Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 661 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 27  Next
Author Message
PostPosted: 27 Aug 2013 08:06 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
De speelstijl van teams uit de JL. Lange ballen naar voren en erin kleumen. Daar moet het team als Jong-Ajax aan wennen. Ze konden te weinig de vrije man vinden, Groenendijk gaf aan dat er dan een back moest uitzakken. Dit gebeurde 1 a 2 x in de wedstrijd je er ontstond gelijk een kansje.

Hendriks is nog maar net 18 he! vergeet niet dat hij tegen fysiek sterkere spelers nu speelt. Dat is puur goed voor zijn ontwikkeling.

Verder gaan we dit bespreken in het jong-Ajax topic en niet bij Johan Cruijff.

PostPosted: 30 Aug 2013 09:38 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Cruijff: 'Meten waar Ajax staat'

Bron: De Telegraaf
Sorry, Johan. Maar zonder De Jong, Eriksen en Alderweireld en in deze vorm weet ik al waar AJAX staat.

PostPosted: 09 Sep 2013 18:29 
Beheerder

Johan Cruijff te gast in RTL Late Night

Bron: Rtlnieuws.nl

PostPosted: 10 Sep 2013 23:41 
Beheerder

AS
'Als je niet wil, hoef je niet te komen'

Johan Cruijff vertelde dinsdagavond bij RTL Late Night open over de Fluwelen Revolutie. 'De stappen die er gemaakt zijn, zijn goed gemaakt', sprak de legende. 'De mensen die er nu staan, weten exact wat er wel of niet moet gebeuren.'

'Ajax is een voetbalclub, dus moeten er mensen zijn die de spelers ver kunnen brengen op voetbalgebied', vertelde Cruijff verder over de ontwikkelingen bij Ajax. 'Er moest een inhaalslag gemaakt worden op elk gebied. Dat begon op bestuurlijk gebied. Nu zitten we overal goed in. De opvolging is wel klaar. Op financieel gebied is er een inhaalslag gemaakt.'

Veel Ajacieden hoopten afgelopen transferperiode op meer aankopen. Cruijff legde uit waarom die er niet kwamen. 'Het geld dat nu op de bank staat, moet nu op een goede manier geïnvesteerd worden', sprak de voormalig profvoetballer. 'Dan kan je nieuwe spelers niet extreem veel gaan betalen. We kunnen wat dat betreft niet meedoen met de grote competities. Als wij ons niet in de Champions League plaatsen, hebben we dat geld niet. Je moet het dus geleidelijk opbouwen.'

Grote uitgaven zitten er dus niet in. Het zal weinigen verbazen waar Cruijff zei wel een kans in te zien. 'Je richt je dus op de jeugdopleiding. We willen een versnelde opleiding verzorgen en eerder beginnen', legde hij uit. 'Vandaar dat we veel talentvolle jongens uit binnen- en buitenland hebben gehaald en we de jeugd opnieuw hebben ingedeeld. Een veertienjarige kan nu een paar elftallen hoger spelen, als hij goed genoeg is.'

'Geen club kan in de schaduw staan van hoe we het nu bij Ajax doen. Een golfer heeft voor elk aspect van het spel een andere coach. In het voetbal heb je één coach voor vijftien man. Daar klopt dus geen meter van. Vandaar dat we individuele trainers hebben nu bij Ajax, voor alle aspecten van het spel. Wij zijn er van overtuigd dat dat enorm rendement op gaat leveren. We willen de regel instellen dat spelers op hun 22ste a 23ste weggaan. Als je dat niet wil, hoef je niet te komen', aldus Cruijff.
Interessant. :smileajax:

PostPosted: 10 Sep 2013 23:46 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik heb sowieso het idee dat ze bij Ajax véél meer doen dan wij denken en dat overal een (goede) gedachte achter zit.
Ik ben heel benieuwd hoe Ajax er over een paar jaar voorstaat. Zou zomaar eens kunnen dat het boven ieders verwachting is.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 11 Sep 2013 07:38 

Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Volgens mij is de enige optie om spelers tot hun 23e te houden, om ze contractueel een baangarantie aan te bieden in het geval van een ernstige blessure. Indien die ernstige blessure niet komt, vervalt de baangarantie. Bij die baangarantie kun je denken aan de rest van hun leven, of de komende 20 jaar.

Veel spelers maken de stap vroeg, want ze weten nooit of ze volgend jaar een doodschop krijgen. Door zo'n soort regeling, kun je veel vroege transfers volgens mij tegenhouden. Het doel van elke voetballer is financiele onafhankelijkheid. Dat is zekerheid, net als een baangarantie

PostPosted: 11 Sep 2013 13:06 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
JL10 wrote:
Volgens mij is de enige optie om spelers tot hun 23e te houden, om ze contractueel een baangarantie aan te bieden in het geval van een ernstige blessure. Indien die ernstige blessure niet komt, vervalt de baangarantie. Bij die baangarantie kun je denken aan de rest van hun leven, of de komende 20 jaar.

Veel spelers maken de stap vroeg, want ze weten nooit of ze volgend jaar een doodschop krijgen. Door zo'n soort regeling, kun je veel vroege transfers volgens mij tegenhouden. Het doel van elke voetballer is financiele onafhankelijkheid. Dat is zekerheid, net als een baangarantie
Aardig idee!
Vind alleen dat de leeftijd minimaal 23 moet zijn en als het meezit die gasten tot hun 24ste houden.
Zal niet heel realistisch zijn maar dan heb je tenminste ECHT wat aan ze.
ze mogen echt wel wat terugdoen voor die opleiding !

PostPosted: 11 Sep 2013 21:32 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Tot hun 23ste bij Ajax minimaal? Dan kan je te maken krijgen met ongelukkige spelers. Slecht idee

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 11 Sep 2013 22:16 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Lionel Messi
Ovenwant wrote:
Tot hun 23ste bij Ajax minimaal? Dan kan je te maken krijgen met ongelukkige spelers. Slecht idee
Die spelers weten het dan van te voren, prima idee in mijn ogen.

PostPosted: 12 Sep 2013 08:40 
Erelid

Als ze ongelukkig worden omdat ze bij Ajax 'moeten' spelen, dan hoef ik ze niet. Ik vind het een uitstekende regel. Dan bestaat je team uit alleen maar spelers die echt in zichzelf willen investeren en niet per se voor het grote geld gaan of jongens met liefde voor de club.

PostPosted: 12 Sep 2013 12:44 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Wij hebben onze jeugd!
Seizoenskaart: Al ruim 10 seizoenen
Website: http://www.dailynintendo.nl
Prima regel, ze moeten trots zijn om ons shirt te mogen spelen en anders maar niet.

PostPosted: 12 Sep 2013 14:41 

Dat is een hele mooie gedachte, maar zo zit de wereld natuurlijk niet in elkaar. ;)

PostPosted: 12 Sep 2013 15:01 
Erelid

Waarom niet? Als je van tevoren afspraken maakt en het contractueel laat vast zetten, zie ik niet in waarom het niet zou kunnen.

PostPosted: 12 Sep 2013 15:41 

Verander die zin van de potentialis in de irrealis en je zit dichter bij de werkelijkheid.

PostPosted: 12 Sep 2013 15:52 

Stormrage wrote:
Waarom niet? Als je van tevoren afspraken maakt en het contractueel laat vast zetten, zie ik niet in waarom het niet zou kunnen.
Dan ga je dus een contract laten tekenen om iemand zich aan een contract te laten houden?

PostPosted: 14 Sep 2013 18:35 

Bert wrote:
Verander die zin van de potentialis in de irrealis en je zit dichter bij de werkelijkheid.
Ik kan wel merken dat jij Latijns hebt gehad vroeger!

PostPosted: 14 Sep 2013 19:35 

Latijn. ;)

PostPosted: 14 Sep 2013 20:02 

Bert wrote:
Latijn. ;)
Nederlands ook al!

PostPosted: 18 Sep 2013 10:14 
Beheerder

De Tel.
Cruijff: 'A1 interessanter'

Johan Cruijff heeft in zijn column in de Telegraaf aangegeven waarom hij gisteravond aanwezig was bij de A1 terwijl hij vanavond waarschijnlijk verstek laat gaan bij het eerste. 'De wedstrijd van de A1 is voor mij op dit moment interessanter dan die van het eerste', aldus Cruijff.

PostPosted: 18 Sep 2013 15:28 
Beheerder

http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/articl ... lijk.dhtml

PostPosted: 30 Sep 2013 14:56 
Beheerder

Cruijff: 'Ik lig niet wakker van de zwakke seizoenstart van Ajax'

Bron: Ad.nl

PostPosted: 07 Oct 2013 15:21 
Beheerder

AS
Cruijff: 'Middenvelders moeten opbouwen'

Johan Cruijff heeft in De Telegraaf zijn zorgen geuit over de Nederlandse clubs in Europa. Niet eens zozeer om het resultaat, des te meer over het feit dat alle Nederlandse clubs iets wezenlijks fout doen in zijn ogen: opbouwen met verdedigers.

'Ik heb deze week de Nederlandse clubs internationaal aan het werk gezien en is het me nog duidelijker geworden wat momenteel de makke van het Nederlandse voetbal is. Er wordt een foute trend gevolgd. Bij ons laten we de verdedigers opbouwen, terwijl dit de taak van het middenveld is. Daar lopen de betere voetballers, die beter in staat zijn om de aanvallers te bedienen', legt Cruijff kort en krachtig uit.

De legendarische nummer veertien doelt ook op Ajax, zijn eigen project. 'Door de achterhoede dit te laten doen, ontstaat er de eindeloze passing in de breedte en eindigt de bal uiteindelijk toch bij de doelman. Intussen krijgt de tegenpartij alle tijd om zich te organiseren. De internationale trend wordt niet opgepakt, terwijl wij die nota bene zelf hebben bedacht!'

PostPosted: 07 Oct 2013 15:24 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
343 wrote:
AS

Johan Cruijff heeft in De Telegraaf zijn zorgen geuit over de Nederlandse clubs in Europa. Niet eens zozeer om het resultaat, des te meer over het feit dat alle Nederlandse clubs iets wezenlijks fout doen in zijn ogen: opbouwen met verdedigers.

'Ik heb deze week de Nederlandse clubs internationaal aan het werk gezien en is het me nog duidelijker geworden wat momenteel de makke van het Nederlandse voetbal is. Er wordt een foute trend gevolgd. Bij ons laten we de verdedigers opbouwen, terwijl dit de taak van het middenveld is. Daar lopen de betere voetballers, die beter in staat zijn om de aanvallers te bedienen', legt Cruijff kort en krachtig uit.

De legendarische nummer veertien doelt ook op Ajax, zijn eigen project. 'Door de achterhoede dit te laten doen, ontstaat er de eindeloze passing in de breedte en eindigt de bal uiteindelijk toch bij de doelman. Intussen krijgt de tegenpartij alle tijd om zich te organiseren. De internationale trend wordt niet opgepakt, terwijl wij die nota bene zelf hebben bedacht!'
Eindelijk iemand in de media die het constateert. Behalve op de fora heb ik werkelijk waar geen één kenner of analist hier over gehoord. Ben blij dat Cruijff het doet en Frank daar naar luistert. Het is gewoon niet leuk meer.

PostPosted: 07 Oct 2013 17:22 
Erelid

Ik vind het ook een beetje oorzaak-gevolg. Het centrale duo bij Ajax moet ook het middenveld zo snel mogelijk inspelen, maar de middenvelders zijn vaak niet goed aanspeelbaar. Tel daar dan het gevolg van een inzakkende Poulsen (en een diepstaande De Jong) bij op waardoor het gat tussen verdediging en middenveld nog meer vergroot en je hebt wat je nu ziet.

PostPosted: 19 Oct 2013 13:58 

Droomaankoop: Nigel de Jong
Website: http://kipislekker.wordpress.com
343 wrote:
AS

Volledig eens met Cruijff. Daarom vind ik het ook zo zorgwekkend dat Frank de Boer, nota bene zijn protegé, in de vorige wedstrijd aan kwam kakken met een middenveld Poulsen, De Jong, Klaassen. Dat is een middenveld met 0,0 creativiteit en opbouwend vermogen. Een Ajax middenveld moet bestaan uit twee creatieve middenvelders (Serero, Duarte, Andersen) en daarachter een type Anita, die vooral simpele balletjes geeft en kort kan draaien, en hiermee het spel opent. Ik hoop dat Lobotka en Bazoer zo snel mogelijk op niveau zijn, zodat zij dit in kunnen gaan vullen, of misschien dat Blind het nu al kan. Types als De Jong en Klaassen moeten maar uitwijken naar de spitspositie en Schöne vooral naar de reservebank. Wanneer hij genoeg ruimte krijgt is Schöne nog wel bruikbaar, maar zodra het even snel moet is hij vooral een last.

Post new topic  Reply to topic  [ 661 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 27  Next

All times are UTC+02:00