Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 765 posts ]  Previous   1 26 27 28 29 30 31  Next
Author Message
 Post subject: Re: Frenkie de Jong
PostPosted: 11 Apr 2019 08:43 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
De laatste maanden is hij de beste speler. Het is niet normaal hoe rustig hij blijft en hoe vaak hij de juiste oplossing kiest. Ga er eens op letten als Ajax de opbouw begint. Vaak zie je Schone en zeker Van de Beek niet eens in de buurt. Hij staat er helemaal alleen voor... 1 fout in de passing naar voren of breed en je bent gezien. Ze zetten hem onder druk en nog blijft hij overeind.

Helaas liet hij Ronaldo wel vrij inkoppen gisteravond. Het is wel duidelijk dat hij voor een groot gedeelte het spel dirigeert. Zoals ook Ziyech een grote rol speelt.

PostPosted: 11 Apr 2019 11:03 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Benieuwd hoe AJAX zijn vertrek zal opvangen. Echt een speciale speler waar Cruijff helemaal lyrisch over zou zijn geweest.

PostPosted: 11 Apr 2019 11:41 
Erelid

343 wrote:
Benieuwd hoe AJAX zijn vertrek zal opvangen. Echt een speciale speler waar Cruijff helemaal lyrisch over zou zijn geweest.
Kan je niet opvangen, zo'n speler. Deze jongen kan alles: Snelheid, verdedigend, combinerend, techniek, dribbel. De beste speler die ik heb zien rondlopen in een Ajax shirt.

PostPosted: 11 Apr 2019 16:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Kan je niet opvangen, zo'n speler. Deze jongen kan alles: Snelheid, verdedigend, combinerend, techniek, dribbel.
Eens. Niet te vervangen.
De beste speler die ik heb zien rondlopen in een Ajax shirt.
Moeilijk te zeggen omdat het eraan ligt waar je allemaal naar kijkt.

Ik heb Litmanen en Bergkamp zien spelen en voor mij valt hij in deze categorie. Beetje moeilijk te vergelijken omdat Litmanen en Bergkamp eigenlijk aanvallers zijn dus ook heel bepalend waren met doelpunten en assists. Bij Litmanen oogde het wellicht niet zo soepel maar die was positioneel en technisch ook zo goed. Rasvoetballers in mijn ogen. Bij Bergkamp oogde het allemaal wat soepeler maar ook hij had dat extra's.

Het is alleen jammer, dat De Jong het maar 1 jaar kan laten zien en bovengenoemde spelers het langer hebben laten zien. Maar goed. Exceptioneel talent.

PostPosted: 11 Apr 2019 18:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Wat een absolute koning, niet alleen voetballend maar ook defensief ijzersterk. Bepaalde aspecten uit zijn spel worden/werden altijd zo onderschat. Dat hij bijvoorbeeld heel snel is, prima kan koppen, een heerlijke tackle heeft en altijd goed is voor een hoop intercepties. Tegen Juventus was hij in mijn ogen weer de beste man op het veld, zoals hij dat de laatste wedstrijden sowieso is. Hij staat op wanneer het nodig is en bepaalt het tempo, zo'n goede dirigent hebben we in jaren niet gehad. En zullen we voorlopig ook niet meer krijgen vrees ik.

PostPosted: 12 Apr 2019 09:11 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Mark my words, toekomstig wereldvoetballer van het jaar. Die jongen gaat zich bij Barcelona direct in de basis spelen, doorontwikkelen en wordt een verbeterde versie van Modric en Busquets.

PostPosted: 12 Apr 2019 11:17 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Het maakt mij gewoon een beetje verdrietig om te bedenken dat we nog maar een maand kunnen genieten van deze geweldenaar in ons mooie shirt. Blijft een genot om naar te kijken en helaas veel te weinig wedstrijden voor Ajax gespeeld.

PostPosted: 12 Apr 2019 12:10 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Onvervangbaar. Wat was hij goed zeg.

PostPosted: 12 Apr 2019 13:03 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Wel jammer dat ons ruim 12 miljoen Door de neus is geboord door van Duivenbode die niet instemde met 800.000 voor de Jong zonder restricties https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/in ... ~a9dc8d5b/ (premium artikel)

PostPosted: 12 Apr 2019 13:49 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Kan me eerlijk gezegd vrij weinig schelen. Vind het wel prima zo.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 12 Apr 2019 13:53 

Inderdaad, Willem II verdient het om flink te verdienen aan deze transfer. Wat mij betreft doen we vaker dit soort constructies, is alleen maar goed voor het niveau van de Eredivisie.

PostPosted: 12 Apr 2019 13:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Stormrage wrote:
Mij ook niet, geld zat en nu hebben Willem 2 en RKC er ook nog iets aan verdient.

PostPosted: 12 Apr 2019 16:19 

Tjah je had er nog bijna een Neres van bij kunnen kopen, maar laat dat maar bij W2 liggen inderdaad.

PostPosted: 12 Apr 2019 16:20 

DeRuit wrote:
Wel jammer dat ons ruim 12 miljoen Door de neus is geboord door van Duivenbode die niet instemde met 800.000 voor de Jong zonder restricties https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/in ... ~a9dc8d5b/ (premium artikel)
Zo zie je maar, goedkoop is duurkoop. Wat ben ik blij dat Van Duijvenbode weg is. Die man is de reden waarom we niet al lang zijn weggelopenvan de concurrentie.

PostPosted: 12 Apr 2019 16:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
Bonzai wrote:
Stormrage wrote:
Mij ook niet, geld zat en nu hebben Willem 2 en RKC er ook nog iets aan verdient.
Het wordt hierdoor ook makkelijker een nieuwe deal in Nederland te maken. Meer clubs zullen geneigd zijn hun talenten aan Ajax te verkopen, omdat ze meedelen in de winst als er een toptransfer volgt. Alleen AZ heeft hierop een weigering, die willen rechtstreeks aan het buitenland verkopen. En op basis van de transfers van Janssen (22M), Weghorst (10M) en Jahanbakhsh (25M) kun je ze geen ongelijk geven.

PostPosted: 12 Apr 2019 16:45 

renemar wrote:
DeRuit wrote:
Zo zie je maar, goedkoop is duurkoop. Wat ben ik blij dat Van Duijvenbode weg is. Die man is de reden waarom we niet al lang zijn weggelopenvan de concurrentie.
Zo lang PSV ook overduidelijk sterker is dan de andere 16 clubs wordt weglopen gewoon lastig of je moet structureel 2x hun begroting krijgen o.i.d. en in de breedte investeren ipv in in je top 15 spelers om Europees mee te doen. Dan heb je een brede bank om in de eredivisie niets te laten liggen maar ben je Europees weer iets minder. PSV wint ook gewoon makkelijk hun wedstrijden omdat zij ook een stuk groter en verder zijn dan de andere 16 teams. Die winnen dus ook 32 van de 34 wedstrijden in principe makkelijk. Loop daar dan maar eens van weg :P

PostPosted: 12 Apr 2019 17:12 
Erelid

Daarom moet je juist de concurrentie sterker maken, dan verspeelt PSV vanzelf punten.

En het argument dat we een extra Neres hadden kunnen kopen is ook een beetje onzin. We zouden gewoon 12 miljoen meer op de bank hebben. Ook zonder die 12 miljoen extra kan Ajax 20 Neressen kopen.

PostPosted: 12 Apr 2019 18:40 

Stormrage wrote:
Daarom moet je juist de concurrentie sterker maken, dan verspeelt PSV vanzelf punten.

En het argument dat we een extra Neres hadden kunnen kopen is ook een beetje onzin. We zouden gewoon 12 miljoen meer op de bank hebben. Ook zonder die 12 miljoen extra kan Ajax 20 Neressen kopen.
Dan hebben wij ook meer kans om punten te verspelen. Dat we geld genoeg hebben vind ik juist weer onzin. Net zoals dat het grote onzin is dat kunstgrasteams gecompenseerd moeten worden om op gras te gaan spelen. Juist die teams hebben nu financieel voordeel ( dus competitievervalsing naast het andere ondergrond ) van de kunstmatten. Dat terzijde. Nu kunnen wij inderdaad misschien wel 20 Neressen halen. Dadelijk als deze basiself weg is, wie gaat dan de grote klapper opleveren? Dat is nog afwachten. Bande kostte 8,5 miljoen en ligt er alweer een jaar uit. Eiting, Lang, Ekkelenkamp, De Wit en zelfs Mazraoui hebben nog niet laten zien dat ze straks ook voor 50+ miljoen o.i.d. verkocht worden. Dus waar moet dan het geld vandaan komen, dan was die extra 12 miljoen misschien toch nuttig geweest.

PostPosted: 13 Apr 2019 10:39 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
https://twitter.com/thedummyrun/status/ ... 68544?s=19

PostPosted: 13 Apr 2019 20:48 
Beheerder

Hopelijk zeker tegen Groningen er weer bij. Natuurlijk ook tegen Juventus, maar als hij dan nog twijfelachtig is...zeker geen risico mee lopen.

PostPosted: 13 Apr 2019 21:03 
Erelid

Ik begrijp dat echt niet. Ajax krijgt elk jaar de kans om kampioen te worden. Zó presteren in Europa misschien maar eens in de 20 jaar.

PostPosted: 13 Apr 2019 21:30 
Beheerder

Het is al 5(!) jaar geleden dat AJAX een prijs heeft gehaald. Ik snak echt naar een titel.

PostPosted: 14 Apr 2019 01:23 
Erelid

Los daarvan moet je gewoon geen risico nemen met De Jong. Als hij niet 100% fit is voor Juventus heb je minder aan hem in dir wedstrijd en kan je beter een ander opstellen. En je loopt ook nog eens het risico dat hij langer geblesseerd raakt. Dat kunnen we echt niet gebruiken.

PostPosted: 14 Apr 2019 09:42 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Edwin van der Sar
Droomaankoop: Dušan Tadić
Seizoenskaart: Geen
Ik ben het ook eens met Stormrage en 343.
Daarbij vind ik het ook wel voordelen hebben als Ajax uitgeschakeld wordt door Juventus.
Dan kunnen ze zich volledig richten op de competitie en de beker.
Dus niet dat ze het tegen Juventus al als verloren moeten zien maar ik zou met Frenkie de Jong geen risico nemen.

Ik zie Ajax ook graag landskampioen worden met dit team.
Hoop ik dat Frenkie de Jong en de anderen dan fit zijn als dat gebeurd.

PostPosted: 14 Apr 2019 10:30 

Je moet natuurlijk geen risico nemen met Frenkie. Een spierscheuring betekent einde competitie.
Hij kan ook niet 100% fit zijn.

Post new topic  Reply to topic  [ 765 posts ]  Previous   1 26 27 28 29 30 31  Next

All times are UTC+01:00