Ajax heeft niet al het geld om op zoveel posities spelers aan te trekken.
Na de jaarcijfers die ik gezien heb, en de inkomsten die daarna zijn gekomen (De Zeeuw en Stekelenburg, samen toch 14 miljoen) geef ik je deels gelijk. Echter betekent dit niet dat er voor dat geld geen spelers gehaald kunnen worden die daar zomaar kunnen staan. Maar daarvoor heb je een scouting nodig.
Maar laten we op de posities hebben wat er dan aangetrokken moeten worden. (back up) rechtsvoor: je hebt drie spelers in de selectie die op zich prima uit te voeten kunnen op die positie. Dat zijn Ebicilio, Özbiliz, Sulejmani en je hebt eventueel Serero die daar ook kan spelen. Het lijkt me nogal overbodig om met daar een speler aantrekken,
Sulejmani staat verkeerd (of Boerigter). Je moet, zoals ik al zei, of met een rechtspoot op rechts en een linkspoot op links (zoals onder Jol met Emanuelson - Pantelic - Suárez) of met een linkspoot op rechts en een rechtspoot op links (het welbekende trechtervoetbal zoals vorig jaar met Ebecilio - De Jong - Sulejmani). Nu heb je een mix en is het verre van ideaal. Moet ik wel zeggen dat Ebecilio op rechtsvoor een interessante optie is. Maar je kunt het als fout aan De Boer toekennen.
omdat het salarishuis ook na beneden toe moet, daarom hebben ze ook afscheid genomen van Lindgren om wat salaris te besparen.
Oleguer, Wielaert, Atouba, Suk, De Zeeuw, Stekelenburg en nog een hele rits aan jeugdspelers. En dan niet het geld hebben voor een salaris van een reservespeler op te brengen, maar wel 3 spelers halen buiten de EU die je ook een salaris kunt aanbieden. Ook nog eens Theo Janssen die wel goed zal verdienen.
rechter centrale verdediger: Vind maar een speler die er meteen staat centraal achterin en niet de jeugd in weg staat en zich nog moet bewijzen om in het centrum te knokken, omdat het centrum redelijk stond vorig jaar.
Ik bedoel een back up RCV, want Ooijer is drama en Van Rhijn traint niet geregeld mee met het eerste.
Het opstellen van Janssen op CVM: nog steeds een positie die Janssen nog steeds prima kan invullen, maar dan moet er wel ruimte worden gemaakt door de overige middenvelders en verdedigers. In de Johan Cruijff schaal ging dat stukken beter en toen speelde Janssen ook een heel goede wedstrijd.
Janssen is een miskoop. En als je hem koopt, moet je hem niet als enige CVM zetten. Bij Twente had die steeds Brama die daar alles opknapte. Theo is een 10, waar we nu 1 hele talentvolle speler hebben. Maar aangezien De Boer met 2 aanvallende middenvelders wil spelen, moeten die spelers veel lopen. Laat dat nou net het punt zijn wat bij Theo ontbreekt