Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 2055 posts ]  Previous   1 79 80 81 82 83  Next
Author Message
PostPosted: 07 Mar 2019 16:40 
Erelid

En iedereen maar de hele tijd zeggen dat hij niet de mogelijkheden had om spelers te halen. Die had hij zo af en toe wel, maar hij drukte dan zijn eigen spelertjes erdoor. Hij wilde per se VD Hoorn en Gudelj hebben. Bleef maar structureel vasthouden aan Theo Janssen op CVM, doordat hij dat nou eenmaal in zijn hoofd had, terwijl Vurnon Anita ons het jaar daarvoor naar het kampioenschap had geloodst op die positie.

Bleef structureel vasthouden aan Sigthorsson, die na Ajax helemaal nergens meer aan de bak kwam, terwijl iedereen zag dat Milik veel beter was. Milik speelt nu de sterren van de hemel bij Italiaanse topper Napoli. Zomaar een greep in het inschattingsvermogen van De Boer.

Daarnaast kon hij niet omgaan met "buitenlandse" spelers, of spelers uit een andere cultuur. Wilde ook sowieso geen aankopen vanuit Zuid-Amerika hebben, want die doen het bij Ajax toch niet goed. Haalde Viergever en zette hem op CVM neer. Koos altijd voor non-voetballers in plaats van echte voetballers. Stelde geen echte buitenspelers meer op, want die verdedigden niet mee en dat was veel te risicovol. En zo waren er nog veel meer dingen, die niet des Ajax waren.

Na 1.5 seizoen was ik al wel helemaal klaar met deze trainer.

PostPosted: 07 Mar 2019 16:48 

En iedereen maar de hele tijd zeggen dat hij niet de mogelijkheden had om spelers te halen. Die had hij zo af en toe wel, maar hij drukte dan zijn eigen spelertjes erdoor. Hij wilde per se VD Hoorn en Gudelj hebben. Bleef maar structureel vasthouden aan Theo Janssen op CVM, doordat hij dat nou eenmaal in zijn hoofd had, terwijl Vurnon Anita ons het jaar daarvoor naar het kampioenschap had geloodst op die positie.

Bleef structureel vasthouden aan Sigthorsson, die na Ajax helemaal nergens meer aan de bak kwam, terwijl iedereen zag dat Milik veel beter was. Milik speelt nu de sterren van de hemel bij Italiaanse topper Napoli. Zomaar een greep in het inschattingsvermogen van De Boer.

Daarnaast kon hij niet omgaan met "buitenlandse" spelers, of spelers uit een andere cultuur. Wilde ook sowieso geen aankopen vanuit Zuid-Amerika hebben, want die doen het bij Ajax toch niet goed. Haalde Viergever en zette hem op CVM neer. Koos altijd voor non-voetballers in plaats van echte voetballers. Stelde geen echte buitenspelers meer op, want die verdedigden niet mee en dat was veel te risicovol. En zo waren er nog veel meer dingen, die niet des Ajax waren.

Dit is wel een prima samenvatting ja. Veel te koppig en eigenwijs om zijn eigen foute inschattingen toe te geven. In plaats daarvan bleef hij STUG vasthouden. Het MOEST en zou lukken. En dan viel vaak de puzzel pas goed als er blessures ontstonden. Kon ie toch mooi weer pochen met zijn keuzes. Iedereen wist dat dat niet door Frank zelf kwam.

Ook dat hij Gudelj per sé wilde hebben, want het elftal had drive en mentaliteit nodig. Heel ironisch dat Gudelj uiteindelijk weg moest van zichzelf omdat hij het niet kon opbrengen om op de bank te zitten :lol:

Als je deze fouten allemaal opsomt dan ziet hij veel dingen echt totaal verkeerd. En ook te kortzichtig en bekrompen. Niet goed doordacht, of heel vlak en zonder diepte. Ook vanuit de veilige gedachte, terwijl hij bij de A1 destijds heel anders in elkaar stak.

PostPosted: 07 Mar 2019 16:54 
Erelid

Snake wrote:

Dit is wel een prima samenvatting ja. Veel te koppig en eigenwijs om zijn eigen foute inschattingen toe te geven. In plaats daarvan bleef hij STUG vasthouden. Het MOEST en zou lukken. En dan viel vaak de puzzel pas goed als er blessures ontstonden. Kon ie toch mooi weer pochen met zijn keuzes. Iedereen wist dat dat niet door Frank zelf kwam.

Ook dat hij Gudelj per sé wilde hebben, want het elftal had drive en mentaliteit nodig. Heel ironisch dat Gudelj uiteindelijk weg moest van zichzelf omdat hij het niet kon opbrengen om op de bank te zitten :lol:

Als je deze fouten allemaal opsomt dan ziet hij veel dingen echt totaal verkeerd. En ook te kortzichtig en bekrompen. Niet goed doordacht, of heel vlak en zonder diepte. Ook vanuit de veilige gedachte, terwijl hij bij de A1 destijds heel anders in elkaar stak.
Verschrikkelijk. Hij maakte Siem de Jong ook veel en veel te belangrijk altijd. Speelde eigenlijk alleen goed als hij als spits werd opgesteld, maar Frank de Boer wilde hem per se als rechtercentrale middenvelder opstellen. Onbegrijpelijk was dat.

PostPosted: 11 Mar 2019 02:24 

Eerste protesten zijn al begonnen.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/86 ... lopt-.html

Citaat:

'Of ik iets wil zeggen over Fraud de Boer? Heel graag!', laat een Atlanta-supporter weten vanuit de USA. Hij wenst anoniem te blijven. 'Alles wat Tata Martino hier in de afgelopen twee jaar heeft opgebouwd, is De Boer nu aan het afbreken. De tactiek waar hij voor kiest, lijkt nergens op. Waarom is-ie zo koppig en past hij het niet aan? Embarrassing! Afgelopen seizoen stond het perfect. Now it's all gone. Rubbish!'

Zojuist ook weer teleurstellend 1-1 gelijk spel tegen cincenatti.

Kent iemand die Ezeqiel Barco die daar onder contract staat? Zou een groot talent zijn. Misschien van de situatie gebruik maken om die te halen. Ruilen met Frank zijn geliefde Siem..

Al betwijfel ik of Frank de zomer gaat halen als hij zo door gaat.

PostPosted: 11 Mar 2019 09:33 

Hoorde dat hij 3-4-3 speelde terwijl Atlanta daar totaal de spelers niet voor heeft. Doet me weer denken aan Crystal Palace, en ook Ajax. Zijn inschattingsvermogen is echt zo dramatisch.

Staat binnen mum van tijd weer op straat. Welke club gaat er dan nog intrappen?

PostPosted: 11 Mar 2019 10:34 

Snake wrote:

Een Nederlandse club of iets in het Oostblok ofzo? Zolang hij maar niet terug komt bij Ajax. Sneu voor hem maar misschien ook wel gewoon een stomme beslissing om bij een Club aan de slag te gaan die vorig seizoen kampioen is geworden. Kun je eigenlijk alleen maar verliezen.

PostPosted: 11 Mar 2019 12:05 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Snake wrote:
Hoorde dat hij 3-4-3 speelde terwijl Atlanta daar totaal de spelers niet voor heeft. Doet me weer denken aan Crystal Palace, en ook Ajax. Zijn inschattingsvermogen is echt zo dramatisch.

Clubs iets lager op de trede, zeg maar de Steau Boekarests van deze wereld. En clubs als Vitesse, AZ en dergelijke als ze in trainersnood komen. Tenslotte sluit ik niet uit dat de KNVB ook ooit nog wel eens een gekke gedachtekronkel maakt bij gebrek aan opvolgers van Koeman.

Wordt gewoon pijnlijk duidelijk dat De Boer een one trick pony is qua tactiek en dat dat echt niet werkt als zijn selectie er niet op de gevraagde kwaliteiten aansluit. Hij was altijd al meer aanhanger van Van Gaal dan Cruijff, zo zie je zijn dogma ook terugkomen in de speelstijl en omgang met spelers

PostPosted: 11 Mar 2019 16:30 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Van Gaal met een flinke mayonaise scheut van Van Marwijk. Zelfde voor Cocu.
Dit voetbal bekijken van dit trio staat gelijk aan Chinese Water torture.
https://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_water_torture

PostPosted: 18 Mar 2019 11:56 
Beheerder

Ook hier gaat De Boer het niet redden.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/87 ... bliek.html

PostPosted: 31 Mar 2019 12:54 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
https://nos.nl/artikel/2278348-frank-de ... eraan.html

Begint nou wel treurig te worden...

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 31 Mar 2019 16:06 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Toch bijzonder hoe je vanuit een mooie positie (4 maal kampioen) opeens keihard naar beneden kan vallen. Dit is haast einde carrière.

PostPosted: 21 Apr 2019 12:10 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Lost again, nee dat gaat lekker daar.

PostPosted: 21 Apr 2019 12:57 

Misschien kunnen we gebruik maken van de situatie en die Ezequiel Barco daar ophalen voor een bescheiden prijs. Schijnt een aardig talent te zijn.

PostPosted: 22 Apr 2019 10:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/3 ... dstrijden/

En nog steeds weinig zelfinzicht...

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 22 Apr 2019 12:03 

Onlangs toevallig potje tegen New England gezien en daar vond ik Atlanta best aardig spelen. Alleen kom ik zojuist tot de conclusie dat NE ook onderaan staat en dat waarschijnlijk het een en ander verklaard. :mrgreen:

Benieuwd hoelang hij dit volhoud.

PostPosted: 23 Apr 2019 02:57 

En weer een hoop smoesjes. Gebrekkige prestatie's liggen weer aan alles behalve Frank zelf...

De Frank de Boer bullshit Bingo kan weer beginnen.

- Zogenaamd gedomineerd hebben
- Balbezit
- Spelers die zichzelf moeten belonen
- Geen Messi hebben.
- etc

Dan zal hij de paar spelers die wellicht nog iets van talent hebben wel weg jagen omdat ze niet overal ja op knikken of niet alles breed/achteruit spelen.

Vervolgens is het nog afwachten in welke derde rangs prutsers hij vervolgens weer potentiele wereldtoppers ziet.

Dat alles terwijl hij nu zon goed perspectief had zonder 'dead skeletons in the closet'...

Frank maakt meer kapot dan je lief is...

PostPosted: 23 Apr 2019 09:49 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik hoop wel dat hij nog de tijd krijgt om zich te bewijzen. Want dat is hem nog niet gegund in het buitenland. Soms duurt het gewoon een tijdje voor je pas echt de hand van de trainer kan zien (zie Ten Hag).

Als het over een paar maanden nog steeds ruk is, dan kun je je conclusies wel trekken ja,

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 23 Apr 2019 09:52 

Met het wezenlijke verschil dat Ten Hag tactisch wel wat had laten zien bij Utrecht, en Frank tactisch bij Crystal Palace, Inter en laatste jaren Ajax echt niets heeft laten zien.

PostPosted: 29 Apr 2019 08:13 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
Ja, Frank heeft er persoonlijk voor gezorgd dat hij vertrok met 100 miljoen op de bank. En Hennie was hierin ook belangrijk... Flikker toch op man.

https://www.telegraaf.nl/sport/3508450/ ... gn=twitter

PostPosted: 29 Apr 2019 08:27 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Zo mogen we ook PSV en de rest van de teams bedanken dat we met die puntenaantallen 4x kampioen op rij mochten worden.

PostPosted: 13 May 2019 14:51 
Beheerder

De Boer lijkt op stoom, wint voor vierde keer op rij met Atlanta United.
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/d ... ~a442486d/

PostPosted: 13 May 2019 15:27 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Lekker Siem de Jong daar proberen te slijten.

PostPosted: 13 May 2019 23:48 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
343 wrote:
Het is deze oer Ajacied gegund !
Jezes wat een nare reacties over deze man die AJAX zoveel moois als speler EN als trainer (met zeer beperkte middelen EN zwaar weer) heeft gebracht.
Zeker, het spel werd met elk jaar minder, maar tactisch is hij vaak uitmuntend geweest, zeker in Europa.
Ja ik werd ook helemaal leip van tikkie breed en terug, maar om deze man zo af te fikken gaat mij wat ver. We zijn toch al van hem af ?
Ik hoop dat hij gewoon gaat slagen daar, is toch ook een mooi uithangbord voor AJAX en het Nederlands voetbal.

PostPosted: 14 May 2019 09:25 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Zlatan
Ik ben ook gewoon nog pro de Boer en hoop dat hij daar mooie resultaten neerzet.

PostPosted: 14 May 2019 09:46 

MvBno1 wrote:
343 wrote:
Het is deze oer Ajacied gegund !
Jezes wat een nare reacties over deze man die AJAX zoveel moois als speler EN als trainer (met zeer beperkte middelen EN zwaar weer) heeft gebracht.
Zeker, het spel werd met elk jaar minder, maar tactisch is hij vaak uitmuntend geweest, zeker in Europa.
Ja ik werd ook helemaal leip van tikkie breed en terug, maar om deze man zo af te fikken gaat mij wat ver. We zijn toch al van hem af ?
Ik hoop dat hij gewoon gaat slagen daar, is toch ook een mooi uithangbord voor AJAX en het Nederlands voetbal.
Het is zeker een oer-Ajacied en topvent, maar mag je dan geen kritiek hebben op zijn trainersvisie ofzo? Ik vind Mourinho ook een ontzettende eikel, maar tactisch toch vaak een meesterbrein. Van Gaal ook vaak een rare kwast, maar zegt wel vaak hele zinnige dingen over voetbal.

De prestaties in Europa waren nou toch ook niet zo indrukwekkend? Paar keer knap 3e en leuke wedstrijden, maar geen enkele keer CL overwintering. Uithangbord vind ik het juist ook niet, omdat ik zijn visie echt ouderwets vind en weinig getuigen van lef. Heeft niets te maken met totaalvoetbal, waar Ajax voor staat.

Post new topic  Reply to topic  [ 2055 posts ]  Previous   1 79 80 81 82 83  Next

All times are UTC+02:00