Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 288 posts ]  1 2 3 4 5 12  Next
Author Message
 Post subject: Nemanja Gudelj
PostPosted: 07 Apr 2015 08:32 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Na het stroperige seizoen voetbalseizoen lijkt Ajax spijkers met koppen te slaan op de transfermarkt. Zo zijn de Amsterdammers dichtbij het vastleggen van Nemanja Gudelj van AZ.

De zoon van voormalig NAC trainer Nebosja Gudelj kost Ajax hoogstwaarschijnlijk 6 miljoen euro. Dat bedrag is volgens de geruchten de gelimiteerde transfersom waarvoor de middenvelder weg mag. Vorig jaar klopte Porto al eens aan in Alkmaar maar de destijds gevraagde som van 10 miljoen euro was de Portugezen te gortig. Ook PSV werd de afgelopen weken veelvuldig genoemd voor de Servisch international maar de Eidnhovenaren lijken achter het net te vissen.
Als de transfer van Gudelj rondkomt dan zijn de Amsterdammers klaar wat betreft transfers op het middenveld. Voor Daley Sinkgraven werd deze winter immers ook al de knip getrokken. Gudelj lijkt de aangewezen kandidaat om de controleursrol in te vollen, een positie die hij meermaals bij AZ vervulde hoewel hij daar voornamelijk rechtshalf speelt. Het middenveld voor komend seizoen lijkt daarmee Sinkgraven – Gudelj – Klaassen te worden. Spelers als Lucas Andersen, Riechedley Bazoer en Thulani Serero zullen daarbij aan de bak kunnen als concurrenten van de basisspelers.

Post subject: Re: Nemanja Gudlej
PostPosted: 07 Apr 2015 08:36 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Luis Suarez
Seizoenskaart: Nee
Goede aankoop! We hebben aardig wat middenvelders, maar een controlerende middenvelder kunnen we er goed bij gebruiken. Klaassen moet namelijk gewoon op rechtshalf en Bazoer gaat het nog geen heel seizoen volhouden. Verwacht wel dat dit einde verhaal voor Serero.

PS:Titel even aanpassen? Staat nu Gudlej

PostPosted: 07 Apr 2015 08:40 

Alleen Gudelj is geen controlleur.

PostPosted: 07 Apr 2015 08:45 
Erelid

kladde wrote:
Nee al kan hij er wel spelen, helemaal ideaal is het niet. Meer een rechtshalf, maar anderzijds brengt hij wel een paar kwaliteiten die we missen. Vind hem een beetje een type De Zeeuw met meer stamina en gif.

Ik kan leven met deze transfer.

Post subject: Re: Nemanja Gudelj
PostPosted: 07 Apr 2015 08:56 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
What the? Ik kan ook leven met deze transfer, maar geen topprioriteit....maar even bijlezen, want het is blijkbaar serious business nu voor AJAX. Ook met het doorselecteren.

PostPosted: 07 Apr 2015 08:57 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Ik niet. Wéér miljoenen voor wéér een middenvelder. Gaat dit niet ten koste van de eigen jeugd?

Ik mag bovendien hopen dat overbodige spelers zoals Schöne en Sigthorsson dan wel geloosd worden.

PostPosted: 07 Apr 2015 09:07 
Beheerder

Lees de voorpagina. VDH, Sig en Duarte worden geloosd. Komen naast Gudelj nog 4 aankopen op de juiste posities.

PostPosted: 07 Apr 2015 09:20 

Droomaankoop: Martin Ødegaard
Seizoenskaart: Nee
Ik denk wel dat er een clausule voor de kapper in het contract van Gudelj staat. Hij heeft nou niet bepaald een "koorknapen" kapsel. Verder lijkt het me wel een karaktervolle aankoop.

PostPosted: 07 Apr 2015 09:21 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
343 wrote:
Lees de voorpagina. VDH, Sig en Duarte worden geloosd. Komen naast Gudelj nog 4 aankopen op de juiste posities.
De juiste posities? Nee joh. Echt niet.

Een jonge rechter centrale verdediger -> Bazoer.
Een buitenspeler -> Fischer, El Ghazi en Schone prima vleugelspelers (Schone als wissel en roulatiemiddel). Zeker met het talent wat er aan komt.
Linksback / linker centrale verdediger moet komen ja, maar wel 1 van de twee.
Spits -> Met Zivko en Milik al dubbelbezet.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 07 Apr 2015 09:29 
Beheerder

Ovenwant wrote:
343 wrote:
De juiste posities? Nee joh. Echt niet.

Een jonge rechter centrale verdediger -> Bazoer.
Een buitenspeler -> Fischer, El Ghazi en Schone prima vleugelspelers (Schone als wissel en roulatiemiddel). Zeker met het talent wat er aan komt.
Linksback / linker centrale verdediger moet komen ja, maar wel 1 van de twee.
Spits -> Met Zivko en Milik al dubbelbezet.
Van der Hoorn mag weg, moet vervanger komen.
Fischer moeten we afwachten, Schone een prima vleugelspeler?
2 jonge gasten als spits.

Er zou alleen nog een rechtsback bij kunnen.

PostPosted: 07 Apr 2015 09:38 

Eens, 343, maar dan zou ik een half jaar afwachten en eigen spelers een kans geven. Schone als invaller is prima. Niet als basisspeler. Sowieso is het maar de vraag of Kishna vertrekt. 2 jonge gasten als spits is prima toch?

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 07 Apr 2015 09:40 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Qua mentaliteit een topper. Hebben we echt nodig. Voor de eredivisie en Europa League ook een prima speler. Alleen jammer dat het waarschijnlijk ten koste gaat van Bazoer.

En Serero kan wel wieberen! :343: :343:

PostPosted: 07 Apr 2015 09:43 
Erelid

Zullen we die discussie maar bewaren voor andere topics?

Terug naar Gudelj, ik ben niet echt weg van hem in de controluersrol maar je kan het als Ajaxijnde natuurlijk ook anders oplossen. Als je Davy Klaassen controlerend laat spelen en Gudelj op rechtshalf.

Verder zie ik het probleem van overvol middenveld niet. Als je Duarte & Zimling afstoot (en je haalt Riedeald weer gewoon een linie naar achter) dan een speler terughaalt dan zit het in principe nog steeds ok.

Sinkgraven - Klaassen - Gudelj (daarachter Andersen, Serero, Bazoer).

PostPosted: 07 Apr 2015 09:57 
Erelid

Pushkin wrote:
Verder zie ik het probleem van overvol middenveld niet. Als je Duarte & Zimling afstoot (en je haalt Riedeald weer gewoon een linie naar achter) dan een speler terughaalt dan zit het in principe nog steeds ok.

En wie van die drie laat je dan op de tribune plaatsnemen? Bovendien heb je ook nog Van de Beek, die bijvoorbeeld laatst al tegen ADO op de bank zat. Ik zou Serero van deze drie laten gaan en Van de Beek laten doorstromen.

AZ hoorde trouwens nog niks van Ajax:
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2015/04 ... -van-ajax/

Vraag is of dat nodig is, aangezien hij gewoon een afkoopclausule in zijn contract heeft.

PostPosted: 07 Apr 2015 10:06 
Erelid

Jnp wrote:
Pushkin wrote:

En wie van die drie laat je dan op de tribune plaatsnemen? Bovendien heb je ook nog Van de Beek, die bijvoorbeeld laatst al tegen ADO op de bank zat. Ik zou Serero van deze drie laten gaan en Van de Beek laten doorstromen.

AZ hoorde trouwens nog niks van Ajax:
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2015/04 ... -van-ajax/

Vraag is of dat nodig is, aangezien hij gewoon een afkoopclausule in zijn contract heeft.
Misschien vertrekt Serero ook wel. Punt was dat de facto de situatie dit seizoen niet anders was want je hebt nu eenmaal tribunezitters af en toe. Dit seizoen was die hierarchie echter heel duidelijk omdat Duarte en Zimlign het niet brachten.
Verder heb je een dubbel programma + al je spelers op het middenveld zijn internationals; vol programma, veel belasting en risico op blessures. Als je de 6 namen die ik noemde allemaal fit hebt is er inderdaad iemand die op de tribune moet gaan zitten, maar doorgaans is niet iedereen tegelijkertijd wedstrijdfit, minimaal een speler niet zo leert de ervaring.
Van de Beek en Nouri kunnen er komend seizoen misschien al aan ruiken. Je moet het zo zien, Klaassen is na volgend seizoen weg dus dan is er vanzelf een vacature voor Van de Beek, Serero zal na volgend seizoen ook niet meer bij Ajax spelen gok ik. Nouri & Van De Beek kunnen komend seizoen in Jong Ajax volledig klaargestoomd worden, fysiek net een beetje extraopkweken en dan medio-eind van het seizoen brengen.

PostPosted: 07 Apr 2015 10:09 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Ik dacht dat we ervaring zochten...

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 07 Apr 2015 10:22 
Erelid

Stormrage wrote:
Wordt 24 in November, is aanvoerder en A-international en staat fysiek zijn mannetje. Wat dat betreft vind ik dit een beetje spijkers op laag water zoeken.

PostPosted: 07 Apr 2015 10:33 
Beheerder

De ervaring kan ook nog op andere plekken ingevuld worden.

PostPosted: 07 Apr 2015 10:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Come on, we hebben talentvolle middenvelders in overvloed, daar ligt het pijnpunt toch helemaal niet?

We hebben mensen nodig die de klappen van de zweep kennen, en dan vooral op Europees gebied. Gudelj heeft Eredivisie-ervaring en is Servisch (!) international, nou whoop-die-doo.

Hij zal best zijn waarde voor Ajax hebben en belangrijk kunnen zijn, maar om daar nou zes miljoen voor neer te leggen... Dat gaat mij wat ver.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 07 Apr 2015 10:51 

Pushkin wrote:
Stormrage wrote:
Wordt 24 in November, is aanvoerder en A-international en staat fysiek zijn mannetje. Wat dat betreft vind ik dit een beetje spijkers op laag water zoeken.
Klaassen heeft meer ervaring op het juiste niveau dan Gudelj.

PostPosted: 07 Apr 2015 11:00 
Erelid

Ovenwant wrote:
Pushkin wrote:
Stormrage wrote:
Klaassen heeft meer ervaring op het juiste niveau dan Gudelj.
Het gaat niet puur om ervaring, dat is zo'n containerbegrip geworden. Er wordt gezegd ja dit elftal is te jong en onervaren (maar daar wordt eveneens mee bedoeld: te weinig leiderschap, te weinig stamina, etc.) er moet meer ervaring bij (lees: kwaliteiten die de jonge spelers missen). Maar dan kun je in mijn ogen dus beter een aanvoerder met wat grinta halen van 23 (bijna 24) die fysiek zijn mannetje staat dan spelers van 28 die wel op hoog nvieau hebben gespeeld maar altijd waterdrager waren.

PostPosted: 07 Apr 2015 11:08 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Pushkin wrote:
Het gaat niet puur om ervaring, dat is zo'n containerbegrip geworden. Er wordt gezegd ja dit elftal is te jong en onervaren (maar daar wordt eveneens mee bedoeld: te weinig leiderschap, te weinig stamina, etc.) er moet meer ervaring bij (lees: kwaliteiten die de jonge spelers missen). Maar dan kun je in mijn ogen dus beter een aanvoerder met wat grinta halen van 23 (bijna 24) die fysiek zijn mannetje staat dan spelers van 28 die wel op hoog nvieau hebben gespeeld maar altijd waterdrager waren.
Ik had liever iemand gehad met meer internationale ervaring, maar ik kan niet ontkennen dat we dit soort types wel nodig hebben. Daarnaast is zijn functionele techniek prima en kan hij scoren. Ik heb er geen problemen mee dat hij komt.

PostPosted: 07 Apr 2015 11:15 
Erelid

Wie zegt dat dit 'dé ervaringsaankoop' van Ajax is?

PostPosted: 07 Apr 2015 11:21 
Beheerder

Inderdaad, komen nog zeker 4 aankopen naast Gudelj! YES! gvd, wat ben ik blij dat AJAX nu echt wel gaat doorpakken en De Boer grotendeels buitenspel gaat zetten daarbij.

PostPosted: 07 Apr 2015 11:28 
Erelid

Pushkin wrote:
kladde wrote:
Nee al kan hij er wel spelen, helemaal ideaal is het niet. Meer een rechtshalf, maar anderzijds brengt hij wel een paar kwaliteiten die we missen. Vind hem een beetje een type De Zeeuw met meer stamina en gif.

Ik kan leven met deze transfer.
Tja vind het ook weer niet echt een typische rechtshalf. Maar ben sowieso niet een voorstander van de positie hokjes. Met Gudelj kun je wel meer varieren op het middenveld, tis nu veel teveel plichtmatig en voorspelbaar. Als je het over VM hebt dan denk ik dat je met Gudelj een betere optie hebt in vergelijking met Serero.

Heeft veel gif, fysiek, loopvermogen, scorend vermogen maar daarnaast ook gogme en een heel goede traptechniek. Tis geen dom dravend schoppertje ofzo.......

En daarnaast ook iemand die een tik uitdeelt of voorop gaat in de strijd, i.t.t. de Veltmannetjes van deze wereld een speler die de mentaliteit heeft om niet door de ondergrens te zakken.

Kent het land en de taal, ervaring om met 3 middenvelders en 3 aanvallers te spelen. Ik zie het wel zitten in deze aankoop, qua leeftijd en potentie kun je er bovendien een leuke winst op pakken.

Misschien niet de allerbeste optie maar voor het huidige Ajax een absolute aanwinst. In tegenstelling tot veel posters vind ik een aankoop op het middenveld die brengt wat deze selectie mist, een absolute must. Een compleet en kwalitatief goed middenveld ontlast ook de druk op de achterhoede en stelt de voorhoede in staat om veel meer kansen te creeeren.

Daarmee wil ik niet zeggen dat ik tevreden ben over de achterhoede en of voorhoede. Maar dat is een andere discussie.....

Post new topic  Reply to topic  [ 288 posts ]  1 2 3 4 5 12  Next

All times are UTC+02:00