Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 266 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11  Next
Author Message
 Post subject: Re: Maximilian Wöber
PostPosted: 24 Dec 2018 16:08 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
de dominee wrote:
Hmm, is verdedigend sterk maar voetballend erg pover.
Dat vind ik wel meevallen.

Wöber vind ik aanvallend helemaal zo slecht nog niet. Als linksback is dat minder maar ook moeilijker voor hem. Centraal durft hij tenminste wel op te komen en durft ook een lange bal te geven. En hij is pas net 20 jaar en niet iedereen heeft het talent van De Ligt. We moeten ook eens proberen realistisch te blijven want nu heb je een uitzonderlijk talent. We zijn ook wat verwend de laatste tijd met De Ligt en Sanchez maar als je het bv afzet tegen Viergever of Veltman is Wöber veel beter.

Magallan weet je niet hoe dit gaat lopen.
Vele baseren hun mening op fora van Boca, dat ze hem graag zagen vertrekken toen Ajax zich meldde. Boca had al een vervanger aangetrokken maar Magallan is gewoon basisspeler gebleven en zeker in alle belangrijke wedstrijden. Daarnaast heeft Magallan ook een zeer goede lange bal in de benen.

Daarnaast kunnen we wel roepen, dat dit voetballend minder is maar vergeet ook niet, dat dit elftal bijzonder goed in elkaar zit. Een speler als De Jong op het middenveld, die altijd aanspeelbaar is of zorgt dat andere aanspeelbaar zijn, helpt zo mee als verdediger. Als je altijd de bal kwijt kunt als verdediger maakt het veel gemakkelijker. Dit gaat volgend jaar ook anders worden als De Jong er niet meer is. Ik weet ook zeker dat de huidige verdedigers het dan ook moeilijker zouden hebben.

Ik durf het ook wel aan om met Wober en Magallan te spelen. Zeker met de snelle backs Mazraoui en Tagliafico.

PostPosted: 25 Dec 2018 00:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
de dominee wrote:
Hmm, is verdedigend sterk maar voetballend erg pover.
Maar dat is een Wöber - de Ligt ook, en daar hebben we meerdere goede wedstrijden mee gespeeld.

PostPosted: 25 Dec 2018 01:42 
Erelid

De Ligt voetballend pover???

PostPosted: 25 Dec 2018 10:46 

AFCA Niels wrote:
Je maakt mij niet wijs dat de Ligt nou de opbouw verzorgd. Afgeven aan Daley of Frenkie is het op dit moment. Ik weet te weinig van Magallan en de Ligt zal heus iets meer voetballend vermogen hebben, maar de Ligt - Wöber is net zo goed een centrum zonder voetbal.

PostPosted: 25 Dec 2018 13:12 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
AFCA Niels wrote:
Je maakt mij niet wijs dat de Ligt nou de opbouw verzorgd. Afgeven aan Daley of Frenkie is het op dit moment. Ik weet te weinig van Magallan en de Ligt zal heus iets meer voetballend vermogen hebben, maar de Ligt - Wöber is net zo goed een centrum zonder voetbal.
Omdat het nu niet nodig is met De Jong en Blind om zich heen. Hij pakt op het moment meer de spits op. Toen hij centraal stond met Sánchez was De Ligt juist de opbouwer en pakte Sánchez de man op. De Ligt is geschikt om beide rollen met verve te vervullen. Hij is verdedigend en opbouwend sterk. Een zeldzame combi en daarom is hij ook zo'n uniek talent.

PostPosted: 25 Dec 2018 15:31 
Erelid

De Ligt is de meest complete verdediger die ik bij Ajax heb gezien. Kijk eens hoe hij zich onder de druk weg speelt, hoe inschuiven kan. Als je dat voetballend maar pover vindt, tsja...

PostPosted: 09 Jan 2019 16:47 

Volgens de Telegraaf werkt Ajax mee aan zijn vertrek. Onbegrijpelijk. Zonde! Prima speler centraal achterin. Jong nog. Zit rek in. Zeikt niet als ie niet speelt.

Als De Ligt straks gaat heb je alleen nog Blind, Magallan en Schuurs voor 2 posities. Maar die laatste komt zwaar tekort...

PostPosted: 09 Jan 2019 16:48 
Erelid

Volgens de Telegraaf is Ajax in verregaande onderhandeling met Sevilla mbt Wober.
Ajax is bereid mee te werken aan een transfer. Sevilla heeft een bod neergelegd van 14 miljoen.

Vreemd, zeker richting volgend seizoen.

Magallan is gekomen waardoor Wober wellicht (nog) minder aan spelen toekomt. Ook met een fitte Sinkgraven, zal hij ook minder in aanmerking komen als linksback.

Aan de andere kant richting volgend jaar wordt het direct weer krap in de verdedigers.
De Ligt vertrekt, Schuurs is er nog lang niet en als Wober vertrekt, heb je alleen nog Magallan en Blind. Vanuit de jeugd komt er ook nog niks. Veltman is er nog. Nieuwe kans voor hem?

Laat ze dan maar een dubbelslag slaan en haal ook gelijk Alvarez met Lainez.

PostPosted: 09 Jan 2019 16:50 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
de dominee wrote:
Volgens de Telegraaf werkt Ajax mee aan zijn vertrek. Onbegrijpelijk. Zonde! Prima speler centraal achterin. Jong nog. Zit rek in. Zeikt niet als ie niet speelt.

Als De Ligt straks gaat heb je alleen nog Blind, Magallan en Schuurs voor 2 posities. Maar die laatste komt zwaar tekort...
Inderdaad, lijkt mij ook nog genoeg potentie te hebben. Misschien zien ze het bij Ajax anders? Net zoals Neres zou ik Wober ook niet laten gaan. Bij het vertrek van De Ligt kan hij mooi met Magallan achterin, of als eerste vervanger gelden.

PostPosted: 09 Jan 2019 16:53 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Als ze winst op hem maken hebben ze het gewoon goed gedaan. Ik ben nooit onder de indruk geweest van deze speler en dan druk ik me nog voorzichtig uit. Laat Sevilla er lekker blij mee zijn.

PostPosted: 09 Jan 2019 16:54 
Erelid

Ook link om te vertrouwen op de net herstelde Veltman en Sinkgraven ipv Wober.
Of hebben ze ook al een vervanger op het oog?

PostPosted: 09 Jan 2019 17:00 

Geen basisspeler maar je hebt hem echt gewoon hard nodig, hoe vaak moesten we al geen beroep op hem doen in belangrijke wedstrijden dit seizoen: Kiev uit, Bayern uit & thuis en PSV uit had hij erin moeten staan. Dus als hij verkocht wordt moet er een vervanger komen.

PostPosted: 09 Jan 2019 17:05 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ik denk het wel. Misschien ook een constructie met een verdediger zoals straks (hopelijk) met Lainez. Denk niet dat ze Wober laten gaan zonder een vervanger aan te trekken. Ook al zegt De Telegraaf dat dit Magallan is.

PostPosted: 09 Jan 2019 17:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 wrote:
Ik denk het wel. Misschien ook een constructie met een verdediger zoals straks (hopelijk) met Lainez. Denk niet dat ze Wober laten gaan zonder een vervanger aan te trekken. Ook al zegt De Telegraaf dat dit Magallan is.
Die Alvarez van dezelfde club als Lainez? Waar PSV ook een bod op gedaan zou hebben?

PostPosted: 09 Jan 2019 17:20 
Erelid

DeRuit wrote:
Die Alvarez van dezelfde club als Lainez? Waar PSV ook een bod op gedaan zou hebben?
Ja die.
Ajax heeft hier ook al contact mee gehad (volgens geruchten). Is weleens eerder in verband gebracht als opvolger van De Ligt.

PostPosted: 09 Jan 2019 19:49 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Uitleg van de zaakwaarnemer.
https://www.vi.nl/nieuws/spaans-avontuu ... voor-wober

PostPosted: 09 Jan 2019 19:57 
Erelid

343 wrote:
Ik denk ook een heel moeilijke keuze voor hem maar of hij daar onvoorwaardelijk basisspeler wordt, betwijfel ik ook.

PostPosted: 09 Jan 2019 20:21 
Erelid

343 wrote:
Ik denk ook een heel moeilijke keuze voor hem maar of hij daar onvoorwaardelijk basisspeler wordt, betwijfel ik ook.
Een duo Magallan en Wöber zie ik volgend jaar ook nog niet helemaal zitten. Ik denk dat dat te houterig wordt, met te weinig voetbal van achteruit. Magallan en Blind lijkt me dan weer veel te weinig snelheid. Dan hoop ik dat Ajax nog een voetballende, snelle verdediger weet te contracteren voor centraal achterin.

PostPosted: 09 Jan 2019 20:23 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik verwacht dat hij wel bij Ajax blijft. Hij komt echt wel aan zijn wedstrijden en het lijkt erop dat hij volgend seizoen meer aan spelen toekomt. Zeker als Blind toch nog een buitenlands avontuur aan wil gaan zoals hij zelf al voorzichtig opperde.

Mocht het perspectief in de zomer echt niet veel beter zijn, dan kan hij alsnog weg. Lijkt me ook veel prettiger dan middenin het seizoen.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 09 Jan 2019 20:28 
Erelid

Een duo Magallan en Wöber zie ik volgend jaar ook nog niet helemaal zitten. Ik denk dat dat te houterig wordt, met te weinig voetbal van achteruit. Magallan en Blind lijkt me dan weer veel te weinig snelheid. Dan hoop ik dat Ajax nog een voetballende, snelle verdediger weet te contracteren voor centraal achterin.
Ik ben hier niet zo bang voor omdat vooral Blind en Magallan positioneel sterk zijn dus dan is snelheid niet zo belangrijk. Het kan nuttig zijn maar zeg niet alles. Daarnaast heb je met Mazraoui en Tagliafico genoeg snelheid achterin, mocht het nodig zijn.

Ik vind beide spelers snel genoeg en ze zijn niet speciaal traag zoals bv een Spelbos wel was. Frank De Boer was zeker ook niet de snelste.

PostPosted: 10 Jan 2019 07:48 
Erelid

Jerome wrote:
Als ze winst op hem maken hebben ze het gewoon goed gedaan. Ik ben nooit onder de indruk geweest van deze speler en dan druk ik me nog voorzichtig uit. Laat Sevilla er lekker blij mee zijn.
Eens, als backup op LB heb je Sinkgraven en kan Blind ook staan. Op CV haal je Magallan van wie ik inhoudelijk nog te weinig weet om oordeel te kunnen vellen.

Wober is alleen bruikbaar tegen een lange statische spits, kwetsbaar in andere situaties mist snelheid/ wendbaarheid en stukje inzicht.

En je pakt nog wat winst waardoor je Magallan bijna "gratis" binnen haalt.

PostPosted: 10 Jan 2019 11:04 

Ik zou hem ook laten gaan. Wie weet waar AJAX voor volgend seizoen mee bezig is? Mss. zijn ze wel ver met Vertonghen of een andere LCV. Dan moet hem zeker laten gaan want dan wordt zijn kans op speeltijd wel heel erg klein. En zoals ik elders zei, voor dit seizoen heb je volop genoeg mogelijkheden voor de CV's.
Ik denk dat het voor zowel speler als club goed is als je hem laat gaan. Gun het deze sympathieke jongen ook. Goede instelling, heeft nooit geklaagd.
Zou een mooie stap voor hem zijn naar een mooie club in een grote competitie.
Lees net op SC (voor wat het waard is) dat TFM naar een Nederlandse topclub kan vertrekken. Dat zou gezien de prijs alleen AJAX kunnen zijn. Als dat zo is vind ik dat een prima aankoop. Snel, fysiek sterk, jong en kent AJAX en de speelwijze. Kan bovendien overal in de verdediging uit de voeten.

PostPosted: 10 Jan 2019 11:14 
Erelid

renemar wrote:
Lees net op SC (voor wat het waard is) dat TFM naar een Nederlandse topclub kan vertrekken. Dat zou gezien de prijs alleen AJAX kunnen zijn. Als dat zo is vind ik dat een prima aankoop. Snel, fysiek sterk, jong en kent AJAX en de speelwijze. Kan bovendien overal in de verdediging uit de voeten.
Mits de prijs juist is, zou ik die move toejuichen.

PostPosted: 10 Jan 2019 11:33 

Peter79 wrote:
Jerome wrote:
Eens, als backup op LB heb je Sinkgraven en kan Blind ook staan. Op CV haal je Magallan van wie ik inhoudelijk nog te weinig weet om oordeel te kunnen vellen.

Wober is alleen bruikbaar tegen een lange statische spits, kwetsbaar in andere situaties mist snelheid/ wendbaarheid en stukje inzicht.

En je pakt nog wat winst waardoor je Magallan bijna "gratis" binnen haalt.
Precies dit. En Magallan staat bekend om zijn verdedigende aspect, dus die kan het ook wel tegen lange statische spitsen. Heeft ook vaak zat als lcv gespeeld. Probleem opgelost.

PostPosted: 10 Jan 2019 11:46 
Erelid

Peter79 wrote:
renemar wrote:
Mits de prijs juist is, zou ik die move toejuichen.
Hoe zit het met zijn mentaliteit?
Waarom slaagt hij niet bij Fulham?

Post new topic  Reply to topic  [ 266 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11  Next

All times are UTC+02:00