Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 66 posts ]  Previous   1 2 3
Author Message
PostPosted: 27 Jul 2017 09:14 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Umfoufou wrote:

De selectie is compleet uit balans: Ajax kon al weken voor het einde zien dat ze 2e zouden worden. Dus dan had je selectie rond 1 juli al rond moeten zijn.
Echt waar? Je selectie begin juli al rond terwijl de transferwindow nog 2 maanden open is?
Droom lekker verder...

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 27 Jul 2017 09:55 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Rond misschien niet, maar AJAX had al wel 1 of 2 verdedigers kunnen binnenhalen.

PostPosted: 01 Sep 2017 11:33 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Ajax speelt nu dus 15 Europese wedstrijden minder dan vorig seizoen, das echt een enorm aantal. Misschien dat we in de beker iets verder komen dit jaar maar dat zijn hooguit een paar potjes extra. Ik denk dat het qua belasting wel zijn invloed kan gaan hebben op de competitie. Ajax verspeelde in de eerste competitiehelft vaak punten na Europese duels.

PostPosted: 01 Sep 2017 11:47 

Is te hopen dat we in januari geen te grote achterstand hebben. Kunnen we ons dan mss. wel versterken en dan een inhaalrace beginnen. Is hopen tegen beter weten in.

PostPosted: 01 Sep 2017 17:26 
Erelid

Of we staan dan al bovenaan natuurlijk, je weet het niet.

PostPosted: 13 Nov 2017 15:38 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ling
Droomaankoop: Jesus,MCI
Seizoenskaart: nee
:?: :?: :?:
Zie allemaal spelers die allang vertrokken zijn.
Toch wel fijn dat het een en ander wordt geupdate.

groetje robinxajax

PostPosted: 17 May 2019 10:01 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Dat AJAX op zoek is naar snelle buitenspelers en dynamische middenvelders (zonder dat daar de techniek onder zal lijden) is mijn positieve verwachting. En heerlijk dat Ten Hag dat (eer)gisteren nog eens onderstreepte. Ik denk echt dat AJAX volgend seizoen weer een selectie heeft dat kan strijden om een Europese finale. Dan wel in de Europa League.

PostPosted: 17 May 2019 11:14 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 wrote:
Dat AJAX op zoek is naar snelle buitenspelers en dynamische middenvelders (zonder dat daar de techniek onder zal lijden) is mijn positieve verwachting. En heerlijk dat Ten Hag dat (eer)gisteren nog eens onderstreepte. Ik denk echt dat AJAX volgend seizoen weer een selectie heeft dat kan strijden om een Europese finale. Dan wel in de Europa League.
Ik verwacht ook een goed elftal volgend seizoen. De chemie tussen Overmars en Ten Hag lijkt goed te zijn. Verder hoop ik dat ondanks het vertrek en de komst van een aantal spelers de sfeer in het team goedgehouden kan worden. Als je ziet hoe zo'n Varela en (de fotogenieke) Bande zich manifesteren op zo'n huldiging dan vind ik dat wel mooi. Als je de Europa League kan winnen ( nu gaat het tussen Arsenal en Chelsea ) kan je ook in de CL weer ver komen wat mij betreft.

PostPosted: 17 May 2019 11:23 

Ik zie het eigenlijk met best wel wat vertrouwen tegemoet. Geloof er heilig in dat er weer een mooi elftal staat in de zomer en dat we volgend seizoen in Europa weer mooie successen kunnen boeken. Niet per sé een finale, maar voor overwintering CL zou ik tekenen. Als dat nou eens structureel kan gaan worden. Je harkt ook zo ontiegelijk veel geld binnen. Dan kun je echt Europa-proof blijven.

PostPosted: 17 May 2019 12:05 

Uitgaande van het scenario dat naast Frenkie ook Matthijs, Donny, Neres en Ziyech vertrekken moet er natuurlijk van alles gebeuren.
Een achterhoede met TFM, Alderweireld, Blind en Tagliafico, een middenveld met Nous, Marin (ga er voor het gemak vanuit dat hij goed is) en Odegaard en aanval met 2 snelle technisch goede buitenspelers en Tadic in de spits lijkt mij een uitstekend elftal. Zit alles in.
Genoeg back-ups met Schöne, Eiting, Dest, Martinez, Huntelaar, Dolberg, Traoré, Gravenberch, De Wit, Ekkelenkamp, Magallan, Lang.
En dan vergeet ik wellicht nog de een of ander.
Zeker gezien sommige spelers op meerdere plaatsen inzetbaar zijn.

PostPosted: 17 May 2019 12:11 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Als er minimaal 8 basisspelers overblijven heb ik wel vertrouwen in een kampioenschap. Europees moet je ook een beetje geluk hebben. Maar zoals dit jaar gaat volgend jaar niet gebeuren. Dit elftal was uniek en met het verlies van ten eerste Frenkie is dat al compleet verdwenen.

PostPosted: 17 May 2019 15:27 

GJ1402 wrote:
Als er minimaal 8 basisspelers overblijven heb ik wel vertrouwen in een kampioenschap. Europees moet je ook een beetje geluk hebben. Maar zoals dit jaar gaat volgend jaar niet gebeuren. Dit elftal was uniek en met het verlies van ten eerste Frenkie is dat al compleet verdwenen.
Frenkie is eigenlijk niet een op een te vervangen. Je zult het vertrek anders moeten compenseren. Andere spelers, andere speelwijze. Hoeft niet perse minder/slechter te zijn.

PostPosted: 17 May 2019 15:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
renemar wrote:
GJ1402 wrote:
Frenkie is eigenlijk niet een op een te vervangen. Je zult het vertrek anders moeten compenseren. Andere spelers, andere speelwijze. Hoeft niet perse minder/slechter te zijn.
Ik denk dat er vier keyspelers in dit elftal onvervangbaar zijn. De Ligt, De Jong, Van de Beek en tenslotte ook Ziyech.

Met een verlies van De Ligt en Van de Beek verlies je ook een deel van je identiteit. Namelijk jeugdspelers in het eerste elftal. Je zou dan dus ook enkele vertrekkende spelers op moeten vangen met spelers uit de jeugdopleiding. Ik weet niet of dit aanwezig is?

PostPosted: 17 May 2019 16:05 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
GJ1402 wrote:
renemar wrote:
GJ1402 wrote:
Ik denk dat er vier keyspelers in dit elftal onvervangbaar zijn. De Ligt, De Jong, Van de Beek en tenslotte ook Ziyech.

Met een verlies van De Ligt en Van de Beek verlies je ook een deel van je identiteit. Namelijk jeugdspelers in het eerste elftal. Je zou dan dus ook enkele vertrekkende spelers op moeten vangen met spelers uit de jeugdopleiding. Ik weet niet of dit aanwezig is?
Eiting gaat als het goed is meer spelen. Van de Beek blijft denk ik nog wel een jaar. Lang en Ekkelenkamp zullen wel iets meer gaan spelen en ook Gravenberch zal wel een iets grotere rol krijgen. Maar buiten Eiting niets wat vast in de basis zou kunnen staan.

PostPosted: 17 May 2019 18:19 

GJ1402 wrote:
renemar wrote:
GJ1402 wrote:

Ik zie niemand uit de eigen opleiding die leemte opvullen. Heel mss. Eiting. Gravenberch is een belofte voor de toekomst en een bijna zekere toekomstige basisspeler.
Ekkelenkamp, De Wit, Lang, Dest zijn jongens die je erbij kunt hebben als back-up maar imo nog niet zeker als potentiële basisspelers voor de toekomst (Dest zie ik van deze jongens het meest in).
Ik denk dat we echt de markt op moeten gaan. Over enkele jaren heb je wellicht een andere situatie. Na dit geweldige seizoen ligt de lat natuurlijk ook hoog. Des te moeilijker voor jonge spelers aan te haken.

PostPosted: 20 May 2019 09:37 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Natuurlijk hoop ik op weer een kampioenschap, maar wat zou het prachtig zijn om of wel weer te overwinteren in de CL, of ver te reiken in de Europa League. Ga maar na: we hebben nu in twee jaar de finale van de EL en de halve finale van de CL gehaald (bíjna de finale).

Als je dit kunt vast houden, en dan heb ik het niet eens over zulke unieke prestaties als finales halen, maar gewoon punten scoren in Europa, dan hoor je er echt weer bij.

Post new topic  Reply to topic  [ 66 posts ]  Previous   1 2 3

All times are UTC+02:00