Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1147 posts ]  Previous   1 42 43 44 45 46  Next
Author Message
 Post subject: Re: Matthijs de Ligt
PostPosted: 18 Jul 2019 15:59 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Op Transfermarkt staat zelfs een verkoopprijs van 85,50 miljoen euro.

PostPosted: 18 Jul 2019 16:08 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
DeRuit wrote:
Buiten dat het super is dat we even van de Ligt hebben mogen genieten, vind ik toch dat er wat glans af is van zijn nalatenschap/herinnering bij Ajax door die hele transfersoap.
Hoezo? Omdat je zelf niets met Juventus hebt? Doordat een of ander roddelblad zegt dat de vriendin van De Ligt in Parijs op zoek was naar een huis? Omdat je een hekel hebt aan Raiola?

Zo'n soap is het namelijk niet geworden. Maar doordat het zomerstop is gaan we helemaal op in elke tweet en elk roddeltje.

Er is even onderhandeld, dat is alles. Vorig jaar is er iets afgesproken wat beide partijen niet op papier hebben gezet en ze het allebei op de voor hun voordeligste wijzen interpreteren. Raiola wil het beste voor hemzelf en De Ligt. Overmars wil het beste voor Ajax. Juventus wil het beste voor Juventus. Ondertussen heeft De Ligt aangegeven geen arbitragezaak te willen en heeft hij zich gewoon keurig gemeld en getraind bij Ajax na de vakantie.

Dan was de transfer van Frenkie ook een soap, notabene tijdens het seizoen. Hij wilde naar Barca maar die gaven hem niet alles. Vervolgens gebruikte zijn zaakwaarnemer PSG om Barca wakker te schudden.

PostPosted: 18 Jul 2019 16:24 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
guy_ajax wrote:
DeRuit wrote:
Buiten dat het super is dat we even van de Ligt hebben mogen genieten, vind ik toch dat er wat glans af is van zijn nalatenschap/herinnering bij Ajax door die hele transfersoap.
Hoezo? Omdat je zelf niets met Juventus hebt? Doordat een of ander roddelblad zegt dat de vriendin van De Ligt in Parijs op zoek was naar een huis? Omdat je een hekel hebt aan Raiola?

Zo'n soap is het namelijk niet geworden. Maar doordat het zomerstop is gaan we helemaal op in elke tweet en elk roddeltje.

Er is even onderhandeld, dat is alles. Vorig jaar is er iets afgesproken wat beide partijen niet op papier hebben gezet en ze het allebei op de voor hun voordeligste wijzen interpreteren. Raiola wil het beste voor hemzelf en De Ligt. Overmars wil het beste voor Ajax. Juventus wil het beste voor Juventus. Ondertussen heeft De Ligt aangegeven geen arbitragezaak te willen en heeft hij zich gewoon keurig gemeld en getraind bij Ajax na de vakantie.

Dan was de transfer van Frenkie ook een soap, notabene tijdens het seizoen. Hij wilde naar Barca maar die gaven hem niet alles. Vervolgens gebruikte zijn zaakwaarnemer PSG om Barca wakker te schudden.
Ja Juventus heb ik niets mee, nu nog minder, maar daar kan de Ligt niets aan doen. Wat zijn vriendin en schoonmoeder doen, dat maakt me niet uit. Raiola vind ik ook niets, maar ook dat telt niet, die doet zijn werk.

Gewoon omdat het zo lang duurt al is dat op zich geen argument. Het ge-emmer over die afspraak van 50 miljoen vind ik wel een argument. Ik denk niet dat hij een arbitragezaak had gewonnen. Er is er pas ooit 1 gewonnen, maar normaliter wordt daar heel conservatief gearbitreerd omdat anders het hek van de dam is. Daarmee dreigen, want dat is toch wel wat zijn zaakwaarnemer in zijn naam gedaan heeft vind ik jammer. Dat is een manier om het beste te krijgen wat je wil want een lagere verkoopprijs is een hogere commissie, tekengeld of salaris. Of het de schoonheidsprijs verdient, nou nee, dat vind ik van niet. Dan kun je wel zeggen dat jij dat niet wil, maar Raiola doet niets zonder instemming van de speler. Tenminste dat horen we altijd over hem. Dus dan denk ik dat ook bij dit verhaal.

En dan vandaag een interview met dit stukje: "En ik denk dat ik ook wel een aardige transfersom heb opgeleverd, waarbij Ajax weer trots kan zijn op de jeugdopleiding en het traject dat jeugdspelers voorbedacht krijgen" in een alinea waar hij Ajax wat heeft kunnen teruggeven met een prijs, want dat was een voorwaarde voor hem on te transfereren. Dat van die prijs is ook maar de vraag, want waarom zou Ajax dan vorig jaar medewerking hebben beloofd in ruil voor nog een jaartje. Dat betekent dat hij vorig jaar zonder prijs ook al weg wilde in principe of er in ieder geval over nadacht.

PostPosted: 19 Jul 2019 18:44 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Ik ga hem zondag hopelijk zien debuteren tijdens Juventus-Tottenham in Singapore!

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 20 Jul 2019 00:07 

Prachtig. Hoop dat Juventus verliest. Dat hoop ik namelijk altijd. Schijt club.

PostPosted: 20 Jul 2019 08:27 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
de dominee wrote:
Prachtig. Hoop dat Juventus verliest. Dat hoop ik namelijk altijd. Schijt club.
Haha, ben ook voor Spurs. Heb het ook niet zo op Juventus maar ben wel fan van Ronaldo en de Ligt.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 20 Jul 2019 13:23 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
De Ligt lacht om kritiek op Raiola: 'Ik bepaal'
https://www.vtbl.nl/nieuws/artikel/4786 ... -ik-bepaal

PostPosted: 20 Jul 2019 21:31 

Dan heb je zowat de halve Europese top voor het uitzoeken en kies je voor Juventus...

Rotclub die hun eigen logo en shirts over boord gooien, doping, omkoping.
Italiaanse competitie... Bah.

Als het puur om geld gaat neem dan PSG of een van de PL clubs.

Maargoed, Loyaler aan Mino Raiola dan aan zijchzelf en zijn eigen club.

PostPosted: 20 Jul 2019 22:48 
Erelid

Nou ja, je kan ook overdrijven.
Juventus heeft best wat factoren die in zijn voordeel spreken en als dat voor hem belangrijke factoren zijn, kan hij daar best voor kiezen.

PostPosted: 21 Jul 2019 09:08 

Ik lees elders opmerkingen van hem waar ik mij best aan stoor.
Teksten als:
“De prikkel om nog beter te worden. Dat trekt me. Ik zal even de tijd nodig hebben om te wennen aan alles, maar ik probeer het zo snel mogelijk op te pakken. Door de taal te leren, hoewel bij de club iedereen goed Engels spreekt, en ook de cultuur te ervaren. Ik houd van uitdagingen en zo voelt dit avontuur. Het gaat nu écht beginnen.”
En:
"ik wist: als ik de wereldtop wil halen, moet ik uit mijn comfortzone stappen. En durven om in het diepe te springen. Daar ben ik ook zeker niet bang voor. Bij Ajax was het voor mij vooral plezier. De jeugdigheid straalde ervan af, nu voelt het alsof ik in de grote mannenwereld terecht ben gekomen. Werken, werken, werken.”
Met name het vetgedrukte. Best een trap na t.o.v. AJAX. Denigrerend.

PostPosted: 21 Jul 2019 09:23 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
renemar wrote:
Ik lees elders opmerkingen van hem waar ik mij best aan stoor.
Teksten als:
“De prikkel om nog beter te worden. Dat trekt me. Ik zal even de tijd nodig hebben om te wennen aan alles, maar ik probeer het zo snel mogelijk op te pakken. Door de taal te leren, hoewel bij de club iedereen goed Engels spreekt, en ook de cultuur te ervaren. Ik houd van uitdagingen en zo voelt dit avontuur. Het gaat nu écht beginnen.”
En:
"ik wist: als ik de wereldtop wil halen, moet ik uit mijn comfortzone stappen. En durven om in het diepe te springen. Daar ben ik ook zeker niet bang voor. Bij Ajax was het voor mij vooral plezier. De jeugdigheid straalde ervan af, nu voelt het alsof ik in de grote mannenwereld terecht ben gekomen. Werken, werken, werken.”
Met name het vetgedrukte. Best een trap na t.o.v. AJAX. Denigrerend.
Ach, het is maar hoe je het bekijkt. Ik vind de Ligt in alles gewoon netjes naar Ajax toe. Vertrouw hem ook in dat hij zelf de keuze heeft gemaakt en Raiola simpelweg faciliteerde.

Als je op het veld staat met allemaal jonge jongens die het in de Eredivisie moeten bewijzen of tussen Chiellini, Ronaldo en Buffon, dan zou het toch gek zijn als hij níet zou zeggen dat dit de grote mannenwereld is? Woordkeuze is misschien wat ongelukkig, maar ik begrijp de boodschap wel.

Zou er niet te zwaar aan tillen en vooral kijken naar de geweldig mooie moment die de Ligt ons bezorgd heeft. Zingend op het bordes. Waarom proberen de negatieve dingen eruit te halen als je weet dat hij Ajax zo'n warm hart toedraagt en ongelofelijke momenten voor onze club heeft gerealiseerd?

PostPosted: 21 Jul 2019 20:24 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ik begrijp renemar wel. Dat gevoel had ik ook.
En echte Ajacied? Hij wilde na het seizoen 17/18 eigenlijk al weg. Gelukkig heeft AJAX hem kunnen ompraten. En het kwalificeren voor de CL hielp ook mee. Anders was hij op zijn achttiende al weg.

PostPosted: 21 Jul 2019 21:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Wij, supporters, redeneren op basis van jaren in Ajax 1. Maar eigen jeugdspelers spelen al vaak dik 10 jaar voor onze club. Ik snap dan wel dat je dan wel eerder uitgekeken (verzadigd) bent en iets nieuws wilt. Voor ons is het nog steeds een niet vervulde droom, maar voor die jongens IS het hun leven en draait hun leven al 10 jaar om Ajax.

Leeftijd maakt mij niet zoveel uit. 3 seizoenen is vandaag de dag gewoon een prima aantal. Waar ik in ieder geval blij mee ben is dat we ook écht 3 jaar van zijn kwaliteiten hebben kunnen genieten. Ik heb meer problemen met die gastjes die eerst een tijd op de bank zitten of aankloten op het veld alvorens ze na 10 leuke wedstrijden vertrekken.

PostPosted: 24 Jul 2019 14:07 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Eigen doelpunt van De Ligt.

PostPosted: 25 Aug 2019 14:40 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Toch vreemd, dat een aankoop van ruim 80 miljoen niet speelt.

PostPosted: 25 Aug 2019 17:27 

De bank van Juve was gister mogelijk de sterkste die ik ooit heb gezien, met oa: Buffon, Demiral, De Ligt, Rabiot, Ramsey, Bernadeschi en Dybala.

PostPosted: 25 Aug 2019 19:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
seb4 wrote:
De bank van Juve was gister mogelijk de sterkste die ik ooit heb gezien, met oa: Buffon, Demiral, De Ligt, Rabiot, Ramsey, Bernadeschi en Dybala.
Ramsey niet eens bij de selectie, toch?

Ik denk dat de nieuwelingen voorzichtig worden ingepast. Die moeten eerst de taal eigen maken en even wennen aan het systeem dat Sarri wil gaan spelen. Ik denk dat De Ligt tot de winterstop regelmatig gaat spelen (Chiellini wordt regelmatig gespaard en ook Bonucci wordt steeds minder). Ook Demiral zal zijn wedstrijden gaan meepikken. Talentvolle jongen met een goed seizoen bij Sassuolo achter de rug.

De Ligt komt er wel, geen twijfel over mogelijk. Maar het duurt misschien wat langer dan verwacht.

PostPosted: 26 Aug 2019 16:05 

Had hij net zo goed bij Ajax kunnen blijven. Lekker met Frenkie en de boys de CL winnen met een vrienden team.

PostPosted: 26 Aug 2019 18:21 

de dominee wrote:
Had hij net zo goed bij Ajax kunnen blijven. Lekker met Frenkie en de boys de CL winnen met een vrienden team.
Bij Juventus en Barcelona heb je nieuwe prikkels. Een hoger niveau op de trainingen en tijdens competitiewedstrijden. Een veel rianter salaris, een fijner klimaat om in te leven en je speelt gegarandeerd in de Champions League. Dus nee, ik snap wel dat die jongens zijn vertrokken. Wij zijn supporters, zij niet. Zij bekijken het door een heel andere bril. Kun je ze ook niet kwalijk nemen.

PostPosted: 26 Aug 2019 19:30 

Absoluut. Zie Frenkie genieten op het veld! Of nee, wacht... Nou ja, De Ligt dan tenminste! Oh nee...

PostPosted: 26 Aug 2019 19:38 

de dominee wrote:
Absoluut. Zie Frenkie genieten op het veld! Of nee, wacht... Nou ja, De Ligt dan tenminste! Oh nee...
Veel te kortzichtig. Alsof nu al bepaald is of het wel of geen geslaagde transfer is voor die jongens. Dat vind jij, maar ik denk dat zij dat heel anders zien. De Jong werd niet in zijn kracht gebruikt gisteren, maar stond wel in de basis. Een ook De Ligt gaat 25 wedstrijden spelen hoor, mark my words. En ze zullen zich harder ontwikkelen dan bij Ajax, daar twijfel ik ook niet over. Zelfs als ze niet alles spelen.

En als we dan toch even kort door de bocht gaan: ik denk dat ze wel hadden genoten van spelen in het Ajax dat stond te schutteren tegen Apoel. Zo lust ik er nog wel een paar...

PostPosted: 26 Aug 2019 19:42 

Haha, misschien had ik er een knipoog achter moeten plaatsen. Uiteraard begrijp ik prima wat je bedoelt. Maar hoe gaaf was het geweest voor die gasten om met het vrienden team van vorig jaar dit jaar de CL te pakken?! Een nieuw groot Ajax neer te zetten? Tuurlijk is dit ook een begrijpelijke keuze.

Maar ze waren niet dood gegaan door een jaartje te blijven hoor. En of je nou 150 of 160 miljoen op je rekening hebt na je 35e, who cares? Dit had episch geweest.

PostPosted: 26 Aug 2019 22:11 
Erelid

de dominee wrote:
Maar hoe gaaf was het geweest voor die gasten om met het vrienden team van vorig jaar dit jaar de CL te pakken?!
En hoe klein was die kans geweest?

PostPosted: 27 Aug 2019 09:11 

Niet heel klein.

PostPosted: 27 Aug 2019 12:01 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
de dominee wrote:
Niet heel klein.
Nee heel erg super klein. Zet die bril eens af.

Post new topic  Reply to topic  [ 1147 posts ]  Previous   1 42 43 44 45 46  Next

All times are UTC+02:00