Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 264 posts ]  Previous   1 6 7 8 9 10 11  Next
Author Message
 Post subject: Re: Maximilian Wöber
PostPosted: 02 Sep 2018 07:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Betelgeuze wrote:
de dominee wrote:
DeRuit wrote:

Valt mee, als Frenkie weggaat kan Blind ook naar het middenveld eventueel en dan een CV er voor bij halen.

Dan vergeet je Eiting even voor het gemak. Dat wordt onze 6 komende seizoenen lijkt me.
Eens.
Nee hoor, Schone en Eiting of de Jong en Eiting staan nu toch ook samen op het middenveld?

PostPosted: 02 Oct 2018 23:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Wöber geweldig gespeeld. Lebondowski totaal niet gezien.

Altijd al veel vertrouwen in hem gehad. Hopelijk laat Ten Hag hem staan.

PostPosted: 02 Oct 2018 23:26 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Was er wel huiverig voor omdat hij misschien spelritme zou kunnen missen, maar gelukkig niet.
Ook dit is winst voor AJAX. Wober is er nog.

PostPosted: 02 Oct 2018 23:44 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
IJzersterke wedstrijd. Het duo De Ligt-Wöber lijkt toch wat beter dan De Ligt-Blind, al is dit maar één wedstrijd natuurlijk.

Ik vind het moeilijk om te zeggen, want ik ben erg gecharmeerd van hem, maar misschien moet Schöne er toch maar uit. Middenveld met Blind en De Jong lijkt me wel erg lekker. Dan kan Wöber achterin spelen.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 02 Oct 2018 23:47 

Stormrage wrote:
IJzersterke wedstrijd. Het duo De Ligt-Wöber lijkt toch wat beter dan De Ligt-Blind, al is dit maar één wedstrijd natuurlijk.

Ik vind het moeilijk om te zeggen, want ik ben erg gecharmeerd van hem, maar misschien moet Schöne er toch maar uit. Middenveld met Blind en De Jong lijkt me wel erg lekker. Dan kan Wöber achterin spelen.
Zo zie ik het ook op den duur. Blind is verdedigend, positioneel en voetballend beter dan Schone op zes. Wöber blijf ik gewoon een uitstekende verdediger. Ik ben het ook eens met wat Frank De Boer over hem zei. Positioneel sterk en ook sterk in de duels. Misschien voetballend minder maar alles wordt altijd maar vergeleken met De Ligt en dat is gewoon een uitzonderlijk talent.

Hij schakelt toch maar even èèn van de topspitsen van Europa uit.

PostPosted: 03 Oct 2018 09:17 

Zou mss. wel eens de ontdekking van Ten Hag van dit seizoen kunnen worden. Net als in het verleden Schöne op 6 bij Bosz.
Centrum De Ligt-Wöber (zeker tegen sterke ploegen) en Blind op 6. Frenkie en Donny completeren het middenveld. En voorin zoals gisteren. Huntelaar hooguit al pinchitter (was ook de bedoeling). Dolberg moet er maar voor zorgen dat hij erin komt.

PostPosted: 03 Oct 2018 10:30 

Droomaankoop: Hakim Ziyech
Verdient een enorm compliment. Dan ben je eigenlijk op het tweede plan geraakt, moet je opdraven tegen Bayern met Lewandowski in de spits en dan speel je zo sober en keurig. Dikke pluim!

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 03 Oct 2018 14:53 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
renemar wrote:
Zou mss. wel eens de ontdekking van Ten Hag van dit seizoen kunnen worden. Net als in het verleden Schöne op 6 bij Bosz.
Centrum De Ligt-Wöber (zeker tegen sterke ploegen) en Blind op 6. Frenkie en Donny completeren het middenveld. En voorin zoals gisteren. Huntelaar hooguit al pinchitter (was ook de bedoeling). Dolberg moet er maar voor zorgen dat hij erin komt.
De ontdekking gaat me wel wat ver. Wober speelde gewoon echt goed onder Keizer. Het is Ten Hag die hem ernaast hield, linksback zette of 20 seconde voor tijd liet invallen.

PostPosted: 03 Oct 2018 15:05 

Ik noem een centrale verdediger die als centrale verdediger is gehaald inzetten als centrale verdediger nou ook niet echt een ontdekking nee.

Hoop wel dat Ten Hag hem vaker gaat gebruiken.

PostPosted: 03 Oct 2018 16:51 

Ik bedoel niet de speler Wöber. Schöne was ook een middenvelder maar werd vaak als rechtsbuiten gebruikt wat hij niet is. Ten Hag zag het i.i.g niet zo zitten in Wöber, tenminste, hij kreeg maar zelden speeltijd.
Ik bedoel meer dat het nu een beetje uit toeval ontstaat zoals het gisteren stond. Of toeval, na psv is hij er wellicht over gaan nadenken.
Niet eerder geprobeerd door Ten Hag. En mss. laat hij het nu zo staan, denkt hij dat de puzzel in elkaar valt.

PostPosted: 03 Oct 2018 17:08 

renemar wrote:
Ten Hag zag het i.i.g niet zo zitten in Wöber, tenminste, hij kreeg maar zelden speeltijd.
Volgens mij was/is Ten Hag juist wel gecharmeerd van Wober. Ten Hag roept al langer, dat hij 15 a 16 "basis-spelers" heeft en daar hoort Wober ook bij. Uit in Kiev stelt hij ook zomaar Wober op nota bene als linksback.

Vd Beek en Wober hebben weinig gespeeld maar zitten zeer dicht tegen de basis aan. Itt bv Kristensen en Labyad.

PostPosted: 04 Oct 2018 09:34 

renemar wrote:
Ten Hag zag het i.i.g niet zo zitten in Wöber, tenminste, hij kreeg maar zelden speeltijd.
Volgens mij was/is Ten Hag juist wel gecharmeerd van Wober. Ten Hag roept al langer, dat hij 15 a 16 "basis-spelers" heeft en daar hoort Wober ook bij. Uit in Kiev stelt hij ook zomaar Wober op nota bene als linksback.

Vd Beek en Wober hebben weinig gespeeld maar zitten zeer dicht tegen de basis aan. Itt bv Kristensen en Labyad.
Vraag me dan wel af waarom hij Wöber tegen psv niet liet spelen terwijl je weet dat die met De Jong de beste kopper hebben. Daar zet je dan niet Blind en Frenkie tegenover. Imo niet logsisch als je vertrouwen in Wöber hebt.
Die laatste twee zijn imo overbodige aankopen.

PostPosted: 04 Oct 2018 10:40 

Ten Hag wilde ervoor zorgen dat De Jong helemaal niet aan de bal kwam door het daarvoor al op te lossen. Als dat lukt heb je geen goede kopper achterin nodig.

Beetje naïef is dat natuurlijk wel.

PostPosted: 04 Oct 2018 12:14 

Stormrage wrote:
Ten Hag wilde ervoor zorgen dat De Jong helemaal niet aan de bal kwam door het daarvoor al op te lossen. Als dat lukt heb je geen goede kopper achterin nodig.

Naïef imo heel zwak uitgedrukt. Je krijgt altijd standaard situaties tegen.
Of zou hij hebben gedacht dat de wedstrijd zich uitsluitend op de helft van psv zou afspelen?

PostPosted: 04 Oct 2018 12:40 

Ik blijf het een beetje overdreven vinden hoe er gereageerd wordt op die keuze van Ten Hag mbt de vervanging van De Ligt.

Ik vind nog steeds, dat Ajax die wedstrijd zeker niet verloren heeft door het gevaar De Jong. Er zat iets vreemds in die ploeg waardoor het allemaal niet liep. Zeker als je Ajax afzet hoe ze in Munchen speelde in vergelijk in Eindhoven.

Daarnaast speelt Wober uitstekend met een De Ligt langs hem. Welke garantie heb je als je Wober opstelt langs Blind? Dan mis je ook wat snelheid. Daarnaast is De Jong slim genoeg om dan de duels met Wober te mijden en zich zo op te stellen, dat Blind hem moet oppakken.

Kortom koe in de kont kijken en ik snap de redenatie ook wel een beetje van Ten Hag.
Dat Ajax in Eindhoven had ook niet gewonnen met Wober.

PostPosted: 04 Oct 2018 17:11 

Stormrage wrote:

Het ergste vind ik dat hij niet ingreep na 20 minuten toen hij zag dat het voor geen meter liep.

PostPosted: 08 Oct 2018 15:09 

Na de blessure van Alaba, is Wober opgeroepen voor het Oostenrijks elftal.
Zijn 2 goede optredens zijn dus opgevallen.

PostPosted: 23 Dec 2018 16:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Toch weer een wilde sliding en een terechte gele kaart gepakt. Dat onbesuisde moet hij wel wat af gaan leren. Want hoewel ik begrijp dat hij niet op zijn favoriete plek speelt vind ik wel dat hij een wat hoger niveau dient te halen. Hij moet wat stabieler worden, rustiger en minder fouten maken. Dat degelijke ontbreekt wat in zijn spel. Neem ook die domme rode kaart tegen Bayern of de slippertjes die hij regelmatig maakt(e). Wil hij voor een basisplaats in aanmerking gaan komen dan moet hij dat echt uit zijn spel zien te krijgen.

Wel mooi dat hij regelmatig minuten blijft en zich zodoende kan blijven ontwikkelen. Ik heb nog steeds geloof in die jongen, maar er moet wel sprake zijn van een stijgende lijn. Momenteel hapert het wat, terwijl ik vond dat hij de wedstrijden onder Keizer een stuk beter speelde. Met name tegen Feyenoord vond ik hem erg goed spelen. Die wedstrijd staat nog op mijn netvlies gebrand. Won alles in de lucht, strakke inspeelpasses en verder sober en stabiel.

PostPosted: 23 Dec 2018 18:33 

Vind het gewoon nu al een goede speler die pas 20 jaar is. Heeft de pech dat Blind is gekomen en dat het middenveld bomvol zit. Als daar een aantal jongens vertrekken en Blind doorschuift durf ik het wel aan om met Wober centraal te spelen - mits er niet iemand die nog onervarener (Schuurs) naast hem staat.

PostPosted: 23 Dec 2018 22:08 

guy_ajax wrote:
Vind het gewoon nu al een goede speler die pas 20 jaar is. Heeft de pech dat Blind is gekomen en dat het middenveld bomvol zit. Als daar een aantal jongens vertrekken en Blind doorschuift durf ik het wel aan om met Wober centraal te spelen - mits er niet iemand die nog onervarener (Schuurs) naast hem staat.
Eens.
Spelen als linksback leert hij alleen maar van.

Ik vond zijn wedstrijd in Munchen echt indrukwekkend. Zomaar vanuit het niks in de basis tegen èèn van de betere spitsen spelen. Knappe prestatie. Ik vond hem in zijn eerste half jaar onder Keizer ook al goed. Die jongen komt er wel.

PostPosted: 24 Dec 2018 10:31 

guy_ajax wrote:
Precies. Waardevolle speler voor Ajax dit seizoen, geeft ons veel opties. Kan komende seizoenen prima in de basis spelen.

PostPosted: 24 Dec 2018 10:33 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
En we vergeten dat Wöber nog steeds maar 20 jaar is.

PostPosted: 24 Dec 2018 11:34 

Droomaankoop: Hakim Ziyech
Riejuh wrote:
En we vergeten dat Wöber nog steeds maar 20 jaar is.
Precies, die jongen kan zich nog flink gaan ontwikkelen. Ben wel benieuwd wat zijn rol wordt als Magallan komt.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 24 Dec 2018 11:58 

Seizoenskaart: 401
Een centrum Wöber - Magallan zou ik wel aandurven denk ik.

PostPosted: 24 Dec 2018 12:09 

Hmm, is verdedigend sterk maar voetballend erg pover.

Post new topic  Reply to topic  [ 264 posts ]  Previous   1 6 7 8 9 10 11  Next

All times are UTC+01:00