Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 597 posts ]  Previous   1 5 6 7 8 9 24  Next
Author Message
 Post subject: Re: De Financiën
PostPosted: 13 Dec 2012 20:08 
Erelid

Leonel wrote:
Zit de bonus van 300.000 euro in de miljoen of komt dat er bovenop?
Dat blijft natuurlijk suggereren. Niemand kent het salarisplafond bij Ajax.

Ajax zal altijd klein blijven als je salarisplafond een miljoen blijft. Dan zul je nooit meer absolute top halen. Als je jeugdige spelers langer wilt behouden dan moet je toch naar een hoger salarisplafond. Spelers die net iets boven het niveau van Ajax zitten zullen weg gaan als ze niet meer dan een miljoen kunnen verdienen. Zie Eriksen, Alderweireld en Vertonghen. Ik weet niet of ze houdbaar zouden zijn met meer geld, dat weet niemand. Feit is wel dat de huidige generatie spelers meer voor het geld/faam spelen dan voor de club. Daar hoeven we niet hypocriet over te doen, en als je anders suggereert dan vind ik dat heel naief.

Als ik Ajax was zou ik de komende 5 jaren een enorme buffer aan geld proberen op te bouwen, het beleid van Cruijff optimaliseren en je heel erg op jeugd gaan richten.

Dan kun je over 5 jaar het salarisplafond bijvoorbeeld verhogen naar 2 miljoen, terwijl gelijktijdig het financial faiplay steeds verder en verder wordt doorgevoerd. Wat houdt dat in voor Ajax? Het mes snijdt aan twee kanten:

Buitenlandse clubs kunnen steeds minder uitgeven voordat ze in de gevarenzone kunnen komen en Ajax kan verhoudingsgewijs steeds meer geld uitgeven aan salaris (voorwaarde is wel dat je minder spelers hoeft te halen en het vooral met de jeugd doet die constant doorstroomt door de geweldige opleiding in de jeugdscouting). Dan pleit ik over een tijdje dus voor meer salaris en minder transfergelden. Meer salaris gelijktijdig met het financial fairplay houdt in dat je spelers veel langer bij je kunt binden.

Ajax kan hiermee wellicht weer aansluiting vinden onderaan de Europese top. Opklimmen van plaats 40-30 in Europa naar 15-10. Dit moet haalbaar zijn.

Salarisplafond heeft verband met kwaliteit in je selectie. Ben ik wel van overtuigd. Wil je Europese successen hebben zal je salarisplafond straks weer op een niveau zitten dat je spelers als Anita, Eriksen, Alderweireld etc. net 2 jaar langer kunt houden dan dat je nu doet. Dan kun je pas stappen maken. Nu is het ieder jaar weer opnieuw opbouwen.

PostPosted: 13 Dec 2012 21:14 
Erelid

We moeten inderdaad wachten op Financial Fairplay. Daarvoor zeker niet het salarisplafond verhogen. Daarna valt het inderdaad te overwegen.

PostPosted: 13 Dec 2012 21:19 
Erelid

Jnp wrote:
We moeten inderdaad wachten op Financial Fairplay. Daarvoor zeker niet het salarisplafond verhogen. Daarna valt het inderdaad te overwegen.
Ligt eraan. Alleen de echt goede spelers die het bewezen hebben mogen tot een half miljoen extra verdienen in mijn beleid. Dat is dus lang niet iedereen. Dat kost je bijna niks meer, maar levert je in de toekomst alleen maar meer op door een speler te verkopen omdat hij simpelweg een langer contract heeft. Eriksen bijvoorbeeld 1 of 2 jaar eraan, maar die jaren maar een half ton meer betalen aan salaris kan je in totaal wel een miljoen of 7/8 opleveren.

PostPosted: 13 Dec 2012 21:37 
Erelid

Daar heb je een goed punt. Maar dan moeten het welecht alleen de allerbesten zijn.

PostPosted: 13 Dec 2012 22:25 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Dennis Bergkamp
Droomaankoop: Wesley Sneijder
Seizoenskaart: Nee
Jullie kunnen allemaal wel mooi roepen dat alleen de allerbesten er een half miljoen bijkrijgen, maar dat is juist het hele idee van een salarisplafond. Dat is bedoeld voor de allerbeste spelers van de club. Echter, rek je die een half miljoen op dan schaalt de rest ook gewoon mee. Anders krijg je een salarisplafond van 8 ton met een paar uitschieters naar anderhalf miljoen. Die verschillen zijn veel te groot en dan ga je ook wel scheve gezichten krijgen in de selectie. Rek je dus het salarisplafond op dan schaalt het hele salarishuis daarin mee.

PostPosted: 13 Dec 2012 22:30 
Erelid

Dat hoeft toch helemaal niet? Stel dat je vindt dat speler X veel salaris verdient. Dan geef je die 1 miljoen want dat is het plafond, maar eigenlijk vind je dat hij wel 1,5 miljoen verdient. Van speler Y vind je dat hij 1 miljoen verdient te verdienen. Dan geef je die dus ook 1 miljoen, terwijl speler X beter is.
Voor dit soort zaken zou je dan een uitzondering kunnen maken en speler X wat meer geven, zonder dat je de rest er in meetrekt.

PostPosted: 14 Dec 2012 09:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
RogerGarcia wrote:
Wat vinden jullie van het salarisplafond dat er nu is bij Ajax. Naar het schijnt is dat maximaal een miljoen?

Ik vind dat plafond niet geweldig. Aangezien aankopen bij Ajax nog wel eens willen mislukken vind ik dat er een salarisplafond van een miljoen moet zijn voor aankopen van buitenaf. Daar zit een groot risico aan, dus logisch.

Dan hebben we nog de spelers van Ajax zelf. Een speler als Anita heeft aangetoond wel bekwaam te zijn voor het spel van Ajax en heel belangrijk is. Net zoals bijvoorbeeld Eriksen en Vertonghen. Ik vind dat er voor die spelers een ander tarief moet gelden, niet 1 miljoen, maar maximaal 1.5 miljoen.

Dat levert je in de toekomst namelijk zoveel meer op. Het verschil met het buitenland is gewoon te groot als je sterspelers maar 1 miljoen mogen verdienen, terwijl je bij een club als Newcastle al snel 2 miljoen kunt verdienen (Anita). Dat is het dubbele van hier en met 1.5 miljoen is dat verschil toch weer een heel stuk kleiner. Ik denk dat Anita best wel eens gebleven had kunnen zijn als hij 1.5 miljoen had kunnen krijgen. Bij hem lag het duidelijk aan het geld en minder aan perspectief.

We moeten niet hypocriet doen. Voor bijna alle voetballers is geld tegenwoordig een van de grootste drijfveren. Ook al doen ze anders voorkomen. Spelers willen gewoon cashen uiteindelijk.
Volledig met je eens dat aankopen niet hetzelfde moeten verdienen als dragende spelers uit de eigen jeugd. 1,5 miljoen is alleen nogal een verschil tov 1 miljoen. Aangezien we veel jeugd laten doorkomen loop je dan het risico dat steeds meer spelers boven het plafond terecht komen. Maar met het principe ben ik het eens

PostPosted: 14 Dec 2012 12:10 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ik vind wel dat het plafond verschuifbaar moet zijn tot anderhalf miljoen mocht AJAX financieel weer volledig op de been zijn.

PostPosted: 16 Dec 2012 13:24 
Erelid

JustFerro wrote:
Jullie kunnen allemaal wel mooi roepen dat alleen de allerbesten er een half miljoen bijkrijgen, maar dat is juist het hele idee van een salarisplafond. Dat is bedoeld voor de allerbeste spelers van de club. Echter, rek je die een half miljoen op dan schaalt de rest ook gewoon mee. Anders krijg je een salarisplafond van 8 ton met een paar uitschieters naar anderhalf miljoen. Die verschillen zijn veel te groot en dan ga je ook wel scheve gezichten krijgen in de selectie. Rek je dus het salarisplafond op dan schaalt het hele salarishuis daarin mee.
Daar heb je inderdaad wel een punt.

Maar nu is het zo dat er heel veel spelers bij Ajax het salarisplafond benaderen. Bijvoorbeeld een Moisander, Alderweireld, De Jong, Eriksen, Vermeer, Poulsen zitten allemaal ongeveer tegen het salarisplafond aan.

Terwijl een Eriksen in principe veel beter is/kan worden dan een Poulsen. Dan strookt dat toch niet helemaal en zit er een kink in de kabel. Ook als je bijvoorbeeld een Narsingh kon halen kon hij meteen evenveel, zo niet meer verdienen dan een Eriksen. Dat klopt dan toch niet helemaal.

PostPosted: 20 Dec 2012 22:57 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Leesvoer! Zeer belangrijk

http://www.avajax.nl/2012/12/ajax-ook-z ... #more-2337

Staan een aantal punten in waardoor de omzet van Ajax richting de 180 miljoen euro zou kunnen gaan.
Wisten jullie dat Ajax 400.000 euro per thuiswedstrijd aftikt aan de ArenA en hier eigenlijk nauwelijks iets terugziet?

PostPosted: 20 Dec 2012 23:29 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Daar zullen ze bij AJAX hopelijk mee aan de slag gaan.
Ze mogen mijn aandelen zo hebben.

PostPosted: 20 Dec 2012 23:41 
Erelid

Mijne kunnen ze ook gratis ophalen daar niet van. Ik vind de ideeën wel zeer goed.

- Meer uit stadion halen ( eigenaar)
- Andere biersponsor in stadion die wel affiniteit heeft met Amsterdam ( Heineken, Amstel).
- Meer Ajax-uitstraling in de regio ( hotel, top restaurant etc).

PostPosted: 24 Dec 2012 14:03 

Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Riejuh wrote:
Leesvoer! Zeer belangrijk

http://www.avajax.nl/2012/12/ajax-ook-z ... #more-2337

Staan een aantal punten in waardoor de omzet van Ajax richting de 180 miljoen euro zou kunnen gaan.
Wisten jullie dat Ajax 400.000 euro per thuiswedstrijd aftikt aan de ArenA en hier eigenlijk nauwelijks iets terugziet?
Dat is een super plan. Ik ben sowieso een groot voorstander van een stadion in eigen beheer. Twente haalt hier een groot deel van zijn omzet vandaan. Vanwege de drankjes en de hapjes en het verhuur van het stadion of stadionruimtes. De stoelreclame, of naam van het stadion kan dat alleen maar verhogen. Ajax heeft hier een groot nadeel tov Twente en PSV. Hiermee kunnen we een belangrijke financiële slag slaan en verder uitlopen op de concurrenten. Met onze uitstraling en historie hadden we sowieso al veel meer omzet moeten draaien dan PSV. Dat verschil is nu te klein.

Ook een Ajax hotel is een zeer goed idee. Ajax moet het eenvoudig maken voor toeristen om naar wedstrijden van Ajax te komen. Daarmee behaal je extra winst, maar kweek je ook supporters in het buitenland. Dat is altijd goed voor de uitstraling van Ajax. Als we deze lijn doorzetten kan het een bedevaartsoord worden voor voetballiefhebbers, zoals Barcelona dat nu is.

Een bijna verdubbeling van de omzet lijkt mij wat te rooskleurig, maar dat hier veel geld mee verdiend kan worden lijkt me overduidelijk. Schone taak voor Kinsbergen en vooral van der Sar als marketingdirecteur.

PostPosted: 05 Feb 2013 17:50 
Erelid

Recordbedrag van VriendenLoterij

Ajax.nl

Ajax heeft deze week een cheque van maar liefst 708.729 euro van de VriendenLoterij gekregen. Een recordbedrag. De helft van ieder verkocht lot gaat naar de jeugopleiding van Ajax.
Om die reden heeft Ajax afgelopen jaar - samen met de Vriendenloterij - veel leuke acties ontwikkeld. Dat de gezamenlijke acties succesvol zijn geweest blijkt wel uit het feit dat de cheque vorig jaar 453.757 euro bedroeg. Dankzij de extra inspanningen is het bedrag dit jaar ruim 250.000 euro hoger uitgevallen.

De Vriendenloterij is al jaren behalve sponsor van de Eredivisie ook additioneel sponsor van Ajax. De helft van elk verkocht lot gaat de jeugdopleiding van Ajax.
Zo, dat is niet niks!

PostPosted: 09 Feb 2013 09:09 

Ajax verdient in korte tijd bijna 28 miljoen euro

Ajax heeft door een strak beleid in een relatief korte periode bijna 28 miljoen euro verdiend. De Amsterdammers realiseerden dat door in te zetten op een nieuwe lijn.

Die nieuwe lijn, genaamd Alle pijlen op de jeugd, heeft de regerend landskampioen heel wat euro's bespaard. In de afgelopen twee transferperiodes heeft de club afscheid genomen van 25 spelers, terwijl er elf nieuwe bijkwamen. Die elf spelers waren met name jonge jongens, die niet veel kostten. Tussen juli 2012 en februari 2013 verdiende Ajax zodoende 27,8 miljoen euro, weet De Telegraaf.

Onder meer door het afscheid van veel relatief oude spelers, kreeg Ajax een loonbesparing van maar liefst 8,9 miljoen euro. Daarnaast brachten de transfers een positief saldo van bijna negentien miljoen euro. Verder meldt het eerdergenoemde dagblad dat de 'snoeiactie' begon met het van de hand doen van Andre Ooijer en Bruno Silva. Vervolgens mochten jeugdexponenten die gaten opvullen.

Aan transfergelden ontving Ajax met name veel geld uit de vertrekken van Jan Vertonghen, Vurnon Anita en Gregory van der Wiel. Ook Mounir El Hamdaoui had met een verkoopsom van een miljoen euro een redelijk aandeel in de opbrengsten van de Amsterdammers. De uitgaven van de formatie vallen reuze mee: Niklas Moisander was met 3,9 miljoen euro veruit de duurste aankoop.
Elfvoetbal.nl

Goed bezig Marc Netto.

PostPosted: 09 Feb 2013 10:38 
Erelid

In het volledige Telegraaf artikel staat o.a. ook dat Fulham (250.000 euro) heeft neergelegd voor Enoh te huren.

minpuntje vind ik dan dat Babel en Moisander beide voor 9 ton op de payroll staan.

PostPosted: 09 Feb 2013 10:52 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Riejuh wrote:
In het volledige Telegraaf artikel staat o.a. ook dat Fulham (250.000 euro) heeft neergelegd voor Enoh te huren.

minpuntje vind ik dan dat Babel en Moisander beide voor 9 ton op de payroll staan.
Ach, een kniesoor die daar oplet. Je moet ook geen té laag salarisplafond houden, want dan komt er geen enkele speler van buitenaf meer naar Ajax. Voetballers zijn toch geldbelust en die vreselijke zaakwaarnemers al helemaal. Maar ik ben het met je eens dat je salarissen binnen de perken moet houden.

PostPosted: 10 Feb 2013 17:10 
De Goeie Ouwe Tijd

Ik vind die plannen om het stadion over te nemen absoluut geweldig, dat moet echt gebeuren en dan als eerste die vreselijke Admiral kleuren eruit......hoe is het toch mogelijk dat dat stompzinnig American Footbal team zijn kleuren in dat stadion had....walgelijk.
Als je eigenaar van de ArenA bent kun je je gang gaan. Ik vond de plannen van verplaatsbare tribune`s in de hoeken en meer stoelen echt een perfect plan.
Dan wel onmiddelijk alles rood/wit maken natuurlijk zodat NIETS meer aan die houthakkers van de Admirals herinnert.
Als ik nog terug denk aan die lijnen en nummers op het veld......vreselijk :evil:
Als je dan ook nog een stabiel elftal op het veld weet te zetten dan ziet de toekomst er meer dan gunstig uit zeker met het huidige beleid.
Want eerlijk is eerlijk......Overmars is dan zuinig maar hij doet verdomd goede dingen. Ik had het daar weleens moeilijk mee maar als je ziet wat hij aan miljoenen bespaart heeft....dat is extreem knap......goed gezien weer van Johan.
Mijn aandelen mogen ze gratis en voor niks hebben, ook al heb ik er maar 50.

PostPosted: 11 Feb 2013 17:40 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
silvo wrote:
Ajax verdient in korte tijd bijna 28 miljoen euro

Ajax heeft door een strak beleid in een relatief korte periode bijna 28 miljoen euro verdiend. De Amsterdammers realiseerden dat door in te zetten op een nieuwe lijn.

Die nieuwe lijn, genaamd Alle pijlen op de jeugd, heeft de regerend landskampioen heel wat euro's bespaard. In de afgelopen twee transferperiodes heeft de club afscheid genomen van 25 spelers, terwijl er elf nieuwe bijkwamen. Die elf spelers waren met name jonge jongens, die niet veel kostten. Tussen juli 2012 en februari 2013 verdiende Ajax zodoende 27,8 miljoen euro, weet De Telegraaf.

Onder meer door het afscheid van veel relatief oude spelers, kreeg Ajax een loonbesparing van maar liefst 8,9 miljoen euro. Daarnaast brachten de transfers een positief saldo van bijna negentien miljoen euro. Verder meldt het eerdergenoemde dagblad dat de 'snoeiactie' begon met het van de hand doen van Andre Ooijer en Bruno Silva. Vervolgens mochten jeugdexponenten die gaten opvullen.

Aan transfergelden ontving Ajax met name veel geld uit de vertrekken van Jan Vertonghen, Vurnon Anita en Gregory van der Wiel. Ook Mounir El Hamdaoui had met een verkoopsom van een miljoen euro een redelijk aandeel in de opbrengsten van de Amsterdammers. De uitgaven van de formatie vallen reuze mee: Niklas Moisander was met 3,9 miljoen euro veruit de duurste aankoop.
Elfvoetbal.nl

Goed bezig Marc Netto.
Ik had in de zomer al becijferd dat Ajax zo tussen de 25 en 30 miljoen winst zou gaan maken. Dus een verrassing is het niet voor me, waar ik wel benieuwd naar ben is hoever we straks staan t.o.v. het operationele resultaat.

PostPosted: 15 Feb 2013 19:37 

Ajax maakt uitstekende halfjaarcijfers bekend: 27 miljoen euro winst
Vrijdag, 15 februari 2013 om 18:47

Ajax heeft op financieel vlak een uitstekend halfjaar achter de rug. De Amsterdammers maakten vrijdagavond bekend dat men over de eerste zes maanden van het boekjaar 2012/13 een netto winst van 27 miljoen euro heeft geboekt. Dat is een stijging van 15,2 miljoen euro ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

De stevige winstmarge komt met name voort uit de opbrengst uit transfergelden. Het zogeheten ‘saldo vergoedingssommen’ bedraagt 16,6 miljoen euro positief. Ajax gaf 5,5 miljoen euro uit aan nieuwe spelers, maar kreeg 22,1 miljoen euro binnen. Met name Vurnon Anita (Newcastle United), Jan Vertonghen (Tottenham Hotspur) en Gregory van der Wiel (Paris Saint-Germain) deden de kassa rinkelen.
Daarnaast steeg de netto omzet met 6,1 miljoen euro naar 65,4 miljoen euro. Daar staat tegenover dat de totale bedrijfslasten met 1,7 miljoen euro zijn gestegen naar 46,3 miljoen euro. De overwegend positieve cijfers betekenen dat het eigen vermogen van de club is toegenomen tot 81,4 miljoen euro. Dat is 26,7 miljoen euro meer dan vorig jaar.
voetbalzone.nl

PostPosted: 15 Feb 2013 19:42 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Lionel Messi
prettig.

PostPosted: 15 Feb 2013 19:44 
Erelid

Zeer goede cijfers!
Daarnaast steeg de netto omzet met 6,1 miljoen euro naar 65,4 miljoen euro. Daar staat tegenover dat de totale bedrijfslasten met 1,7 miljoen euro zijn gestegen naar 46,3 miljoen euro.
Weet iemand hoe dit zit?

PostPosted: 15 Feb 2013 19:46 
Erelid

Ongelooflijk dat de lonen slechts zijn gedaald met 0.3 miljoen euro. Ik snap hier niks van gezien de grote schoonmaak en het vertrek van spelers met grote salarissen... Had toch wel een daling van minimaal 3 miljoen euro verwacht bij de halfjaarcijfers. Vallen tekengelden ook onder deze post eigenlijk? Anders is het misschien te verklaren.

PostPosted: 15 Feb 2013 19:47 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Waarschijnlijk zijn de Ajax-vrouwen voort bij Spelerssalarissen geteld.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 15 Feb 2013 20:33 
Erelid

Als dat miljoenen kost is het een heel slecht project. Heb je vrijwel niets aan.

Post new topic  Reply to topic  [ 597 posts ]  Previous   1 5 6 7 8 9 24  Next

All times are UTC+02:00