero en Andersen hier blijven zou ik zeggen: Nee, die is overbodig.

Gudelj>Serero wat mij betreft, dus dat is positief. Zeker als je voor Serero een alleraardigste transfersom kunt vangen.

Het middenveld met Bazoer, Sinkgraven en Klaassen stond wat mij betreft als basismiddenveld voor komend seizoen. Met Serero en Andersen daarachter (en de ruimte voor doorstroom van VD Beek en Nouri) leek het middenveld compleet.

Echter, indien Serero verkocht wordt (en daar lijkt het toch op?) zit je toch met een gat op het middenveld, want je kunt gewoonweg nog niet vertrouwen op Andersen, Nouri en VD Beek. Dan is Gudelj de ideale speler om dat gat op te vullen en Nouri en VD Beek zich als 6e en 7e middenvelder zich te laten ontwikkelen.

Komend seizoen zie ik zeer waarschijnlijk Davy Klaassen vertrekken (en wellicht Andersen wel als vleugelspeler zie opereren), waardoor Nouri en VD Beek ineens 4e en 5e middenvelder zijn (of wellicht wel basisspelers als ze zich dusdanig ontwikkelen) en dus genoeg aan spelen zullen komen.

Indien VD Beek en Nouri zich zo enorm ontwikkelen kun je altijd nog zeggen: We verkopen Gudelj na één seizoen. Als hij een beetje fatsoenlijk heeft gespeeld kun je altijd nog een dikke transfersom voor hem vangen die een pak hoger ligt dan 6 miljoen.

De Europese top houdt van dit type speler: Fysiek, groot loopvermogen met een prima techniek. Een moderne allround middenvelder.

PostPosted: 10 Apr 2015 17:29 
Erelid

Gezien de uitspraken van Frank de Boer is Gudelj onze nieuwe "6". Blij mee?

Hij heeft de kwaliteiten niet voor die positie. Een nieuw tijdperk met gekloot op die positie gaat weer beginnen.

PostPosted: 12 Apr 2015 00:27 
Beheerder

http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2015/04 ... lj-gemeld/

PostPosted: 14 Apr 2015 10:56 
Erelid

Nu ik erover nadenk begin ik steeds minder tevreden over de aankoop Gudelj te worden. Gudelj is een goede RCM, maar absoluut geen echte VMC in dit systeem.

CVM: Serero>Gudelj
MCR: Gudelj>Serero

Waar we behoefte aan zouden kunnen hebben was een CVM. Nu zie ik twee aankopen (Sinkgraven en Gudelj) op 2 posities waar wij de 2 grootste talenten in de opleiding hebben lopen. Gudelj met een 5-jarig contract gaat wellicht toch VD Beek in de weg lopen, en dat zou toch enorm jammer zijn.

Het middenveld stond wel met Bazoer, Klaassen, Sinkgraven, Serero en Andersen.

Nu ik er wat langer over nadenk vind ik het toch jammer, en strookt deze aankoop totaal niet met het plan Cruijff. Niet te vergeten: Nouri en VD Beek zijn beide al 18 jaar als Gudelj hier komt.

Ik had liever 2 goede verdedigers gezien. Gudelj voor 5 jaar is een regelrechte spuug in het gezicht van onze toptalenten. Zeker nu Bazoer hier tekent tot 2020, Sinkgraven tot 2019 en Gudelj ook tot 2020.

PostPosted: 14 Apr 2015 11:11 
Beheerder

Maar wie zegt dat hij verdedigende middenvelder wordt? De Boer lijkt me voor Klaassen te hebben gekozen.

PostPosted: 14 Apr 2015 11:13 

Alsof we de Boer daarin nu vertrouwen... Het zetten van de juiste poppetjes op de juiste posities. Hoeveel spelers zijn dat er inmiddels? Stuk of 20?

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 14 Apr 2015 11:19 
Erelid

343 wrote:
Maar wie zegt dat hij verdedigende middenvelder wordt? De Boer lijkt me voor Klaassen te hebben gekozen.
Maarja, indien Gudelj voor 5 jaar tekent en vervolgens RCM wordt neergezet kun je je afvragen of hij VD Beek niet in de weg gaat lopen.

PostPosted: 14 Apr 2015 11:31 
Beheerder

Laat Van de Beek en Nouri eerst maar eens minuten pakken bij Jong Ajax. AJAX 1 moet ook weer niet te jong worden.
Voor mij is Gudelj ook niet topprioriteit. Dat is voor mij de verdediging.

PostPosted: 14 Apr 2015 19:09 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Gudelj loopt Van de Beek in de weg? Nou en? We zijn geen sociale instelling waar onze gehandicapten moeten spelen.

Mertens liep Depay ook in de weg. Is Depay daar slechter van geworden? Als Mertens er niet was had psv eerst een tijdje met een talent gespeeld die het leuk vindt om in het eerste te spelen maar nog niet zoveel toevoegt. Uiteindelijk stond Depay er meteen. Onze talenten moeten maar zorgen dat ze beter zijn dan wat er is/gekocht wordt.

PostPosted: 14 Apr 2015 22:03 

Met Klaassen er bij heeft vd Beek toch ook een kwalitatief sterk iemand voor zich?

PostPosted: 19 Apr 2015 16:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Droomaankoop: KJH
Seizoenskaart: Helaas (nog) niet
Website: http://www.meet4football.webnode.nl
Gudelj mag van mij gewoon komen, prima speler. Eentje met veel gif in zijn donder en een winnaars mentaliteit die we nodig hebben. Dat zie je vandaag ook maar weer. Daarnaast moeten we gewoon doorselecteren en moeten we niet teveel verwachten van Nouri en van de Beek. Laat die jongens eerst maar spelen in de Jupiler League en dan in de beker hun minuten pakken in het eerste.

Voor het middenveld volgend jaar heb je dan Gudelj, Klaassen, Sinkgraven, Bazoer, Andersen en Serero. Zes spelers voor drie posities is geen overbodige luxe. Andersen en Serero ben ik niet van overtuigd dat ze echt wat toevoegen, maar in de breedte is het handig. Andersen heb ik ook nog steeds goede hoop op. Dus eigenlijk heb je vier sterke spelers voor drie posities, in een lang seizoen. Dit kan dus echt geen kwaad.

PostPosted: 19 Apr 2015 17:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Droomaankoop: Luis Suarez
Seizoenskaart: Nee
We mogen in onze handjes wrijven als er spelers zo oerdom zijn om zich bij deze groep aan te sluiten. Mocht Gudelj komen, verklaar ik hem voor gek. Hij is uitgeleerd bij AZ en moet lekker naar het buitenland gaan.

PostPosted: 19 Apr 2015 18:37 

Gudelj was in de Arena vandaag. Dat voert de "geruchten" dat hij naar Ajax zou komen wel weer. Ik vind het een prima aanwinst voor Ajax, iemand met kwaliteiten die we niet in huis hebben.

Post new topic  Reply to topic  [ 287 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 12  Next

All times are UTC+01:00