Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 765 posts ]  Previous   1 27 28 29 30 31  Next
Author Message
 Post subject: Re: Frenkie de Jong
PostPosted: 05 May 2019 12:54 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Indien we misschien de finale halen zal Frenkie de Jong in de top 3 gouden schoen komen, verwacht ik.

PostPosted: 09 May 2019 00:13 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
De tweede helft was Frenkie onzichtbaar. Is voor mij ook de hoofdreden, dat Ajax minder of eigenlijk niet meer aan voetballen toekwam. Ook vd Beek was redelijk onzichtbaar de tweede helft en dan is je middenveld totaal weg.

PostPosted: 09 May 2019 10:01 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
En Schone ook. Als AJAX heerst is er geen probleem, maar als AJAX moet knokken en in de verdrukking komt dan is het duidelijk dat AJAX vaak het onderspit moet delven.

PostPosted: 09 May 2019 10:57 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
343 wrote:
En Schone ook. Als AJAX heerst is er geen probleem, maar als AJAX moet knokken en in de verdrukking komt dan is het duidelijk dat AJAX vaak het onderspit moet delven.
Van Gaal zei het goed: "Ajax mist een type Davids."

PostPosted: 09 May 2019 10:58 
Beheerder

Zei hij dat gisteren? Ja, volkomen mee eens.
Mourinho had voor een keertje ook goede kritieken. Doodzonde dat De Ligt dat flikte vlak voor de 2-1. Toch jeugdige onbezonnenheid. Zal hij over een jaar niet meer doen, maar ja...wat heeft AJAX eraan. Net als in 2003. Toen maakte Chivu en Sneijder ook nog zulke foutjes om later de CL wel te winnen.

PostPosted: 09 May 2019 11:01 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik vind het toch wat te makkelijk. We hebben dit seizoen zoveel fysieke wedstrijden geweest en zelden was Ajax de mindere. Denk aan Bayern, Benfica, Juventus, Tottenham-uit, Groningen-uit.

Het gaat nu alleen fout in de 96e minuut...

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 09 May 2019 11:03 
Beheerder

Stormrage wrote:
Ik vind het toch wat te makkelijk. We hebben dit seizoen zoveel fysieke wedstrijden geweest en zelden was Ajax de mindere. Denk aan Bayern, Benfica, Juventus, Tottenham-uit, Groningen-uit.

Dat vind ik dan weer te simpel. Het ging al eerder fout in die wedstrijd.
Ja, maar Bayern en Juventus gingen niet zo spelen als Manchester United en Tottenham.
Tegen Groningen uit ging het maar net goed, maar had net zo goed niet met drie punten kunnen eindigen, he. AJAX moet zich ook kunnen wapenen tegen dit soort spel. Daarmee win je trofeeën. Nu sta je weer met lege handen.

Kijk naar de succesvolle AJAX-team in Europa. Er zat een bepaalde balans in het team in iedere linie en vooral op het middenveld.
De loper, de creatieveling en de schaver.
Rijnders, G. Muhren, Neeskens.
Winter, A. Muhren, Wouters.
Winter, Bergkamp, Kreek.
R. de Boer, Litmanen, Davids (super compleet)

PostPosted: 10 May 2019 00:07 
Erelid

Stormrage wrote:
Ligt eraan hoe je het bekijkt. Het ging bij Ajax niet goed vanaf het moment dat Llorrente speelde. Zowel in Londen (vooral de tweede helft) en in Amsterdam (zeker de tweede helft).

Llorrente bracht rust voorin en hierdoor waren de loopacties van met name Son, Lucas en Alli steeds heel gevaarlijk. Hier had Ajax geen antwoord op. Op een of andere manier kon Ajax dit niet omzetten. En ja dat hij in de 96e minuut valt, is heel zuur maar het is ook weer niet zo, dat Spurs counterend en/of in de laatste minuten anders ging voetballen om zo die goal te forceren. Het zat eraan te komen en zeker ook omdat Ajax er niet meer onderuit kon voetballen op een sporadische kans na.

Schone is niet de man, die de kar trekt of kan trekken. Schone is een leuke eredivsievoetballer en een goede 12e man maar in zulke wedstrijden sneeuwt hij onder. De Jong had het de tweede helft niet en Vd Beek ook niet. Onzichtbaar. Dan kun je roepen om een type Davids maar dit type Davids heb ik niet zo gemist tegen Benfica, Bayern, Real en Juve.

Het was gewoon tegen Spurs over 2 wedstrijden net niet. In Amsterdam waren De Ligt, Blind, De Jong, vd Beek en Tadic even net iets minder dan speel je een andere wedstrijd.

PostPosted: 10 May 2019 08:40 
Beheerder

Schone is niet de man, die de kar trekt of kan trekken. Schone is een leuke eredivsievoetballer en een goede 12e man maar in zulke wedstrijden sneeuwt hij onder. De Jong had het de tweede helft niet en Vd Beek ook niet. Onzichtbaar. Dan kun je roepen om een type Davids maar dit type Davids heb ik niet zo gemist tegen Benfica, Bayern, Real en Juve.
Omdat AJAX toen niet zo extreem in de verdrukking kwam door snelle, sterke spelers die puur opportunistisch spelen. Kijk hoe Schone er uitziet bij de tegengoals. Als het voetballend lukt is het meestal prima, maar soms komt AJAX in de verdrukking en dan heb je een completere voetballer nodig. Davids was voetballend even goed als Schone, maar ook snel en goed in de duels. Dat had AJAX zeker kunnen redden.

PostPosted: 10 May 2019 15:13 
Erelid

Natuurlijk is een type Davids beter en meer nodig dan bv Schone maar zodra Ajax onder druk komt te staan ligt dit niet alleen aan Schone. Eens dat hij een van de eerste is die bezwijkt maar een Davids ipv Schone had dit echt niet opgelost.

In mijn optiek begint het ook voorin. Zowel in Londen en Amsterdam kon Ajax voorin nooit lang balbezit houden. In London had je geen balvaste spits, die iets kon beginnen fysiek (kop)sterke verdedigers. Dat kan Tadic niet. Ook waren de voorste lang niet altijd balvast waardoor je nauwelijks onder de druk uit kunt voetballen. Ook Frenkie en Donny waren in de tweede helft in Amsterdam vrijwel onzichtbaar. Daarnaast waren De Ligt en Blind ook minder. In mijn optiek de oorzaak, dat het in Amsterdam verkeerd ging.

Het agressieve wat een Davids brengt, vind ik over het algemeen genoeg in het elftal zitten.
Tagliafico, De Ligt, De Jong, vd Beek en Ziyech zijn naast uitstekende voetballers ook voorzin van (extra) gif. Die gaan er altijd voor. Dat het nu niet is gelukt, ligt in mijn optiek ook, dat de voetballende spelers net wat minder waren.

PostPosted: 10 May 2019 15:19 
Beheerder

Het had wel deels iets opgelost. Net als een goede vervanger voor Neres.
Schone is net niet compleet genoeg voor een sleutelpositie in de as.

PostPosted: 10 May 2019 16:19 
Erelid

343 wrote:
Het had wel deels iets opgelost. Net als een goede vervanger voor Neres.
Schone is net niet compleet genoeg voor een sleutelpositie in de as.
Dat wel ja. Beide roep ik al vanaf het begin van het seizoen. Maar goed als je vooraf had kunnen tekenen voor halve finale CL, dan zou iedereen het direct doen. Neemt niet weg, dat deze posities mager zijn ingevuld.

PostPosted: 12 May 2019 18:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Vandaag jarig, 22 pas en helaas zijn voorlopig laatste thuiswedstrijd voor Ajax gespeeld. Zeker nu is het jammer van zijn blessure vorig jaar.

https://twitter.com/AFCAjax/status/1127480638121107458

PostPosted: 12 May 2019 18:38 
Erelid

DeRuit wrote:
Vandaag jarig, 22 pas en helaas zijn voorlopig laatste thuiswedstrijd voor Ajax gespeeld. Zeker nu is het jammer van zijn blessure vorig jaar.

Deze speler is onvervangbaar. Die ga je het meeste missen volgend jaar.

PostPosted: 12 May 2019 19:01 

Ook ondanks zo een groot bedrag aan transfer vergoeding blijft het spijtig dat we hem niet meer jaren in ons ajax shirt zullen zien.

PostPosted: 12 May 2019 19:14 

DeRuit wrote:

Ja, ze zullen de speelstijl aan moeten passen. Dat moet sowieso, want ze hebben die nu op Frenkie aangepast zei ten Hag al eens.

PostPosted: 12 May 2019 19:49 

DeRuit wrote:
DeRuit wrote:

Ja, ze zullen de speelstijl aan moeten passen. Dat moet sowieso, want ze hebben die nu op Frenkie aangepast zei ten Hag al eens.
Dat denk ik ook. Frenkie is heel dominant. Ik denk niet dat we een vergelijkbare speler kunnen krijgen. Volgend seizoen middenveld zowel qua spelers als qua speelwijze anders invullen.
Een puzzel voor Ten Hag (als hij blijft, anders voor diens opvolger; als ze dan maar niet Reiziger in overweging nemen).
Marin is reeds aangetrokken. Ik ken hem niet. Mazraoui naar het middenveld is natuurlijk ook een optie. Ik denk dat er sowieso een creatieve middenvelder moet komen. Ga ervan uit dat we weer veel wedstrijden gaan spelen, moet je veel nagenoeg gelijkwaardige spelers hebben.
Kans bestaat ook dat Donny nog vertrekt. Krijg je mss. een heel ander middenveld (Schöne en Eiting als back-up). Andere spelers, ander soort spel. Hoeft niet perse minder te zijn, wel anders.

PostPosted: 12 May 2019 20:00 
Erelid

Onvervangbaar ja, maar hij is pas 22 en vertrekt naar de absolute top. Kans dat hij en Mathijs/Donny nog terugkomen is best reëel.

PostPosted: 12 May 2019 20:36 
Beheerder

Jobo wrote:
Ook ondanks zo een groot bedrag aan transfer vergoeding blijft het spijtig dat we hem niet meer jaren in ons Ajax shirt zullen zien.
Welkom, Jobo! :ajaxsjaal:
Ja, helaas. Het lot van de zieke geldlust.
Maar AJAX kan veel met dit geld.

PostPosted: 12 May 2019 21:16 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Het is mooi voor jongens als De Jong dat ze nog even 2 prijzen winnen voordat ze vertrekken. Anders ontbreekt er toch iets aan. Zeker voor de Jong is het een hele korte periode geweest.

88 wedstrijden in Ajax 1.... waar hebben we het over.

PostPosted: 13 May 2019 10:11 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Bedankt Frenkie! Wat hebben we van je genoten in het mooie rood en wit.

PostPosted: 13 May 2019 10:32 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
We gaan hem verschrikkelijk missen denk ik.

Heeft de kwaliteit om het spel in zijn eentje te verplaatsen. Door hem hebben we veel minder het tikkie-breed voetbal gezien dit seizoen, althans dat denk ik.

PostPosted: 13 May 2019 10:39 

geenidee4 wrote:

Heeft de kwaliteit om het spel in zijn eentje te verplaatsen. Door hem hebben we veel minder het tikkie-breed voetbal gezien dit seizoen, althans dat denk ik.
Mazraoui zie ik nu ook vaker wegdraaien bij een tegenstander en dan naar voren gaan. Eiting kan dat in principe ook. Ze zullen niet zo makkelijk door een middenveld kunnen dribbelen als de Jong maar een gelijkwaardige vervanger kan je als Ajax gewoon niet halen. Maar je kan wel vanuit die positie naar voren spelen en aangespeeld worden door de verdediging.

PostPosted: 13 May 2019 11:03 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
DeRuit wrote:
geenidee4 wrote:

Mazraoui zie ik nu ook vaker wegdraaien bij een tegenstander en dan naar voren gaan. Eiting kan dat in principe ook. Ze zullen niet zo makkelijk door een middenveld kunnen dribbelen als de Jong maar een gelijkwaardige vervanger kan je als Ajax gewoon niet halen. Maar je kan wel vanuit die positie naar voren spelen en aangespeeld worden door de verdediging.
Daar heb je gelijk in, alleen zijn zij tactisch niet zo slim als De Jong denk ik. Maar met Mazraoui of Eiting heb je wel een beweeglijk middenveld, met dan Marin als breker en Van de Beek als box-to-boxspeler. Graag nog een middenvelder met een steekpass erbij halen. Schöne zou ik niet meer als basisspeler zien.

PostPosted: 13 May 2019 11:50 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Wat ga ik hem missen na dit seizoen.. Toch met wat pijn in het hart, dit afscheid.

Gisteren ook weer, toen zijn naam gescandeerd werd in het stadion, dan zie je die lach (als een klein kind wat een snoepje krijgt)...
Voor mij een reden Barcelona komend seizoen actiever te volgen..

Post new topic  Reply to topic  [ 765 posts ]  Previous   1 27 28 29 30 31  Next

All times are UTC+02:00