Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 820 posts ]  1 2 3 4 5 33  Next
Author Message
 Post subject: Davy Klaassen
PostPosted: 30 Nov 2011 23:22 
Erelid

Image
Naam: Davy Klaassen
Positie: Aanvallende middenvelder
Rugnummer: 39
Geboren: 21-02-1993
Geboorteplaats: Hilversum
Contract tot: 2012
Hebben we een nieuw Bergkampje bij Ajax rondlopen? Één ding is zeker, zijn Eredivisiedebuut was veelbelovend.

Post subject: Re: Davy Klaassen
PostPosted: 01 Dec 2011 09:14 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Zijn trainer bij de A1 (Fred Grim) komt even kort aan het woord in de VI.
Hierbij geeft hij aan dat Klaassen tot aan de omzettingen als nummer tien speelde.. Nadat alle elftallen met de punt naar achteren gingen spelen, had hij enigzins wat aanpassingsproblemen. Zoals al in die diepte staan i.p.v. er komen. Deze overwon hij echter snel. Volgens Grim slaat hij in principe Jong-Ajax over.

PostPosted: 01 Dec 2011 12:20 
Erelid

Hij speelt toch nog steeds op het middenveld in de jeugd?

PostPosted: 01 Dec 2011 12:30 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Hij speelt toch nog steeds op het middenveld in de jeugd?
Ja, maar er zit een verschil in of je op de "10" positie speelt of met 2 aanvallende middenvelders. Bij 2 aanvallende middenvelders sta je nog niet in die positie maar kom je er. Bij een 10 sta je daar al. Klaassen stond in het begin te diep (volgens Grim), waardoor je kwetsbaarder bent met balverlies, makkelijker te verdedigen etc.. Dat pikte hij snel op (volgens Grim).

PostPosted: 01 Dec 2011 12:52 
Erelid

Ja ok, dan snap ik 'm ;). Leek uit je verhaal op te maken dat hij nu in de spits speelde bij de A's :P.

PostPosted: 02 Dec 2011 15:04 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Davy Klaassen tekent vernieuwd contract

Bron: AJAX.nl

Ajax en Davy Klaassen hebben overeenstemming bereikt over een nieuw contract. Zijn contract liep tot en met 30 juni 2012. De nieuwe en verbeterde verbintenis gaat in op 1 januari 2012 en loopt tot en met 30 juni 2016.
Klaassen, die op 21 februari 1993 werd geboren in Hilversum, speelt vanaf 2004 bij de jeugdopleiding van Ajax. De aanvaller maakte op 22 november 2011 zijn debuut in het eerste elftal van Ajax in de UEFA Champions League-wedstrijd Olympique Lyon - Ajax (0-0). Tot nu toe speelde de jeugdinternational twee officiële wedstrijden in het eerste elftal, hij kwam daarin één keer tot scoren.

PostPosted: 02 Dec 2011 15:50 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Lionel Messi
Goed bezig.
Als je beide de intentie hebt dat je er wat van kunt maken direct lang vast leggen.
Tenminste als iemand vrij veel potentie heeft, dat heeft hij in mijn ogen wel.

PostPosted: 02 Dec 2011 16:33 

Seizoenskaart: 427
Klaassen heeft 2 goede invalbeurten gehad waar hij in totaal 20 minuten heeft gespeeld. Om dan Klaassen een vierjarig contract te geven vind ik iets overdreven. Maar ja, zij zien meer van Klaassen dan ik, dus het zal wel goed zijn.

PostPosted: 02 Dec 2011 16:36 
Erelid

Hij is veelbelovend en lag tot 2012 vast. Gewoon prima om dat contract voor lange tijd te verlengen, prima gedaan.

PostPosted: 02 Dec 2011 16:37 

Seizoenskaart: 427
Hoe weet jij dat hij veelbelovend is, door die 2 invalbeurten? Maar goed, zoals ik al zeg, zij zien hem elke dag spelen dus zij zullen het wel weten.

PostPosted: 02 Dec 2011 16:44 
Erelid

Als je Jong Ajax overslaat kun je volgens mij wel wat.

PostPosted: 02 Dec 2011 19:46 
Erelid

-Ricardo- wrote:
Als je Jong Ajax overslaat kun je volgens mij wel wat.
Neemt de A-1 op sleeptouw (volgens de Boer en Grim). Is volgens Van Zwam (coach oranje U-19) een van zijn belangrijkste spelers.. Dat zegt wel wat..

Al ga ik hiervoor ook af op de meningen van anderen. 4-jaar is lang. Maar er spreekt wel iets van vertrouwen uit.

PostPosted: 03 Dec 2011 17:59 

Wat een talent, die Klaassen. Belooft nog veel goeds voor de toekomst.

PostPosted: 05 Dec 2011 14:38 

Het verbaasde me dat Grim in het AD zei dat De Boer en hij denken dat Klaassen 'een echte spits kan worden'. Ik ben er in principe niet op tegen al zal hij dan geen gebruik kunnen maken van zijn slimme loopacties over de spits heen. Sowieso lijkt het me voor hem goed als hij zo veel mogelijk aan spelen toekomst en als hij dus zowel de back-up van Eriksen als Sigthorsson is zal dat voor zijn ontwikkeling goed zijn.

PostPosted: 05 Dec 2011 14:48 

Ik vond het opvallend dat Klaassen tegen Excelsior veel om de bal vroeg maar keer op keer werd overgeslagen, met name door Eriksen. De loopacties van Klaassen waren iig goed en op de spaarzame momenten dat hij dan de bal kreeg was het ook vaak dreigend. Een talent waar we nog veel aan gaan beleven, als hij die nuchterheid maar behoudt.

PostPosted: 28 Feb 2012 15:54 

Jammer genoeg dat Klaassen in zijn laatste wedstrijd geen goede indruk achterliet. Ik had gehoopt dat hij als spits in de basis zou komen te staan maar dat lijkt nu weer erg onwaarschijnlijk. Hopelijk krijgt hij snel weer een kans en laat hij zich dan beter zien.

PostPosted: 28 Feb 2012 20:52 
Erelid

Is nu ook licht-geblesseerd, is daarom ook niet mee met het nederlandse beloftenelftal.

PostPosted: 04 Apr 2012 20:59 

Ik vraag me af hoe groot de rol van Klaassen bij het eerste van Ajax zal zijn komend seizoen. Hopelijk wordt hij als back-up voor De Jong bij de selectie gehaald. Op een paar andere fora zag ik al weer dat Klaassen wordt afgebrand waar de reden van mij onduidelijk is. Deze jongen heeft een ontzettend goede functionele techniek, diepgang, scoren vermogen en een goed inzicht. Als hij zich een jaar in de schaduw van De Jong kan ontwikkelen en vooral ook fysiek iets sterker wordt zal hij voor het seizoen 2013/14 een goede middenvelder voor de basiself van Ajax kunnen zijn. Hopelijk blijft Eriksen nog twee of drie jaar want ik denk dat Klaassens scorend vermogen en Eriksens creativiteit elkaar goed aanvullen en zou ze graag samen zien spelen.

PostPosted: 04 Apr 2012 21:27 
Erelid

ghostwriter wrote:
Ik vraag me af hoe groot de rol van Klaassen bij het eerste van Ajax zal zijn komend seizoen. Hopelijk wordt hij als back-up voor De Jong bij de selectie gehaald. Op een paar andere fora zag ik al weer dat Klaassen wordt afgebrand waar de reden van mij onduidelijk is. Deze jongen heeft een ontzettend goede functionele techniek, diepgang, scoren vermogen en een goed inzicht. Als hij zich een jaar in de schaduw van De Jong kan ontwikkelen en vooral ook fysiek iets sterker wordt zal hij voor het seizoen 2013/14 een goede middenvelder voor de basiself van Ajax kunnen zijn. Hopelijk blijft Eriksen nog twee of drie jaar want ik denk dat Klaassens scorend vermogen en Eriksens creativiteit elkaar goed aanvullen en zou ze graag samen zien spelen.
Klaassen is een 2e Siem de Jong, krijg er nu al rillingen van. Wellicht krijgen we die 2 straks wel op het middenveld als Eriksen weg is. Mag toch hopen van niet... Klaassen is best een talent, maar zal bij het eerste een 6je zijn en worden, zonder specifieke kwaliteiten. Scoort overal een 6 of 7 op, maar meer ook niet. Denswil en Fischer zijn de echte talenten die wat gaan toevoegen. Klaassen zal niet meer worden dan een meevoetballer, nuttige reserve, maar zie in hem geen basisspeler in de toekomst.

PostPosted: 04 Apr 2012 21:39 

Klaassen scoort voor mij anders een 8 voor passing, timing, scorend vermogen en inzicht. Klaassen heeft een veel betere functionele techniek dan De Jong had toen die net negentien was. Hij is qua type net zo goed met Muller te vergelijken als met De Jong. Dat komt omdat ze allen veel diepgang in hun spel hebben en een goed schot hebben. Klaassen ziet er aan de bal niet spectaculair uit maar dat hoeft ook niet bij elke speler. Deze jongen gaat een goede speler worden voor Ajax en misschien ook Oranje en ik vraag me af hoe jij erbij komt dat hij nooit meer zal worden dan een nuttige reserve.

PostPosted: 04 Apr 2012 21:49 
Erelid

Heb hem nog niet vaak zien spelen, maar wat ik er verder aan toe wil voegen dat ik het een jongen vind met lef in zijn spel en iemand die de bal snel wil laten rondgaan. Ik ben er best al fan van.

PostPosted: 04 Apr 2012 22:28 
Erelid

Als hij een betere versie is van De Jong dan kan ik dat alleen maar toejuichen. Niet dat ik een De Jong fan ben, maar een allrounder van hoog niveau is van harte welkom.

PostPosted: 04 Apr 2012 22:34 
Beheerder

De Jong is nog geen absolute topper maar zeer bruikbaar.
Nogmaals...hij doet me denken aan Schoenaker. Misschien iets minder buffelen maar wel voetballend/afwerkend verfijnder. Dit is zo'n speler die gewoon tot zijn 27/28e bij AJAX moet blijven om het fundament te vormen en als afmaker/waterdrager te dienen voor de uitblinkers/creatievelingen zoals Eriksen en een meevoetballende spits zoals Pantelic of Sigthorsson.

PostPosted: 04 Apr 2012 22:52 
Erelid

343 wrote:
De Jong is nog geen absolute topper maar zeer bruikbaar.
Nogmaals...hij doet me denken aan Schoenaker. Misschien iets minder buffelen maar wel voetballend/afwerkend verfijnder. Dit is zo'n speler die gewoon tot zijn 27/28e bij AJAX moet blijven om het fundament te vormen en als afmaker/waterdrager te dienen voor de uitblinkers/creatievelingen zoals Eriksen en een meevoetballende spits zoals Pantelic of Sigthorsson.
Als De Jong nog wat punten verbetert dan kan hij zelfs verdiend een basisplaats krijgen de komende jaren. Ik ben geen fan van hem, maar dat kan bij hem snel veranderen als hij alle kwaliteiten die hij heeft naar een hoger niveau brengt. En wat De Boer vooral niet moet doen is het zowat heilig verklaren van De Jong wat hij nu aan het doen is, want er zijn genoeg momenten geweest dan hij klaar was voor de kleedkamer. Dit geldt(?) trouwens ook in mindere mate voor Eriksen. Maar die heeft sowieso rust nodig.

PostPosted: 04 Apr 2012 22:57 
Beheerder

Dat geldt wel voor meer spelers. Van der Wiel, Vermeer, Janssen, Sulejmani etc.
De Jong is soms nog te blue, maar een middenveld Eriksen-Anita-De Jong is gebalanceerd. Ik zie die gasten nog enorme sprongen maken het volgend seizoen.

Post new topic  Reply to topic  [ 820 posts ]  1 2 3 4 5 33  Next

All times are UTC+02:00