Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 813 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 33  Next
Author Message
 Post subject: Re: Davy Klaassen
PostPosted: 04 Apr 2012 23:21 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
343 wrote:
Dat geldt wel voor meer spelers. Van der Wiel, Vermeer, Janssen, Sulejmani etc.
De Jong is soms nog te blue, maar een middenveld Eriksen-Anita-De Jong is gebalanceerd. Ik zie die gasten nog enorme sprongen maken het volgend seizoen.
Wie weet, ik hoop het in ieder geval wel. Maar, Eriksen die een EK gaat spelen... ik moet nog maar zien hoe hij terug komt. Ik heb al weken het gevoel dat hij een beetje op is en na de competitie gaat hij ook nog naar het EK. Ik houd me hart vast hoe Ajax dit gaat oplossen. Ik zou hem in ieder geval genoeg vakantie en rust geven zodat hij weer helemaal opgeladen is. Daarnaast vlak ik Theo ook nog niet uit. We kunnen prima rouleren. Voor mij zijn er 2 positie vast. Die van VM (Anita) en die van AM (Eriksen). Om de andere plek strijden Jansen en De jong in mijn ogen. Het middenveld Anita-Jansen-Eriksen ging ook prima. Net zoals voor Vertonghen is Anita, voor Jansen, een extase van rust tegenover Enoh.

PostPosted: 05 Apr 2012 11:36 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Geruchtje: http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/176585_ ... ook-al-weg

PostPosted: 05 Apr 2012 13:30 

Droomaankoop: Viktor Fischer :O
Ik verwacht dat deze jongen wel zo slim is om te blijven. Wie is zijn zaakwaarnemer?

PostPosted: 05 Apr 2012 13:53 
Beheerder

Volgens mij Sjaak Swart. Verder een onzinnig gerucht. Denk ik. Als het wel waar is dan heb ik gelijk dat die kiddies CL een goede gelegenheid is om te scouten voor dat soort organisaties.

PostPosted: 05 Apr 2012 15:09 
Moderator De Toekomst

Droomaankoop: Virgil van Dijk
343 wrote:
Volgens mij Sjaak Swart. Verder een onzinnig gerucht. Denk ik. Als het wel waar is dan heb ik gelijk dat die kiddies CL een goede gelegenheid is om te scouten voor dat soort organisaties.
Zal wel gerucht zijn, ik zie Davy echt niet naar Juventus gaan. Zaakwaarnemer = Sjaak Swart, hoewel ik ook nog wel Sjaak er voor aan zie om spelletjes te spelen met Ajax. Niet voor niks palmt hij alle talentvolle kids bij Ajax in, en heeft hij daar een machtspositie. Hij mag wel mr. Ajax zijn, maar zijn praktijken zijn niet netjes hoor.

Overigens denk ik wel dat 343 gelijk heeft, de Next Gen is uitermate geschikt voor grote topclubs met een slechte jeugdopleiding.

PostPosted: 05 Apr 2012 17:37 

Klaassen heeft gewoon een contract dus het lijkt me dat Ajax zelf de prijs bepaald?

Dusdoende zal ik me niet al te druk maken.

PostPosted: 05 Apr 2012 17:55 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Dennis Bergkamp
Droomaankoop: Wesley Sneijder
Seizoenskaart: Nee
Inderdaad. Heeft een contract tot 2016, is een groot talent, dus als Juve hem hebben wil zullen ze met een flinke zak geld moeten komen. Ajax moet er gewoon voor zorgen dat spelers die uitkomen in de NextGen series een contract hebben als ze niet willen dat ze voor niks weggehaald worden.

PostPosted: 07 Apr 2012 23:09 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Gewoon eigen jeugd
Seizoenskaart: 425
JustFerro wrote:
Inderdaad. Heeft een contract tot 2016, is een groot talent, dus als Juve hem hebben wil zullen ze met een flinke zak geld moeten komen. Ajax moet er gewoon voor zorgen dat spelers die uitkomen in de NextGen series een contract hebben als ze niet willen dat ze voor niks weggehaald worden.

Sorry, maar ik ben het niet met je eens dat Klaassen een groot talent is. Ik vind het wederom een dertien in een dozijn voetballer die Ajax de laatste jaren voortbrengt. Een Siem de Jong nummer twee.
Heeft niets laten zien wat mij ook maar een fractie heeft laten denken dat we hier met de nieuwe Bergkamp te maken hebben, al wordt dat her en der wel gesuggereerd. Nee, Klaassen wordt weer een speler waaraan we ons over twee of drie jaar weer dood aan gaan ergeren ben ik bang.

PostPosted: 08 Apr 2012 10:43 
Erelid

Eens, prima selectievulling voor Ajax. Voor de 12 t/m 18e plaats, maar ik zie in hem niet de basissspeler die veel mensen voor ogen hebben. Te beperkt in de kleine ruimte, handelingssnelheid ook wat laag voor een Ajax-middenvelder. Hij heeft dat wel beter dan een Siem de Jong bijvoorbeeld. Passing ook uitstekend. Maar niet waar we naartoe willen met Ajax en dat is structureel kampioen worden en in Europa overwinteren in de Champions League.

Maar natuurlijk altijd liever zo'n jongen bij de selectie dan iemand die extern voor de bank wordt gehaald.

PostPosted: 08 Apr 2012 17:56 
Erelid

Ik zie het er wel in zitten, alleen het probleem voor hem is dit moment de concurrentie. De Jong is zijn directe concurrent lijkt mij en het zit er dik in dat Siem volgend seizoen aanvoerder wordt van Ajax. En de aanvoerder speel je niet zomaar even uit het elftal.

PostPosted: 08 Apr 2012 20:49 
Erelid

Ik heb alle vertrouwen in dat Klaassen uiteindelijk het eerste haalt. Dat sommige mensen meteen verwachten dat die meteen de overstap maakt bij de eerste achttien. Het kwaliteitsverschil tussen onder 19 en het eerste is gewoon enorm groot. Daarbij heeft die sinds een goed jaar zich moeten aanpassen aan het nieuwe systeem met twee aanvallende middenvelders. Ben wel benieuwd hoe ze verder gaan met de onder 19 talenten. Ik hoop dat ze bij Ajax een programma uitstippelen waar de speler zich kan gaan ontwikkelen.

PostPosted: 12 May 2012 12:44 

Denken jullie dat Klaassen uiteindelijk op het middenveld of in de spits terecht zal komen. Doordat Grim een tijdje geleden zei dat De Boer en hij denken dat Klaassen een goede spits kan worden denk ik dat ze op die positie meer potentieel in hem zien. Ik hoop dat hij de komende voorbereiding de kans krijgt om te bewijzen of hij het komende seizoen als back-up van Sigthorsson kan fungeren. Klaassen is uitontwikkeld bij de jeugdopleiding en als hij nu niet de stap naar het eerste zal maken zal dat zijn ontwikkeling doen stokken. Met de kwaliteiten die Klaassen nu al heeft zou hij volgens mij een prima back-up spits zijn en als hij een volle voorbereiding mee mag draaien zal hij wanneer het seizoen start al een extra stap in zijn ontwikkeling hebben kunnen maken. Het komende seizoen moet hij specifiek aan zijn fysiek en zich verder allround blijven ontwikkelen. Doet hij dat dan zal hij over zo'n twee seizoenen wanneer Sigthorsson vertrekt de eerste spits van Ajax worden.

Zelf denk ik trouwens dat Klaassen in een rol als middenvelder uiteindelijk het beste tot zijn recht zou komen. Hij komt vaak op het juiste moment over de spits heen en heeft daardoor veel scorend vermogen voor een middenvelder. Hij heeft even de tijd nodig gehad om zich aan te passen aan zijn nieuwe rol maar ook als rechtshalf moet hij kunnen uitgroeien tot een zeer goede speler.

Last edited by ghostwriter on 12 May 2012 16:14, edited 1 time in total.

PostPosted: 12 May 2012 14:34 

Droomaankoop: Viktor Fischer :O
Ik twijfel een beetje of hij een echte afmaker zal zijn, maar een goede kaatser zal het zeker zijn. Soort Siem de Jong 2.0.

PostPosted: 24 Jun 2012 13:48 

Er gaat een gerucht dat VVV Klaassen voor een seizoen zou willen huren. Dat lijkt me voor Ajax en Klaassen een zeer goede optie aangezien Ajax te veel aanvallende middenvelders heeft die niet allemaal aan spelen toe zullen komen. Een jaar bij VVV wedstrijden spelen op Eredivisie niveau zal Klaassen goed kunnen ondersteunen in zijn ontwikkeling. Ajax moet wel een garantie krijgen dat Klaassen als basisspeler wordt gehaald en daarbij zou ik ook een terughaal optie bedwingen. Dan zou Ajax hem in de winterstop terug kunnen halen als hij niet genoeg speelt.

PostPosted: 24 Jun 2012 13:55 

Heb je ook een bron? Als het waar is zouden Ajax en Klaassen zeker moeten overwegen om er op in te gaan, want speelminuten in de Eredivisie zijn toch een stuk waardevoller dan die bij de beloften.

PostPosted: 24 Jun 2012 15:15 
Beheerder

https://twitter.com/#!/VVVtransfer
VVV verwacht Suk begin deze week te presenteren. Ook is de Koel club positief over het huren van Ajax duo Lukoki en Klaassen.

PostPosted: 24 Jun 2012 17:19 
Erelid

@Ghostwriter: Als Klaassen en/of Lukoki uit zichzelf geen basisplaats kunnen afdwingen bij VVV Venlo, dan weet je toch genoeg en zullen ze niet goed genoeg worden voor Ajax.

PostPosted: 24 Jun 2012 23:44 
Erelid

Ligt aan de situatie toch. Castillion speelde goed bij RKC, maar had pech met het aantrekken van Nemeth. Die was misschien niet eens beter, maar die krijgt nou eenmaal meer het vertrouwen van de trainer dan de Castillion.

PostPosted: 24 Jun 2012 23:52 
Erelid

Castillion speelde ook weer niet zo goed hoor. Anders had hij er echt wel ingestaan. Als je bij Ajax aan de bak wil komen moet je onomstreden basisspeler zijn bij clubs als RKC of VVV.

PostPosted: 24 Jun 2012 23:58 
Erelid

Eens, maar ik vind dat het kan voorkomen dat een speler ergens niet uit de verf komt. Een Klaassen ga je niet zomaar afserveren, omdat hij het moeilijk heeft bij bijvoorbeeld VVV, daar is hij te talentvol voor. sommigen hebben wat meer tijd nodig.

PostPosted: 25 Jun 2012 00:01 
Erelid

Als Klaassen niks zou laten zien bij VVV heb ik geen vertrouwen in hem. Sowieso zie ik hem niet uitgroeien tot een hele echte goede speler voor Ajax. Ik zie niets bijzonders, iets wat ik in Fischer en Denswil wel zie. Die categorie moeten we hebben. Klaassen is in mijn ogen leuke bankopvulling.

PostPosted: 25 Jun 2012 00:06 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Mjah, het falen bij een club kan ook aan totaal iets anders liggen he. Vd Sar slaagde ook niet bij Juventus. Bergkamp niet bij Inter.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 25 Jun 2012 00:37 
Erelid

Andere voetbalcultuur, ander land. Hier ben je gewoon in Nederland bij VVV, dat normaliter aardig aanvallend voetbal op de mat probeert te leggen. Als het daar niet lukt om een basisplaats te veroveren kun je wel excuses op de mat gaan leggen, maar dan ga je het niet redden om bij Ajax basissspeler te worden.

PostPosted: 25 Jun 2012 00:38 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Is het dan niet verstandiger om te voetballen tegen een kampioenskandidaat in de Jupiler League?

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 25 Jun 2012 00:46 
Erelid

Ovenwant wrote:
Is het dan niet verstandiger om te voetballen tegen een kampioenskandidaat in de Jupiler League?
Waarom? Een bepaalde hardheid trainen bij zo'n speler is niet gek. Voetbaltechnisch moet hij VVV aankunnen op dit moment. Hij zal er in ieder geval niet slechter van worden, zal leren van fouten die hij en zijn team gaan maken en dit proberen te verbeteren. Vertonghen en Vermaelen hebben ook een hoop geleerd bij RKC en zijn alleen maar sterker terug gekomen.

Post new topic  Reply to topic  [ 813 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 33  Next

All times are UTC+02:00