Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 254 posts ]  1 2 3 4 5 11  Next
Author Message
 Post subject: Nick Viergever
PostPosted: 24 May 2014 12:57 
Erelid

Sparta Rotterdam

Viergever maakte zijn debuut in het betaald voetbal op 10 mei 2009 een uitwedstrijd tegen N.E.C. waarin hij in de 78e minuut in het veld kwam voor Edwin van Bueren. In zijn tweede jaar in het eerste van Sparta Rotterdam groeide hij uit tot een vaste waarde. Ook maakte hij zijn debuut in Jong Oranje toen hij door Cor Pot in november van 2009 voor het eerst geselecteerd werd.

AZ

Op 16 juni 2010 tekende hij een contract dat hem tot 2014 zal binden aan AZ. Hier groeide hij in de loop der jaren uit tot een belangrijke verdediger. Aan het begin van het 2012/2013 seizoen werd hij na het vertrek van Niklas Moisander en Rasmus Elm tot tweede aanvoerder benoemd achter Maarten Martens. Doordat Martens aan het begin van het seizoen zwaar geblesseerd raakte, droeg Viergever de rest van het seizoen de aanvoerdersband. Op 9 mei 2013 won hij als aanvoerder de KNVB Beker met AZ na een 2-1-overwinning op PSV.

In de zomer van 2013 verlengde Viergever zijn contract met een jaar, waardoor hij tot de zomer van 2015 verbonden blijft bij club AZ. Vanaf seizoen 2013/2014 werd Viergever de vaste linksback van AZ, waardoor hij door de UEFA werd uitgeroepen tot Beste Linksback tijdens de groepsfase van de Europa League. Na het vertrek van Maarten Martens in januari 2014, werd Viergever opnieuw aanvoerder van AZ.
Wiki
Overmars bevestigt: Ajax in de markt voor Viergever

Ajax heeft verregaande interesse in AZ-verdediger Nick Viergever (24) als mogelijke opvolger van Niklas Moisander. De landskampioen houdt rekening met een vertrek van Moisander, die heeft aangegeven open te staan voor een transfer naar het buitenland.

Het contract van de Finse centrumverdediger in Amsterdam loopt volgend jaar af. ‘Nick is een van de kandidaten’, bevestigt voetbaldirecteur Marc Overmars tegenover Voetbal International.

Twee jaar geleden deed Ajax al een poging Viergever los te weken van AZ, maar toen wilde de Alkmaarse club hem niet laten gaan. Ook PSV heeft interesse in de linksbenige verdediger, die zowel centraal achterin als linksback kan spelen. Het contract van Viergever bij AZ loopt tot medio 2015.
bron: VI

Post subject: Re: Nick Viergever
PostPosted: 24 May 2014 13:00 
Erelid

Boilesen (Dijks)---Denswil (Riedewald) vind ik bij een vertrek van Moisander veel en veel te mager. Boilesen of Denswil hoeft maar uit te vallen en je bent de l*l.

Viergever gaat je niet naar een hoger plan tillen, maar zou wel broodnodig zijn. Serieuze concurrent voor Boilesen en voor Denswil, dus laat die 3 maar uitvechten wie er gaan spelen op die 2 posities.

Dijks en Riedewald ben ik verre van overtuigd tot nu toe, door kwaliteit (Dijks) en Riedewald (leeftijd).

PostPosted: 24 May 2014 16:22 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Volgens Mike Verweij al rond, 2 miljoen euro.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 24 May 2014 16:34 
Erelid

Abruzzi wrote:
Volgens Mike Verweij al rond, 2 miljoen euro.
Kun je in principe geen buil aan vallen. 2 miljoen is toch echt heel erg weinig? Heeft ervaring (aanvoerder AZ), is een speler die het niveau niet omlaag brengt (maar ook niet omhoog).

Als Moisander zou vertrekken viel er echt een gat in de verdediging, zoals ik hierboven al had vermeld. Vind het in dat opzicht een logische aankoop. Echter is het weer geen speler die ons beter maakt, maar vind die maar eens te vinden voor een betaalbare prijs.

Last edited by RogerGarcia on 24 May 2014 16:34, edited 1 time in total.

PostPosted: 24 May 2014 16:34 

Droomaankoop: Martin Ødegaard
Seizoenskaart: Nee
Voor 4 jaar, bevestigd.

http://www.ajax.nl/Home.htm

PostPosted: 24 May 2014 17:02 
Erelid

Bij vertrek Moisander een hele nuttige aankoop, denk ik. Zeker voor 2 miljoen, want Moisander zal wel meer op gaan brengen. Maak je nog winst ook, plus je hebt nu een speler die ook linksback uit de voeten kan, plus hij is zo'n 5 jaar jonger dan Moisander.

PostPosted: 24 May 2014 17:04 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Oke, deze had ik dus echt niet verwacht. Is Viergever echt zo goed dat hij nuttig voor Ajax kan zijn? Vond 'm bij AZ best oke, maar niet meer dan dat. Niet dat ik echt op hem gelet heb ofzo.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 24 May 2014 17:11 
Erelid

Stormrage wrote:
Oke, deze had ik dus echt niet verwacht. Is Viergever echt zo goed dat hij nuttig voor Ajax kan zijn? Vond 'm bij AZ best oke, maar niet meer dan dat. Niet dat ik echt op hem gelet heb ofzo.
Uitgeroepen tot beste linksback in de groepsfase Europa League. Niet dat dat iets zegt.

Viergever is een speler die een stuk beter is dan Dijks en Riedewald op dit moment, daar moet je naar kijken, gezien dat de eerste back-ups van Boilesen en Denswil zullen zijn. Die 2 zijn wisselvallig en blessuregevoelig. Kans is dus groot dat de back-up heel vaak moet spelen. Dan is het fijn als je de aanvoerder van AZ voor een prikkie kunt ophalen die meer dan 200 wedstrijden heeft gespeeld in het betaald voetbal, die de LV en LCV naar Eredivisiebegrippen gewoon prima kan invullen.

PostPosted: 24 May 2014 17:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Voor 2 miljoen geen verkeerde aankoop, maar zag het toch niet echt aankomen. Fijn ook dat hij LCV en LB kan: Boilesen hoeft dus niet alles te spelen.

PostPosted: 24 May 2014 17:21 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
WTF?
En gelijk al rond! :shock:

PostPosted: 24 May 2014 17:24 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Wow dat gaat snel! :shock:
Zeer verrassende transfer trouwens.

PostPosted: 24 May 2014 17:33 
Beheerder

Pfff, had ik de pb van Stevie maar eerder gelezen maar ik zat te scharrelen in mijn tuin. :oops:

Ja, inderdaad beter dan Dijks en Riedewald. Geen gigant mijns inziens. Ik zag hem bij psv ook niet als een echte versterking. Meer als een goede reserve (voor AJAX). Maar wiet weet, misschien groeit hij bij AJAX nog.
In ieder geval een logische aankoop en de kwaliteit/prijs verhouding is goed te noemen.
Mocht Moisander vertrekken dan hoop ik dat AJAX nog een verdediger haalt.

PostPosted: 24 May 2014 17:38 

343 wrote:
Pfff, had ik de pb van Stevie maar eerder gelezen maar ik zat te scharrelen in mijn tuin. :oops:
Het is je vergeven Toby, deze kwam bij iedereen als een complete verrassing, helemaal omdat Ajax de eerste was die het bevestigde. Meestal zijn die niet zo snel en ik kreeg dus via de Ajax app de transfer binnen.

PostPosted: 24 May 2014 17:50 
Beheerder

Drukkie wrote:
343 wrote:
Het is je vergeven Toby, deze kwam bij iedereen als een complete verrassing, helemaal omdat Ajax de eerste was die het bevestigde. Meestal zijn die niet zo snel en ik kreeg dus via de Ajax app de transfer binnen.
Hi-tech sh*t, Stevie.
Ja, inderdaad. Nooit of heel, heel zelden meegemaakt dat op dezelfde dag er geruchten zijn en dat de transfer officieel wordt beklonken.
Plus ook het bericht dat De Boer verwachtte dat het transfertumult pas na het WK zou losbarsten. Niet dus.
AJAX handelt nu actief ipv passief. Het was toch ook een regel dat AJAX pas een speler koopt als er een speler (officieel) vertrekt?

PostPosted: 24 May 2014 18:12 

Ik ben totaal niet blij met dit aankoopje. Nah ja, nu hij er is laat ik hem maar het voordeel van de twijfel geven.
Veltman- Denswil zou bij het CV-duo worden. Viergever kan dan, als hij al basisspeler wordt, op links. Met de blessure-gevoelige Boilesen komt hij dan genoeg aan voetballen toe.
Maar vrees dat Frank/Marc niet voor niets Viergever koopt. Breedte-aankoop zal het wel niet worden... Dat was uit den boze dacht ik :?
De aanvoerder van Az zal echt niet voor de bank komen bij Ajax.

PostPosted: 24 May 2014 18:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Dit moet inspelen zijn op een transfer van Moisander en dan vind ik het een prima keus. Met Boilesen, Denswil en Viergever is je linkerkant weer aardig bezet, want die was wel heel beperkt geworden met Riedewald en Dijks als eerste stand-ins. Laat die 3 het maar uitvechten voor de 2 plekken en met de regelmatige blessures bij Boilesen zullen ze allen meer dan voldoende speeltijd gaan krijgen.

PostPosted: 24 May 2014 18:41 

343 wrote:
Het was toch ook een regel dat AJAX pas een speler koopt als er een speler (officieel) vertrekt?
Logisch wanneer het om directe vervanging gaat, zoals indertijd met Vertonghen en Moisander als z'n opvolger. Gezien het profiel van Viergever (leeftijdscategorie, multi-inzetbaarheid etc.) was er gierend behoefte aan deze uitbreiding, en er waren kapers op de kust. Vind het al met al niet zo vreemd.

PostPosted: 24 May 2014 19:05 

Misschien komt er ook nog wel een vervanger als Moisander vertrekt en is deze aankoop wel het inspelen op het naderende vertrek van iemand anders. Onze plopper heeft namelijk ook nog steeds niet bijgetekend toch?

PostPosted: 24 May 2014 19:12 
Beheerder

Klopt.
En hoe denkt Dijks over deze aankoop?
Wat als Boilesen geblesseerd raakt? Is Viergever dan de vervanger of Dijks?

PostPosted: 24 May 2014 19:13 

Vienna wrote:
343 wrote:
Het was toch ook een regel dat AJAX pas een speler koopt als er een speler (officieel) vertrekt?
Logisch wanneer het om directe vervanging gaat, zoals indertijd met Vertonghen en Moisander als z'n opvolger. Gezien het profiel van Viergever (leeftijdscategorie, multi-inzetbaarheid etc.) was er gierend behoefte aan deze uitbreiding, en er waren kapers op de kust. Vind het al met al niet zo vreemd.

Plus voor een prijs waarmee je een risico kan nemen. Stel dat Moisander of Denswil niet vertrekken dan ga ik er vanuit dat ze Dijks alsnog laten gaan.

PostPosted: 24 May 2014 19:15 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Ik kan totaal geen voorspelling doen over deze aankoop, ik laat me verrassen. Weet dat hij in zijn Sparta-tijd een groot talent was, viel daarna niet meer zo op maar hij speelt wel een hoop bij AZ. We zullen zien.

Welkom, Nick! :ajaxsjaal:

PostPosted: 24 May 2014 19:29 
Erelid

343 wrote:
Drukkie wrote:
343 wrote:
Hi-tech sh*t, Stevie.
Ja, inderdaad. Nooit of heel, heel zelden meegemaakt dat op dezelfde dag er geruchten zijn en dat de transfer officieel wordt beklonken.
Plus ook het bericht dat De Boer verwachtte dat het transfertumult pas na het WK zou losbarsten. Niet dus.
AJAX handelt nu actief ipv passief. Het was toch ook een regel dat AJAX pas een speler koopt als er een speler (officieel) vertrekt?
Ik denk dat ze met 70 miljoen op de bank en 100+ miljoen eigen vermogen wel het erop durven gokken. Denk dat ze liever nu betalen en de voorbereiding goed in kunnen gaan, dan op 31 augustus iemand moeten contracteren die dan ook nog duurder is.

@343: Dijks wordt gepasseerd door f#cking Van Aken bij Heerenveen. Heeft een draaicirkel van een olifant en is te log voor een Ajax-back. Denk niet dat hij veel te willen of denken heeft.

Ik denk bovendien dat er gewoon 1 linksbenige reserve op de bank zit en dat zal dan Viergever/Denswil/Boilesen, 1 van die drie zijn. Dat zijn ook de eerste 3 opties voor die 2 posities, dus ik denk dat Dijks de 4e optie is en Riedewald zich een seizoen mag concentreren op Jong Ajax.

PostPosted: 24 May 2014 19:32 
Erelid

Drukkie wrote:
Misschien komt er ook nog wel een vervanger als Moisander vertrekt en is deze aankoop wel het inspelen op het naderende vertrek van iemand anders. Onze plopper heeft namelijk ook nog steeds niet bijgetekend toch?
Dat denk ik niet hoor. Met de aankoop van Viergever is de verdediging compleet, ook als Moisander vertrekt.

De Boer zei al dat er niemand in de verdediging bij zou komen, dus lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat er 2 gaan bijkomen.

PostPosted: 24 May 2014 21:02 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Zou die ook op 6 kunnen? Voor het geval dat. Dan heb je wel je ideale breedtespeler.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 24 May 2014 21:26 
Erelid

Normaal hoor je eerst 3 maanden lang geruchten over transfers. Een goede ontwikkeling dit. :D

En het lijkt mij ook een prima aankoop.

Post new topic  Reply to topic  [ 254 posts ]  1 2 3 4 5 11  Next

All times are UTC+02:00