Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 153 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 7  Next
Author Message
 Post subject: Re: Ajax Supporterszaken
PostPosted: 06 Jul 2016 18:44 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: Wayne Rooney
Seizoenskaart: ja
guy_ajax wrote:
Tal van Ajacieden vind het fijn om gewoon een (goedkoper) kaartje te kopen omdat ze voor Ajax komen en niet voor de tegenstander.
Hallo Guy! Hierbij mijn reactie. Hopelijk kan je je in een aantal zaken vinden. Schiet er maar op los, wanneer je zin en tijd hebt.

Er is een verschil tussen Ajacieden en zogenaamde supporters Guy. Jij hebt een seizoenkaart en je bent voor mij dus een echte Ajacied. Sommige liefhebbers houden alles van de club bij en weten ook alles van de Ajax geschiedenis en die mag je ook tot de Ajacieden rekenen. Ik moet zeggen dat ik mensen (zelfs een schoolvriend) in het stadion ken, die alleen AZ, Feyenoord en PSV komen bekijken (en laat de rest maar zitten). Vind ik een beetje twijfelgevallen, Ajacied of niet.

Even to the point. Het gaat ons er vooral om dat wij (seizoenkaarthouders) vooraf een kaart of passe-partout moeten kopen, terwijl wij de namen van de tegenstander(s) niet weten. Natuurlijk kom ik voor Ajax 1, maar die zie ik per seizoen wel 30x spelen (eerste wedstrijd 1973). Koop ik (wij zijn weer in het heden teruggekeerd) vooraf een kaartje ... krijg ik FK Baumit Jablonec voorgeschoteld. Lekker hoor. Een aantal seizoenen geleden kocht ik een paar prijzige passe-partouts ... kon ik kijken naar Timişoara, Zagreb en Anderlecht. Word je van de prijzen en tegenstanders niet echt vrolijk.

Wij hebben nu gedurende een zeer korte periode de mogelijkheid om als seizoenkaarthouders kaartjes te kopen voor € 30,== voor twee wedstrijden (goedkoopste kaartjes). Voor de andere voetballiefhebbers zijn de prijzen straks aannemelijk hoger.

Na al die jaren ben ik er nog steeds niet achter wat voor een soort politiek Ajax qua verkoop van Europese kaartjes voert. Bij dit soort wedstrijden zit ik altijd in de vakken 112 t.m 116. En het valt mij op dat ik rond mijn vaste plaats bijna geen seizoenkaarthouders zie zitten. Soms raak je er over in gesprek met hen. Zeggen zij liever thuis de wedstrijd te kijken, dan tussen allerlei provincialen te gaan zitten. Amsterdamse mentaliteit? En eerlijk is eerlijk, op Europese avonden zit er een andere publiek in de Arena. Er komen tijdens de Europese wedstrijden nog steeds mensen naar de Arena, die boos zijn dat zij hun Arena Cards niet kunnen gebruiken. Eind 2014 (versus Nicosia) had ik zeven huisvrouwen van middelbare leeftijd achter mij zitten. Waren lekker wezen shoppen en hadden van en via hun mannen kaartjes (en deze kaartjes waren niet goedkoop) gekregen. Vonden het hartstikke gezellig met zijn zevenen, maar kenden amper een speler. En dit laatste ga je steeds meer merken. Dagjesmensen. :roll: Vaak eenvoudig herkenbaar: plastic Ajax tas met aankopen en gloednieuwe Ajax sjaal om de hals (het liefst met prijskaartje er nog aan). Het ergste: volwassen mannen, die op de vuist gaan vanwege plastic vlaggetjes van Europese wedstrijden.

Als Ajax de Europese kaartjesverkoop van een andere kant gaat bekijken, ontdekt zij dat wel erg veel seizoenkaarthouders thuis blijven en daar zitten verdomd veel Amsterdammers bij. Hierdoor verlies je veel sfeer in het stadion. En bovendien gaan de mensen nog eerder naar huis dan bij Ere Divisie wedstrijden. Want ja, het is nog best ver rijden naar Glanerbrug of Cuijk. En een behoorlijk aantal mensen wil echt vooraf reeds weten tegen wie er wordt gespeeld, anders koopt deze groep geen kaartje(s).

Jaap van Praag : Het kapitaal van Ajax staat op het veld.

PostPosted: 06 Jul 2016 23:48 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Dan wacht je toch lekker met het kopen van een kaartje tot de losse kaartjes in de verkoop gaan.

PostPosted: 07 Jul 2016 10:03 

Droomaankoop: Wayne Rooney
Seizoenskaart: ja
guy_ajax wrote:
Dan wacht je toch lekker met het kopen van een kaartje tot de losse kaartjes in de verkoop gaan.
Jammer, deze zwakke dooddoener ...

Jaap van Praag : Het kapitaal van Ajax staat op het veld.

PostPosted: 12 Jul 2016 15:00 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2016/07 ... enkaarten/

PostPosted: 12 Jul 2016 18:07 

Droomaankoop: Martin Ødegaard
Seizoenskaart: Nee
Ik weet niet of ik hiermee zo blij moet zijn; ik denk in ieder geval dat de "anti-Efteling" blij mag zijn dat ze maskers dragen. :x

http://m.telegraaf.nl/tv/article/261963 ... uitgemaakt

PostPosted: 12 Jul 2016 20:00 
Beheerder

Er wordt echt te veel aandacht aan dit soort idioten gegeven. Ze zijn zelf racistisch en het wentelen in deze slachtofferrol begint echt heel erg vervelend te worden. Werkelijk alles is racisme in de ogen van die mafketels.

PostPosted: 06 Aug 2016 15:56 
Beheerder

http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2016/08 ... programma/

PostPosted: 06 Aug 2016 16:19 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Neem aan dat ze 96.000 leden niet zomaar aan de kant zullen zetten.

PostPosted: 08 Aug 2016 13:01 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Hmm.. Nog meer redenen om het lidmaatschap van de SVA op te gaan zeggen.

PostPosted: 08 Aug 2016 13:06 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Maar waarom?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 09 Aug 2016 10:16 
Beheerder

Grappig. Mijn hoop was dat AJAX naar een soort socio-organisatie zou toegaan waarbij fans ook een stem zouden hebben in het beleid.
Dit is het tegenovergestelde daarvan.
http://www.parool.nl/sport/harde-kern-k ... ~a4354399/

PostPosted: 09 Aug 2016 11:49 
Erelid

Mwuah. Ik heb gezien hoe dat er in Argentinië aan toe gaat en het leidt vooral tot populistisch beleid. En trouwens; ook domme en onwetende mensen kunnen stemmen zonder zich in de materie te verdiepen. Maar over sommige zaken een referendum houden zou geen slecht idee zijn (uhmm.. oude logo).

Daarnaast trekken ze privileges in maar ik had nou nooit echt het idee dat de SVA zoveel invloed had. :lol:

PostPosted: 09 Aug 2016 12:00 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
guy_ajax wrote:
Mwuah. Ik heb gezien hoe dat er in Argentinië aan toe gaat en het leidt vooral tot populistisch beleid. En trouwens; ook domme en onwetende mensen kunnen stemmen zonder zich in de materie te verdiepen. Maar over sommige zaken een referendum houden zou geen slecht idee zijn (uhmm.. oude logo).

Daarnaast trekken ze privileges in maar ik had nou nooit echt het idee dat de SVA zoveel invloed had. :lol:
De SVA durfde nooit hun mond open te doen op de momenten dat het erom ging, voor supporters. We moeten even afwachten wat het alternatief wordt vanuit Ajax.

Post subject: Ajax Supporterszaken
PostPosted: 10 Jan 2017 20:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Droomaankoop: Bailey
Seizoenskaart: Nee :(
Kun je met een uitkaart maar 1 kaart per wedstrijd kopen? Of zijn er ook wedstrijden waarbij je twee kaarten kunt kopen met 1 uitkaart?

Post subject: Re: Uitkaart
PostPosted: 10 Jan 2017 21:49 
Beheerder

http://www.ajax.nl/tickets-support/seiz ... tkaart.htm
En dan bij ''Nationale uitwedstrijd'' klikken, Paul.

Welkom trouwens! :ajaxsjaal:

Post subject: Ajax Supporterszaken
PostPosted: 21 May 2017 15:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Davy Klaassen
De arrogante Ajacied we kennen de verhalen wel... De Amsterdammers en met name de Ajax aanhang word door het hele land gehekeld. Komt dit door de aard van de Amsterdammers of hoort dit nou eenmaal bij de euforie van een succesvolle club? Een ding is zeker: Andere clubs kunnen er ook wat van.

Amsterdamse arrogantie

Amsterdammers staan erom bekend de meeste Amsterdammers zijn er ook trots op. "Geef mij maar Amsterdam dat is mooier dan Parijs" of "Al geven ze geld toe en dringen ze aan, Ik denk er niet aan om uit Mokum weg te gaan". Deze merkwaardige nummers voor buitenstaanders worden nog altijd gedraaid in de kroegen van de hoofdstad. Een Amsterdammer klaagt veel maar is trots op zijn stad en laat dat zeker niet geheim.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Arrogantie onder de supporters

Wat mij steeds meer opvalt is dat supporters elkaar napraten: "bah arrogante k*t neuzen" zeggen ze als er weer een Ajacied is die #WZAWZB post op sociale media. Hoe kan het toch? Want Ajax is toch simpelweg de club met de meeste prijzen en successen? "Het gaat niet om de prijzen van vroeger; het gaat om nu" aldus een boze Feyenoord fan. Wij worden kampioen en helemaal niets in Amsterdam klonk er in Rotterdam de dag van de wedstrijd tegen Excelsior. Is dat niet arrogant dan? En dan nog niet te spreken over de beruchte kampioenstattoos die al in maart werden gezet. Vele andere clubs doen er graag aan mee, zingen voluit antisemitistische liedjes en scheppen maar al teveel op over hoe goed hun club wel niet is.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Hoge bomen vangen veel wind

Inmiddels hebben de Ajacieden allang geaccepteerd dat ze impopulair zijn bij andere supporters. Komt dat daadwerkelijk door de arrogantie? of is dat nou eenmaal omdat steeds meer mensen elkaar na praten. Wat ze misschien zelf niet beseffen is dat als ze zelf neerbuigend zijn en zich beter voelen dan Ajax ze dus zelf arrogant gedrag vertonen. Je merkt dat zodra een andere club een succes behaald, zoals landskampioen Feyenoord er ook een arrogantie ontstaat. Zo lijkt het dat allemaal niet om arrogantie gaat maar om rivaliteit. Overigens staat Ajax aankomende woensdag in de finale van de Europa League. Laat voor dan je clubliefde even terzijde en hoop dat Ajax het Nederlands voetbal weer op de kaart kan zetten. Zodat we over een paar jaar met z'n alle arrogant kunnen doen naar grote Europese clubs.

PostPosted: 21 May 2017 16:30 
Beheerder

Welkom, Tommuiz! :ajaxoud:

Jaloezie, denk ik. En voetbal is competitie en met competitie komen er deze gevoelens vrij.

Verder doet het mij niet veel. Ik vind AJAX een zeer bijzondere club. Een cultuur die met schoonheid resultaten wil halen is bijzonder en ik ben blij dat dit seizoen AJAX zichzelf weer heeft hervonden.

PostPosted: 21 May 2017 16:35 

Het is super dat Ajax weer presteert. Laten we hopen dat we die lijn door kunnen zetten naar de Champions League.

PostPosted: 21 May 2017 16:41 
Erelid

Jaloezie inderdaad en omhoogkijken. Kalimerogedrag. Ajax en Amsterdam gaan hand in hand. Sinds ik in Amsterdam woon besef ik des te meer dat Amsterdam een wereld op zichzelf is. Amsterdam is groter dan Nederland en Amsterdam heeft Nederland helemaal niet nodig.

Ik kom zelf bijvoorbeeld nauwelijks buiten Amsterdam. Eerlijk gezegd nooit. Alleen als ik naar mijn ouders ga, een uitwedstrijd met Ajax bezoek of als ik op vakantie ga naar het buitenland.

In letterlijke zin hebben veel Amsterdammers niet eens een idee wat er speelt buiten Amsterdam. Ze zijn er nog nooit geweest. Waarom zou je? Behalve het strand heb je ergens anders in het land niets dat Amsterdam niet heeft. Alleen mensen die anderen judgen uit onzekerheid omdat ze zichzelf durven te onderscheiden en hun kop boven het maaiveld uit durven te steken.

Eeh; maar zeg eerlijk. Zijn er betere steden op de wereld dan Amsterdam? Het is een kwestie van smaak natuurlijk. Maar objectief gezien zijn er alleen gelijkwaardige steden.

Wat Ajax betreft idem; kwalitatief is het door het geld allemaal wat minder. Maar traditioneel gezien is er geen mooiere club dan Ajax. Alleen gelijkwaardige clubs (smaak).

PostPosted: 21 May 2017 16:44 

Prachtige reactie van een Amsterdammer👍

PostPosted: 12 Jun 2017 14:34 
Beheerder

Seizoenkaarten nu al uitverkocht.
https://www.vi.nl/nieuws/seizoenkaarten ... itverkocht

PostPosted: 23 Jul 2017 22:43 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
Triest zeg

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/75 ... raar-.html

PostPosted: 12 Oct 2017 10:37 
Beheerder

https://www.ajaxinside.nl/ajax-en-feyen ... upporters/

PostPosted: 12 Oct 2017 12:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Ik heb hier totaal geen vertrouwen in.

PostPosted: 12 Oct 2017 12:46 
Beheerder

Ik ook niet. Net als in de nieuwe indeling van het TH. Eerst zien, dan geloven.

Post new topic  Reply to topic  [ 153 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 7  Next

All times are UTC+02:00