Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 903 posts ]  Previous   1 28 29 30 31 32 37  Next
Author Message
 Post subject: Re: Joël Veltman
PostPosted: 29 Aug 2019 15:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Oke, die had ik toch niet verwacht na de uitspraken van Overmars.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 29 Aug 2019 16:30 

DeRuit wrote:
Jammer.

PostPosted: 29 Aug 2019 16:43 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Seizoenskaart: Nee
Prima om er bij te hebben. Geen onbetwiste basisspeler, maar als standin voor rechtsback en het centrum brengt hij toch wat meer ervaring mee. En is zeker geen slechte om in je ploeg te hebben.

PostPosted: 29 Aug 2019 17:34 
Erelid

DeRuit wrote:
Goede zaak.
Na zijn blessure zie ik toch een heel andere Veltman.

Vind hem ook beter dan Magellan, Schuurs en Mazraoui (op de backpositie).
Daarnaast moet nog blijven of Alvarez op het middenveld blijft anders zullen die 2 in aanmerking komen voor RCV.

Nogmaals ik ben er blij mee. Vorig jaar op het eind van de competitie toch heel blij geweest, dat Ajax deze Veltman nog achter de hand had. Heeft die lijn doorgezet. Volkomen logisch deze contractverlenging.

Ik zou wel proberen om Schuurs te verhuren.

PostPosted: 29 Aug 2019 18:34 

DeRuit wrote:
Goede zaak.
Na zijn blessure zie ik toch een heel andere Veltman.

Vind hem ook beter dan Magellan, Schuurs en Mazraoui (op de backpositie).
Daarnaast moet nog blijven of Alvarez op het middenveld blijft anders zullen die 2 in aanmerking komen voor RCV.

Nogmaals ik ben er blij mee. Vorig jaar op het eind van de competitie toch heel blij geweest, dat Ajax deze Veltman nog achter de hand had. Heeft die lijn doorgezet. Volkomen logisch deze contractverlenging.

Ik zou wel proberen om Schuurs te verhuren.
Dat laatste roep ik al weken. Die jongen moet wekelijks spelen en wat mij betreft is hij derde keus na Alvarez en Veltman. De KKD is hij ontgroeid. Voor iedereen is het het beste als AJAX hem verhuurd aan een goede club, i.i.g. een eredivisieclub. Is alleen de vraag wie er interesse heeft. Fortuna mss. Zijn vertrouwde omgeving.

PostPosted: 29 Aug 2019 20:27 
Erelid

Ik zie hem liever bij een andere club dan zijn vertrouwde Fortuna.
Kijken hoe hij zich aanpast en profileert bij een andere club.

PostPosted: 29 Aug 2019 20:39 

Zo ia hij in de zomer in elk geval niet transfervrij en kunnen we er nog een transfersom aan over houden.

Aan de andere kant, dit is niet de eerste keer dat we zijn contract met die insteek verlengen.
Het is geen geheim dat hij al jaren lang een mooie buitenlandse transfer wil maken, er is echter een compleet gebrek aan interesse. (behalve kaliber West Ham).

Hij komt voor de basis bij Ajax eigenlijk ook gewoon kwaliteit te kort. Ik zie er meer een speler voor bv AZ in. Hij is eigenlijk gewoon niet goed genoeg voor Ajax.

Als reservespeler op de bank is hij zeker nuttig, maar dan moet die rol van reserve ook duidelijk zijn. Voor de staf en ook voor hemzelf, want heb hem zelfden of nooit op zelfkritiek kunnen betrappen, denkt zelf echt dat hij wel basismateriaal is. Daar kan ik me enorm aan storen. Zeker omdat ik al jaren zit te kijken naar een speler die te kort komt maar telkens weer in de basis stond en maar niet werd doorgeselecteerd.

Als reserverechtsback achter Mazraoui was/is er best een rol vanaf de bank voor hem. Als Dest zich zo blijft ontwikkelen zal hij daar ook snel 3e keus moeten worden.

Als RCV ga ik er vanuit dat Alvarez eerste keus is, gezien potentie en ontwikkeling zou ik Schuurs daar als reserve zetten waar mogelijk. Zoveel beter is Veltman niet en Schuurs kan zich nog ontwikkelen. Daar zit Veltman dan ook tussen 2e en 3e keus in wat mij betreft. Magallan tel ik maar niet meer mee.

Als hij zich in die rol kan vinden prima, maar dat is toch ver verwijderd van een vaste plek in de basis of notabene aanvoerder. Strookt ook niet met zijn ambitie om een mooie buitenlandse transfer te maken.

PostPosted: 30 Aug 2019 01:44 
Erelid

Niet opgewaardeerd zo lijkt het. Anders meldt Ajax dat altijd wel.

PostPosted: 30 Aug 2019 08:44 

Skimo wrote:
Zo ia hij in de zomer in elk geval niet transfervrij en kunnen we er nog een transfersom aan over houden.

Aan de andere kant, dit is niet de eerste keer dat we zijn contract met die insteek verlengen.
Het is geen geheim dat hij al jaren lang een mooie buitenlandse transfer wil maken, er is echter een compleet gebrek aan interesse. (behalve kaliber West Ham).

Hij komt voor de basis bij Ajax eigenlijk ook gewoon kwaliteit te kort. Ik zie er meer een speler voor bv AZ in. Hij is eigenlijk gewoon niet goed genoeg voor Ajax.

Als reservespeler op de bank is hij zeker nuttig, maar dan moet die rol van reserve ook duidelijk zijn. Voor de staf en ook voor hemzelf, want heb hem zelfden of nooit op zelfkritiek kunnen betrappen, denkt zelf echt dat hij wel basismateriaal is. Daar kan ik me enorm aan storen. Zeker omdat ik al jaren zit te kijken naar een speler die te kort komt maar telkens weer in de basis stond en maar niet werd doorgeselecteerd.

Als reserverechtsback achter Mazraoui was/is er best een rol vanaf de bank voor hem. Als Dest zich zo blijft ontwikkelen zal hij daar ook snel 3e keus moeten worden.

Als RCV ga ik er vanuit dat Alvarez eerste keus is, gezien potentie en ontwikkeling zou ik Schuurs daar als reserve zetten waar mogelijk. Zoveel beter is Veltman niet en Schuurs kan zich nog ontwikkelen. Daar zit Veltman dan ook tussen 2e en 3e keus in wat mij betreft. Magallan tel ik maar niet meer mee.

Als hij zich in die rol kan vinden prima, maar dat is toch ver verwijderd van een vaste plek in de basis of notabene aanvoerder. Strookt ook niet met zijn ambitie om een mooie buitenlandse transfer te maken.
Wat Schuurs betreft, is het niet veel beter voor hem dat hij wekelijks op het hoogste niveau speelt en zich zo verder ontwikkelt? Ten Hag ziet blijkbaar Veltman eerder als RCV dan Schuurs. Waarom speelde hij daar anders woensdag en niet Schuurs?
Ik zou ook Alvarez als eerste optie zien voor RCV en Veltman als tweede. Vertrekt Veltman na dit seizoen kan mooi worden gekeken of Schuurs zich zo ontwikkelt dat hij volgend seizoen goed genoeg is. Maar, eerlijk gezegd geloof ik daar niet in.

PostPosted: 30 Aug 2019 08:50 

Omdat het afbreukrisico met Schuurs te groot is. Woensdag zegt mij niets. Dit waren do-or-die wedstrijden waar het maar om één ding gaat. Wat er vanaf nu gaat gebeuren, dat zegt mij meer.

PostPosted: 30 Aug 2019 11:18 

Snake wrote:
Omdat het afbreukrisico met Schuurs te groot is. Woensdag zegt mij niets. Dit waren do-or-die wedstrijden waar het maar om één ding gaat. Wat er vanaf nu gaat gebeuren, dat zegt mij meer.
Wat bedoel je met afbreukrisico? Mij zegt het dat Ten Hag niet overtuigd is van Schuurs.

PostPosted: 30 Aug 2019 11:21 

renemar wrote:
Snake wrote:
Wat bedoel je met afbreukrisico? Mij zegt het dat Ten Hag niet overtuigd is van Schuurs.
In dat geval moet er nog een CV bij, aangezien ik Veltman ook niet als volwaardig 2e keus zie.

PostPosted: 30 Aug 2019 11:34 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik had het niet zien aankomen. Nou ja nu vangen we er wat voor en met 50 wedstrijden zal hij wel aan speeltijd toekomen. Anders had je inderdaad al Mazraoui en Dest op rechts en Alvarez en Schuurs op centraal. Alvarez kan ook op rechts bij nood en Magallan nog centraal.

Wij een bescheiden transfersom en hij extra zekerheid van nog een jaar de tijd om een mooie club te vinden of een goed salaris dat jaar

PostPosted: 31 Aug 2019 11:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Skimo wrote:
Zeker omdat ik al jaren zit te kijken naar een speler die te kort komt maar telkens weer in de basis stond en maar niet werd doorgeselecteerd.
Als hij telkens weer in de basis komt, heeft hij blijkbaar toch wel kwaliteiten he.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 31 Aug 2019 19:27 

Stormrage wrote:
Skimo wrote:
Zeker omdat ik al jaren zit te kijken naar een speler die te kort komt maar telkens weer in de basis stond en maar niet werd doorgeselecteerd.
Als hij telkens weer in de basis komt, heeft hij blijkbaar toch wel kwaliteiten he.
Zijn genoeg voorbeelden van spelers die kwaliteit tekort kwamen en toch veel teveel krediet en een basisplek hebben gehad.

Veltman is ook geen complete prutser. Alleen gewoon niet het niveau dat ik in de basis wil zien.
Regelmatig een krappe voldoende maar vrijwel nooit opvallend goed, en zo nu en dan zakt hij door de mand. Matig tot voldoende, ik verwacht meer.

Zou bij Groningen of AZ prima op zijn plek zijn, wat vergelijkbaar met bijvoorbeeld een Viergever wat niveau betreft.

Als reserverechtsback dit jaar prima. Maar als vaste basis speler (zeker op RCV) is et voor Ajax begrippen met onze mogelijkheden armoedig.

Ga er dan ook van uit dat Alvarez snel de plek van RCV over zal nemen en Mazroui en eventueel Dest de voorkeur krijgen op RB.

In een reseverol met voldoende alternatieven kan Veltman best nog nuttig zijn.

PostPosted: 02 Sep 2019 18:53 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Ik begrijp niet zo goed waarom Veltman dat zou willen. Nu weet ik niet hoeveel het tekengeld voor een speler van zijn kaliber zou zijn, maar dat moet dus minder zijn dan het geld wat hij nu extra gaat krijgen bovenop zijn huidige salaris. Waarom zou je anders afzien van je transfervrije status en bijtekenen.

Stel: Veltman krijgt nu 1 miljoen per jaar en gaat naar 1,5 miljoen per jaar. Dan ga je er 0,5 miljoen op vooruit. Dan moet zijn mogelijke tekenpremie dus niet hoger liggen dan een half miljoen, want anders heb je daar als Veltman zijnde toch geen klap aan? Vanuit Ajax' perspectief snap ik het wel. Die betalen 0,5 extra en vragen straks een miljoen of vier voor Veltman en gaan er - even heel makkelijk gezegd - dus 3,5 miljoen op vooruit. Dat levert geld op, maar het lijkt me dat het Veltman geld kost. Toch?
Dit postte ik eerder. In dat verlengde: wat zou Veltman nu zijn gaan verdienen? Hij tekent immers niet voor niets bij en laat tekengeld lopen. Ik vraag dat me enorm af, anders snap ik 'kamp-Veltman' niet zo goed met deze verlenging.

PostPosted: 02 Sep 2019 19:09 

Ik begrijp niet zo goed waarom Veltman dat zou willen. Nu weet ik niet hoeveel het tekengeld voor een speler van zijn kaliber zou zijn, maar dat moet dus minder zijn dan het geld wat hij nu extra gaat krijgen bovenop zijn huidige salaris. Waarom zou je anders afzien van je transfervrije status en bijtekenen.

Stel: Veltman krijgt nu 1 miljoen per jaar en gaat naar 1,5 miljoen per jaar. Dan ga je er 0,5 miljoen op vooruit. Dan moet zijn mogelijke tekenpremie dus niet hoger liggen dan een half miljoen, want anders heb je daar als Veltman zijnde toch geen klap aan? Vanuit Ajax' perspectief snap ik het wel. Die betalen 0,5 extra en vragen straks een miljoen of vier voor Veltman en gaan er - even heel makkelijk gezegd - dus 3,5 miljoen op vooruit. Dat levert geld op, maar het lijkt me dat het Veltman geld kost. Toch?
Dit postte ik eerder. In dat verlengde: wat zou Veltman nu zijn gaan verdienen? Hij tekent immers niet voor niets bij en laat tekengeld lopen. Ik vraag dat me enorm af, anders snap ik 'kamp-Veltman' niet zo goed met deze verlenging.
Hij krijgt misschien nog steeds wel tekengeld. Alleen minder omdat ze ook een transfersommetje moeten betalen. Zelf heeft hij wat meer zekerheid, als er geen leuke club komt dan heeft hij nog weer een jaar extra een goed salaris.

PostPosted: 02 Sep 2019 20:05 
Erelid

En ik postte dit eerder:
Jnp wrote:
Niet opgewaardeerd zo lijkt het. Anders meldt Ajax dat altijd wel.
Vind het bijzonder dat er niks vermeld werd over een opwaardering. Hoeft natuurlijk niets te betekenen, maar volgens mij wordt dat normaal gesproken wel gedaan.

PostPosted: 02 Sep 2019 20:08 

Nee dat zou kunnen, geen opwaardering van het contract als in een hoger salaris. Maar in letterlijke zin wil dat niet zeggen dat er geen financiële compensatie wordt gegeven. Denk aan tekengeld of een percentage van het toekomstige transferbedrag. Dan heb je geen opwaardering gekregen, maar heb je wel geld gekregen en/of is er geld in het vooruitzicht gesteld.

PostPosted: 02 Sep 2019 20:09 
Erelid

Kennelijk is Veltman in de hiërarchie nu "gewoon" de opvolger van De Ligt. Zwart wit gezien.

Schuurs maakt stappen maar is nog niet zover om achterin te staan mede omdat het middenveld en icm het middenveld een en ander nog niet soepel verloopt. De afstemming is er nog niet. Blind is teruggehaald naar achteren en Blind en Schuurs zijn niet complementair.

Magallan is verhuurd dus dit betekend, dat Ajax meer vertrouwen heeft in Schuurs want anders laten ze Magallan niet gaan.

Misschien (en ik hoop) dat Alvarez op den duur RCV wordt maar als je het op dit moment bekijkt, lijkt Alvarez op het middenveld te blijven en Veltman achterin.

PostPosted: 02 Sep 2019 20:11 

Kennelijk is Veltman in de hiërarchie nu "gewoon" de opvolger van De Ligt. Zwart wit gezien.

Schuurs maakt stappen maar is nog niet zover om achterin te staan mede omdat het middenveld en icm het middenveld een en ander nog niet soepel verloopt. De afstemming is er nog niet. Blind is teruggehaald naar achteren en Blind en Schuurs zijn niet complementair.

Magallan is verhuurd dus dit betekend, dat Ajax meer vertrouwen heeft in Schuurs want anders laten ze Magallan niet gaan.

Misschien (en ik hoop) dat Alvarez op den duur RCV wordt maar als je het op dit moment bekijkt, lijkt Alvarez op het middenveld te blijven en Veltman achterin.
Hoezo Blind en Veltman dan wel?

PostPosted: 02 Sep 2019 20:14 

Inderdaad, ik vind Schuurs (Lengte, Body, redelijk snel,goed schot, redelijk voetballen goede crosspass) en Blind meer complementair dan met Veltman ( redelijke voetballer, redelijk snel en body ). Ik denk dat er nu is gekozen voor Veltman doordat hij wat stabieler is en meer ervaring met de druk rond deze 40-miljoen-euro-wedstrijden heeft.

PostPosted: 02 Sep 2019 21:15 
Erelid

Schuurs is meer voetballer dan verdediger. Iets wat Blind ook is.
Veltman is ook begonnen als voetballende verdediger maar heeft verdedigend wel wat bijgeleerd de laatste jaren. Ook is Veltman veel korsterker dan zowel Blind als Schuurs (ondanks hun lengte).

PostPosted: 02 Sep 2019 21:54 
Erelid

Fernando Redondo wrote:
Ook is Veltman veel korsterker dan zowel Blind als Schuurs (ondanks hun lengte).
Denk dat je je hier sterk in vergist. Met verticale ballen wellicht wel, al vraag ik me dat ook af, maar met hoge ballen van de zijkant heb ik Veltman al veel te vaak te gemakkelijk het duel zien verliezen.

Plus, om Schuurs nou een voetballende verdediger te noemen en Veltman niet vind ik ook nogal vergezocht. En dat komt niet door Schuurs.

PostPosted: 18 Sep 2019 00:10 
Erelid

Geweldige wedstrijd vandaag. Bijna foutloos al had Ajax ook na 2 minuten een strafschop tegen kunnen krijgen. Moet hij niet doen.

In mijn optiek het bewijs, dat Veltman geen back is maar een centrale verdediger.

Laat Alvarez zich maar bewijzen beter te zijn dan hem want Alvarez moet van dit middenveld af.

Post new topic  Reply to topic  [ 903 posts ]  Previous   1 28 29 30 31 32 37  Next

All times are UTC+01:00