Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 813 posts ]  Previous   1 29 30 31 32 33  Next
Author Message
 Post subject: Re: Davy Klaassen
PostPosted: 20 Oct 2017 12:41 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Hij voelt zich natuurlijk hartstikke ongemakkelijk.

Maar man.. als ik dat gisteravond zag. Vorig jaar speelden die Tete, Klaassen en Traore nog bij ons. Toen versloegen we dat elftal van Lyon met twee vingers in de neus. Wat is er veel kapotgemaakt afgelopen zomer.

PostPosted: 24 Oct 2017 10:55 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
http://www.soccernews.nl/news/406612/Ev ... _naar_Ajax

''that anemic ghost''. Ja, klinkt als Klaassen. Jammer voor hem, maar wel verwacht. Hij komt voetballend echt te kort.

PostPosted: 24 Oct 2017 12:23 

343 wrote:
http://www.soccernews.nl/news/406612/Ev ... _naar_Ajax

''that anemic ghost''. Ja, klinkt als Klaassen. Jammer voor hem, maar wel verwacht. Hij komt voetballend echt te kort.
Inderdaad.

PostPosted: 24 Oct 2017 12:46 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
Beetje flauw mannen... over een jongen die zich altijd met meer dan 110% heeft ingezet voor onze club.
Everton .... wie ?
Tuurlijk hij doet het (nog) niet goed maar voetballend komt hij echt niet te kort bij die stel (althans de meeste) houthakkers in de PL, no way.

PostPosted: 24 Oct 2017 14:14 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Voetballend komt hij zeker niet tekort.
Maar hij verdedigd echt lucht bij Everton, totaal niet in positie en dekt 5 meter van zijn tegenstander. Dat kan niet in Engeland. Hij heeft ook pech dat Rooney en die IJslander ook op zijn positie spelen en er eigenlijk geen nr 9 is in dit elftal.

Word lastig voor Davy zo.

PostPosted: 24 Oct 2017 17:23 

MvBno1 wrote:
Beetje flauw mannen... over een jongen die zich altijd met meer dan 110% heeft ingezet voor onze club.
Everton .... wie ?
Tuurlijk hij doet het (nog) niet goed maar voetballend komt hij echt niet te kort bij die stel (althans de meeste) houthakkers in de PL, no way.
IK vind Davy een prima gast en echte Ajacied, maar voetballend heb ik hem altijd matig gevonden. Hij was een belangrijke schakel door andere kwaliteiten. O.a. als aanjager. Maar het zou zonde zijn de ontwikkeling van Frenkie en Donny te stagneren. Als er een nieuwe middenvelder komt hoop ik op een echte klasbak.

PostPosted: 24 Oct 2017 18:34 
Erelid

Frenkie is door Siem al naar het tweede plan geschoven. Als ze Klaassen daar kwijt willen is hij hier meer dan welkom. Helaas niet realistisch.

PostPosted: 25 Oct 2017 09:18 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
Los van het feit dat ik hem liever niet zie terug keren gaat het gewoon ook niet gebeuren omdat 1. het middenveld goed bezet is en vooral 2. omdat dit voor hem een afgang van jewelste zou betekenen. Ik zie het niet gebeuren.

PostPosted: 25 Oct 2017 10:05 
Beheerder

renemar wrote:
IK vind Davy een prima gast en echte Ajacied, maar voetballend heb ik hem altijd matig gevonden. Hij was een belangrijke schakel door andere kwaliteiten. O.a. als aanjager. Maar het zou zonde zijn de ontwikkeling van Frenkie en Donny te stagneren. Als er een nieuwe middenvelder komt hoop ik op een echte klasbak.
Inderdaad. Alsof je niet kritisch mag zijn op een echte Ajacied die Klaassen inderdaad is.

@GJ; Klaassen verdient bij Everton 4 of 5 keer meer dan bij AJAX. Gaat hij echt niet opgeven.

PostPosted: 25 Oct 2017 10:15 
Erelid

343 wrote:
Klaassen verdient bij Everton 4 of 5 keer meer dan bij AJAX. Gaat hij echt niet opgeven.
Uiteraard, vond dat zelf zo evident dat ik dat niet eens aanhaalde ;) Maar als hij echt ook gepasseerd word door de nieuwe trainer (Moyes wordt gesuggereerd) en op de tribune beland, dan zal hij niet zoals Bogarde of Boulahrouz enkel voor de centen blijven zitten. Daar lijkt hij mij teveel een liefhebber voor.

Maar dan nog denk ik dat hij elders terecht kan in een betere competitie tegen een hoger loon dan hij bij Ajax had.

PostPosted: 06 Nov 2017 09:47 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Denk dat het onderschat wordt hoe erg deze gozer gemist wordt. Ik denk dat een middenvelder een stuk of 8 kwaliteiten kan hebben; op een Ajax middenveld zijn er 4 daarvan nodig:
-Op 6 iemand die het spel versneld (Schone, Van de Beek en Frenkie de Jong hebben dat allemaal)
-Creativiteit/passing; Ziyech
-Diepgang
-Drukzetten

Siem de Jong heeft diepgang - en staat de rest van de wedstrijd een beetje te koekeloeren.

Van de Beek en Frenkie de Jong zijn goede spelers; maar geen vervangers van het type Klaassen. Klaassen was een fenomeen in het drukzetten. Hij had niet alleen het inzicht, maar ook het gif en het verbale vermogen om anderen daarin mee te nemen. Hij organiseerde gewoon het hele elftal als we de tegenstander gingen vastzetten of afjagen. Nu gebeurt dat niet.

Traore is prima vervangen voor Neres en Wober is in de Eredivisie een prima vervanger voor de exceptionele Sanchez. Denk echt dat de rol van Klaassen vele malen belangrijker was voor Ajax dan dat hij zelf goed is.

PostPosted: 11 Nov 2017 18:59 
Erelid

Huurdeal met Fenerbahche in de maak...

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/77 ... uari-.html

PostPosted: 11 Nov 2017 19:08 
Beheerder

Aardige gozer en veel liefde voor AJAX, maar echt zo middelmatig. Triest dat de AJAX-fans van 25 jaar en jonger dit een topper voor de Europese subtop vinden.

PostPosted: 11 Nov 2017 23:26 
Erelid

Topper niet, maar ik had niet verwacht dat hij zo'n moeite zou hebben om aan te haken bij Everton.

Je kan de op deze manier de vergelijking trekken met 'vroeger, maar dat is toch niet relevant? Hij paste vorig jaar precies in het middenveld van Bosz, naast een creatieve en technisch begaafde middenvelder die elkaar perfect aanvulden. En dat was dat moment toch wel Europese subtop. En buiten dat het een uiterst intelligente voetballer is, was het bij Ajax inderdaad ook hét voorbeeld qua persoonlijkheid. Waren alle Ajacieden maar zo...

PostPosted: 12 Nov 2017 11:08 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Klopt maar vorig jaar blijkt toch een moeilijk te verklaren incident geweest te zijn. Daarvoor en dit jaar is Ajax gewoon eredivisie niveau. Dat stelt niks voor.

PostPosted: 12 Nov 2017 13:08 
Beheerder

Ik wel, Niels. En nu zonder Koeman kan hij het daar helemaal vergeten. Zijn fysiek en loopvermogen stellen niets voor daar en van zijn techniek moet hij het niet hebben.

Voor mij is het wel relevant, want de 'waterdragers' van 'vroeger' kwamen vaak bij Europese toppers terecht. Davids, Winter, Wouters...ze konden voetballend ook makkelijk mee.
Ik vond Klaassen zich vorig seizoen ook vaak verstoppen en bij het combinatievoetbal stroopte het vaak bij hem.

Verder hoop ik dat hij een nieuwe leuke club vindt natuurlijk. :ajaxoud:

PostPosted: 12 Nov 2017 13:52 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
GJ1402 wrote:
Klopt maar vorig jaar blijkt toch een moeilijk te verklaren incident geweest te zijn. Daarvoor en dit jaar is Ajax gewoon eredivisie niveau. Dat stelt niks voor.
Ik denk dat het geen incident hoeft te zijn. Los van het behalve van de finale speelde we gewoon echt goed voetbal een half jaar lang. En het zat allemaal mee: weinig blessures, spelers die boven zichzelf uitstegen of gewoon hun niveau haalden.

Sanchez was gewoon zo'n klasbak dat hij nu al een van de beste (20) verdedigers in de wereld is. Onana idem. Dolberg in bloedvorm en enorm belangrijke goals. De Ligt gaat mee in het niveau. Viergever had het jaar van zijn leven. Een brede bank met Tete, Van de Beek, Neres, Kluivert (toen wel goed) en Riedewald.

En het middenveld paste gewoon precies. Ziyech liep zich het snot voor zijn ogen voor het elftal omdat hij zag dat Bosz een idee had dat werkte.

Klaassen's kwaliteiten kwamen er ook gewoon optimaal uit. Ik vind dat hij echt zwaar onderschat wordt. Je moet hem alleen niet als creatieve middenvelder zien en hem op een middenveld zetten met soortgenoten. Hij is de ideale box-to-box speler op het middenveld tussen een controleur die het spel versneld en een creatieveling als Ziyech.

Klaassen knapt vuil werk op, heeft diepgang, scorend vermogen en een groot tactisch inzicht waardoor hij essentieel was in het drukzetten en het hoog vastzetten. Daarnaast was hij voor Ajax ook gewoon echt een leider die anderen op z'n plek zette en meenam in zijn fanatisme.

Tsja.. het wordt een ander verhaal als je hem tussen types als Gudelj en Bazoer zet. Maar Pogba komt ook niet uit de verf tussen Kante en Casemiro.

PostPosted: 12 Dec 2017 11:26 
Beheerder

https://www.vi.nl/nieuws/tribuneklant-k ... ij-everton

PostPosted: 13 Dec 2017 19:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Richard Witschge
Droomaankoop: Pavon
343 wrote:
Sneu voor hem dat hij nu telkens niet eens bij de selectie zit.
Had toch wel verwacht dat hij daar toch wel bankzitter of roulatiespeler zou kunnen zijn.

Mag verder toch geen verrassing zijn dat hij geen echte rol van betekenis heeft daar in de suptob PL?

Heeft nu gewoon Met Barkley & Schneiderlin voor zich en daarbij die Ijslander van 50 miljoen die ze daar veel hoger inschatten. Het zijn van een 'echte Ajacied' heeft daar geen waarde. Druk wijzen en leiding proberen geven werkt ook niet omdat hij niks te vertellen heeft in de groep. Puut voetballend is Klaassen dan verder niet zon heel bijzondere speler op dat niveau.

PostPosted: 20 Dec 2017 18:11 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Tsja. Als een trainer Schneiderlin de voorkeur geeft, kun je er zelf weinig aan doen.
Nooit gesnapt, dat die ooit het shirt van Man Utd heeft kunnen dragen.

PostPosted: 09 Jan 2018 13:44 
Beheerder

https://nos.nl/artikel/2211125-de-dagen ... eteld.html

PostPosted: 09 Jan 2018 14:35 
Erelid

Kom maar gauw weer terug, Davy.

PostPosted: 09 Jan 2018 14:35 
Beheerder

Nee, dank je.

PostPosted: 09 Jan 2018 20:15 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
AFCA Niels wrote:
Kom maar gauw weer terug, Davy.
Ten koste van wie?

PostPosted: 09 Jan 2018 22:01 
Erelid

Ten koste van wie?
Zoek er maar eentje uit. Voor zulke personen moet je ruimte creëren.

Post new topic  Reply to topic  [ 813 posts ]  Previous   1 29 30 31 32 33  Next

All times are UTC+01:00