Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 765 posts ]  Previous   1 23 24 25 26 27 31  Next
Author Message
 Post subject: Re: Frenkie de Jong
PostPosted: 23 Jan 2019 16:07 
Erelid

Voor ons is Barcelona toch wel leuker. Stel je voor dat je van het spel van Frenkie wil genieten en je moet er verplicht voor naar de grafclub uit Parijs/Manchester/Turijn kijken?

Helaas mag Ajax in het moderne voetbal de CL niet winnen en moeten al onze spelers worden verkocht. :(

PostPosted: 23 Jan 2019 17:20 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Het blijft toch elke keer bizar als je het leest. Dit bedrag voor Frenkie de Jong.. die nog niet lang geleden zijn potjes speelde in de Jupiler League. Ik vind het heerlijk om naar hem te kijken, omdat je weet dat hij zich aan de bal altijd kan redden. Het is geen speler die wekelijks een doelpunt gaat maken of de assists aan elkaar rijgt, maar als je op balbezit speelt dan zijn zulke spelers heel veel waard. Zeker voor Barcelona en daarom denk ik ook dat ze zo ver willen gaan voor hem. Want Xavi, Iniesta missen ze nog wekelijks en Busquets is de volgende die over niet al te lange tijd klaar is.

Ze hadden eigenlijk direct De Ligt er achteraan moeten halen, want dat is de perfecte opvolger van Pique.

We hebben veel spelers gehad die veel meer hebben laten zien in het Ajax shirt en voor een fractie van dit bedrag weggingen. Het laat zien hoe gek de markt is geworden. Ze zijn allemaal bang om de volgende topper mis te lopen.

Wat Frenkie betreft: het was altijd fijn om naar hem te kijken. Ik zal alleen eerlijk zeggen dat ik zo'n snelle ontwikkeling bij hem niet had verwacht. 65 potjes in de Eredivisie... waar hebben we het over. Natuurlijk kwam hij er later bij vergeleken met een Sneijder of Van der Vaart om maar iets te noemen. Toch blijft het merkwaardig.

Ik kijk nog regelmatig naar Barcelona vanwege het type voetbal en natuurlijk Messi. Dus ik zal hem zeker niet uit het oog verliezen.

PostPosted: 23 Jan 2019 17:37 
Erelid

Ja, een bizar bedrag. Maar eindelijk krijgen wij dat ook eens voor een speler. Suarez ging voor een relatieve appel en een ei naar Liverpool die jaren daarvoor al Andy Carroll voor 40 miljoen kochten.

David Luis, die helemaal niet kan verdedigen ging destijds voor 60 miljoen naar Chelsea. Wat kregen wij voor Vertonghen? Dat slappe excuus van onze zwakke competitie gaat gewoon niet op en ik hoop dat na Mathijs en Frenkie wij eerlijk transfersommen kunnen blijven eisen.

PostPosted: 23 Jan 2019 17:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Sigtyr wrote:
Ja, een bizar bedrag. Maar eindelijk krijgen wij dat ook eens voor een speler. Suarez ging voor een relatieve appel en een ei naar Liverpool die jaren daarvoor al Andy Carroll voor 40 miljoen kochten.

David Luis, die helemaal niet kan verdedigen ging destijds voor 60 miljoen naar Chelsea. Wat kregen wij voor Vertonghen? Dat slappe excuus van onze zwakke competitie gaat gewoon niet op en ik hoop dat na Mathijs en Frenkie wij eerlijk transfersommen kunnen blijven eisen.
Laten we niet vergeten dat veel spelers verkocht werden met een aflopend contract. Dat scheelt heel veel geld. Zo was Eriksen een koopje (12-13 miljoen). Daar zullen veel clubs nog spijt van hebben. Je leest nog regelmatig zijn naam in combinatie met Barcelona of Real Madrid. En dan lees je over meer dan 150 miljoen.

Als je zo'n Coutinho ziet (overschat, egoïstisch ventje).... dan is Eriksen ook veel meer waard.

Deze zomer gaat echt interessant worden. Als dit bedrag voor De Jong al kan dan gaat het echt nog flink oplopen. 40 miljoen voor Neres vanuit China die het hele seizoen nog geen 1 fatsoenlijke wedstrijd heeft gespeeld. Het is lachwekkend. :shock:

PostPosted: 23 Jan 2019 18:18 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
https://www.ajax.nl/streams/actueel/aja ... -jong-.htm

PostPosted: 23 Jan 2019 18:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
75 - 86miljoen. Ja dat kan je niet weigeren natuurlijk. Hopen dat wee dit seizoen kunnen oogsten want volgend seizoen zal er wat veranderen.

Eriksen had een vaste afkoopsom in zijn contract staan. Mede daarom was hij zo goedkoop.

PostPosted: 23 Jan 2019 18:27 

Blijft uiteindelijk minimaal 65 miljoen van over. 10 Miljoen naar Willem 2/RKC. Zullen ze daar ook blij mee zijn.
Ben benieuwd welke bonussen en waarvoor.

PostPosted: 23 Jan 2019 19:01 

renemar wrote:
Blijft uiteindelijk minimaal 65 miljoen van over. 10 Miljoen naar Willem 2/RKC. Zullen ze daar ook blij mee zijn.
Bonussen zijn volgens de Telegraaf ook zeker, alleen in de komende 5 jaar uitgesmeerd.

PostPosted: 23 Jan 2019 19:04 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
https://twitter.com/SimonZijlemans/stat ... 69953?s=19

PostPosted: 23 Jan 2019 19:06 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Het is hem gegund, veel succes bij Barça! Hoop dat hij nu weer zijn oude niveau haalt, sinds die geruchten er zijn speelde hij ook minder.

PostPosted: 23 Jan 2019 19:31 
Erelid

Zou hij nog eens terug willen komen? over 8 jaar ofzo is hij 29 en Mathijs 27. Zou wel iets moois zijn om naar uit te kijken.

Is de kans nu niet groot dat de Ligt ook naar Barcelona gaat? Volgens mij zijn het goede vrienden. Ze lopen altijd samen. Of is dat slechts marketing van Ajax-kant?

PostPosted: 23 Jan 2019 20:04 

Ajaciedjuh wrote:
renemar wrote:
Bonussen zijn volgens de Telegraaf ook zeker, alleen in de komende 5 jaar uitgesmeerd.
Lees het ook net. Is alleen de vraag of Willem2 en RKC daar ook een percentage van krijgen en of daar bij de nu bekende bedragen a rekening mee is gehouden.

PostPosted: 23 Jan 2019 20:04 

Het is hem gegund, veel succes bij Barça! Hoop dat hij nu weer zijn oude niveau haalt, sinds die geruchten er zijn speelde hij ook minder.
Sluit ik mij bij aan. Zeker ook dat hij weer beter gaat spelen.

PostPosted: 23 Jan 2019 20:06 

Sigtyr wrote:
Zou hij nog eens terug willen komen? over 8 jaar ofzo is hij 29 en Mathijs 27. Zou wel iets moois zijn om naar uit te kijken.

Is de kans nu niet groot dat de Ligt ook naar Barcelona gaat? Volgens mij zijn het goede vrienden. Ze lopen altijd samen. Of is dat slechts marketing van Ajax-kant?
Dat eerste is zeker te hopen. Dat moet ook de strategie van AJAX zijn. Een elftal met oud AJAX spelers die nog top zijn gecombineerd met eigen talenten en enkele goede aankopen. Ideale combinatie.

PostPosted: 23 Jan 2019 20:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Wat een bedrag :shock: Had hem graag nog bij Ajax gezien maar ben al blij dat hij niet naar PSG gaat. Succes Frenkie en nu eerst nog even de focus op ons aller Ajax. Als je kampioen wordt kom je toch anders die kleedkamer binnen.

PostPosted: 23 Jan 2019 20:21 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Het is hem gegund, fijne speler. Maar op het moment zou hij de 16de man zijn bij Barcelona. Komt nog niet in de buurt van het niveau van Arthur, Rakitic of Busquets. Die moet echt beter gaan spelen hoor. Laatste tijd is het niet sterk wat hij laat zien. Hopelijk zorgt de duidelijkheid die hij nu heeft betreft zijn toekomst voor de nodige rust. Kan hij zich weer volledig focussen op het voetballen en zijn topvorm weer hervinden. In ieder geval top dat hij nog een half jaar blijft. Hopelijk een afscheid door de voordeur, met een schaal in zijn handen.

PostPosted: 23 Jan 2019 20:28 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Waanzin dit. Het werd de afgelopen maanden zovaak gezegd dat het bijna normaal begon te lijken. Maar 86 miljoen... Geweldig gehandeld door Ajax.
Ik zeg altijd dat je als Ajax ook gewoon ‘nee’ kunt verkopen, maar dit is toch onmogelijk te stoppen. Zeker omdat Frenkie zelf ook weg wil. Dan moet je gewoon het maximale eruit halen en dit is misschien wel meer dan het maximale.

Ik wil Frenkie heel veel succes wensen, maar wel voor het komende halfjaar. Ik wil aan het eind van het seizoen twee prijzen hebben en op z’n minst een goede prestatie tegen Real.

Kom op Frenkie! Laat zien waarom er zo idioot veel geld voor je wordt betaald.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 23 Jan 2019 20:32 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Bij Willem II en RKC lopen ze vanavond ook de polonaise. Wat een fantastisch bedrag krijgen die clubs zomaar even binnen.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 23 Jan 2019 20:32 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Uitzonderlijke voetballer met bepaalde kwaliteiten, die je niet vaak tegenkomt. Ik snap wel, dat Barca de knip trekt voor deze voetballer. Past perfect daar.

Succes Frenkie.

Nu kunnen we gaan afwachten wie er als opvolgers gezien worden.

Het zou mooi zijn als Ajax alvast iets investeert deze winter. Een talentvolle verdediger alvast binnenhalen bv.

PostPosted: 24 Jan 2019 10:48 

Wens hem ook veel succes. Is voor mij ons grootste talent. Zag vanaf zijn eerste minuten bij Jong AJAX. Overigens, hij krijgt daar behoorlijke concurrentie. Busquest lijkt me daar een zekerheid en die Arthur is een grote klasbak. Die krijg je haast nooit van de bal.

PostPosted: 24 Jan 2019 11:14 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Die Busquets is de 30 ook al gepasseerd volgens mij. Misschien vertrekt hij wel naar China?

PostPosted: 24 Jan 2019 13:26 
Erelid

Topdeal, wat een geld zeg... De Jong is een fijne voetballer, maar heeft nog steeds maar weinig 'bewezen'. Benieuwd of hij op dat niveau mee kan.

PostPosted: 24 Jan 2019 15:03 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
GJ1402 wrote:
Die Busquets is de 30 ook al gepasseerd volgens mij. Misschien vertrekt hij wel naar China?
Hij wordt in Juli 31 jaar oud. Persoonlijk kijk ik niet veel Barcelona, maar volgens mij doet hij het nog heel aardig toch?

Nu zou overigens wel het moment zijn om hem te verkopen, als Barca zijnde. Nu kun je nog geld voor hem vangen.

PostPosted: 24 Jan 2019 15:32 
Erelid

Wat een prachtige transfer. 86 miljoen, wat een geld. Klasse Marc! Goed gebruik gemaakt van de "hype", en we mogen er zelfs nog een half jaar lang van genieten.

Ik ben ervan overtuigd dat Frenkie het daar gaat maken.

PostPosted: 24 Jan 2019 22:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ik mis zijn rushes een beetje, die zijn wat uit zijn spel gesleten. Vandaag wel een paar keer een versnelling gezien, maar echt een run over het veld zien we minder frequent. Heeft er natuurlijk ook mee te maken dat hij nu vrijwel altijd op het middenveld staat en niet meer achterin, maar toch. Ik zou dat graag weer wat meer zien. Deed me aan Kaka in zijn beste dagen denken, die kon ook zo heerlijk grote afstanden overleggen met de bal aan de voet.

Post new topic  Reply to topic  [ 765 posts ]  Previous   1 23 24 25 26 27 31  Next

All times are UTC+01:00