Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 661 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 27  Next
Author Message
PostPosted: 03 Mar 2013 18:02 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Ah, nu is het duidelijk. Bedankt!

Niemand moet aan JC zitten, zie je maar weer.

PostPosted: 03 Mar 2013 20:14 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Zeker niet een paar eigengeile, decadente, enge zakenmannetjes die helemaal niets bij AJAX te zoeken hebben.

PostPosted: 04 Mar 2013 14:51 
Beheerder

Cruijff: 'Dompers basis voor terugkeer aan Europese top'

Bron: VI

PostPosted: 04 Mar 2013 17:39 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ik moet zeggen dat ik de revolutie toch behoorlijk goed heb gevolgd, maar Yves Gijrath ken ik echt niet. Ik herken zijn gezicht ook niet. Toch bedankt dat je de links erbij hebt gezet Toby. Deze hoofdstuk is mij echt ontgaan.

Edit: Over de mail etc, ik had dat juist van andere gehoord zoals Coronel en die Pipo van de RvCX.

PostPosted: 13 May 2013 15:58 
Beheerder

http://www.vi.nl/nieuws/240959/Cruijff- ... se-top.htm

PostPosted: 14 May 2013 00:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Wij hebben onze jeugd!
Seizoenskaart: Al ruim 10 seizoenen
Website: http://www.dailynintendo.nl
343 wrote:
Als Cruijff spreekt moet ik hem toch altijd gelijk geven!

PostPosted: 10 Jun 2013 16:34 
Beheerder

AS/De Telegraaf:
Cruijff ziet kansen voor clubs in Azië

Ajax zag een eventuele zomerse oefentrip naar China vorige maand in rook opgaan en volgens Johan Cruijff is dat zonde. Het Nederlandse elftal bevindt zich momenteel in Azië voor een oefentrip en krijgt daar veel steun.

'Ik vind het mooi om te zien hoe de Aziaten reageren op het Nederlands elftal', aldus Cruijff in De Telegraaf. 'Wat dat betreft ben ik het helemaal eens met de opmerkingen, dat onze clubs in het Verre Oosten kansen hebben laten liggen. De KNVB is wat dat betreft scherper geweest.'

PostPosted: 12 Aug 2013 13:59 
Beheerder

Werd tijd. Waarom doet de KNVB dit niet?
Cruijff gaat 'competitievervalsing' aankaarten bij UEFA

Bron: Vi.nl

PostPosted: 19 Aug 2013 13:39 
Beheerder

Voordeel van Jupiler League

Bron: De Telegraaf

PostPosted: 26 Aug 2013 10:59 

Favoriete Ajacied (aller tijden): J.C
Bron : Column Telegraaf
Johan Cruijff laat in zijn wekelijkse column in De Telegraaf weten dat hij hoopt dat Ajax snel stappen maakt. De Amsterdammers liggen volgens Cruijff wat achter op PSV, maar dat is vooralsnog geen probleem.

'Helaas blijft Ajax nog achter bij PSV. Ik heb aan het einde van het afgelopen seizoen al aangegeven dat de club nog op zestig procent van de mogelijkheden zit', zegt Cruijff. 'Dus ook het elftal. Zo moet de ploeg snel stappen maken om te voorkomen dat straks de buitenspelers weer worden afgebrand. Zoals er op alle onderdelen nog veel binnen Ajax moet gebeuren. Dat geeft niet, maar het is wel de realiteit
Hoe in hemelsnaam kun je na 3 jaar en een leeg gekocht psv wat achter lopen op hun? Zeker gezien het feit wij ook 25!!! miljoen euro aan transfers hebben uitgegeven in die 3 jaar. Iemand voert je beleid dan blijkbaar niet goed uit J.C, wie mogen we hier voor verantwoordelijk stellen? Of is je TH incl Frank toch niet zo goed als je zelf had verwacht.

De realiteit is dat het huidige TH/Frank de Boer vooral korte termijn hebben gedacht (zie kampioenschappen), maar op de lange termijn we nu met de gebakken peren zitten.

Zometeen zit je weer vast aan Duarte, ook zo'n speler, leuk maar niet goed genoeg.

Grijp maar in Johan, want wat er nu staat zie ik ook o.a als jou verantwoordelijkheid!

PostPosted: 26 Aug 2013 11:25 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Hoe in hemelsnaam kun je na 3 jaar en een leeg gekocht psv wat achter lopen op hun?
Lopen we achter op PSV? Euh come again? PSV heeft een ontzettend makkelijk programma gehad waar mensen zich nog wel op blindstaren. Zulte Wareghem waarvan de spelers foto’s kwamen maken van het Philips Stadion, NEC wat historisch slechts is, het zwakste Milan in jaren dat in de competitie ook doodleuk van Hellas Verona verliest.
Zeker gezien het feit wij ook 25!!! miljoen euro aan transfers hebben uitgegeven in die 3 jaar.
Ajax heeft voor zo rond de 80 miljoen verkocht dus.....
Iemand voert je beleid dan blijkbaar niet goed uit J.C, wie mogen we hier voor verantwoordelijk stellen? Of is je TH incl Frank toch niet zo goed als je zelf had verwacht.
Dus Ajax maakt de boel gezond, wordt meermaals kampioen en nu zit het even tegen (alhoewel dat ook maar relatief is) en er wordt meteen om iemands hoofd geschreefd. Hoezo opportnustisch.

De realiteit is dat het huidige TH/Frank de Boer vooral korte termijn hebben gedacht (zie kampioenschappen), maar op de lange termijn we nu met de gebakken peren zitten.
Als ze zulke korte termijn in gedachten hadden dan hadden ze massaal geld gespendeerd op de transfermarkt. Nee als je kijkt wat er voornamelijk gebeurd is

- Procesverbetering van medische staf, jeugdopleiding
- Investeren in jeugdspelers
- opschroeven jeugdbudget

Dan zijn dat allemaal lange termijn maatregelen....echt als er iets een belachelijk verwijt is is dat er zo voor de korte termijn gekozen wordt.

Zometeen zit je weer vast aan Duarte, ook zo'n speler, leuk maar niet goed genoeg.

Grijp maar in Johan, want wat er nu staat zie ik ook o.a als jou verantwoordelijkheid!
Grappig dat Duarte nu al meteen niet goed genoeg is...

Ik heb geen problemen met kritiek maar dat ontzettende opportunisme waarin er al weer geschreeuwd wordt tot ingrijpen heb ik echt helemaal niks mee.

PostPosted: 26 Aug 2013 11:33 

Pushkin wrote:
Hoe in hemelsnaam kun je na 3 jaar en een leeg gekocht psv wat achter lopen op hun?
Lopen we achter op PSV? Euh come again? PSV heeft een ontzettend makkelijk programma gehad waar mensen zich nog wel op blindstaren. Zulte Wareghem waarvan de spelers foto’s kwamen maken van het Philips Stadion, NEC wat historisch slechts is, het zwakste Milan in jaren dat in de competitie ook doodleuk van Hellas Verona verliest.
Zeker gezien het feit wij ook 25!!! miljoen euro aan transfers hebben uitgegeven in die 3 jaar.
Ajax heeft voor zo rond de 80 miljoen verkocht dus.....
Iemand voert je beleid dan blijkbaar niet goed uit J.C, wie mogen we hier voor verantwoordelijk stellen? Of is je TH incl Frank toch niet zo goed als je zelf had verwacht.
Dus Ajax maakt de boel gezond, wordt meermaals kampioen en nu zit het even tegen (alhoewel dat ook maar relatief is) en er wordt meteen om iemands hoofd geschreefd. Hoezo opportnustisch.

Als ze zulke korte termijn in gedachten hadden dan hadden ze massaal geld gespendeerd op de transfermarkt. Nee als je kijkt wat er voornamelijk gebeurd is

- Procesverbetering van medische staf, jeugdopleiding
- Investeren in jeugdspelers
- opschroeven jeugdbudget

Dan zijn dat allemaal lange termijn maatregelen....echt als er iets een belachelijk verwijt is is dat er zo voor de korte termijn gekozen wordt.

Grappig dat Duarte nu al meteen niet goed genoeg is...

Ik heb geen problemen met kritiek maar dat ontzettende opportunisme waarin er al weer geschreeuwd wordt tot ingrijpen heb ik echt helemaal niks mee.
Het zou handig zijn als je met quote even goed leest. Daar waar JC !! zelf zegt dat we blijkbaar achterlopen op psv. Ik reageer op JC.

PostPosted: 26 Aug 2013 11:36 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Het zou handig zijn als je met quote even goed leest. Daar waar JC !! zelf zegt dat we blijkbaar achterlopen op psv. Ik reageer op JC.
Nouja zolang jij dit zegt: De realiteit is dat het huidige TH/Frank de Boer vooral korte termijn hebben gedacht (zie kampioenschappen), maar op de lange termijn we nu met de gebakken peren zitten.

Dat vind ik ontzettend goedkoop....

PostPosted: 26 Aug 2013 11:39 

Pushkin wrote:
Nouja zolang jij dit zegt: De realiteit is dat het huidige TH/Frank de Boer vooral korte termijn hebben gedacht (zie kampioenschappen), maar op de lange termijn we nu met de gebakken peren zitten.

Dat vind ik ontzettend goedkoop....
Dat mag je vinden. Moisander heeft geen toegevoegde waarde en houdt je grootste verdedigende talent tegen
Schone en Poulsen zijn te slecht om Ajax beter te laten voetballen
Bojan is als rechtsbuiten gehaald maar is een spits
Janssen werd gehaald voor VM, terwijl je Anita had
Sigthorsson is alles behalve een goeie spits voor het systeem

In alles zie ik hier korte termijn.

PostPosted: 26 Aug 2013 11:48 

Seizoenskaart: 427
Dat zijn de spelers die je op korte termijn inderdaad opstelt. Het is gebruikelijk om spelers te kopen en die ook op de korte termijn op te stellen, anders schreeuwt iedereen dat het kapitaal niet op het veld staat. Daarentegen zijn er genoeg spelers voor de lange termijn gehaald, bijvoorbeeld Hoesen. Ook de ''jeugdspelers'' zijn voor de lange termijn gehaald (Meleg, Lobotka, Hendriks).

Je hebt het over de rechtsbuiten positie die op de korte termijn opgelost wordt door Bojan.. Moeten we die plek anders maar gewoon niet opvullen? Soms is een korte termijn oplossing noodzakelijk. Zie het plotselinge (onverwachte) vertrek van Anita vorig jaar, toen moest er snel iemand gehaald worden (Poulsen).

En wat heeft een spits die (in jouw ogen) niet in het systeem past, met korte of lange termijn te maken?

PostPosted: 26 Aug 2013 12:45 

De Waag wrote:
Dat mag je vinden. Moisander heeft geen toegevoegde waarde en houdt je grootste verdedigende talent tegen

Welke opties had je dan op het veld willen zien staan en welke financieel en sportief haalbaar waren. Moisander doet het trouwens uitstekend en ja ik zie ook liever Varane bij Ajax spelen, maar ja.....
Poulsen en Schone zijn uitstekende spelers voor in de breedte en Bojan is inderdaad een spits maar op dit moment wel de beste optie.

Dat we een slechte start hebben kan gebeuren. Als dat opgepakt wordt is geen probleem.

PostPosted: 26 Aug 2013 13:01 

kladde wrote:
De Waag wrote:

Welke opties had je dan op het veld willen zien staan en welke financieel en sportief haalbaar waren. Moisander doet het trouwens uitstekend en ja ik zie ook liever Varane bij Ajax spelen, maar ja.....
Poulsen en Schone zijn uitstekende spelers voor in de breedte en Bojan is inderdaad een spits maar op dit moment wel de beste optie.

Dat we een slechte start hebben kan gebeuren. Als dat opgepakt wordt is geen probleem.
Gewoon de weg waarin werd geslagen. Jeugd met waar nodig is een exceptioneel talent (Maher??)

Je zit nu met allemaal spelers opgescheept die niet goed genoeg zijn. Een Moisander word notabenen reserve aanvoerder, terwijl Denswil zit toe te kijken.

Wat je nu hebt is 3 kampioenschappen(met deel geluk behaald en slecht voetbal) maar een Ajax wat stagneert en niet beter word. Had je gekozen voor de jeugd en dus op de toekomst had gefocussed had je misschien niet die kampioenschappen gehad maar nu wel een jong talentvol team dat op elkaar ingespeeld was en de potentie had gehad WEL in de CL te overwinteren.

JC zegt het zelf, er moet nu snel stappen gemaakt worden, zie jij dit gemaakt worden met Moisander, Schone, Poulsen, Vermeer enz? Eigenlijk zegt Johan : Doorselecteren iets wat een deel van de supporters al vorig jaar riep. Frank heeft gewoon gefaald met zijn aankopen en systeem wat hij hiermee hanteerd, het systeem lijkt zelfs te zijn aangepast op de gebrekkige kwaliteiten van de spelers.

PostPosted: 26 Aug 2013 14:25 

Blijkbaar is Denswil er nog niet klaar voor en dan moet hij vooral mentaal een stap zetten. Jeugd is belangrijk, maar op ik vrees dat je van verschillende spelers overschat hoe ver ze in hun ontwikkeling zijn.

PostPosted: 26 Aug 2013 15:16 

kladde wrote:
Blijkbaar is Denswil er nog niet klaar voor en dan moet hij vooral mentaal een stap zetten. Jeugd is belangrijk, maar op ik vrees dat je van verschillende spelers overschat hoe ver ze in hun ontwikkeling zijn.
Echt totale onzin dat Denswil er niet klaar voor is. Dat is de mening van de Boer ja, maar wie hem heeft zien spelen in de jeugd en in de voorbereiding weet dat dit zware kul is, Moisander maakt nog ergere pupillen fouten.
Daarnaast gaat het niet alleen om Denswil. Als jij binnen 2-3 jaar nog geen jeugdspeler op bepaalde plekken kan doorvoeren had je een exceptionele speler moeten halen. En niet 4 miljoen voor Moisander, 5 voor Jansen, 5 voor Sigthorsson, 4 voor Cilessen, 4 voor Van der Hoorn enz moeten betalen.

We moeten eens stoppen met naar de kampioenschappen kijken. Kijk eens naar het vertoonde spel, dit seizoen en het seizoen er voor, zijn we dan tevreden ? Tevreden als we in de laatste 10 minuten tegen hveen achterin rondgetikt zien worden? Dat eeuwige positiespel en gebrek aan creativiteit?
Ik ben verre van tevreden, en durf soms zelfs te stellen dat ik betere wedstrijden onder Jol en Van Basten heb gezien dan onder Frank de Boer.

Frank gaat Ajax niet verder brengen, net zoals Moisander, Schone, Poulsen e.d het niet gaan doen. Afscheid nemen lijkt me gepast.
Ik zie goede dingen in de jeugd, totaal niet in het eerste elftal.

PostPosted: 26 Aug 2013 16:52 

Op dit moment laat die jeugd waarover jij het hebt het nog niet zien in de Jupiler league, waarom zouden ze het dan wel kunnen laten zien in de Eredivisie?

PostPosted: 26 Aug 2013 16:57 

kladde wrote:
Op dit moment laat die jeugd waarover jij het hebt het nog niet zien in de Jupiler league, waarom zouden ze het dan wel kunnen laten zien in de Eredivisie?
Je gaat jong Ajax beoordelen waar week 1 een mix eerste elftal/bankzitter meespelen en volledig jeugd?
Een middenveld Bazoer Klaassen de Kamps?

JL is totaal geen meetgraad, en 1 grote competitie vervalsing.

PostPosted: 26 Aug 2013 17:10 

De Waag wrote:
kladde wrote:
Je gaat jong Ajax beoordelen waar week 1 een mix eerste elftal/bankzitter meespelen en volledig jeugd?

Toch is de JL een uitstekende graadmeter en als ze daar niet kunnen laten zien, waarom zouden ze het dan wel laten zien in het eerste. Leuk die roep om Bazoer, Meleg, Lobotka en Denswil, maar op dit moment hebben ze nog niet het niveau dat verreist is voor het eerste. En nog erger ze zijn nog niet in staat om een Poulsen, Moisander en Schone uit het elftal te spelen. En dat hoeft ook helemaal niet, maar laten we wel realistisch zijn. Denswil zit dicht tegen het eerste aan, maar dat lakse moet er nog uit. Is dat gebeurt zie ik hem snel genoeg in de basis. De rest heeft nog een stuk meer stappen te maken. Ik zie ook veel liever een meleg dan Schone of een Lobotka/Bazoer dan Poulsen, maar pas wanneer ze er klaar voor zijn.

PostPosted: 26 Aug 2013 18:10 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
kladde wrote:
De Waag wrote:
kladde wrote:

Toch is de JL een uitstekende graadmeter en als ze daar niet kunnen laten zien, waarom zouden ze het dan wel laten zien in het eerste. Leuk die roep om Bazoer, Meleg, Lobotka en Denswil, maar op dit moment hebben ze nog niet het niveau dat verreist is voor het eerste. En nog erger ze zijn nog niet in staat om een Poulsen, Moisander en Schone uit het elftal te spelen. En dat hoeft ook helemaal niet, maar laten we wel realistisch zijn. Denswil zit dicht tegen het eerste aan, maar dat lakse moet er nog uit. Is dat gebeurt zie ik hem snel genoeg in de basis. De rest heeft nog een stuk meer stappen te maken. Ik zie ook veel liever een meleg dan Schone of een Lobotka/Bazoer dan Poulsen, maar pas wanneer ze er klaar voor zijn.
Ik zie Denswil helemaal niet snel in het eerste moet ik je eerlijk zeggen. Dan moet Moisander 6 echt slechte wedstrijden spelen. FdBoer is echt conservatief wat dat betreft. Echt zo zonde dat die Spanjaard geblesseerd raakte net voordat we hem wilde huren voor een jaar. Dan was Moisander ook nooit gekomen.

Als Schone deze week er niet naast staat dan weet ik het ook niet meer wat de andere spelers moeten doen om een basisplek te bemachtigen.

PostPosted: 26 Aug 2013 23:28 

Ik heb nou eens JA zitten kijken, wat een drama, net een kopie van Ajax1, ik dacht dat er in de jeugd vrijuit gevoetbald kon worden?

Geen enkele creativiteit op het middenveld, ja later met Lobotka. Vond Denswil aardig spelen maar was op het middenveld echt geen afspeel mogelijkheid te vinden.

Alfonso zegt nog dit :
We moeten nog steeds wennen aan deze speelstijl en dat kost tijd.
Welke speelstijl heeft die het over. Eerste elftal speelstijl? En door wie worden de spelers ingefluisterd, waarom zitten creativelingen als El Hasnoui en Lobotka op de bank. Waarom word Meleg als buitenspeler gebruikt, waarom doen we van Kessel in de verhuur en halen we een zelfde (slechtere type) spits voor terug (Hendriks).
Waarom word er geen fatsoenlijke LB gescout voor de jeugd zowel JA als A1 heeft niks rondlopen daar (gelukkig doet Tete het als rechtsbenige goed op die plek).

Ik begin steeds meer een afknapper van het TH te krijgen, er is geen touw meer aan vast te knopen.

PostPosted: 26 Aug 2013 23:52 
Beheerder

De Waag wrote:
Geen enkele creativiteit op het middenveld, ja later met Lobotka. Vond Denswil aardig spelen maar was op het middenveld echt geen afspeel mogelijkheid te vinden.
Ja, hopelijk heeft Lobotka snel een basisplaats. Slaat nergens op dat hij telkens op de bank moet beginnen. Verder zei ik in de chat ook dat Meleg gewoon op het middenveld moet.

Van Kessel is gewoonweg niet goed genoeg. Hendriks is 2 jaar jonger en nog lichamelijk niet sterk genoeg.
Jong AJAX is alleen maar belangrijk om eerste elftal spelers wedstrijdfit te krijgen en jonge spelers te laten wennen aan fysiek voetbal, toeschouwers.
Ik vind niet dat je het TH daar op moet afrekenen. Is trouwens nog veel te vroeg. 3 a 5 jaar is het wachten op de jeugdspelers die gevormd zijn onder de lijn Cruijff.

Post new topic  Reply to topic  [ 661 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 27  Next

All times are UTC+01:00