Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 497 posts ]  Previous   1 14 15 16 17 18 20  Next
Author Message
 Post subject: Re: Peter Bosz
PostPosted: 06 Jun 2017 13:35 
Columnist

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Ik hoop dat hij binnenkort alles laat publiceren wat die smerige rat (Bergkamp) achter de schermen doet. Zal helaas niet gebeuren. Ajax, ga je schamen.

PostPosted: 06 Jun 2017 13:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Meteen wordt er gespeculeerd over Bergkamp die Bosz eruit zou hebben gewerkt en nooit naar uitwedstrijden zou komen (om in plaats daarvan hockey te kijken). Ik vind dit behoorlijk grote beschuldigingen op basis van geruchten. We zullen toch niet weten hoe het echt is gegaan, dus om Bergkamp achterbaks en vals gedrag te verwijten gaat mij te ver.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 06 Jun 2017 13:48 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Dat hij Bosz eruit heeft gewerkt wat door oa De Telegraaf en het AD wordt geschreven is al erg genoeg. Conflicten met Cruijf, Jonk, Trustfull en nu weer Bosz....aan wie zou het dan liggen, denk je? Als je zo veel conflicten heb dan zit je op de verkeerde plek.

PostPosted: 06 Jun 2017 13:57 

343 wrote:
Dat hij Bosz eruit heeft gewerkt wat door oa De Telegraaf en het AD wordt geschreven is al erg genoeg.Conflicten met Cruijf, Jonk, Trustfull en nu weer Bosz....aan wie zou het dan liggen, denk je? Als je zo veel conflicten heb dan zit je op de verkeerde plek.
Hoe kun je dat soort dingen nou zeker weten? Dan moet iemand gelekt hebben naar De Telegraaf en het AD, wat me zeer sterk lijkt. Conflicten weten ze altijd goed intern te houden.

PostPosted: 06 Jun 2017 14:00 
Beheerder

Grapje, zeker? Conflicten komen altijd naar buiten. Hele boeken zijn erover geschreven. Kom nou.

PostPosted: 06 Jun 2017 14:13 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ik ben echt teleurgesteld. :(

Zal je zien dat ze Stam gaan aantrekken, let maar op.

PostPosted: 06 Jun 2017 14:47 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: De Bruyne
Seizoenskaart: I wish
Ik ben er flink ziek van... :evil: :evil: :evil: Zo teleurgesteld in het beleid, naar mijn mening en visie ging dit ons seizoen worden. We zouden in de eredivisie alles gaan kapot spelen onder Bosz met deze talentvolle selectie. De titel zou van ons zijn. Ik ben echt F#cking pissed!

En nu eigenlijk nog meer wanneer de beerput opengetrokken word. Mensen die nu nog beweren dat Bergkamp de cultuurbewaker is die zijn handen in onschuld kan wassen, snappen er niks van. Zet je trieste enorme ego's eens opzij voor het gemeenschappelijke grote doel, nl. prijzen pakken met technisch verzorgd aanvallen pressievoetbal!!!
Kom op, één keer een akkefietje kan... maar 3 of 4 bekwame mensen zijn vertrokken bij Ajax door zijn 'eigenzinnige karakter'. En dan is het "ons-kent-ons" natuurlijk en willen de 'vrienden van Ajax' (lees Edwin en Marc'je) hun vriend niet in de steek laten waardoor ze de belangrijkste pion van Ajax 1 en tevens de beste coach sinds Van Gaal en Olsen de deur uit jagen na een veelbelovend debuutseizoen.

Arsène en Arsenal, vliegen durft hij nog altijd niet maar voor mij mag je een boot sturen voor 'onze' Dennis!

Nu naïef hopen op het snel aanstellen van Roger Schmidt, want je hoopt toch dat ze nog een beetje hun hersens gebruiken daar in de bestuurskamers in Amsterdam. Maar als ik dan alweer namen als Seedorf en Stam voorbij zie komen dan krijg ik al weer spontaan diarree. Ik hoop op Schmidt maar ik denk eerder dat ze gaan uitkomen bij Keizer of Ten Hag.

PostPosted: 06 Jun 2017 14:52 
Beheerder

Met Keizer en Ten Hag (mits andere assistenten dan L'Ami, Bergkamp en Spijkerman) zou ik kunnen leven.

Maar als ze Stam of Seedorf halen dan word ik gek.

PostPosted: 06 Jun 2017 14:56 
Erelid

Seedorf weet ik eigenlijk weinig van, maar Stam is zeker weten niet de juiste man.

PostPosted: 06 Jun 2017 15:03 

Leonel wrote:
Seedorf weet ik eigenlijk weinig van, maar Stam is zeker weten niet de juiste man.
Na 5 maanden (!) ontslagen in Milaan door een club waar hij op handen gedragen werd en veel krediet had en vervolgens binnen 6 maanden (!) opnieuw ontslagen door Shenzhen Xiangxue uit de Chinese tweede divisie notabene...

Die hoef ik niet als Ajax trainer te zien, geweldenaar als speler maar dat maakt je nog geen goede trainer... Gullit of Van Basten anyone? :ajaxslacht:

PostPosted: 06 Jun 2017 15:21 
Erelid

Bij AC Milan is het al jaren drama, daar ga ik Seedorf niet op aanrekenen. Inzaghi kwam na Seedorf en die werd er ook binnen no time uitgekieperd. En een club uit China neem ik niet serieus met de cultuur verschillen. Maar je hebt gelijk in de zin dat we geen andere materiaal hebben om hem te beoordelen.

PostPosted: 06 Jun 2017 15:49 

Droomaankoop: Luis Suarez
Kan me echt niet voorstellen dat Ajax serieus aan Seedorf of Stam zit te denken.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 06 Jun 2017 15:53 

Stormrage wrote:
Kan me echt niet voorstellen dat Ajax serieus aan Seedorf of Stam zit te denken.
Stam zie ik ze nog wel doen. Die kent Ajax, Ajax kent hem, het is geen onbekende, buitenlandse en revolutionaire trainer a la Roger Schmidt...

PostPosted: 06 Jun 2017 18:14 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
Ik heb gezien dat Bergkamp bij een hockeywedstrijd van Bloemendaal dames 1 stond te kijken. Dat was inderdaad op zondag 14:30, echter Ajax speelde toen niet (anders had ik nooit naar hockey zitten kijken). Die die beschuldiging slaat nergens op. Bergkamp woont daar om de hoek, zijn zoon speelt daar en hij maakt als adviseur deel uit van de technische commissie.

Het is als volgt gegaan: Er waren inderdaad strubbelingen tussen Bosz en Krüzen enerzijds en Spijkerman, l'Ami en Bergkamp. Bosz besprak alles met zijn vriendje Krüzen en volgde zijn eigen pad. Dat is nooit naar buiten gekomen om de eenvoudige reden dat het geen groot probleem was, alleen irritatie. Dat hebben ze na het seizoen geevalueerd en afspraken gemaakt hoe ze verder zouden gaan (zoals gemeld door van der Sar). Niks aan de hand, dit soort processen spelen zich overal af. Klaassen zegt dit trouwens ook: waren wat dingetjes maar niet heel erg.

Totdat ruim een week geleden Dortmund le Favre van Nice niet kan krijgen en doorschakelt naar Bosz. Bosz wil heel graag voor 3.5 miljoen per jaar naar de top 8 van Europa, maar Ajax werkt niet mee. Hij zegt alleen te blijven als "het viertal" eruit wordt gewerkt (wat hadden jullie daar trouwens van gevonden?). Ajax weigert uiteraard en het kamp Bosz lekt de problemen naar de pers, om een onwerkbare situatie en het gewenste vertrek te forceren.

Nu valt iedereen over Bergkamp en van der Sar, maar het was "team Bosz" die koste wat het kost naar Dortmund wilde en niet schroomde de vuile was richting De Telegraaf (Mike Verweij) / VI (Freek Jansen) buiten te hangen. Als je het in perspectief bekijkt is hij de enige die zijn zin heeft gekregen: trainer van Dortmund.

Nu gaat Peter van Vitesse en Heracles topspelers als Reus, Kagawa, Aubemayang leren hoe ze moeten voetballen. Even kijken wat er daar gebeurt als hij 5 punten laat liggen in de eerste 2 wedstrijden.

PostPosted: 06 Jun 2017 20:19 
Beheerder

020Topper wrote:
Het is als volgt gegaan: Er waren inderdaad strubbelingen tussen Bosz en Krüzen enerzijds en Spijkerman, l'Ami en Bergkamp. Bosz besprak alles met zijn vriendje Krüzen en volgde zijn eigen pad. Dat is nooit naar buiten gekomen om de eenvoudige reden dat het geen groot probleem was, alleen irritatie. Dat hebben ze na het seizoen geevalueerd en afspraken gemaakt hoe ze verder zouden gaan (zoals gemeld door van der Sar). Niks aan de hand, dit soort processen spelen zich overal af. Klaassen zegt dit trouwens ook: waren wat dingetjes maar niet heel erg.
Gelukkig volgde Bosz zijn eigen pad. Stel je voor dat hij had geluisterd naar Hennie 'Zeg, Frank de Boer! Je bent nu wel heel aanvallend bezig' Spijkerman of keeperstrainer L'Ami.
Zei Klaassen dat? Dingetjes maar niet heel erg?
020Topper wrote:
Totdat ruim een week geleden Dortmund le Favre van Nice niet kan krijgen en doorschakelt naar Bosz. Bosz wil heel graag voor 3.5 miljoen per jaar naar de top 8 van Europa, maar Ajax werkt niet mee. Hij zegt alleen te blijven als "het viertal" eruit wordt gewerkt (wat hadden jullie daar trouwens van gevonden?). Ajax weigert uiteraard en het kamp Bosz lekt de problemen naar de pers, om een onwerkbare situatie en het gewenste vertrek te forceren.
Ik had het prima gevonden, want die 4 voegen helemaal niets toe. Zie hoe ze er 3 jaar erbij zaten naast Frank de Boer.
AJAX had Bosz zijn zin moeten geven. De spelers (op 1 of 2 na) lopen met hem weg en AJAX speelt eindelijk EIN-DE-LIJK!!! voetbal waar AJAX vroeger voor stond.
Nu moet je maar weer afwachten.

En sorry, maar de geloofwaardigheid van Dennis '''We volgen de lijn Cruijff'', maar Cruijff zelf zegt van niet' Bergkamp is voor mij nihil.

PostPosted: 06 Jun 2017 20:47 

Droomaankoop: Luis Suarez
Klinkt als een hoop aannames, of weet jij soms meer?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 06 Jun 2017 21:21 

Stormrage wrote:
Klinkt als een hoop aannames, of weet jij soms meer?
Sterker nog, het klinkt eerder als een hoop onzin. Je kunt van Bosz veel zeggen, maar dat het een achterbakse huichelaar is niet. Ik denk dat hij eerder botst met iemand omdat hij eerlijk en direct is dan doordat hij mensen manipuleert en tegen elkaar uitspeelt. Ik geloof daar niks van. Ik sluit me dan ook 100% aan bij de woorden van Toby hierboven. Van mij zouden die 3 huichelaars per direct mogen opzouten. Wat hebben ze nou bewezen, die hele Spijkerman heeft toch geen meerwaarde? Ik had liever Dolberg kwijtgeraakt dan Bosz, dat meen ik echt. Hij zorgde dat Ajax een metamorfose qua spel doormaakte, dat eerst Nederland en later gans Europa over dat hyper aanvallende jonge Ajax sprak. Hij maakte dat we eindelijk weer eens echt trots konden zijn op Ajax en daar ben ik hel dankbaar voor. Het zegt genoeg dat de meeste spelers niet wilden dat hij vertrok. Dat een Ziyech aangaf bij Ajax te willen blijven op basis van de plannen en het systeem van Bosz. Hij had het respect van zijn spelers. Een man die zich gedraagt zoals hij hierboven beweert zou dit nooit voor elkaar krijgen.

Bosz over teleurstelling Ajax-spelers: 'Dat doet pijn' http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=306 ... twk081ejci

PostPosted: 06 Jun 2017 21:59 
Columnist

020Topper wrote:
Ik heb gezien dat Bergkamp bij een hockeywedstrijd van Bloemendaal dames 1 stond te kijken. Dat was inderdaad op zondag 14:30, echter Ajax speelde toen niet (anders had ik nooit naar hockey zitten kijken). Die die beschuldiging slaat nergens op. Bergkamp woont daar om de hoek, zijn zoon speelt daar en hij maakt als adviseur deel uit van de technische commissie.

Nu valt iedereen over Bergkamp en van der Sar, maar het was "team Bosz" die koste wat het kost naar Dortmund wilde en niet schroomde de vuile was richting De Telegraaf (Mike Verweij) / VI (Freek Jansen) buiten te hangen. Als je het in perspectief bekijkt is hij de enige die zijn zin heeft gekregen: trainer van Dortmund.

Nu gaat Peter van Vitesse en Heracles topspelers als Reus, Kagawa, Aubemayang leren hoe ze moeten voetballen. Even kijken wat er daar gebeurt als hij 5 punten laat liggen in de eerste 2 wedstrijden.
Logsich verhaal maar dat stelt nog niet het gelijk om Bosz maar aan de kant te schuiven. Naar l'Ami zou ik sowieso niet luisteren.. Wat voegt een keeperstrainer nou toe? Spijkerman is de vertrouweling van FdB. Heeft niks met cultuurbewaker te maken en voegt ook helemaal niks toe aan het team Bosz. Dennis Bergkamp is een grote kwal. Die zit er al jaren maar de hele voetbalwereld vraagt zich af waarom. Die heb ik nog nooit op wat zinnigs kunnen betrappen. En dat is dus blijkbaar de baas binnen Ajax. Het is GVD Edwin van der Sar die overal staat te koketteren dat Ajax weer Ajax is etc. Nou dat komt echt niet door Bergkamp en Spijkerman. Team Bosz was daar verantwoordelijk voor. En het is logisch dat Bosz graag naar Dortmund wil. Bosz heeft niks met Ajax en zit er uiteindelijk alleen voor zichzelf. Maar dat wisten we van te voren. Maar Ajax had goud in handen en mag nu hopen dat het brons terugkrijgt. Het is een schande. Ik hoop dat Bergkamp degradeert.

PostPosted: 07 Jun 2017 12:26 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
GJ1402 wrote:
Dennis Bergkamp is een grote kwal. Die zit er al jaren maar de hele voetbalwereld vraagt zich af waarom. Die heb ik nog nooit op wat zinnigs kunnen betrappen. En dat is dus blijkbaar de baas binnen Ajax. Het is GVD Edwin van der Sar die overal staat te koketteren dat Ajax weer Ajax is etc. Nou dat komt echt niet door Bergkamp en Spijkerman. Team Bosz was daar verantwoordelijk voor. En het is logisch dat Bosz graag naar Dortmund wil. Bosz heeft niks met Ajax en zit er uiteindelijk alleen voor zichzelf. Maar dat wisten we van te voren. Maar Ajax had goud in handen en mag nu hopen dat het brons terugkrijgt. Het is een schande. Ik hoop dat Bergkamp degradeert.
Ik was ook heel blij met Bosz, en hij deed het na de winterstop geweldig, Ajax speelde weer zoals wij allemaal graag willen zien. En de rol van Bergkamp was aangepast naar het trainingsveld en die van Spijkerman was marginaal. Ik geef alleen maar aan dat er een patroon zit in zijn vertrek bij Vitesse (in winterstop naar Maccabi, contract niet uitgediend), bij Maccabi Tel Aviv (contract niet uitgediend) en Ajax (contract niet uitgediend). Misschien dat jullie dit even moeten lezen: http://revu.nl/uit-ons-archief/de-oppor ... orspelden/

De trein Dortmund kwam langs en opeens was er een onhoudbare situatie en lekte er een "knallende" ruzie naar de pers. Dat is geen toeval in mijn ogen en ik denk dat hij zijn vertrek op slimme maar schadelijke wijze georchestreerd en geforceerd heeft.

PostPosted: 07 Jun 2017 14:22 
Erelid

020Topper wrote:
GJ1402 wrote:
Dennis Bergkamp is een grote kwal. Die zit er al jaren maar de hele voetbalwereld vraagt zich af waarom. Die heb ik nog nooit op wat zinnigs kunnen betrappen. En dat is dus blijkbaar de baas binnen Ajax. Het is GVD Edwin van der Sar die overal staat te koketteren dat Ajax weer Ajax is etc. Nou dat komt echt niet door Bergkamp en Spijkerman. Team Bosz was daar verantwoordelijk voor. En het is logisch dat Bosz graag naar Dortmund wil. Bosz heeft niks met Ajax en zit er uiteindelijk alleen voor zichzelf. Maar dat wisten we van te voren. Maar Ajax had goud in handen en mag nu hopen dat het brons terugkrijgt. Het is een schande. Ik hoop dat Bergkamp degradeert.
Ik was ook heel blij met Bosz, en hij deed het na de winterstop geweldig, Ajax speelde weer zoals wij allemaal graag willen zien. En de rol van Bergkamp was aangepast naar het trainingsveld en die van Spijkerman was marginaal. Ik geef alleen maar aan dat er een patroon zit in zijn vertrek bij Vitesse (in winterstop naar Maccabi, contract niet uitgediend), bij Maccabi Tel Aviv (contract niet uitgediend) en Ajax (contract niet uitgediend). Misschien dat jullie dit even moeten lezen: http://revu.nl/uit-ons-archief/de-oppor ... orspelden/

De trein Dortmund kwam langs en opeens was er een onhoudbare situatie en lekte er een "knallende" ruzie naar de pers. Dat is geen toeval in mijn ogen en ik denk dat hij zijn vertrek op slimme maar schadelijke wijze georchestreerd en geforceerd heeft.

Je kan gelijk hebben hoor. Maar ik denk vooral dat Dortmund op de juiste moment kwam voor iedereen. Als ik de berichten zo lees, was Spijkerman al met één voet in Zuid-Afrika voordat dit gebeurde en ging het om het kiezen van een tweede assistent. Beide kampen wilde graag de assistent kiezen. Hadden ze niet samen naar een gezamenlijke assistent kunnen zoeken? En dan nog, Bosz laat Ajax spelen hoe we willen dat ze spelen. Dan mag je best een tweede asisstent voor opofferen. We hadden echt kunnen oogsten dit jaar met Bosz had ik het gevoel.
Maar nu lees en hoor ik vdSar zeggen dat Spijkerman hoe dan ook blijft. Wtf. Waarom!?

PostPosted: 07 Jun 2017 14:47 
Columnist

Quote uit een ander topic maar wel iets waar ik mijn zorgen over heb.
Jnp wrote:
https://www.vi.nl/nieuws/bosz-krijgt-me ... stgeschenk

Dortmund zal Dolberg dan wel niet halen. Verkleint de kans op een vertrek toch redelijk.
Dolberg namelijk niet.. Maar wie haalt Peter wel op uit Amsterdam? Ik denk dat we vooral bang moeten zijn voor Klaassen en Sánchez. Misschien Ziyech als hij die Guerreiro of Kagawa nog kwijtraakt? De rest zal hij wel met rust laten verwacht ik. Veltman mag hij trouwens gratis meenemen hoor.

PostPosted: 08 Jul 2017 14:20 
Beheerder

Wilde L'Ami en Rekelhof weg.
http://www.soccernews.nl/news/396289/Bo ... werknemers

PostPosted: 08 Jul 2017 14:21 
Nieuwsredacteur

Vind ik meer dan je als trainer kan eisen.

PostPosted: 09 Jul 2017 18:32 

Jnp wrote:
Vind ik meer dan je als trainer kan eisen.
Me dunkt, meneer had bijzonder veel noten op z'n zang. Met z'n lege prijzenkast. Bergkamp, Spijkerman degraderen, deze 2 wieberen: wie dacht-ie dat-ie was? Als je niet beter zou weten zou je denken dat we met Plan Bosz bezig zijn.

Voor wat betreft het stukje duiding ...

“De ene dag zet je de verhoudingen met Ajax op scherp, de volgende dag blijkt er belangstelling van een Europese topclub. Dat is me net iets te toevallig. Dat kun je niet los zien van elkaar. Dan zijn er spelletjes gespeeld.”

... van Bergkamp eerder deze week. Uit de oude doos:

Niet voor het eerst dus. Het is deze badmuts om onduidelijke redenen opnieuw naar het hoofd gestegen.

Zijn we blij dat-ie weg is, of zijn we blij dat-ie weg is?

'Het is niet de bedoeling dat je Peter Bosz tegenspreekt. Hij neemt bovendien allemaal mensen mee die het met hem eens zijn. Het begint al met Hendrie Krüzen, z'n assistent, en het eindigt met z'n ex-vrouw die de was gaat doen.' - Marcel van Roosmalen

PostPosted: 09 Jul 2017 20:43 
Beheerder

Vienna wrote:
Zijn we blij dat-ie weg is, of zijn we blij dat-ie weg is?
Nee en nee, ik ben niet blij dat die weg is.
Was wel euforisch toen De Boer vertrok na drie seizoenen marteling/persiflages op het echte AJAX-voetbal met 1 titeltje waar ik toen al geen enkele waarde aan hechtte.

Bergkamp die het plan Cruijff 'uitvoert' en Cruijff en Jonk (en ook Trustfull) niet kon luchten? Bergkamp die niets zegt over het seizoenen lange zaaddodende voetbal van Frankie 'Gudelj wordt wereldtop' de Boer?

Bosz was bezig met echt AJAX-voetbal. Cruijff-voetbal.

Post new topic  Reply to topic  [ 497 posts ]  Previous   1 14 15 16 17 18 20  Next

All times are UTC+02:00