Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1152 posts ]  Previous   1 43 44 45 46 47  Next
Author Message
 Post subject: Re: Matthijs de Ligt
PostPosted: 27 Aug 2019 12:17 

Vorig jaar stonden we (zga) in de finale. Waarom zou dat dit jaar niet kunnen met een selectie die een jaar verder is? We speelden heel Europa aan puin. Promes en Martinez erbij voor meer breedte.

PostPosted: 27 Aug 2019 12:56 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
de dominee wrote:
Vorig jaar stonden we (zga) in de finale. Waarom zou dat dit jaar niet kunnen met een selectie die een jaar verder is? We speelden heel Europa aan puin. Promes en Martinez erbij voor meer breedte.
Voor mijn gevoel was het een uitzonderlijk jaar. Alles klopte. Geen blessures, geen schorsingen, alles zat mee. Niet dat het geluk was maar het was gewoon een perfect plaatje. Doelpuntjes vielen op de juiste momenten. Een dergelijk perfect plaatje ga je niet twee jaar achter elkaar krijgen.
Daarnaast zijn De Ligt en De Jong denk ik onvervangbaar.

Als we dit jaar in de CL overwinteren is het vind ik al een goede prestatie.

PostPosted: 27 Aug 2019 13:46 

Ik heb het dus juist over een situatie waarin De Ligt en De Jong gebleven waren...

PostPosted: 27 Aug 2019 14:53 
Erelid

Ook dan had je die prestatie van vorig jaar niet kunnen herhalen.

PostPosted: 27 Aug 2019 15:22 

Niet? Ah oke. Ik wist niet dat zulks al feitelijk vastgesteld was. Dom van mij.

PostPosted: 27 Aug 2019 17:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
de dominee wrote:
Natuurlijk zou dat kunnen. Alles kan.
De kans erop was alleen niet al te groot geweest. Wij moeten ook niet vergeten dat er veel mee zat. De topteams halen 4 van de 5 keer de laatste 8, ook als het allemaal even tegenzit.
Wij supporters moeten nu even alles resetten, en gewoon heel blij zijn als Ajax eerst de groepsfase haalt, en daarna overwintert.

Kampioen worden en Europees overwinteren. Dat lijkt mij een mooi en realistisch doel.

PostPosted: 27 Aug 2019 19:33 
Erelid

de dominee wrote:
Ik heb het dus juist over een situatie waarin De Ligt en De Jong gebleven waren...
Onzin man.

--Neres------Tadic------Ziyech----
------------VD Beek----------------
-----Martinez-----De Jong---------
-Tagliafico-Blind-De Ligt-Mazraoui-
--------------Onana-----------------

Hiermee behoor je zeker tot de beste 8 teams van Europa.

PostPosted: 27 Aug 2019 22:37 

de dominee wrote:
Onzin man.

--Neres------Tadic------Ziyech----
------------VD Beek----------------
-----Martinez-----De Jong---------
-Tagliafico-Blind-De Ligt-Mazraoui-
--------------Onana-----------------

Hiermee behoor je zeker tot de beste 8 teams van Europa.
Wat is er dan onzin? Dat zeg ik toch juist? Mijn god, lezen mensen wel op dit forum of roepen ze maar wat?!
020Topper wrote:
de dominee wrote:
Natuurlijk zou dat kunnen. Alles kan.
De kans erop was alleen niet al te groot geweest. Wij moeten ook niet vergeten dat er veel mee zat. De topteams halen 4 van de 5 keer de laatste 8, ook als het allemaal even tegenzit.
Wij supporters moeten nu even alles resetten, en gewoon heel blij zijn als Ajax eerst de groepsfase haalt, en daarna overwintert.

Kampioen worden en Europees overwinteren. Dat lijkt mij een mooi en realistisch doel.
Eens. Met deze selectie lijkt dat me reëel.

PostPosted: 28 Aug 2019 01:46 
Erelid

Martinez nu al boven Schöne plaatsen is lachwekkend. Als er een positie is waar De Jong juist niet wil staan is het wel rechts op het middenveld. Mazraoui blijft een twijfelachtige speler.

Ik ben het eens met Jnp. Dit Ajax speelde vorig seizoen ver boven hun stand. Het zou bijzonder knap zijn geweest mochten ze dat evenaren.

PostPosted: 28 Aug 2019 08:39 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik weet niet of het boven hun stand was, vorig seizoen waren ze gewoon écht zo goed en dit seizoen hadden ze het zelfde kúnnen flikken. Je kan echter ook in de achtste finale tegen Manchester City (of eigenlijk elke andere willekeurige Europese topclub) loten en het net niet redden, maar dat zegt niet zoveel over de kwaliteiten van je elftal.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 28 Aug 2019 10:04 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ik zie niet in waarom AJAX het vorige seizoen niet zou kunnen evenaren als Schone, De Ligt en De Jong bij AJAX waren gebleven. Weer een seizoen ervaring erbij. Op een haar na 2 Europese finales in 3 jaar. En de geschiedenis van AJAX toont aan dat ze een Europees succesjaar kunnen herhalen (69-73, 87-88, 92-96).

PostPosted: 28 Aug 2019 10:15 

Precies mijn gedachte inderdaad. Daarbij verbreding van de selectie met Promes en Martinez oa. Maar ach, we zullen het nooit weten. Matthijs zit immers liever op het bankje bij die coke snuivers en Frenkie heeft blijkbaar bewust gekozen voor een vroeg pensioen in dat veteranen elftal, stapje terug.

PostPosted: 31 Aug 2019 01:08 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Chiellini langdurig uitgeschakeld door knieblessure (waarschijnlijk kruisband) dus wellicht de kans van De Ligt om zich in de basis te spelen.

PostPosted: 31 Aug 2019 22:37 
Erelid

Speelt hij bewust LCV ipv RCV?

PostPosted: 31 Aug 2019 22:48 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Seizoenskaart: 411
GJ1402 wrote:
Speelt hij bewust LCV ipv RCV?
Ga ik wel van uit. Bonucci is ook rechtsbenig.

PostPosted: 31 Aug 2019 23:01 

Hij overtuigt voorlopig bepaald niet. Automatismes zitten er duidelijk niet in.

Vind hem bij Oranje, naast Van Dijk, ook altijd kwetsbaarder ogen dan bij Ajax.

Speelt natuurlijk zijn leven lang in het Ajax systeem, zal even kunnen duren voor hij zich in Turijn heeft aangepast aan het spelletje daar. Ondertussen zullen de fans echt wel teleurgesteld zijn.

Frenkie ook nog geen denderend succes bij Barcelona. Natuurlijk zullen wij zeggen: het komt wel, maar het geeft wel te denken: 1) Beide spelers zijn vorig jaar door Ten Hag heel goed op hun kwaliteiten gebruikt en 2) Spelers als Marin en Promes moeten we toch ook de tijd gunnen die we De Ligt en De Jong ook toewensen.

PostPosted: 31 Aug 2019 23:29 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
seb4 wrote:
Hij overtuigt voorlopig bepaald niet. Automatismes zitten er duidelijk niet in.

Vind hem bij Oranje, naast Van Dijk, ook altijd kwetsbaarder ogen dan bij Ajax.

Speelt natuurlijk zijn leven lang in het Ajax systeem, zal even kunnen duren voor hij zich in Turijn heeft aangepast aan het spelletje daar. Ondertussen zullen de fans echt wel teleurgesteld zijn.

Frenkie ook nog geen denderend succes bij Barcelona. Natuurlijk zullen wij zeggen: het komt wel, maar het geeft wel te denken: 1) Beide spelers zijn vorig jaar door Ten Hag heel goed op hun kwaliteiten gebruikt en 2) Spelers als Marin en Promes moeten we toch ook de tijd gunnen die we De Ligt en De Jong ook toewensen.
Speelde een matige en ongelukkige wedstrijd. Bonucci is een held van de club, en Sarri wilde niet met hem schuiven blijkbaar en hem op zijn vaste plaats laten staan. Daarom speelt hij LCV.
Ik denk idd ook dat hij moet wennen aan de speelstijl, de tactiek en de clubcultuur. Maar dat het voorlopig nog niet loopt zoals gehoopt lijkt me duidelijk.

Bij Ajax was hij de belangrijkste man op het middenveld, onze draaischijf . Alles startte bij hem en het systeem was er dus op gericht dat hij in zijn kracht kon spelen. Bij Barca is hij slechts één van de 11 en moet hij spelen volgens de visie van de trainer. Hij wordt daar nu niet juist gebruikt en dat is doodzonde.

PostPosted: 31 Aug 2019 23:42 

rebuah wrote:
Bij Ajax was hij de belangrijkste man op het middenveld, onze draaischijf . Alles startte bij hem en het systeem was er dus op gericht dat hij in zijn kracht kon spelen. Bij Barca is hij slechts één van de 11 en moet hij spelen volgens de visie van de trainer. Hij wordt daar nu niet juist gebruikt en dat is doodzonde.
Het tekent stiekem wel de beperktheid van De Jong dat er flink gepuzzeld moet worden om hem 'tot zijn recht' te laten komen.

We vinden immers ook bij Marin het een terecht punt van kritiek dat hij in een controlerende rol nutteloos blijkt.

PostPosted: 01 Sep 2019 01:44 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
seb4 wrote:
rebuah wrote:
Het tekent stiekem wel de beperktheid van De Jong dat er flink gepuzzeld moet worden om hem 'tot zijn recht' te laten komen.

We vinden immers ook bij Marin het een terecht punt van kritiek dat hij in een controlerende rol nutteloos blijkt.
Snap het punt dat je wil maken en ben het er ook wel mee eens, maar het verschil is natuurlijk wel dat een Frenkie die in zijn kracht optimaal wordt gebruikt in een elftal als Barca tot de 10 beste spelers ter wereld uitgroeit. Dat zie ik bij Marin niet echt gebeuren. Wel eens dat Marin nog niet moet worden afgeschreven op voorwaarde dat je hem goed gebruikt.

PostPosted: 01 Sep 2019 23:00 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Als Juventus het bonnetje nog heeft mogen ze hem best retour zenden hoor. Wat een gezeik. En dan willen ze over the hill Boateng ineens gaan halen nu Chiellini geblesseerd is? Man, wat een ellende zeg. Dat die De Ligt zich zo heeft laten piepelen door Raiola. Zou iemand als Lenglet vrolijk uit de basis hebben gespeeld bij Barcelona. Daar willen ze normaal gesproken wél voetballen. Al zou je daar ook over kunnen twijfelen met Valverde en Frenkie op linkshalf...

PostPosted: 02 Sep 2019 07:02 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Toch apart. Leek verder dan de Jong in zijn ontwikkeling. Maar speelt nog niet goed (of veel). Hopelijk kan hij zich herpakken. Ik had hem liever bij Man City gezien.

PostPosted: 02 Sep 2019 08:13 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ik heb de wedstrijd tegen Napoli zitten kijken en ik vond hem de eerste helft niet eens zo slecht. Toegegeven, Juventus werd toen ook niet heel erg getest door Napoli.

Op de helft van de tweede helft leek hij er wel doorheen te zitten. Volgens mij wou hij er zelfs af, maar dit lukte niet want Juve had net zijn laatste wissel doorgevoerd. Vlak daarna viel ook de 3-3.

PostPosted: 26 Oct 2019 16:50 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
De Ligt blijft maar fouten maken en penalties veroorzaken.
https://www.vtbl.nl/video/artikel/48985 ... kt-penalty

PostPosted: 26 Oct 2019 17:40 

343 wrote:
De Ligt blijft maar fouten maken en penalties veroorzaken.
https://www.vtbl.nl/video/artikel/48985 ... kt-penalty
Vind ik een belachelijke strafschop.

PostPosted: 26 Oct 2019 17:54 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Wauw, arm hangt naast zn lichaam en hij kan er niks aan doen.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

Post new topic  Reply to topic  [ 1152 posts ]  Previous   1 43 44 45 46 47  Next

All times are UTC+01:00