Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 511 posts ]  1 2 3 4 5 21  Next
Author Message
PostPosted: 17 May 2016 08:35 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Maak alvast een topic aan. Kunnen we er al aan wennen. ;)
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2016/05 ... keus-bosz/

Post subject: Re: Peter Bosz
PostPosted: 17 May 2016 09:32 
Erelid

Ik zou het een uitstekende keuze vinden. Ik wil dat Ajax aanvallend speelt en daarin wil ik een slimme trainer die tactisch goed is, en dit ook kan overbrengen naar de groep. Een trainer die op de lange termijn aanvallend wil spelen en vanuit dat aanvallende spel tot resultaten wil komen.

Bosz lijkt me daarin de meest ideale trainer die op dit moment beschikbaar is. Vind het dus een goede keuze van Overmars, ook al is er weerstand van de achterban (die een trainer blijkbaar beoordelen op zijn verleden als voetballer...).

Ik hoop ook dat Overmars niemand gaat halen voorlopig. Laat Bosz eerst maar eens met deze spelersgroep aan de slag gaan, alvorens je aankopen gaat doen. Er staat in principe een prima selectie op het eerste oog met voldoende talent.

Technische pelers als Muric, Cerny, Nouri, VD Beek, Sinkgraven zie ik onder Bosz wel excelleren. Om dan een buitenspeler oid te gaan halen vind ik gevaarlijk. Straks heeft Bosz zo'n speler helemaal niet nodig en zit je met de gebakken peren.

Als er ergens iets gehaald moet worden is dat in de verdediging. Een talentvolle linksback en CV zijn wellicht welkom.

PostPosted: 17 May 2016 10:02 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Seizoenskaart: 411
Toen tijden geleden die poll werd aangemaakt over wie De Boer moest opvolgen stemde ik al op Bosz. Destijds was ik de enige weet ik nog wel; ben blij om te zien dat er inmiddels meer draagvlak is. Dat de harde kern er niet positief tegenover staat was te verwachten, maar die zullen na de eerste paar mooie wedstrijden wel bijdraaien verwacht ik. Zijn teams spelen immers niet des Feyenoords, maar des Ajax. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in. Eindelijk weer eens goed aanvallend spel van Ajax! Het is veel te lang geleden...

PostPosted: 17 May 2016 13:11 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Witte Gullit wrote:
Zijn teams spelen immers niet des Feyenoords, maar des Ajax. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in. Eindelijk weer eens goed aanvallend spel van Ajax! Het is veel te lang geleden...
Laten we hopen. Je weet immers nooit wat druk met mensen doet.

Ik had de hoop, dat eerst Blind en later ook De Boer ook stonden voor aanvallend voetbal. Beide sleutelspelers onder Van Gaal en straalden beide ook die visie uit.

Bosz is zeker aanvallend ingesteld en kan een elftal naar zijn hand zetten. Hier twijfel ik geen moment aan. Echter je weet niet hoe Bosz is als het "moet". Dit is toch anders als Vitesse bv. Ook is Bosz in zijn doen en laten heel eigenwijs (zoals Adriaanse en Van Gaal) dus hopelijk zet hij dit ook voort bij Ajax.

Zijn nadeel is dus zijn Feyenoordverleden (niet bij mij) dus dit geeft toch extra druk van buitenaf. Zeker als het in het begin om een of andere reden niet loopt. Laten we hopen, dat het bestuur ten alle tijden achter Bosz blijft staan.

PostPosted: 17 May 2016 13:44 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik vind het wel spannend hoor. Van de altijd beleefde en beschaafde Frank de Boer, naar de eigenwijze, soms kinderachtige Peter Bosz.

Ik ben heel benieuwd hoe dit uit gaat pakken, maar het zal zeker wennen zijn.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 17 May 2016 15:17 
Erelid

Droomaankoop: Hakim Ziyech
Laten we niet te vroeg juichen en verwachten dat we direct aanvallend voetbal te zien krijgen (als Bosz überhaupt al komt). De spelers en trainer zullen eerst lang aan elkaar moeten wennen.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 17 May 2016 15:31 
Erelid

geenidee4 wrote:
Laten we niet te vroeg juichen en verwachten dat we direct aanvallend voetbal te zien krijgen (als Bosz überhaupt al komt). De spelers en trainer zullen eerst lang aan elkaar moeten wennen.
Inderdaad.
Vandaar dat hij ook de steun van het bestuur en supporters nodig heeft.

Ik denk ook, dat onder Bosz en zijn visie sommige spelers gaan omvallen omdat Bosz niet houdt van risicoloos rondgetik. Bosz denkt aanvallend en wil aanvallend spelen. Hij zal op cruciale plekken betere voetballers moeten neerzetten, die en durven te voetballen en durven aanvallend te denken.

Ik denk, dat je middenveld anders moet neerzetten. Bazoer kun je net voor de verdediging zetten en Klaassen net achter de spits. Daarnaast een controleur als rechtshalf (gudelj) en een spelmaker op links (Sinkgraven). In balbezit 3-4-3 en bij balverlies 4-3-3. Zo creer je min of meer ook oplossend en aanvallend te denken. Iets wat er bij Ajax onder De Boer totaal niet in zat met alleen lopers op het middenveld en weinig voetbal van achteruit.

PostPosted: 17 May 2016 15:38 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Dat ligt er natuurlijk aan. Het voetbal onder de Boer veranderde ook al direct bij de eerste wedstrijd. Was destijds een verademing in vergelijking met Jol.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 17 May 2016 16:21 
Erelid

Ovenwant wrote:
Dat ligt er natuurlijk aan. Het voetbal onder de Boer veranderde ook al direct bij de eerste wedstrijd. Was destijds een verademing in vergelijking met Jol.
De Boer is wel een Ajax-man hé. Daarvoor trainer van de A1. Volgens mij hetzelfde team waar Eriksen in had gespeeld. Bovendien zal hij jongens uit de opleiding (Vertonghen, Alderweireld, Van der Wiel, etc.) wel gekend hebben, evenals Ooijer (van het Nederlands elftal). Meer houvast dan Bosz nu zou hebben.

Denken jullie overigens dat Bosz misschien spelers meeneemt naar Ajax, bijvoorbeeld ex-Vitessenaren? Of denk ik nu te veel volgens de Jol-methode?

PostPosted: 17 May 2016 16:24 
Erelid

Ovenwant wrote:
Mee eens maar na het eerste jaar werd het al maar slechter terwijl De Boer elk jaar riep attractiever en dominanter te gaan spelen. Bosz slaagt er tot nu toe steeds in om zijn elftallen in tijd steeds beter te laten spelen. Ook bij Vitesse waar toch elk jaar een leegloop had en steeds spelers moest inpassen. De Boer lukte dit niet.

Het voetbal van de laaste 2 jaar was niet om aan te zien. Als Bosz hiermee voor de dag komt, wordt ie ontslagen.

PostPosted: 17 May 2016 16:39 
Erelid

Fernando Redondo wrote:
Mee eens maar na het eerste jaar werd het al maar slechter terwijl De Boer elk jaar riep attractiever en dominanter te gaan spelen. Bosz slaagt er tot nu toe steeds in om zijn elftallen in tijd steeds beter te laten spelen. Ook bij Vitesse waar toch elk jaar een leegloop had en steeds spelers moest inpassen. De Boer lukte dit niet.

Het voetbal van de laaste 2 jaar was niet om aan te zien. Als Bosz hiermee voor de dag komt, wordt hij ontslagen.
Vind ik wel meevallen. Het eerste seizoen, 2010/2011, was natuurlijk vrij matig (kampioenschap verbloemde veel), maar dat is De Boer totaal niet kwalijk te nemen met een jong team waar Suarez en Emanuelson net weg waren. 2011/12 en 2012/13 waren echter, als je de wintermaanden wegdenkt, prima seizoenen met over het algemeen goed voetbal.

Gestoeld op balbezit, maar wel met een drang naar voren. Hierna is De Boer echter de fout in te gaan door balbezit als heilig te verklaren en te vergeten waar het om draait: het doel. Zoals al vaak gezegd werd het middel (balbezit) het doel. Zijn formule was op een gegeven moment gewoon uitgewerkt. Bosz haalde echter met Vitesse in 2014/15, een prima elftal, zeer weinig resultaat, vooral in de eerste seizoenshelft. Dat geeft te denken.

Maar je hebt wel gelijk dat bij Vitesse steeds veel spelers vertrokken, wat het moeilijk maakt voor een trainer. Ik verwacht dat dit niet gebeurt bij Ajax deze zomer. Misschien toch het voordeel van geen kampioen worden. ;)

PostPosted: 17 May 2016 17:59 
Erelid

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Stormrage wrote:
Ik vind het wel spannend hoor. Van de altijd beleefde en beschaafde Frank de Boer, naar de eigenwijze, soms kinderachtige Peter Bosz.

Ik ben heel benieuwd hoe dit uit gaat pakken, maar het zal zeker wennen zijn.
Ja precies. Inhoudelijk geen twijfels. Maar hij wil naar de buitenwereld te graag bewijzen welke kwaliteiten hij heeft. Een beetje een miskent kind die te weinig waardering krijgt.

Als hij al die onzin gewoon achterwege laat is er niets mis met hem.
geenidee4 wrote:
Ovenwant wrote:
De Boer is wel een Ajax-man hé. Daarvoor trainer van de A1. Volgens mij hetzelfde team waar Eriksen in had gespeeld. Bovendien zal hij jongens uit de opleiding (Vertonghen, Alderweireld, Van der Wiel, etc.) wel gekend hebben, evenals Ooijer (van het Nederlands elftal). Meer houvast dan Bosz nu zou hebben.

Denken jullie overigens dat Bosz misschien spelers meeneemt naar Ajax, bijvoorbeeld ex-Vitessenaren? Of denk ik nu te veel volgens de Jol-methode?
:lol: Wie dan? Ze zijn allemaal van Chelsea. Of moet Velthuizen Cillessen opvolgen?

PostPosted: 17 May 2016 18:09 
Erelid

guy_ajax wrote:
:lol: Wie dan? Ze zijn allemaal van Chelsea. Of moet Velthuizen Cillessen opvolgen?
Het was geen suggestie, het was een vraag of het misschien zou gebeuren. Want het is toch iets dat regelmatig voorkomt, trainers die herenigd worden met spelers. Qazaishvili, Rashica en Kashia zou ik interessante opties vinden van het huidige Vitesse. Maar er zijn natuurlijk betere spelers.

PostPosted: 17 May 2016 18:31 
Erelid

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Nee, weet ik, maar ik vraag het me af wie hij dan mee zou willen nemen. Bosz is zelf toch ook niet achterlijk.

PostPosted: 17 May 2016 22:44 
Columnist

Droomaankoop: Wim Jonk
Ik vraag me af of we met hem kampioen worden en verder komen in Europa, maar ik weet wel zeker dat ik veel meer ga genieten van het voetbal.
Ik zeg dus een ja.
Liever 2e met mooi voetbal en vermaakt worden, dan kampioen met betonvoetbal en defensieve zekerheden.
Ook heeft hij met al die Chelsea talenten aangetoond dat hij ieder jaar met een jonge talentvolle groep kan werken en ze heel snel al mooi en goed verzorgd voetbal te laten spelen.

Dat hij een Feyenoordverleden heeft boeit me niet, dat heeft Trustfull ook en daar hoor je 410 en de F-side ook niet over

PostPosted: 18 May 2016 13:34 
Beheerder

Litmanen87 wrote:
Ik vraag me af of we met hem kampioen worden en verder komen in Europa, maar ik weet wel zeker dat ik veel meer ga genieten van het voetbal.
Ik zeg dus een ja.
Liever 2e met mooi voetbal en vermaakt worden, dan kampioen met betonvoetbal en defensieve zekerheden.
Zeker. Met geen enkele coach heb je de garantie. Ook niet met Bielsa, maar qua kijkspel kan het simpelweg niet slechter.
En de laatste 2 seizoenen werd AJAX dat zelfs niet. Niet lelijkers dan slecht resultaatvoetbal zonder resultaat.

Israëlische media:
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2016/05 ... joen-euro/

PostPosted: 18 May 2016 14:34 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Mooi, laat hem maar komen. Ik ga ervan uit dat we leuker gaan spelen met hem. En dat heb ik echt nodig op dit moment.

PostPosted: 18 May 2016 17:57 
Erelid

Het lijkt nu wel de keuze tussen resultaat en attractief voetbal, en volgens mij kiezen heel veel mensen dan voor attractief voetbal en voor Bosz. Maar het gaat mij dan veel te ver om te stellen dat we 'dan maar geen kampioen worden, als het voetbal maar leuk is'.

Naar mijn mening moet je zoeken naar een combinatie van goed voetbal én resultaat. De coaches die dat kunnen behoren echter tot een zeldzaam ras (Guardiola, Sampaoli...) en komen natuurlijk niet naar Ajax. Dan moeten wij zoeken naar een trainer die het dichtst bij die combinatie in de buurt komt en haalbaar is en wat dat betreft denk ik zeker dat Bosz een uitstekende keuze is. Laat maar komen.

PostPosted: 18 May 2016 18:08 
Columnist

Droomaankoop: Wim Jonk
Jnp wrote:
Het lijkt nu wel de keuze tussen resultaat en attractief voetbal, en volgens mij kiezen heel veel mensen dan voor attractief voetbal en voor Bosz. Maar het gaat mij dan veel te ver om te stellen dat we 'dan maar geen kampioen worden, als het voetbal maar leuk is'.

Naar mijn mening moet je zoeken naar een combinatie van goed voetbal én resultaat. De coaches die dat kunnen behoren echter tot een zeldzaam ras (Guardiola, Sampaoli...) en komen natuurlijk niet naar Ajax. Dan moeten wij zoeken naar een trainer die het dichtst bij die combinatie in de buurt komt en haalbaar is en wat dat betreft denk ik zeker dat Bosz een uitstekende keuze is. Laat maar komen.
Ik bedoel ook niet dat ik geen kampioen wil worden, maar als ik dan toch geen kampioen wordt dan maar met mooi voetbal zoals Bosz hopelijk gaat doen.
Ik ben van mening dat mooi attractief voetbal uiteindelijk altijd ook zal resulteren in kampioenschappen.
Maar ik wil eerst weer Ajax herkenbaar voetbal zien spelen en dan ga ik pas weer om het resultaat zeuren

PostPosted: 18 May 2016 18:10 
Erelid

Jnp wrote:

Inderdaad, misschien kwam het gebrek aan resultaat bij Vitesse toch wel door die spelerscarrousel die ze daar elk jaar hebben. Ik verwacht niet dat Ajax direct kampioen zal worden onder een nieuwe trainer (al weet je het natuurlijk nooit), maar als de spelerskern hetzelfde blijft moet een trainer als Bosz er toch ook wat van kunnen maken.

We moeten ook onthouden, dat attractief, goed voetbal natuurlijk niet elke wedstrijd 90 minuten kan. Ik zou het niet erg vinden als we af en toe een wedstrijd zien die wat minder is, bijvoorbeeld thuis tegen Excelsior of uit tegen Roda of zo. In dat soort wedstrijden is de kans alsnog groot dat je wint. Maar keer op keer die goede hoop dat het spectaculair wordt, wat dan weer niet het geval is, daar zijn we toch allemaal klaar mee denk ik.

Ik noem maar wat wedstrijden: Ajax-Fenerbahçe, De Graafschap-Ajax, FC Utrecht-Ajax, Ajax-FC Utrecht, Ajax-NEC, Ajax-Molde. Wedstrijden waarin veel op het spel stond en het werkelijk niet om aan te zien was. Dan nog maar niet te spreken over vorig seizoen, waar na de winterstop het niveau daalde met de week, overwinningen maar nipt geboekt werden en het seizoen kansloos afgesloten werd met een 2-1 nederlaag bij het al gedegradeerde FC Dordrecht. Nooit meer, a.u.b. !

PostPosted: 20 May 2016 06:23 
Erelid

Lijkt in vergevorderd stadium, nog 1 week volgens AD:
http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/articl ... Ajax.dhtml

PostPosted: 22 May 2016 00:52 
Beheerder

http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2016/05 ... a-of-niet/

PostPosted: 22 May 2016 12:05 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
We zullen moeten wachten tot na de bekerfinale op 24/5.

PostPosted: 24 May 2016 22:17 
Beheerder

Die is gespeeld. Weer verloren. 1-0.
http://sportnieuws.nl/voetbal/buitenlan ... -tel-aviv/

PostPosted: 24 May 2016 22:25 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Die komt: