Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 266 posts ]  1 2 3 4 5 11  Next
Author Message
 Post subject: Maximilian Wöber
PostPosted: 19 Aug 2017 13:43 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Toch maar even een aparte topic aangemaakt voor Maximilian Wöber.
https://www.ajaxinside.nl/bevestiging-d ... oor-wober/

Post subject: Re: Maximilian Wöber
PostPosted: 19 Aug 2017 14:57 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Wöber dus toch (weer).

Ben benieuwd wat voor consequenties dit gaat hebben voor de 2e verdediger, die ze nog minimaal (moeten) halen.

Wöber zal gehaald worden als LCV waardoor Viergever weer linksback wordt. Sinkgraven zal dan waarschijnlijk doorschuiven naar het middenveld. Dan mis je nog steeds een CV als back up voor hem en De Ligt.

Of halen ze nog een echte linksback waardoor Viergever zich moet blijven richten op LCV?
Probleem is wel, dat je dan weleens met 2 linkspoten als centraal duo moet gaan spelen.

Rechtsback:
Veltman
Orejuela

RCV:
De Ligt
??????? / Veltman / Bergsma

LCV:
Wöber
Viergever

Linksback:
Viergever
Dijks
Sinkgraven

Ik ben nog steeds van mening, dat er minimaal nog een CV binnen gehaald moet worden.
Je hebt met Viergever en Veltman ook 2 mensen, die centraal kunnen maar dan wordt het steeds 2 posities wisselen als er centraal iemand wegvalt. Ik blijf hopen op een echte linksback en een rechter centrale verdediger.

Ik mag toch hopen, dat Wöber nu wel open staat voor Ajax en dat Ajax niet een hoop moeite gaat doen en dan weer de deksel op de neus krijgt. Als dit ook niet slaagt na Richarlison en Barac....

PostPosted: 19 Aug 2017 15:32 

Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
Die jongen had toch al aangegeven niet te willen komen?
Ik dacht dat het niet alleen te maken had met de hoogte van de transfersom.
Als dit niet lukt ...

PostPosted: 19 Aug 2017 15:58 
Beheerder

Ja, ik vind ook dat AJAX naast Wöber nog een verdediger moet halen, FR.

Wöber zou weer willen omdat Sanchez is vertrokken, 020Topper.

PostPosted: 19 Aug 2017 18:08 
Erelid

343 wrote:
Met als gevolg, dat Rapid Wien nu veel meer geld gaat vragen omdat ze zelf wellicht ook nog de markt op moeten als Wöber alsnog vertrekt.

PostPosted: 19 Aug 2017 19:11 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
343 wrote:
Met als gevolg, dat Rapid Wien nu veel meer geld gaat vragen omdat ze zelf wellicht ook nog de markt op moeten als Wöber alsnog vertrekt.
Mwoah dat zal wel weer meevallen. Rapid heeft weken eerder Ajax de toestemming gegeven de speler persoonlijk uit te nodigen en hem persoonlijk proberen te overtuigen. Net zoals Ajax Sanchez liet praten met Tottenham heeft Wien Wober laten praten met Ajax. Dat doe je alleen maar wanneer je een bepaald draagvlak is dus ofwel is er een bepaalde prijs genoemd ofwel is een prijsindicatie gegeven waarbij beide partijen het gevoel moeten hebben gehad er wel uit te kunnen komen. Nu kan Rapid doordat het iets later op de transfermarkt is misschien op basis daarvan meer vragen maar in grote lijnen zal dat niet heel significant veel meer zijn. Het is dezelfde reden als dat het ook onrealistisch was om voor Sanchez ineens 70 miljoen te gaan vragen, als er een prijsindicatie is afgegeven is dat redelijk essentieel voor de uiteindelijke transfersom.

PostPosted: 19 Aug 2017 19:38 
Erelid

Pushkin wrote:
343 wrote:
Mwoah dat zal wel weer meevallen. Rapid heeft weken eerder Ajax de toestemming gegeven de speler persoonlijk uit te nodigen en hem persoonlijk proberen te overtuigen. Net zoals Ajax Sanchez liet praten met Tottenham heeft Wien Wober laten praten met Ajax. Dat doe je alleen maar wanneer je een bepaald draagvlak is dus ofwel is er een bepaalde prijs genoemd ofwel is een prijsindicatie gegeven waarbij beide partijen het gevoel moeten hebben gehad er wel uit te kunnen komen. Nu kan Rapid doordat het iets later op de transfermarkt is misschien op basis daarvan meer vragen maar in grote lijnen zal dat niet heel significant veel meer zijn. Het is dezelfde reden als dat het ook onrealistisch was om voor Sanchez ineens 70 miljoen te gaan vragen, als er een prijsindicatie is afgegeven is dat redelijk essentieel voor de uiteindelijke transfersom.
Snap ik wel maar was het niet zo, dat Wöber toen afzag van deze transfer?

Nu is er weer een nieuwe situatie wat voor Rapid nu nadeliger kan zijn. Natuurlijk heeft geen enkele club zekerheid tot 1 sept. Alleen kan het zomaar zijn, dat een eventuele vervanger, die Rapid op het oog had ten tijde, dat Ajax echt concreet was ook niet meer beschikbaar is.

Maar goed, ik denk, dat ze er wel uitkomen.

Ben ook heel benieuwd of ze na Wöber nog een talentvolle verdediger aantrekken of nog een linksback of een ervaren verdediger of geen meer (en gaan schuiven met Viergever en Veltman).

PostPosted: 19 Aug 2017 19:56 
Erelid

Snap ik wel maar was het niet zo, dat Wöber toen afzag van deze transfer?
Wober wees Ajax af omdat hem was voorgespiegeld was dat hij geen basisspeler zou worden in beginsel. Toen heeft Wober aangegeven dat hij dan beter bij Wien kon blijven omdat hij zich dan beter kon ontwikkelen door wel aan spelen toe te komen.
Nu is er weer een nieuwe situatie wat voor Rapid nu nadeliger kan zijn. Natuurlijk heeft geen enkele club zekerheid tot 1 sept. Alleen kan het zomaar zijn, dat een eventuele vervanger, die Rapid op het oog had ten tijde, dat Ajax echt concreet was ook niet meer beschikbaar is.
Het had natuurlijk zo kunnen zijn dat Wien dat zo zou doen, maar dan hadden ze het aan Ajax aangegeven dat hij heel erg veel duurder zou worden of er überhaupt niet te onderhandelen viel. Echter is het moment dat het met Wober afsprong zo kort geleden dat ik het op zijn zachtst gezegd niet het meest waarschijnlijkste scenario vindt. Als Ajax Wober nou begin juni had willen halen was het een ander verhaal.
Maar goed, ik denk, dat ze er wel uitkomen.
Als we de media moeten geloven is het eerste bod al uitgebracht (5 miljoen) en afgewezen. Zodra clubs al zo serieus aan de gang zijn, dan is de kans wel groot dat ze er uiteindelijk gaan uitkomen.
Ben ook heel benieuwd of ze na Wöber nog een talentvolle verdediger aantrekken of nog een linksback of een ervaren verdediger of geen meer (en gaan schuiven met Viergever en Veltman).
Ik gok dit

Dijks/Viergever/Orejuela - Wober/Viergever - De Ligt/Veltman - Orejuela/Veltman/Zeefuik

PostPosted: 19 Aug 2017 20:04 
Erelid

Pushkin wrote:
Ik gok dit

Dijks/Viergever/Orejuela - Wober/Viergever - De Ligt/Veltman - Orejuela/Veltman/Zeefuik
Ik gok dit ook.
Alleen moet er natuurlijk nog minimaal 1 verdediger bij en het liefst 2 (linksback). Dit zeg ik omdat Ajax ook over dit jaar heen moet kijken. Volgend jaar:

geen linksback - Wober / niks - De Ligt / niks - Orejuela / Zeefuik (?)

Werk aan de winkel en ze hebben tot nu toe niet uitgeblonken om de selectie op pijl te houden/krijgen! Misschien, dat over een jaar die Schuurs erbij komt mits hij voor Ajax kiest.

PostPosted: 19 Aug 2017 20:42 
Erelid

Pushkin wrote:
Ik gok dit

Ik gok dit ook.
Alleen moet er natuurlijk nog minimaal 1 verdediger bij en het liefst 2 (linksback). Dit zeg ik omdat Ajax ook over dit jaar heen moet kijken. Volgend jaar:

geen linksback - Wober / niks - De Ligt / niks - Orejuela / Zeefuik (?)

Werk aan de winkel en ze hebben tot nu toe niet uitgeblonken om de selectie op pijl te houden/krijgen! Misschien, dat over een jaar die Schuurs erbij komt mits hij voor Ajax kiest.
Ja Schuurs is wel een interessante naam, hoop dat het niet zo'n type is die bang is van de harde randstad en daarom maar kiest voor het ''gemoedelijke'' PSV.

PostPosted: 19 Aug 2017 20:52 
Beheerder

http://www.soccernews.nl/news/400350/Aj ... paar_dagen

PostPosted: 19 Aug 2017 22:03 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Eerste bod vijf miljoen dan vind ik tien toch zeer slecht onderhandelt.

PostPosted: 19 Aug 2017 22:47 
Moderator De Toekomst

Morfe0 wrote:
Wie zegt dat er tien miljoen euro is geboden? Overmars is 'bereid' tot max 10mln te gaan. Is iets heel anders.

Wober is overigens een heerlijke verdediger. Een type John Stones. Verwacht dat ie er meteen staat.

PostPosted: 19 Aug 2017 23:02 
Erelid

343 wrote:
En komt er dan nog eentje?

Immers Ajax had begin vd week al "iemand" klaar staan maar wilde het heel stil houden omdat Ajax bang was als het bekend zou worden ook andere clubs aan de haal konden gaan met hem (zoals Richarlison).

Ben heel benieuwd...

PostPosted: 20 Aug 2017 00:55 
Erelid

D_skilled wrote:
Morfe0 wrote:
Wie zegt dat er tien miljoen euro is geboden? Overmars is 'bereid' tot max 10mln te gaan. Is iets heel anders.

Wober is overigens een heerlijke verdediger. Een type John Stones. Verwacht dat ie er meteen staat.
10 miljoen gaat het idd niet worden, 7 miljoen met wat bonusclausules zie ik eerder gebeuren.

PostPosted: 20 Aug 2017 08:15 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
D_skilled wrote:
Morfe0 wrote:

Heb het verkeerd gelezen. Staat inderdaad dat ajax max tien miljoen wilt betalen voor hem. Klinkt goed wat jij over hem zegt.

PostPosted: 20 Aug 2017 09:27 

Pushkin wrote:
D_skilled wrote:
Morfe0 wrote:

10 miljoen gaat het idd niet worden, 7 miljoen met wat bonusclausules zie ik eerder gebeuren.
Als het inderdaad zo is dat Overmars op voorhand zegt dat hij tot 10 miljoen wil gaan vind ik dat een vreemde manier onderhandelingen in te gaan. Eigenlijk zeer slecht.

PostPosted: 20 Aug 2017 11:08 
Erelid

Dat hee ft Overmars dan hoogstwaarschijnlijk ook helemaal niet gezegd, het lijkt me echt pure speculatie van die krant.

PostPosted: 20 Aug 2017 12:15 
Erelid

http://www.krone.at/fussball/rapid-spor ... ory-584314

De overgang is in gevorderde fase, Rapid Wien gaat ervanuit dat hij binnenkort weg is.

PostPosted: 20 Aug 2017 12:18 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Goed om te horen. Lijkt me een interessanre speler als ik moet afgaan op de meningen hier.

PostPosted: 20 Aug 2017 12:31 
Erelid

Andere bijkomende voordelen:
- hij is fit
- hij heeft wedstrijdritme
- zal engels en duits spreken
- zal zich makkelijker aanpassen

Ben ik wel tevreden. Lijkt me een degelijke goede verdediger, die nog kan doorgroeien.

Laat die 2e verdediger ook maar snel komen.

Gok toch nog op een Zuid Amerikaan. Over Orejuela werd een maand geleden ook al gesproken en vorige week waren er ook al geruchten. Die trainer van die Angulo gaat toch niet voor niets roepen, dat zijn linksback naar Ajax gaat waarschijnlijk?

PostPosted: 20 Aug 2017 12:55 
Beheerder

Benieuwd of AJAX ook nog probeert om nog een middenvelder en een aanvaller te halen.

PostPosted: 20 Aug 2017 12:56 

En als dan Schuurs binnenhaalt voor volgend jaar is dat al 1 stap voor komend jaar. Al zou ik dan wel 1 seizoen verlengen met Viergever.

PostPosted: 20 Aug 2017 13:17 
Erelid

343 wrote:
Benieuwd of AJAX ook nog probeert om nog een middenvelder en een aanvaller te halen.
En nog een verdediger aub.

Keizer wil er 2 en Ajax had begin vd week iemand klaar staan. Is volgens mij niet deze Wöber...

PostPosted: 20 Aug 2017 13:24 
Beheerder

Dat denk (en hoop) ik ook. AJAX moet ook eens vooruitdenken naar volgend jaar.

Post new topic  Reply to topic  [ 266 posts ]  1 2 3 4 5 11  Next

All times are UTC+02:00