Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 518 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 21  Next
Author Message
 Post subject: Re: Peter Bosz
PostPosted: 24 May 2016 22:39 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ja, officieel.
http://www.ajax.nl/streams/ajax-actueel ... -ajax-.htm

PostPosted: 24 May 2016 22:42 

Bah.

'Het is niet de bedoeling dat je Peter Bosz tegenspreekt. Hij neemt bovendien allemaal mensen mee die het met hem eens zijn. Het begint al met Hendrie Krüzen, z'n assistent, en het eindigt met z'n ex-vrouw die de was gaat doen.' - Marcel van Roosmalen

PostPosted: 24 May 2016 22:45 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Welkom!

Goede keuze.
Laten we hopen, dat hij de tijd krijgt om het elftal naar zijn hand te zetten.

PostPosted: 24 May 2016 22:52 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Niet verrassend en ik ben opzich ook niet ontevreden met hem als nieuwe trainer. Maar iets in mij zegt mij dat ik niet 100% overtuigd ben, wat ik destijds met FdB wel was. Hopelijk kan hij die twijfels snel wegnemen met aantrekkelijk maar vooral goed en winstgevend voetbal.

Ik ben trouwens ontzettend nieuwsgierig naar de reactie van de F-Side.

PostPosted: 24 May 2016 23:01 
Erelid

In ieder geval fijn dat er zo snel duidelijkheid is.

Vienna, waarom ben jij er niet tevreden mee? Ben wel benieuwd.

PostPosted: 24 May 2016 23:13 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
Welkom Peter, ik denk dat Ajax een logische en vrij goede keuze heeft gemaakt. Hieronder een erg interessant artikel dat de visie, professionaliteit en gedrevenheid van de trainer Bosz aantoont. Dit is de reden waarom ik denk dat hij kan slagen bij Ajax.

https://decorrespondent.nl/4533/De-filo ... 5-17b18100

PostPosted: 24 May 2016 23:15 

Favoriete Ajacied (aller tijden): v. d. vaart
Droomaankoop: geen aankopen
Seizoenskaart: nee
Qua voetbal zit het wel goed met hem, denk ik. Maar hoe zal hij omgaan met de druk denken jullie? Vind hem zo zenuwachtig worden wanneer hij vervelende vragen krijgt.

PostPosted: 24 May 2016 23:24 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
Qua stijl de logische keuze.
Qua achtergrond . . . ik beoordeel mensen niet persé op hun verleden, tenzij ze blijk geven er niet van geleerd te hebben. Zijn stijl als coach is zo ON-Kakkerlak (hoewel - hij heeft nog niet veel gewonnen :lol: :lol: )
Qua persoon, het is wel een baassie met heldere analyses en duidelijke visie. CRUIJFFIAAN - dat is het allerbelangrijkste. Hij heeft op het laatste moment nog een goed gesprek gehad.
Ben zeer benieuwd.

Make us proud!
:ajaxoud2: :ajaxoud2: :ajaxoud2:

PostPosted: 24 May 2016 23:26 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Droomaankoop: Thomas Muller
Seizoenskaart: Nee
GJ1402 wrote:
Ik ben trouwens ontzettend nieuwsgierig naar de reactie van de F-Side.
Anders ik wel. Zal niet lang duren voordat de boefjes met een triest statement komen.

PostPosted: 24 May 2016 23:30 

Hij doet me in veel denken aan Adriaanse toen die werd aangesteld als trainer bij Ajax, Jnp, maar dan met een Feyenoord-achtergrond. Was een regelrecht drama, Adriaanse hier als trainer. Vraag het anders Pushkin maar.

Bosz heeft het verder prima gedaan bij Vites hoor, zeker met al die huurlingen, en het verstand zegt misschien 'ja', maar de persoon staat me totaal niet aan. Dat gekaffer op scheidsrechters bijvoorbeeld. Is misschien iets subjectiefs maar niet onbelangrijk. Denk niet dat er veel trainers bij Ajax met minder krediet zijn begonnen.

edit:
De aanstelling vertoont daarbij bijzonder veel gelijkenissen met het begin van deze eeuw, toen Co Adriaanse werd verleid voor een overgang naar De Arena. Net als Adriaanse, bij Willem II destijds, staat Bosz symbool voor aantrekkelijk en aanvallend voetbal bij een subtopper. Adriaanse kreeg echter in Amsterdam al snel te maken met de wetten van een topclub. Waar in de subtop het mogen telt, is het bij de grootste club van Nederland het moeten. Zonder over zijn eigen graf heen te willen regeren, gaf De Boer daar al zijn mening over. 'Ajax is een speciale club, waar alles tig keer meer wordt uitvergroot dan bij Feyenoord en PSV, laat staan de rest van de clubs. Of een speler of een trainer daar goed mee om kan gaan, weet je eigenlijk alleen pas achteraf.'

Een opmerking die zeer zeker opgaat voor Bosz. Hoewel hij frivool voetbal speelde met Heracles Almelo en Vitesse, zal de druk om prijzen te winnen bij Ajax vanaf de eerste dag aanwezig zijn. Niet alleen van de achterban, die snakt naar attractiviteit, maar ook intern ligt elke handeling van een hoofdtrainer onder een vergrootglas. Met Adriaanse liep het in november 2001 slecht af bij Ajax, toen hij voortijdig het veld moest ruimen. In het geval van Bosz spelen ook andere sentimenten een rol. Als aanvoerder en technisch directeur heeft hij een verleden bij Feyenoord. Zolang Ajax met aantrekkelijk spel resultaat behaalt, zullen voor deze gevoelens weinig plaats zijn, maar zodra het tegenzit, zal de storm groter zijn dan bij een trainer met een verleden als Ajacied.
Zo is het maar net. Van VI.nl.

'Het is niet de bedoeling dat je Peter Bosz tegenspreekt. Hij neemt bovendien allemaal mensen mee die het met hem eens zijn. Het begint al met Hendrie Krüzen, z'n assistent, en het eindigt met z'n ex-vrouw die de was gaat doen.' - Marcel van Roosmalen

Last edited by Vienna on 25 May 2016 00:17, edited 1 time in total.

PostPosted: 24 May 2016 23:49 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Qua vakmanschap heeft Ajax denk ik een heel goede keuze gemaakt. Qua persoonlijkheid moet hij me echt nog overtuigen dat hij bij Ajax past.

Welkom Peter! :tifoajax:

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 25 May 2016 00:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Droomaankoop: Pirlo
Seizoenskaart: nee
Denk een goede 2e keus. Vd Brom was mijn 1e keus. Reden is omdat je bij een club als ajax geen tijd hebt om te bouwen. Je ziet vaak bij de teams van Bosz dat ze een half jaar nodig hebben om te wennen aan zijn speelstijl. En de 2e helft zo goed als onverslaanbaar. En ik vraag me af of hij die tijd gaat krijgen. En ben benieuwd of hij een transferbudget krijgt en welke spelers er eventueel komen en gaan...

PostPosted: 25 May 2016 04:01 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
''Na de bekerfinale'' is wel erg letterlijk genomen. :lol:

PostPosted: 25 May 2016 07:15 
Erelid

"It’s not about winning, but how you play the game", luidt een bekend Engels gezegde. Goed voetbal zijn we zeker aan toe, maar ik hoop alleen dat het niet het principe sterven in schoonheid wordt.Het moet ook enigszins realistisch en effectief zijn! Wat dat betreft ben ik nog niet extreem overtuigd. Maar ik laat me graag verrassen en kan niet wachten op wat aanvallend combinatiespel!

PostPosted: 25 May 2016 10:02 
Erelid

Yes, beste keuze. Dit brengt weer een beetje meer Cruijff terug bij Ajax.

PostPosted: 25 May 2016 10:21 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ja, ik ben ook blij. Hopelijk kunnen we weer genieten. :ajaxsjaal:

PostPosted: 25 May 2016 10:31 
Erelid

Umfoufou wrote:
Denk een goede 2e keus. Vd Brom was mijn 1e keus. Reden is omdat je bij een club als ajax geen tijd hebt om te bouwen. Je ziet vaak bij de teams van Bosz dat ze een half jaar nodig hebben om te wennen aan zijn speelstijl. En de 2e helft zo goed als onverslaanbaar. En ik vraag me af of hij die tijd gaat krijgen. En ben benieuwd of hij een transferbudget krijgt en welke spelers er eventueel komen en gaan...
Ben dolblij dat het juist niet VD Brom is geworden. Die is compleet door het ijs gezakt bij Anderlecht. Hij kon de stijgende druk en media aandacht totaal niet aan. Dit gaat bij Ajax alleen maar groter zijn. Ook zijn spelersgroep had hij niet in de hand, kliekjesvorming en morrende spelers. De prestaties waren dan ook matig tot slecht. Ondanks dat hij met voorsprong de beste selectie van België had.

PostPosted: 25 May 2016 10:33 
Erelid

Umfoufou wrote:
Dat komt omdat er bij Vitesse zowat ieder jaar 11 nieuwe spelers in de basis staan. Ajax werkt met een behoorlijk vaste kern die al een aantal jaren met elkaar spelen. Daar kun je wat eerder automatismen inbrengen (en in de jeugd hebben zij ook al ruimschoots met het systeem van Bosz gewerkt).

PostPosted: 25 May 2016 10:47 
Erelid

RogerGarcia wrote:
Dat komt omdat er bij Vitesse zowat ieder jaar 11 nieuwe spelers in de basis staan. Ajax werkt met een behoorlijk vaste kern die al een aantal jaren met elkaar spelen. Daar kun je wat eerder automatismen inbrengen (en in de jeugd hebben zij ook al ruimschoots met het systeem van Bosz gewerkt).
Ach, onder De Boer was dit toch niet anders. Meestal begon Ajax ook pas na de winterstop te draaien waarna we onze achterstand in punten vaak inhaalden en alsnog kampioen werden.

Ook bij Ajax is het nu eenmaal zo dat de sterkhouders verkocht worden waarna nieuwe (externe) spelers moeten ingepast worden. Die zijn niet opgeleid met het Ajax systeem en hebben vaak een aanpassingsperiode nodig bv Milik, Gudelj. Dus ergens logisch dat de tweede seizoenshelft vaak beter is.

PostPosted: 25 May 2016 10:51 
Erelid

Afgelopen seizoenen had De Boer nagenoeg dezelfde selectie, en was er zelfs ruimte om de selectie te versterken naar zijn wens.

Ajax heeft het echt nagelaten en verprutst om op PSV weg te lopen de laatste jaren (die momenteel zelfs voorlopen op ons...).

PostPosted: 25 May 2016 11:29 
Erelid

http://www.ajax1.nl/bosz-garantie-aanvallend-spel/

PostPosted: 25 May 2016 14:30 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: Wayne Rooney
Seizoenskaart: ja
Nog een mooi stuk achtergrondinformatie over Peter Bosz.

http://www.goal.com/nl/news/213/eredivi ... ls-cruijff

Jaap van Praag : Het kapitaal van Ajax staat op het veld.

PostPosted: 25 May 2016 16:05 
Erelid

rebuah wrote:
Ben dolblij dat het juist niet VD Brom is geworden. Die is compleet door het ijs gezakt bij Anderlecht. Hij kon de stijgende druk en media aandacht totaal niet aan. Dit gaat bij Ajax alleen maar groter zijn. Ook zijn spelersgroep had hij niet in de hand, kliekjesvorming en morrende spelers. De prestaties waren dan ook matig tot slecht. Ondanks dat hij met voorsprong de beste selectie van België had.
Hij heeft misschien de schijn tegen en misschien was het ook zeker geen succes geweest, maar Rijkaard is ook door het ijs gezakt met Spart om vervolgens de Champions League te winnen met Barcelona!

PostPosted: 25 May 2016 16:40 
Erelid

http://www.telegraaf.nl/tv/telesport/vo ... en___.html

PostPosted: 26 May 2016 09:20 
Erelid

Ik ben vooral ook benieuwd naar zijn lijstje qua versterkingen dat hij bij Overmars en/of VD Sar heeft neergelegd.

Post new topic  Reply to topic  [ 518 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 21  Next

All times are UTC+02:00