Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 264 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11
Author Message
 Post subject: Re: Maximilian Wöber
PostPosted: 11 Jan 2019 20:54 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Nee, het lijkt erop dat ze hem heel erg graag willen zien vertrekken. Anders doe je dit niet inderdaad. En waarschijnlijk hebben ze een betere optie op het oog. Meer routine.

PostPosted: 11 Jan 2019 21:16 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Wat een laag bedrag zeg. Hadden we hem niet gekocht voor 7 miljoen oid?
Misschien zit er een verkooppercentage bij wat niet vermeld word.
Blijkbaar is Ten Hag toch niet helemaal tevreden over hem.

PostPosted: 11 Jan 2019 21:22 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Het is niet heel veel maar 10.5 miljoen is zeker geen fooi.

PostPosted: 11 Jan 2019 21:25 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Nee, het lijkt erop dat ze hem heel erg graag willen zien vertrekken. Anders doe je dit niet inderdaad. En waarschijnlijk hebben ze een betere optie op het oog. Meer routine.
Tsja, voor zo'n bedrag iemand wegdoen in de winterstop roept inderdaad vraagtekens op.
Ze zijn toch niet tevreden over hem? Lijkt het wel op.

Echter met Magallan en Veltman weer terug heb je wel weer 4 centrale verdedigers. Ook Sinkgraven is weer terug, die dan Wober kan vervanger als linksback.

Ik waag te betwijfelen of ze iemand anders gaan halen. Ik denk, dat er anders wel wat info gelekt enkel en alleen al omdat Ajax feitelijk nooit zomaar ineens met iemand op de proppen komt. Het zou wel mooi zijn als ze iemand nu halen, die ze dan mede klaarstomen voor volgend jaar.

Ik ga er niet vanuit, dat ze nog iemand aantrekken ter vervanging van Wöber.

PostPosted: 11 Jan 2019 21:44 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Heel netjes gedaan van Ajax. Deze matige speler met winst verkocht. Dat maak je zelden mee. Wat alleen wel zo is: van Schuurs en Magallan word ik ook niet vrolijk dus als De Ligt in de zomer vertrekt heb je weer een probleem.

Natuurlijk hadden ze niet veel vertrouwen in Wober. Dat is toch ook logisch? Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat HEEL VEEL mensen hem een groot talent vinden. Ik lees zelfs: potentiële topverdediger. Nou dat gaat echt ver.

Wober moet het hebben van de duels. Kort op een tegenstander zitten en dan het duel winnen en hij is sterk in de lucht. Praat je over snelheid, wendbaarheid, positionering en voetballend vermogen dan scoort hij niet hoog. Je praat ook niet over een spijkerharde verdediger.

Laatst die rode kaart was typerend... en was het niet een wedstrijd kort daarna toen het op de exact dezelfde wijze bijna weer fout ging? Echt totaal verkeerde inschattingen. En voetballend is hij ook ondermaats voor het spel van Ajax. Spelers als De Ligt en Blind beheersen het echt velen malen beter. Het is toch veelzeggend dat Blind, die toch ook kwetsbaar is als Centrale verdediger, altijd de voorkeur krijgt. Ten Hag had Blind namelijk ook op de plek van Schone kunnen zetten. Maar Blind is tactisch slimmer, leest het spel beter en is aan de bal stukken vaardiger.

Verder mooi voor Wober dat hij naar Sevilla kan. Ze spelen daar met 3 man in het centrum dus dat hoeft niet per se kansloos te zijn. Ik zou hem alleen niet als de meest centrale speler neerzetten.

PostPosted: 11 Jan 2019 22:08 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Jammer Max! Veel succes in Sevilla! :ajaxsjaal:

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 12 Jan 2019 11:58 

Prima gast, gun hem veel succes. Ik denk dat AJAX met volgend seizoen bezig is. Magallan is nog afwachten maar ben gematigd positief. Schuurs is te licht.
Met Blind hebben we nu een LCV en Tagliafico kan evt. ook centraal. Viel mij gisteren ook op dat Magallan redelijk tweebenig is. Die kan dit seizoen ook samen met De Ligt centraal spelen.
Ik denk dat ze dat als voldoende opties zien.
Volgend seizoen een nieuwe LCV (gevoelsmatig denk ik dat ze ver met Vertonghen zijn) halen, Blind naar 6 en komende maanden bekijken hoe Magallan het gaat doen. Is dat niet naar tevredenheid kun je daar alsnog op anticiperen.
Verder proberen TFM op te pikken.

PostPosted: 12 Jan 2019 13:08 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Ik heb toch het gevoel dat je voor een international meer had kunnen vangen. Was er echt geen Duitse club bereid om deze Duits talige verdediger voor 15 miljoen te nemen?

PostPosted: 12 Jan 2019 18:13 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
Het gaat voor Ajax erom of er een betere voor veel minder geld en hogere sportieve en toekomstwaarde is op te halen. En dat is zo. Dus daarom maken ze zo'n besluit. Ik gok op vier of meer aanwinsten. Ajax gaat er hoogstwaarschijnlijk straks twee linksbenigen (met aardig rechterbeen) bij halen en 2 centrale aardig tweebenigen (met net iets meer rechtsbenigheid).

PostPosted: 12 Jan 2019 20:05 

Het gaat voor Ajax erom of er een betere voor veel minder geld en hogere sportieve en toekomstwaarde is op te halen. En dat is zo. Dus daarom maken ze zo'n besluit. Ik gok op vier of meer aanwinsten. Ajax gaat er hoogstwaarschijnlijk straks twee linksbenigen (met aardig rechterbeen) bij halen en 2 centrale aardig tweebenigen (met net iets meer rechtsbenigheid).
Weet je dit, denk je dit of hoop je dit?

PostPosted: 14 Jan 2019 23:39 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
343 wrote:
Hoop dat ze met Vertonghen op de proppen komen over een paar maanden. Anders snap ik het niet echt. Aangezien De Jong, Ziyech en De Ligt vertrekken komen er wat plekjes vrij. Voor 11 miljoen zou ik hem gewoon hier houden en even afwachten wat er na de zomer allemaal vertrekt en bijkomt.

Ik vind Wober gewoon een speler met veel potentie die ook nu al goed genoeg is voor Ajax 1.

PostPosted: 16 Jan 2019 17:28 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Eerst half verhuurd, dus nog even verplaatst.
https://www.ajax.nl/streams/actueel/tra ... jzigd-.htm

PostPosted: 16 Jan 2019 17:41 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
343 wrote:
Eerst half verhuurd, dus nog even verplaatst.
https://www.ajax.nl/streams/actueel/tra ... jzigd-.htm
Wat ik er uit kan ophalen is het een half jaar huur met een verplichte koopoptie.

PostPosted: 16 Jan 2019 17:50 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Vraag me af wat de huursom is dan. Dit zijn weer de "mooie" effecten van financial fair play regels.

Post new topic  Reply to topic  [ 264 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11

All times are UTC+01:00