Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 432 posts ]  Previous   1 14 15 16 17 18  Next
Author Message
 Post subject: Re: Kenneth Vermeer
PostPosted: 10 Jun 2016 18:18 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Valt me tegen van Vermeer, dit racisme gezeik.

PostPosted: 10 Jun 2016 19:03 
Erelid

343 wrote:
Tja.... calimero-gedrag. Naar verluid heeft hij geblindeerde ramen, dus kon de politie helemaal zijn huidskleur niet zien!

PostPosted: 10 Jun 2016 21:47 
Erelid

343 wrote:
Mwoah, wij weten niet hoe vaak dit hem overkomt. Als dit werkelijk een paar keer per week is, kan je mij niet wijsmaken dat dit niet met racisme te maken heeft.

In steun Vermeer, voor wat ik nu weet, wel in deze. Ook in de wetenschap wat rapper Typhoon overkwam.

PostPosted: 10 Jun 2016 22:19 
Beheerder

Jnp wrote:
343 wrote:
Mwoah, wij weten niet hoe vaak dit hem overkomt. Als dit werkelijk een paar keer per week is, kan je mij niet wijsmaken dat dit niet met racisme te maken heeft.

In steun Vermeer, voor wat ik nu weet, wel in deze. Ook in de wetenschap wat rapper Typhoon overkwam.
En wat overkwam Typhoon? Tsjonge, jonge. Wat erg, zeg. Hij werd aangehouden.
Zoals Van der Gijp zegt; als je in zo'n auto rijdt dan word je vaker aangehouden dan anderen. Ook Van Der Gijp werd bijna dagelijks aangehouden. En dan dat verschrikkelijke brabbeltoontje van Vermeer.
http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binne ... ces__.html

PostPosted: 10 Jun 2016 22:25 
Erelid

Werd aangehouden ja. Waarbij werd toegegeven dat dat ook kwam door zijn huidskleur. En dat vind ik niet kunnen, nee.

PostPosted: 10 Jun 2016 22:39 
Beheerder

Helaas maken lichtgetinte en donkere mensen vaker onderdeel uit van bepaalde criminaliteit. Ook worden 'tokkies' vaker naar de kant gehaald.
Als je dit op dagelijkse basis meemaakt dan kan ik dat 'profilen' wel een beetje voorstellen.

PostPosted: 10 Jun 2016 23:21 
Erelid

En dan gaan we een stapje verder en dan komen we bij het preventief opsluiten wat Wilders wil..

PostPosted: 11 Jun 2016 00:58 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Oh, maar volgens mij heeft Toby geen problemen met wat Wilders wil. :P

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 11 Jun 2016 01:04 
Beheerder

Ik weet het niet. Wat wil Wilders allemaal?

PostPosted: 11 Jun 2016 01:18 
Erelid

Een inschatting maken op basis van de geldende gemiddelde standaard is iets wat we allemaal doen. Dit is hetzelfde als mode-trends, zelfs als je er niks om geeft wordt je er toch bewust of onbewust door beïnvloed. Kan je niks tegen doen.

Ik zelf zie er wat jonger uit dan mijn daadwerkelijke leeftijd, dit is inmiddels een voordeel maar ik moest tot ver na mijn 20e verjaardag mijn ID laten zien bij het kopen van drank. Dat is irritant, en een excuus is misschien wel op zijn plaats maar het is ook zeker logisch.

En wat Wilders hiermee te maken heeft ontgaat mij volledig. Het is in ieder geval de hoogste tijd dat bepaalde groepen stoppen met de valse racisme-beschuldigingen. Het misbruik maken van de zeer ruime Nederlandse tolerantie door types als Sylvana Simons die daarvoor zelfs het lid worden van een vrouwonvriendelijke partij niet schuwt is walgelijk.

PostPosted: 11 Jun 2016 09:26 
Erelid

Stormrage wrote:
Oh, maar volgens mij heeft Toby geen problemen met wat Wilders wil. :P
Maar ik wel. ;)
343 wrote:
Ik weet het niet. Wat wil Wilders allemaal?
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek ... luiten-azc

PostPosted: 11 Jun 2016 09:29 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Wij weten natuurlijk niet hoe het is om zwart te zijn; wij kunnen dus ook niet weten hoe vervelend en verontrustend het is om vaak te worden aangehouden op basis van bepaalde kenmerken (waaronder huidskleur). Het is belangrijk om daar rekening mee te houden.

Echter, de politie handelt op basis van statistieken en niet op basis van gevoel. Maar het is misschien goed om de statistieken met regelmaat de herzien en ook onderbelichte onderzoeken te bekijken. Verder hoop ik dat de politie na deze gevallen van etnische profilering om de tafel gaat zitten om er wat aan te doen.

Ik merk echter ook dat het veel te breed getrokken wordt: Opeens is heel Nederland racistisch. Sigtyr, jij hebt het over zeer ruime tolerantie in Nederland. Die is natuurlijk aan het afzwakken, maar van beide kanten! Het debat verhardt, niet alleen van 'rechts' maar ook van links.

Anyway, lijkt mij een nare situatie voor Vermeer en hoop dat het niet meer voorkomt.

PostPosted: 11 Jun 2016 12:26 
Beheerder

Sigtyr wrote:
Een inschatting maken op basis van de geldende gemiddelde standaard is iets wat we allemaal doen. Dit is hetzelfde als mode-trends, zelfs als je er niks om geeft wordt je er toch bewust of onbewust door beïnvloed. Kan je niks tegen doen.

Ik zelf zie er wat jonger uit dan mijn daadwerkelijke leeftijd, dit is inmiddels een voordeel maar ik moest tot ver na mijn 20e verjaardag mijn ID laten zien bij het kopen van drank. Dat is irritant, en een excuus is misschien wel op zijn plaats maar het is ook zeker logisch.

En wat Wilders hiermee te maken heeft ontgaat mij volledig. Het is in ieder geval de hoogste tijd dat bepaalde groepen stoppen met de valse racisme-beschuldigingen. Het misbruik maken van de zeer ruime Nederlandse tolerantie door types als Sylvana Simons die daarvoor zelfs het lid worden van een vrouwonvriendelijke partij niet schuwt is walgelijk.
Helemaal eens. Verder dit: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2598 ... or___.html

Van het aanhouden naar Vermeer naar asielzoekers en Wilders erbij halen is ook onzin.

Hoe ik over islam denk en de manier waarop dit eens prachtige land compleet de vernieling in wordt geholpen door de EU is ook wel helder, denk ik.
https://www.brexitthemovie.com/
Verder heb ik geen zin in zo'n discussie. Nederland was tot voor kort een van de beste landen ter wereld. En, nee...het uit handen geven van de democratie en het wagenwijd openzetten van de grenzen is geen oplossing.

PostPosted: 11 Jun 2016 16:34 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
If it looks like a gangster, if it drives like a gangster and if it raps like a gangster . . . .
"But I aaint no gangsta !!! " huiliehuilie.
Krijg je met al dat uiterlijke vertoon - misschien eens nadenken hoe je overkomt op de rest van de mensheid. Allemaal willen identificeren met blingbling, shineshine JWZ tranquilo maar als je aangesproken wordt op zoiets totaal beledigd zijn en je (ONTERECHT) gediscrimineerd voelen.
Als je doelbewust altijd je kop boven het maaiveld wilt steken omdat je schreeuwt (vaak letterlijk) om aandacht moet je niet gaan zeiken als je ook negatieve aandacht krijgt.

Van de week toevallig een stukje 'Hollandse Zaken' gekeken tijdens het ouderwets zappen. Kwamen deze mistanden ook naar voren. Zat er een lichtgetinte dame welke een stelling innam:
"Alle blanken zijn racist, totdat het tegendeel is bewezen"
Zij vondt dat dat best een open stelling was, waar je gezellig over kon discussieren.
4 Mei sloeg ze voor het gemak wel even over want het was zo hypocriet. Alsof Nederland geen bloed aan de handen had door het koloniale (slavernij) verleden, wat we uit alle macht in de doofpot probeerden te steken.

Dan ga je toch denken bij jezelf, wat doe je dan in godsnaam in dit land wanneer je er zo'n moeite mee hebt jezelf te identificeren met deze Sinterklaas cultuur ?

PostPosted: 11 Jun 2016 17:20 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
MvBno1 wrote:
Van de week toevallig een stukje 'Hollandse Zaken' gekeken tijdens het ouderwets zappen. Kwamen deze mistanden ook naar voren. Zat er een lichtgetinte dame welke een stelling innam:
Zij vondt dat dat best een open stelling was, waar je gezellig over kon discussieren.
4 Mei sloeg ze voor het gemak wel even over want het was zo hypocriet. Alsof Nederland geen bloed aan de handen had door het koloniale (slavernij) verleden, wat we uit alle macht in de doofpot probeerden te steken.

Dan ga je toch denken bij jezelf, wat doe je dan in godsnaam in dit land wanneer je er zo'n moeite mee hebt jezelf te identificeren met deze Sinterklaas cultuur ?

Heb dat programma ook gekeken en vond het eindelijk eens een fijn, normaal debat. Het laatste wat je zegt daar ben ik het niet mee eens. Kritiek hebben op dit land en haar tradities mag. Dan hoef je niet meteen het land uit.

Mensen zomaar voor racist uitmaken echter, dat is beneden elk peil. Natuurlijk is er racisme in Nederland, maar overal is racisme. Nederland een racistisch land noemen of alle witte mensen beschuldigen van racisme (zoals deze mevrouw doet: http://www.ad.nl/nieuws/zwarte-held~a1739218/) dat vind ik niet normaal.

PostPosted: 11 Jun 2016 22:25 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
geenidee4 wrote:
MvBno1 wrote:

Heb dat programma ook gekeken en vond het eindelijk eens een fijn, normaal debat. Het laatste wat je zegt daar ben ik het niet mee eens. Kritiek hebben op dit land en haar tradities mag. Dan hoef je niet meteen het land uit.

Mensen zomaar voor racist uitmaken echter, dat is beneden elk peil. Natuurlijk is er racisme in Nederland, maar overal is racisme. Nederland een racistisch land noemen of alle witte mensen beschuldigen van racisme (zoals deze mevrouw doet: http://www.ad.nl/nieuws/zwarte-held~a1739218/) dat vind ik niet normaal.
Eens, het was een (redelijk) normaal debat.
Ik zeg overigens niet dat ze het land van mij uit MOET, ik snap alleen oprecht niet dat wanneer je er zulke ideeën op nahoudt je überhaupt in dit land WIL zijn.

Ik ben van mening dat zij - die het hardste gillen gediscrimineerd te worden - zelf ook niet al te frisse ideeën over de 'tegenpartij' hebben. Volgens mij zijn zij al behoorlijk bevooroordeeld.
(ander woord voor . . . juist...)
Als je bevooroordeelt ben en je gaat zoeken, kun je altijd dingen vinden waarop je kunt veronderstellen dat je achtergesteld, onheus bejegend of wat dan ook wordt ==>> en al zeker wanneer je een aantal gelijk gestemden hebt. Je gaat elkaar zitten opfokken en nog meer spijkers op laag water zoeken om je gevoel te bevestigen. Kijk naar heel de zwarte piet discussie. Tot 5 jaar geleden had niemand ook maar enig idee dat zwarte piet als rascistisch aangemerkt zou worden. Het was een grote KINDERvriend. Nu 5 jaar later is hij HET symbool & bewijs van de 'blanke suprematie', Held van de KKK en "kwinkslag naar het vermaledijde koloniale slavernij verleden van die nare VOC kaaskoppen".
Onze glorieuze Gouden Eeuw is verworden tot de 'Duistere Verlate Middeleeuwen' een grote onuitwisbare schandvlek op ons verleden, en daar moeten wij, de nazaten van deze bullebakken, ons terdege voor verontschuldigen, en vooral nooit meer voor onszelf opkomen -want pas op, wij zijn allen RASCIST totdat het tegendeel is bewezen . . .
Het moet toch niet veel gekker gaan worden in dit land, dat ooit nog wereldwijd werdt aanbeden voor zijn OPEN EN TOLERANTE CULTUUR.

Rara hoe is het toch zover gekomen dat die tolerantie ineens weg lijkt te zijn ???

Het falliet van de multiculturele samenleving ?

PostPosted: 10 Aug 2016 13:11 
Beheerder

http://www.vi.nl/nieuws/fan-die-vermeer ... eiging.htm

PostPosted: 13 Jan 2018 18:48 
Beheerder

https://sportnieuws.nl/voetbal/binnenla ... rad-jones/

PostPosted: 13 Jan 2018 19:21 

Is lekker voor de kakkies als Jones deze week geblesseerd wordt.

PostPosted: 13 Jan 2018 20:23 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
renemar wrote:
Is lekker voor de kakkies als Jones deze week geblesseerd wordt.
Jones is ook echt niet in goede doen dit seizoen. Al aardig wat fouten gemaakt.

PostPosted: 15 Jan 2018 10:28 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Professioneel hoor, Kenneth... :roll:

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 15 Jan 2018 10:58 
Erelid

Stormrage wrote:
Professioneel hoor, Kenneth... :roll:
Hij is er gewoon klaar mee. Die gaat weg.

Post subject: Kenneth Vermeer
PostPosted: 19 Jan 2018 14:16 
Erelid

Naar Club Brugge. Wat zal Dennis hiervan vinden mocht hij nog langs komen.

PostPosted: 19 Jan 2018 14:33 
Beheerder

Is nog gewoon actief hoor (Vermeer), Job.
Daarom topics even samengevoegd.

PostPosted: 19 Jan 2018 14:45 
Erelid

343 wrote:
Is nog gewoon actief hoor (Vermeer), Job.
Daarom topics even samengevoegd.
Ah sorry, ik had nog gekeken, maar kon het niet vinden.

Dank je.

Post new topic  Reply to topic  [ 432 posts ]  Previous   1 14 15 16 17 18  Next

All times are UTC+01:00