Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 262 posts ]  Previous   1 4 5 6 7 8 11  Next
Author Message
PostPosted: 10 Feb 2015 23:21 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
GJ1402 wrote:
En daarom zullen de plannen van Cruijff nooit lukken.

Welk plan lukt wel? Het plan de beste jeugdopleiding ter wereld opzetten is misschien nog het best haalbare plan.

PostPosted: 10 Feb 2015 23:25 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ik zie nog een hoop middelmaat en slecht voetbal bij de Engelse Middenmoot/Degradatiekandidaten.
Ajax is echt wel voetballend beter dan hun, vorig jaar wonnen we meen ik nog van Southampton in de voorbereiding.
Met geld kan je geen goed beleid maken, met goed beleid kan je wel geld maken.
En met goed beleid kan je een goed voetballend elftal krijgen, danwel door goede scouting, danwel door goede jeugdopleiding.
Indien je beide niks hebt maar wel geld, zal je er niet veel voorruit op gaan, want dan zullen er veel miskopen/dure aankopen die niks blijken te zijn komen, waardoor je echt niet beter word.
Engelse Competitie vind ik sowieso niet geweldig, en dat word x op x bevestigt de afgelopen jaren want de Spaanse Competitie regeert samen met de Duitse op dit moment in Europa.

PostPosted: 11 Feb 2015 15:13 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ik denk dat we moeten gaan kijken naar andere oplossing ipv de Eredivisie. Dit kan niet meer zo langer.

PostPosted: 11 Feb 2015 15:26 
Erelid

Leonel wrote:
Ik denk dat we moeten gaan kijken naar andere oplossing ipv de Eredivisie. Dit kan niet meer zo langer.
Samengaan met Duitsland. ;)
Ik zou alleen niet weten waarom Duitsland dit zou willen... En misschien moet je het zelf ook wel niet willen, als je ziet welke clubs daar nu onderaan staan. Bovendien kan je kampioen worden wel vergeten dan.

PostPosted: 11 Feb 2015 16:18 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Jnp wrote:
Leonel wrote:
Ik zou alleen niet weten waarom Duitsland dit zou willen... En misschien moet je het zelf ook wel niet willen, als je ziet welke clubs daar nu onderaan staan. Bovendien kan je kampioen worden wel vergeten dan.
Denk dat Ajax juist de enige club is die wél de concurrentie met Bayern aan kan. Zal wel een jaar of tien nodig hebben voordat we dan op hetzelfde niveau zitten.

PostPosted: 11 Feb 2015 17:44 
Erelid

guy_ajax wrote:
Jnp wrote:
Leonel wrote:
Denk dat Ajax juist de enige club is die wél de concurrentie met Bayern aan kan. Zal wel een jaar of tien nodig hebben voordat we dan op hetzelfde niveau zitten.
Ik zit liever met de Duitser in een competitie ipv van de Belgen. Of we moeten een competitie gaan starten met België, Luxemburg en Schotland. Dan heb je tenminste een aantal leuke ploegen in de competitie. Maar dat zie ik helemaal niet gebeuren.

PostPosted: 11 Feb 2015 17:52 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Luxemburg?? Waarom dat?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 11 Feb 2015 18:48 
Erelid

Stormrage wrote:
Luxemburg?? Waarom dat?
:lol:

Omdat het een deel is van Benelux. Het hoeft niet op de hoogste niveau te spelen.

PostPosted: 11 Feb 2015 20:27 
Erelid

Zoiets is al ooit ter sprake gekomen. Met Scandinavië (en Portuga en Turkije/Griekeland?) erbij. Voor Ajax komt dit altijd ten goede omdat we gewoon de grootste club zijn met de meeste uitstraling en potentie. Maar wat zal de reactie van de andere competities zijn? Spanje en Frankrijk samen? Russische clubs met poen die zich bij Duitsland voegen?

Voor Ajax is het gunstig, maar verder zullen er maar een paar clubs mee instemmen. Feyenoord, Anderlecht, en PSV zullen inzien dat ze nooit meer kampioen kunnen worden, dus die zijn al tegen. AZ en Heerenveen mogen in het gunstigste geval tegen degradatie strijden. Zullen ze ook niet zien zitten.

Awaydays zijn ook afgelopen. Of het wordt elke week wel een heel duur grapje. :lol:

Wat een competitie! Maar een beetje surrealistisch:

1. Ajax
2. Benfica
3. FC Porto
4. Celtic
5. Galatasaray
6. Fenerbache
7. Feyenoord
8. Anderlecht
9. Olympiakos
10. Glasgow Rangers
11. Besiktas
12. Sporting
13. Panathinaikos
14. Kopenhagen
15. Rosenborg
16. Club Brugge
17. Standaard Luik
18. PSV :twisted:

Prachtige competitie waarin de verschillen in het begin klein zijn, maar die zullen elk jaar groter en groter worden waardoor clubs die nu jaarlijks om de titel spelen, dan middenmotors worden.

PostPosted: 12 Feb 2015 16:05 

Heel leuk, maar ik zie op dit moment Ajax geen kampioen worden in die competitie. Benfica, Porto, Anderlecht en Galatasaray zullen allemaal boven Ajax eindigen. Plus moet je dan ook gelijke regels gaan introduceren rond financiën en daar gaat de rest nooit mee akkoord.

PostPosted: 12 Feb 2015 18:36 
Erelid

kladde wrote:
Heel leuk, maar ik zie op dit moment Ajax geen kampioen worden in die competitie. Benfica, Porto, Anderlecht en Galatasaray zullen allemaal boven Ajax eindigen. Plus moet je dan ook gelijke regels gaan introduceren rond financiën en daar gaat de rest nooit mee akkoord.
Op het begin is iedereen gelijk. Daarna krijg je het geld op basis van de prestaties, zoals nu.

Op dit moment niet, maar op termijn wel. Een team bij elkaar houden is dan realistisch. Net als een aankoop van 20 miljoen.

PostPosted: 13 Feb 2015 08:05 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Een Engeland fee op de transfersom zetten, jullie willen onze speler graag? Oke, wij weten dat jullie geld hebben, wij hoeven niet te verkopen dus wij willen het dubbele. Als ze geld hebben betalen ze toch wel.

PostPosted: 13 Feb 2015 12:01 

guy_ajax wrote:
kladde wrote:
Op het begin is iedereen gelijk. Daarna krijg je het geld op basis van de prestaties, zoals nu.

Op dit moment niet, maar op termijn wel. Een team bij elkaar houden is dan realistisch. Net als een aankoop van 20 miljoen.

Het probleem is dat je met compleet andere belastingregels zit waardoor niet iedereen in het begin gelijk is. Daarom kan Anderlecht hogere salarissen bieden en verder betalen spelers minder inkomstenbelasting en houden ze dus meer over.

PostPosted: 13 Feb 2015 12:11 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
kladde wrote:
guy_ajax wrote:
kladde wrote:

Het probleem is dat je met compleet andere belastingregels zit waardoor niet iedereen in het begin gelijk is. Daarom kan Anderlecht hogere salarissen bieden en verder betalen spelers minder inkomstenbelasting en houden ze dus meer over.
Al die droom competities zijn in mijn ogen ook niet de oplossing, en wat kladde zegt snijdt natuurlijk hout.

PostPosted: 13 Feb 2015 13:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Riejuh wrote:
Een Engeland fee op de transfersom zetten, jullie willen onze speler graag? Oke, wij weten dat jullie geld hebben, wij hoeven niet te verkopen dus wij willen het dubbele. Als ze geld hebben betalen ze toch wel.
Dit moet Ajax sowieso doen in Engeland, maar ook bij clubs als Bayern, Barcelona en Real Madrid.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 13 Feb 2015 18:26 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
• Het totaal eigen vermogen stijgt met € 28,3 miljoen naar € 116,4 miljoen, 69,8% van het balanstotaal.
http://www.ajax.nl/Ajax-Nieuws/Ajax-Nie ... fers-2.htm

PostPosted: 13 Feb 2015 18:39 
Erelid

Keurige cijfers, EV staat er prima bij. Zelfs nog beter dan ik verwacht had.

PostPosted: 13 Feb 2015 18:41 
Beheerder

Maar wat zouden de cijfers zijn zonder de CL en uitgaande transfers?

PostPosted: 13 Feb 2015 19:05 
Erelid

Tsja das een beetje een harmonica

Je maakt dan meteen ook minder kosten

- Crisistax over salaris is dan minder
- Uitgekeerde salarissen zijn minder/ geen kampioensbonus
- Huisvestingskosten rond de ArenA gaan iets omlaag
- Wedstrijdpremies rond EL liggen lager dan rond CL

Verder is het gepresenteerde resultaat: na winstbelasting. Grossomodo zou je uitkomen op een klein verlies zonder realisatie van transfers schat ik zo in. Zeg maar +-4 miljoen in de min, Ajax realiseert door opleidingsvergoedingen en transfers echter zoveel geld dat verliezen in geval van geen kampioenschap en uitblijven toptransfers gewoon zeer minimaal blijven.

PostPosted: 09 Jul 2015 10:22 
Beheerder

http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2015/07 ... an-europa/

PostPosted: 09 Jul 2015 10:28 
Erelid

Wat zegt deze lijst, als City ook in de top 5 staat..?

PostPosted: 25 Sep 2015 12:01 
Beheerder

22 miljoen winst.
http://www.ajax.nl/Ajax-Nieuws/Ajax-Nie ... -winst.htm

PostPosted: 25 Sep 2015 13:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Dennis Bergkamp
Droomaankoop: Wesley Sneijder
Seizoenskaart: Nee
Mooi, weer 22 miljoen op de grote hoop. Wordt toch wel eens tijd dat ze wat met dit geld gaan doen...

PostPosted: 25 Sep 2015 20:38 
Erelid

JustFerro wrote:
Mooi, weer 22 miljoen op de grote hoop. Wordt toch wel eens tijd dat ze wat met dit geld gaan doen...
Seizoenkaartprijzen verhogen, Viergever verlengen en volgend jaar Vermeer of Hahn terugkopen voor 5 miljoen.

PostPosted: 06 Oct 2015 02:00 
Erelid

Welliswaar in de kantlijn van VI, maar toch het vermelden waard:
'Ik heb mijn collega van Manchester United gezegd dat ik mijn mailaccount moeilijk kan afsluiten. Maar hij hoeft echt niets meer te sturen, het is toch zinloos.'
• Karl-Heinz Rummenigge blikt terug op de niet aflatende pogingen van Manchester United om Thomas Müller over te nemen van Bayern München. In Beieren bleef het antwoord nee. 'Ik ben geen bankier, maar leid een voetbalclub. Daarom hebben we op geen enkel moment overwogen hem te verkopen', aldus de bestuursvoorzitter van Bayern. (Sport1.de)

Post new topic  Reply to topic  [ 262 posts ]  Previous   1 4 5 6 7 8 11  Next

All times are UTC+01:00