Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 264 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 11  Next
Author Message
 Post subject: Re: Maximilian Wöber
PostPosted: 20 Aug 2017 13:47 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
kladde wrote:
En als dan Schuurs binnenhaalt voor volgend jaar is dat al 1 stap voor komend jaar. Al zou ik dan wel 1 seizoen verlengen met Viergever.
Even een andere hypothese die zonet in me opkwam. Stel Ajax haalt Wober, dan heb je al je verdediger klaarstaan. Vervolgens weet het ook Schuurs te halen (die dan nog een jaar verhuurd wordt aan Fortuna). Stel dat Ajax daarna toch nog even een andere talentvolle verdediger aantrekt (b.v. Cuesta) die ze dan rustiger brengen . Dan zou je dus voor volgend seizoen bijvoorbeeld dit hebben;

Wober, De Ligt, Zuid-Amerikaans talent, Schuurs en evt Veltman.

Dan wordt de kans wel erg groot dat ze niet verder gaan met Viergever.

PostPosted: 20 Aug 2017 13:53 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Pushkin wrote:
kladde wrote:
En als dan Schuurs binnenhaalt voor volgend jaar is dat al 1 stap voor komend jaar. Al zou ik dan wel 1 seizoen verlengen met Viergever.
Even een andere hypothese die zonet in me opkwam. Stel Ajax haalt Wober, dan heb je al je verdediger klaarstaan. Vervolgens weet het ook Schuurs te halen (die dan nog een jaar verhuurd wordt aan Fortuna). Stel dat Ajax daarna toch nog even een andere talentvolle verdediger aantrekt (b.v. Cuesta) die ze dan rustiger brengen . Dan zou je dus voor volgend seizoen bijvoorbeeld dit hebben;

Wober, De Ligt, Zuid-Amerikaans talent, Schuurs en evt Veltman.

Dan wordt de kans wel erg groot dat ze niet verder gaan met Viergever.
Ik denk, dat je dit wel MOET doen gezien de moeilijkheidsgraad om verdedigers aan te trekken en er weinig talent zit voor na dit seizoen.

Ajax moet ook de verrichtingen van Warmerdam nauwlettend volgen. Dan maar wat extra uitgeven om zo'n speler terug te halen maar hij kan weleens verrassen als linksback.

Ik blijf erbij, dat begin van de week Ajax rond zou zijn met een verdediger maar dit stil wilde houden om andere kapers af te houden. Deze speler is/was niet Wöber omdat ze eerder al interesse hadden maar hij niet zou komen. Ik gok op een zuid Amerikaan (Angulo of Cuesta).

PostPosted: 20 Aug 2017 14:12 
Erelid

Aangezien D-skilled een erg goed oog heeft voor spelers ben ik wel blij met Wober. Liever een talentvolle speler dan zo'n has been met ervaring. In het verleden was Ajax trouwens al concreet voor twee Oostenrijkse verdedigers (Sebastian Prodl, nu Watford) en Aleksander Dragovic (nu Leverkusen)

PostPosted: 20 Aug 2017 18:54 

Ik ken hem niet, maar laat me graag verrassen!
Off topic: Ajax O19 wint 8-0 van Anderlecht! Lekker toch:)

PostPosted: 21 Aug 2017 00:50 

Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
Lijkt nu vrijwel rond te zijn.
https://kurier.at/sport/bundesliga/rapi ... 81.641.970

Volgens de Oostenrijkers:
1.88m, redelijk snel, kopsterk. Fysiek verder ontwikkeld dan andere tieners.
Voor 7.5M plus 10% bij doorverkoop.

PostPosted: 21 Aug 2017 10:02 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Lijkt me een prima bedrag.

PostPosted: 21 Aug 2017 10:51 

Neem aan, dat hij vandaag medisch gekeurd wordt en dan gelijk tekent.

Kan hij mooi mee naar Rosenborg. Heb hem liever op de bank dan Dankerlui en/of Zeefuik.

PostPosted: 21 Aug 2017 11:11 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi

Kan hij mooi mee naar Rosenborg. Heb hem liever op de bank dan Dankerlui en/of Zeefuik.
Hij mag niet mee doen volgens mij. Je moet al ingeschreven staan voor de eerste wedstrijd.

PostPosted: 21 Aug 2017 11:30 

Leonel wrote:

Hij mag niet mee doen volgens mij. Je moet al ingeschreven staan voor de eerste wedstrijd.
Mogen ze niet net als tegen Nice, 1 extra wisseling doen?

PostPosted: 21 Aug 2017 13:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Eriksen
Seizoenskaart: Nee
Met Wober heb je in ieder geval weer wat lengte in het centrum met Matthijs naast hem die ook voldoende lengte heeft en voor de wijze waarop Ajax speelt zijn Sinkgraven en Viergever redelijk tot goede linksbacks.
De andere nieuwe jongen Orejuela schijnt zowel als rechts als links back te kunnen spelen.
Ik denk dat Keizer zijn aanvoerder Veltman niet gauw laat vallen dus dan is dat ook een optie, Veltman rechtsback en Orejuela linksback met centrum de Ligt en Wober.

Johan Cruijff...in kleine kring uitgesproken in Barcelona, Augustus 2011

PostPosted: 21 Aug 2017 13:48 

Dat zou zomaar kunnen, dan fungeert Sinkgraven meteen als extra optie voor het middenveld / concurrent van Ziyech. Als ie ooit fit wordt (en blijft).

PostPosted: 21 Aug 2017 13:55 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Welkom, Old Shep en de dominee (een naam die me bekend voorkomt :smileajax: )!

Overigens denk ik dat Keizer Viergever ook niet zo snel zal laten vallen.

PostPosted: 21 Aug 2017 13:59 

Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
Old Shep wrote:
Ik denk dat Keizer zijn aanvoerder Veltman niet gauw laat vallen
Beetje offtopic: Dat zou geen enkele rol mogen spelen. Het beste team moet spelen. Bosz had ook geen boodschap aan de Ned XI status van Bazoer, Tete en Riedewald. Ik maak mij meer zorgen over het aantal en type ervaren spelers. Eigenlijk is alleen Huntelaar een leiderstype. Schöne, Veltman en Viergever zijn duidelijk geen leiders en Ziyech lijkt voornamelijk met zichzelf bezig. Ik zie opeens discussies in het veld die er vorig jaar niet waren. Viergever en Onana lopen naar spelers te wijzen, maar dat zijn volgens mij de verkeerde types om dat te doen.

Misschien dat Keizer gewoon lef moet tonen en Huntelaar aanvoerder moet maken.

Dan weer ontopic: laten we eerst eens kijken hoe goed deze jongens kunnen ballen. Wöber lijkt al een tijd op de radar gestaan te hebben en zou direct inzetbaar moeten kunnen zijn, maar volgens mij was Orejuela 2de keus. Moet nog een speler bij achter de Ligt, liefst ervaren.

PostPosted: 21 Aug 2017 14:06 

Beheerder, bedankt.
Wat betreft Viergever niet laten vallen, ik weet het niet het feit dat hij transfervrij straks mag vertrekken is een indicatie dat Ajax in hem niet de toekomst ziet dus Keizer zal geen verplichting voelen ten aanzien van Viergever.

PostPosted: 21 Aug 2017 14:24 

Het is in ieder geval duidelijk dat het grote pijnpunt bij Ajax zit in de verdediging ook gisteren dacht ik weer na de 2-1 daar gaan we weer er was een tijd dat we heel veel wedstrijden de nul konden houden maar dat is echt verleden tijd.
Ik heb echt mijn hoop gevestigd op de 2 nieuwe aanwinsten en Wober heeft taalkundig een voordeel t.o.v. Zuid Amerikaanse jongens.
Terecht lees ik dat de verkeerde jongens nu als leider op gaan treden ik vond zelfs het gedrag gisteren van Onana iets Clownesk hebben hij moet gewoon weer ballen gaan tegen houden.
Maar met 2 nieuwe jongens heeft Keizer meer mogelijkheden en ik mag toch hopen dat voor de Nederlandse competitie deze jongens een versterking zullen zijn.
Een goede verdediging is de basis van ons voetbal vandaar uit kunnen spelers als Hakim, Donny en Frenkie het Ajax spel toevoegen zonder steeds in hun achteruitkijkspiegel te moeten kijken.

PostPosted: 21 Aug 2017 15:35 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Hopelijk staat er dit seizoen (op een natuurlijke wijze) ook een nieuwe leider op. Ik denk echt niet dat AJAX zo'n speler kan halen.

PostPosted: 21 Aug 2017 15:42 

De enige wie ik dat zie doen is Huntelaar.

PostPosted: 21 Aug 2017 15:58 
Erelid

343 wrote:
Hopelijk staat er dit seizoen (op een natuurlijke wijze) ook een nieuwe leider op. Ik denk echt niet dat AJAX zo'n speler kan halen.
Ik denk ook Huntelaar, hij heeft bij de allergrootste clubs gespeeld en daarnaast nog wel het niveau dat er zaken van hem worden aangenomen. Schone, Veltman en Viergever i.i.g. niet, die dwingen de autoriteit niet af met hun niveau.

PostPosted: 21 Aug 2017 16:19 

Dan zal KJH wel moeten spelen, wat op zijn beurt betekent dat Dolberg op de bank terecht komt of op de flank. Benieuwd hoe Keizer dit gaat aanpakken.

PostPosted: 21 Aug 2017 16:20 

Droomaankoop: Adam Maher
Komt er nog een linksback en controleur waar telesport eerst over had een weekje geleden?

PostPosted: 21 Aug 2017 16:26 

Met de komst van Wober verschuift Viergever weer naar linksback, denk ik. Voor wat betreft de controleur is het interessant dat Schone tegen Groningen inviel als rechtsmidden, niet als 6. Daar bleef Donny staan.

Als dat een voorbode is voor de toekomst hebben we in Donny onze 'nieuwe' controleur reeds gevonden.

Ik verwacht niets meer naast Wober, Schuurs en hopelijk ook een Cuesta.

PostPosted: 21 Aug 2017 16:27 
Erelid

de dominee wrote:
Dan zal KJH wel moeten spelen, wat op zijn beurt betekent dat Dolberg op de bank terecht komt of op de flank. Benieuwd hoe Keizer dit gaat aanpakken.
We hadden het over een natuurlijke leider, die heb je bij voorkeur nodig in het veld maar even zo belangrijk zijn de momenten in de kleedkamer, op training etc.

PostPosted: 21 Aug 2017 16:30 

Ah, de Ooijer / Poulsen rol. Het zou mooi zijn als KJH die kan vervullen inderdaad.

PostPosted: 21 Aug 2017 16:30 
Erelid

de dominee wrote:
Met de komst van Wober verschuift Viergever weer naar linksback, denk ik. Voor wat betreft de controleur is het interessant dat Schone tegen Groningen inviel als rechtsmidden, niet als 6. Daar bleef Donny staan.

Als dat een voorbode is voor de toekomst hebben we in Donny onze 'nieuwe' controleur reeds gevonden.

Ik verwacht niets meer naast Wober, Schuurs en hopelijk ook een Cuesta.
Ik moet nog maar zien of Schuurs komt en bv een Cuesta. De enige uitzondering die ik nog wil maken is dat ik Ajax er nog wel voor aanzie om bijvoorbeeld nog een aanvallende halfspeler te halen uit de stal van Essel.

Er zal het ook het een en ander afhangen of je de EL haalt of niet, wanneer de EL niet gehaald wordt dan zal er niet heel veel meer bijkomen.

PostPosted: 21 Aug 2017 16:34 

Ik hoop het zeker wel, Pushkin. Cuesta is na die geruchten in ieder geval Ajax gaan volgen op sociale media en begin vorige week was er een bericht dat Ajax rond zou zijn met een verdedigende aanwinst, maar de naam nog niet wilde lekken ivm kapers. Dat zal Wober niet geweest zijn, dus hopelijk dan Cuesta.

Voor Schuurs hebben ze in ieder geval interesse. De middelen van Ajax zijn zodanig dat je zo'n jongen moet kunnen overtuigen, zeker met bijvoorbeeld Frenkie als recent (positief) voorbeeld.

Zou een mooie invulling geven aan de CV's voor komend seizoen:

Wober - Ligt
Schuurs - Cuesta

Zijn er nog aanvallende middenvelders van Essel in beeld? Of zijn er opties die naar jouw idee in aanmerkingen zouden moeten komen?

Post new topic  Reply to topic  [ 264 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 11  Next

All times are UTC+01:00