Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 598 posts ]  1 2 3 4 5 24  Next
Author Message
PostPosted: 15 Dec 2011 22:47 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ajax keert terug in veiligste categorie

Bron: sport.nieuws.nl
Pfff, volgend jaar weer in 2.

PostPosted: 16 Dec 2011 08:27 

Dat zal wel meevallen. We hebben dit jaar CL en inkomsten van o.a. Maarten, De Zeeuw. Daar staan ook uitgaven tegenover, maar ik verwacht niet dat we nu weer in het rood komen.

Ik ben benieuwd hoe we ervoor staan als we geen CL spelen in een seizoen.

PostPosted: 16 Dec 2011 17:14 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Lionel Messi
Dit is positief, volgens mij rekend Ajax op 3 maal CL in de 5 jaar. (kan ik mis hebben maar dacht dat ik het ergens gelezen had)

PostPosted: 16 Dec 2011 17:17 

Misschien wordt er rekening gehouden met afkoopsommen voor van Gaal, ten Have enz.

PostPosted: 17 Dec 2011 14:21 

Droomaankoop: Viktor Fischer :O
Geen afkoopsom voor van Gaal. Contract is niet getekend en wordt ook gewoon nooit getekend. :D

PostPosted: 29 Dec 2011 22:57 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
ajax 4 ever wrote:
Dit is positief, volgens mij rekend Ajax op 3 maal CL in de 5 jaar. (kan ik mis hebben maar dacht dat ik het ergens gelezen had)
Is dit gewoon een heel slechte spelfout, of ben je een e'tje vergeten?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 17 Feb 2012 13:25 
Beheerder

Is dat voor de spelers of voor de hele organisatie?
Salarissen: Ajax boven 50 miljoen

http://www.ad.nl/ad/nl/5610/Eredivisie/ ... -PSV.dhtml

PostPosted: 17 Feb 2012 16:16 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
What the F#ck.

En dat met een begroting van 65 miljoen. Er werd was weliswaar een omzet van bijna 100 miljoen, maar dit slaat echt nergens op.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 17 Feb 2012 16:44 
Erelid

Hoe kan dit nou :|?

PostPosted: 17 Feb 2012 22:56 
Erelid

Niet te geloven dit. Ik dacht dat we goed zaten....

PostPosted: 17 Feb 2012 23:52 

343 wrote:
Is dat voor de spelers of voor de hele organisatie?
Ik denk voor de hele organisatie. Desalniettemin, schokkend dat een club die niet eens op deze lijst staat (AZ) en dus minstens 5x minder uitgeeft, het zoveel beter doet in de competitie.

PostPosted: 01 Apr 2012 12:40 
Erelid

Post hier alles dat te maken heeft met betrekking tot de financiën van Ajax. Halfjaarverslagen, tussentijdse verklaringen en jaarcijfers etc. Ook kun je hier discussieren hoeveel Ajax uit te geven heeft, wat Ajax spendeert aan salarissen, hoe ze moeten bezuinigen of juist extra moeten spenderen. Gaat uw gang.

Post subject: Re: De Financiën
PostPosted: 01 Apr 2012 12:52 
Erelid

Salarissen
Ik heb even het gebied van de salarissen bestudeerd bij Ajax. Ik heb van de afgelopen 3 jaar de halfjaarlijkse cijfers gecheckt. Die cijfers kwamen zeer sterk overeen met de helft van het bedrag dat aan het eind van het seizoen was uitgekeerd aan salarissen (op zich logisch).

Als we hier dan de mutaties kijken qua salarissen, dan zal Ajax afstevenen op een bedrag qua salarissen van ruim 40 miljoen, waar dat vorig seizoen 52 miljoen (inclusief kampioenspremie van 4.6 miljoen) bedraagde. Ajax heeft het afgelopen jaar dus rechtsreeks al 7-8 miljoen onder de salarisposten wegbezuinigd, wat dus al zeer positief is. Deze zomer zullen er hopelijk nog meerdere bezuinigingen volgen. Naar mijn mening kan er na afloop van dit seizoen nog eens 8 miljoen worden bezuinigd op salarissen, terwijl dat niet ten koste van de kwaliteit van de selectie hoeft te gaan. Voor mijn visie hierop verwijs ik jullie naar het topic: Contracten.

We zouden dan met dit beleid afstevenen op een bedrag van (exclusief kampioenspremie) 32 a 33 miljoen die we spenderen aan salarissen. Dat zou met een omzet (zonder Champions League) van circa 70-75 miljoen dus minder dan 50% van de totale omzet zijn, waarbij we dus dik onder de eis van 60% zitten (die we een jaar geleden nog ruimschoots overschreden).

PostPosted: 02 Apr 2012 18:21 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Ben het geheel met je eens. Ajax is op de goede weg maar ook dit seizoen kan er nog meer dan genoeg bezuinigd worden. De salarislasten zijn het grootste anker van Ajax, als je die op orde hebt kan de rest ook weer proportioneel groeien.

PostPosted: 08 Apr 2012 14:01 
Erelid

Echter heb ik hier geen rekening gehouden met de oplopende contracten en opwaardering van de contracten van spelers die hieruit zullen volgen. Als dat bij een aantal gevestigde spelers gaat gebeuren zal dat ook al snel 2-3-4 miljoen per seizoen meer gaan kosten.

PostPosted: 09 Apr 2012 16:24 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Klopt. Maar Ajax zal hoe dan ook een substaniele besparing maken na komende zomer. Eindelijk geen overbodig dure contracten meer die helemaal niet voor Ajax 1 in actie komen.

PostPosted: 04 May 2012 14:37 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Analist: 'Ajax zal van de beurs gaan'
Door sv, 4 mei 2012 14:36, 7 keer bekeken, Bron: RTL7 |
Volgens beursanalist Tom Muller van Theodoor Gilissen Bankiers (TGB) moet Ajax van de beurs gaan en zullen ze dat op termiin ook gaan doen. Hij komt met drie argumenten.

'Een beursnotering dient voor het ophalen van geld, waarde creëren voor aandeelhouders of als uithangbord naar klanten en dat is bij Ajax alledrie niet het geval', aldus Muller tegen RTL Z.

Ajax heeft alleen maar last van de beursnotering meent hij. Op 14 juni komt er een BAVA en zullen Leo van Wijk, Hans Wijers en Theo van Duivenbode benoemd worden tot commissaris. De drie zullen volgens Muller een scheiding gaan maken tussen technisch en commercieel beleid. Daarnaast verwacht hij dat de communicatie en relatie naar de aandeelhouders zal gaan verbeteren.

De Amsterdammers kunnen voorlopig financieel nog wel vooruit door de naderende Champions League en een eventuele verkoop van Jan Vertonghen en Gregory van der Wiel. 'Maar structureel zijn de personele kosten vooralsnog veel te hoog om een financieel solide bedrijf te kunnen zijn', weet Muller.

De analist van TGB verwacht dat Ajax ook echt van de beurs zal gaan.
AS

Wiiiiiiiiiiijjjjjjjjjjjjjjj gaan van de beurs jalalalalalalalalala!

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 04 May 2012 17:35 
Erelid

Dit is slechts de mening van een paar mensen die argumenten aandragen waarom Ajax van de beurs zou moeten gaan. Zou nog wel een jaar of 20 kunnen duren voor het daadwerkelijk gebeurt. Als Ajax ieder seizoen gewoon 3 miljoen euro reserveert ben je in 20 jaar van de beurs.

PostPosted: 27 May 2012 12:03 
Erelid

Wat Ajax kan doen om haar omzet te verhogen is

-Televisiegelden alleen verhandelen. Wij zijn als het goed is verantwoordelijk voor 30% van de kijkers bij Eredivisie Live. Als die kijkers alleen voor Ajax zouden betalen dan zou je van de uitkering van 45 miljoen door Eredivisie Live wellicht 30% kunnen pakken en dat zou 15 miljoen zijn. Dat is nogal een verschil met de 3-4 miljoen die we de afgelopen jaren hebben gekregen.

-Op de middellange termijn: Merchandising in het buitenland verbeteren. Er wordt internationaal te weinig gedaan met het Ajax-merk. Als de financial Fairplay toeslaat zullen andere clubs moeten saneren en zal Ajax wellicht weer in Europa een prominentere rol krijgen. Hierdoor zul je de markten van China, India en Japan moeten proberen te veroveren. De global shift zal in de komende 10 tot 20 jaar gaan verschuiven naar Oost-Azië, waardoor zij de wereldleiders gaan worden van de wereld. Belangrijk is om hier een maatschappelijke functie te vervullen en het Ajax-merk te gaan promoten de komende jaren. Daar zul je in de toekomst zoveel aan hebben.

-Een nieuwe commercieel directeur aanstellen die ervoor gaat zorgen dat de sponsoring nog veel meer kan opleveren. Als je kijkt naar clubs uit bijvoorbeeld Duitsland die echt veel grotere sponsors kunnen aantrekken, dan zou Ajax dat wellicht ook kunnen lukken.

Wat moet Ajax doen om haar kosten te verlagen
-Zorgen voor een beleid waarin je alle jeugdige toppers naar je toehaalt in de categorie van 14-18 jaar. Die spelers zijn goedkoop en spelers met een enorm potentieel hebben de wil om nog naar Ajax te komen, doordat Ajax zich presenteert als een van de beste jeugdopleidingen van Europa. De Nextgenseries dragen hier aan bij. Een mooi uithangsbord om de jeugdopleiding van Ajax te promoten. De jeugdopleiding van Ajax moet vol zitten met spelers die Ajax-1 kunnen halen.

-Weinig aankopen doen. Afschrijvingskosten zo laag mogelijk houden. Een klein gedeelte van de aankopen heeft maar geslaagd de laatste 10 jaar. Zie het beleid hierboven. Dit gaat 1,2,3 natuurlijk niet zo makkelijk, maar zal een jaar of 6 gaan duren. Als je bovenstaande kunt verwezelijken kun je uiteindelijk naar een beleid toe waarbij je de vervangers van verkopen in het eerste elftal in A1 en Jong Ajax hebt lopen.

-Zo'n laag mogelijk salarishuis. Dit kun je verwezenlijken door geen breedte-aankopen meer te doen, maar als je spelers koopt enkel voor de basis. Breedte-aankopen hebben nooit gewerkt en daarom ben ik absoluut tegen de transfervrije aantrekking van Schone en Poulsen. Vanuit de jeugd moeten dan de selectie-aanvullingen komen doordat je toppers hebt gecontracteerd tussen de 14-18 jaar. Een selectie van 20 man tussen de 20-35 jaar, aangevuld met spelers vanuit Jong Ajax en Ajax A1 is voldoende.

Kan Ajax dit beleid verwezenlijken dan kun je binnen 6-7 jaar weer een absolute monopoliepositie hebben binnen Nederland en kun je Europees ook uitschieters hebben naar boven. De jeugdopleiding is de spil van je hele beleid. Hierop moet alles worden afgestemd zijn en de faciliteiten en trainers moeten daarom van optimale kwaliteit zijn.

PostPosted: 27 May 2012 13:51 

RogerGarcia wrote:
-Televisiegelden alleen verhandelen. Wij zijn als het goed is verantwoordelijk voor 30% van de kijkers bij Eredivisie Live. Als die kijkers alleen voor Ajax zouden betalen dan zou je van de uitkering van 45 miljoen door Eredivisie Live wellicht 30% kunnen pakken en dat zou 15 miljoen zijn. Dat is nogal een verschil met de 3-4 miljoen die we de afgelopen jaren hebben gekregen.
Is het alleen verhandelen überhaupt mogelijk? De achtien Eredivisieclubs werken namelijk samen in een Commanditaire Vennootschap. De CV is er juist om de commerciële exploitatie van mediarechten en sponsorrechten te regelen namens de Eredivisieclubs.
De CV heeft onlangs een join venture gesloten met Endemol en die hebben Eredivisie Live opgericht. Die join venture en de ECV hebben het exclusieve recht om de collectieve rechten te vermarkten en te exploiteren.
Wil AJAX het zelf gaan verhandelen, zitten ze dus met flink wat belangen verstrengeld :o .
RogerGarcia wrote:

-Een nieuwe commercieel directeur aanstellen die ervoor gaat zorgen dat de sponsoring nog veel meer kan opleveren. Als je kijkt naar clubs uit bijvoorbeeld Duitsland die echt veel grotere sponsors kunnen aantrekken, dan zou Ajax dat wellicht ook kunnen lukken.
Ik geloof niet dat je ons mag vergelijken met Duitsland. In Duitsland wonen 81.7 miljoen mensen tegenover 16.6 miljoen inwoners in Nederland. De voetbalpopulariteit in beide landen is vrijwel hetzelfde. Stel dat 50% van de inwoners regelmatig voetbal kijkt. Dat betekent dat de logo's etc. van de sponsors in Nederland door 8.3 miljoen mensen regelmatig worden bekeken en in Duitsland door 40.85 miljoen mensen. Daar zit een aardig gat tussen, dus het lijkt me ook terecht dat er een gat zit tussen het bedrag in sponsorgeld. Ik vind dat we qua inkomsten met Aegon een goede shirtsponsor hebben, 12 miljoen per jaar is een aardig bedrag. Ook Adidas betaalt flink (70 miljoen in 10 jaar). Dus ik geloof dat de rek in inkomsten uit sponsoring er wel uit is.

Voorderest ben ik het met je eens 8-) .

PostPosted: 28 May 2012 10:28 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Valt er niet meer met Ajax.tv te doen? Nu betaal je 10 euro per jaar en krijg je een beetje meer te zien dan zonder abonnement.

Ik denk dat het nu nog niet, maar op lange termijn misschien wel mogelijk is om wedstrijden via Ajax.TV te verkopen? Zo ontvang je de volle buit. Ik noem maar wat: een ''seizoenkaart'', dus alle wedstrijden, kost €75,- alleen een ''uitkaart'' kost €40,- en losse wedstrijden €5,-. Zo ben je goedkoper dan EredivisieLive, terwijl de meeste Ajacieden toch alleen een abonnement hebben vanwege Ajax en zijn ze eerder geneigd om het Ajax te gunnen dan een zender diet het aan andere clubs geeft.

Ook moeten ze véél meer reportages maken over huidige spelers en ook met ex-Ajacieden. Ook hiervoor kan je een abbonement nemen (€7,50 p/m, noem maar wat, hangt ervan af wat ze bieden). Zo kan je, je eigen abbonement samenstellen.

Ook zal dit voor het buitenland toegankelijk moeten zijn. Alleen al in China, India, VS, Japan, Indonesië wonen 3/4 miljard mensen (!). Zijn niet eens voetballanden, maar stel dat je elke wedstrijd honderdduizend ''kaartjes'' verkoopt, toch een half miljoen elke wedstrijd.

Nederlanders in het buitenland, gewone Europeanen die benieuwd zijn naar Ajax, Zuid- Amerikanen (vooral Argentinië/Brazilië), Turkije. Ajax is gewoon heel populair. Als je alles bij elkaar optelt komt je op een hoop mensen die, denk ik, best -af en toe- een ''kaartje'' willen kopen.

PostPosted: 26 Jun 2012 14:06 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/uitspra ... p-positief

Leuke extra bonus die drie miljoen. Zouden we zomaar aan een leuke speler kunnen besteden. :mrgreen:

PostPosted: 26 Jun 2012 14:23 
Beheerder

Dat is een lekkere meevaller inderdaad.

PostPosted: 26 Jun 2012 14:28 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Dat is excl die heffingsrente die erop zit. Tel je deze erbij dan zou je nog op een hoger bedrag moeten uitkomen volgens mij. Kan iemand die hier iets meer kennis van heeft dit bevestigen?

PostPosted: 28 Jun 2012 11:31 

Interessant stukje uit het 'Noordhollands Dagblad'. Een goede samenvatting van het huidige beleid.
'AJAX houdt strikt vast aan lagere salarissen voor spelers'

AJAX heeft de norm voor spelerssalarissen en uitgave aan transfersommen sinds vorig seizoen naar beneden bijgesteld en houdt daar consequent aan vast.

Trainer Frank de Boer: ,,We zijn daar heel open over, omdat voor iedereen duidelijk moet zijn waar onze grens ligt." Zo zette AJAX deze week resoluut een streep door een langer verblijf van Ismaïl Aissati bij de club. Beide partijen waren in onderhandeling over een nieuw contract. De Boer: ,,Wij bepalen vooraf wat een speler ons waard is en daar wijken we, op een kleine marge na, niet vanaf. Als je vervolgens financieel zo ver uit elkaar blijkt te liggen, heeft verder praten geen zin." Het nieuwe beleid wordt volgens De Boer breed gedragen binnen de meerhoofdige clubleiding. De trainer zelf vormt met Wim Jonk en Dennis Bergkamp het zogenaamde 'technische hart', dat leidend is in alle voetbalgerelateerde zaken. Financieel directeur Jeroen Slop en commercieel directeur Henri van der Aat hebben een meer uitvoerende taak. Belangrijker is wat de raad van commissarissen vindt. Volgens De Boer heeft ook Theo van Duivenbode, die met Leo van Wijk en Hans Wijers onlangs is gekozen tot toezichthouder van AJAX, zijn zegen gegeven aan een vastomlijnde financiële huishouding.
Nog zo'n duidelijke stelregel die De Boer gister uitte voor de eerste openbare training van het seizoen. ,,We geven geen geld uit aan transfers voordat we zelf spelers verkocht hebben." Met andere woorden: AJAX doet pas zaken met Niklas Moisander van AZ, als de transfer van Jan Vertonghen naar Tottenham Hotspur beklonken is. En die overgang is nog altijd niet rond, omdat AJAX en de verdediger steggelen over het recht dat Vertonghen al dan niet zou hebben op een percentage van de transfersom. ,,Een zakelijk geschil", zei de trainer. ,,Jan heeft een zakelijk belang, maar dat heeft AJAX ook. We zullen er wel uitkomen."
De transfermarkt is tot 31 augustus open, dus er is tijd genoeg. Toch wil de trainer zo snel mogelijk duidelijkheid over zijn selectie. De Boer wil er graag een rechterspits bij en hij heeft gesproken met Luciano Narsingh van Heerenveen over een overgang. ,,Ik heb een goed gevoel overgehouden aan dat gesprek en we hebben Luciano een aanbieding gedaan. Nu is het aan hem om die aanbieding wel of niet te accepteren." Ondertussen zijn ook Fulham en PSV voor Narsingh in de markt.
De Boer zal de hoop op de komst van Simon Poulsen, de transfervrije linksback van AZ en de Deense nationale ploeg, hebben opgegeven. Poulsen staat in de belangstelling van clubs in Engeland, Frankrijk en Portugal die hem soms wel drie tot vier keer meer kunnen bieden dan het hoogste jaarsalaris van AJAX. Voorlopig is de Deense middenvelder Lasse Schöne (NEC) dus de enige aanwinst van AJAX. De Boer: ,,We zullen weer veel terugvallen op ons eigen talent. En de groei die we als team willen maken, zal vooral moeten komen van de spelers die hier al langer zijn. Want die jongens zijn weer een jaartje ouder, sterker, slimmer en dus ook beter."
Ben het helemaal met Frank eens. Het salarishuis moet structureel naar beneden, we gaven echt te hoge salarissen weg.

Post new topic  Reply to topic  [ 598 posts ]  1 2 3 4 5 24  Next

All times are UTC+02:00