Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 602 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11 25  Next
Author Message
 Post subject: Re: De Financiën
PostPosted: 29 May 2013 13:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Luis Suarez
140 miljoen is wat veel ja. Maar een promovendus in Engeland krijgt iig net zoveel als alle Nederlandse clubs in het betaald voetbal aan alleen al televisiegeld.

PostPosted: 29 May 2013 14:29 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Belachelijk dat ze alleen naar de Prestaties van de afgelopen 10 jaar kijken.
Zowel Ajax als Feyenoord worden nu keihard gepakt.
Ajax kan als ze zelf hun wedstrijden Exploiteren een omzet van +-25 miljoen ontvangen, heeft de Directie een aantal jaar geleden berekend.
Nu zijn we dus al vet solidair richting de rest van de Eredivisie, moeten we dus ook nog geld afstaan indien we dadelijk een mindere seizoen krijgen.
sowieso lachwekkend dat Twente nu meer poen krijgt dan een Feyenoord, terwijl Feyenoord een veel grotere Fanbase heeft+ meer FOX kijkers zal hebben, waar FOX dus de Omzet van krijgt.

Ik zou het zo doen:

Prestaties+Fanbase, en daar de verdeelsleutel van maken.

PostPosted: 29 May 2013 14:46 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ja, de buitenlandse bedragen slaan helemaal nergens op. We zijn toch 1 europa? :roll:
Slaat toch helemaal nergens op dat de nummer laatst in Engeland 10(!!!) keer zo veel krijgt als de kampioen van Nederland. En mensen zich dan zichzelf afvragen waarom de Nederlandse clubs geen kans meer maken in de CL.

En inderdaad, Morfeo.
Die verdeelsleutel slaat nergens op. De fanbase had meegenomen moeten worden.

PostPosted: 29 May 2013 15:26 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Volgens het ANP hebben de topclubs zich sterk gemaakt voor een evenwichtige verdeelsleutel, die gebaseerd is op imago, de omvang van de onderneming en de prestaties uit het verleden

Hiervoor hebben de Clubs dus getekend , nu schijnt het dus alleen nog maar over te zijn de prestaties van afgelopen 10 jaar.
Klopt toch niet

PostPosted: 31 May 2013 16:18 
Columnist

Droomaankoop: Wim Jonk
Stekelenburg bijna zeker voor 3.5 miljoen naar Fullham.
Dat betekend weer 175.000,- opleidingskosten voor Ajax + een variabele post van een miljoen als ik het goed heb.
Nu Suarez nog even een dikke transfer en we hebben weer wat leuke extra's erbij.

Ik hoop dat er nu ook door Ajax wat knaken uitgegeven gaan worden....Misschien eindelijk eens een rechtsbuiten ofzo.... :)

PostPosted: 31 May 2013 16:23 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Volgens mij krijgen we van Ozbiliz ook een fee, want die vertrok ook had ik ergens gelezen.
Hoe dan ook; heerlijk al die transfer van de ex-ajacieden. :D

PostPosted: 31 May 2013 16:57 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Leonel wrote:
Volgens mij krijgen we van Ozbiliz ook een fee, want die vertrok ook had ik ergens gelezen.
Hoe dan ook; heerlijk al die transfer van de ex-ajacieden. :D
Nein, http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/ajax-on ... goedingen/

PostPosted: 31 May 2013 17:24 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ja, las het. Helemaal gelijk.

PostPosted: 31 May 2013 18:39 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Litmanen87 wrote:
Dat betekend weer 175.000,- opleidingskosten voor Ajax + een variabele post van een miljoen als ik het goed heb.
Nu Suarez nog even een dikke transfer en we hebben weer wat leuke extra's erbij.

Ik hoop dat er nu ook door Ajax wat knaken uitgegeven gaan worden....Misschien eindelijk eens een rechtsbuiten ofzo.... :)
Was het ook niet als Stekelenburg binnen zijn contractperiode zou verkocht worden dat Ajax nog een bepaald bedrag zou krijgen? Edit: Vrijmibo gehad, je typt dat zelf ook.

Misschien komen er nog een x-aantal miljoenen bij als we Laudrup en Arveladze te pakken krijgen. Jammer, ze hebben toch wat bijdrage gehad aan de geschiedenis. maar het financiële plaatje is niet helemaal correct afgehandeld. Ajax heeft alles al betaald, nu een gedeelte terugvorderen.

PostPosted: 31 May 2013 19:32 
Columnist

Riejuh wrote:
Litmanen87 wrote:

Was het ook niet als Stekelenburg binnen zijn contractperiode zou verkocht worden dat Ajax nog een bepaald bedrag zou krijgen? Edit: Vrijmibo gehad, je typt dat zelf ook.

Misschien komen er nog een x-aantal miljoenen bij als we Laudrup en Arveladze te pakken krijgen. Jammer, ze hebben toch wat bijdrage gehad aan de geschiedenis. maar het financiële plaatje is niet helemaal correct afgehandeld. Ajax heeft alles al betaald, nu een gedeelte terugvorderen.
Ja dat bepaalde bedrag is dat miljoen :)

Ik vind dat met Laudrup enzo een lastig verhaal.
Blijkbaar hebben ze het een bedrag bij het tekengeld gedaan en niet bij het salaris waardoor dit gezeur is begonnen.
Ik vind dat dan een fout van Ajax en niet van de speler, hooguit de spelersmakelaar.
Maar Ajax zou er gezeur mee krijgen, dus vind het een blunder van Ajax, dan vind ik ook dat de club op de blaren moet zitten en niet de speler

PostPosted: 03 Jun 2013 11:07 
Erelid

Stormrage wrote:
Ik durf zelfs nog een stapje verder te gaan. Hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt, de Europese top is dichterbij dan we denken.
Ik ga daar hier even verder op in. De Europese top is dichterbij dan we denken, inderdaad. Maar de komende jaren gaan we daar nog niet aansluiten.

Het zal aan twee kanten moeten gebeuren:

-1a. Het beleid van Ajax. Duurt nu nog een jaar of 6/7/8 voordat we echt het succes van de jeugdopleiding gaan merken. In tussentijd kunnen we dat wel opvullen met talenten aankopen voor de B en A jeugd van 15/16/17/18 jaar waardoor er over 2/3 jaar ook al wel een succesje in kan zitten.

-1b. Het beleid van Ajax moet uiteindelijk zorgen voor extra inkomsten. Je zult vaak kampioen moeten worden om van CL zowaar een automatisme te maken voor Ajax. Betekent ieder jaar 20 miljoen meer dan in principe wordt begroot, waardoor je de komende jaren een buffer kunt opbouwen en waardoor je geleidelijk aan je salarishuis wat kunt opschroeven wat indirect betekent dat je spelers langer bij je kunt houden. Want tegenwoordig bepaalt geld toch wel voor 9/10e van de spelers.

-2. Financial Fairplay wordt ingezet: Zal geleidelijk aan steeds wat eerlijker worden, maar hier gaan ook nog wel een jaar of 5 overheen voor je hier echt van wat gaat merken. Nu zie je dat Spaanse en Engelse clubs gewoon dik boven hun begroting mogen gaan zitten met hun salarishuis. Als dat straks niet meer kan zal dat dus betekenen dat ze 1. minder spelers kunnen halen of 2. minder salaris kunnen bieden. Dit zal indirect ook weer invloed op Ajax hebben, aangezien topclubs minder snel spelers bij Ajax weg zullen kopen en we het elftal waarschijnlijkerwijs langer bij elkaar zouden moeten kunnen houden.

Het kost tijd, maar ik ben er wel van overtuigd dat Ajax binnen nu en 10 jaar weer tot de Europese top (beste 8) kan behoren.

PostPosted: 03 Jun 2013 13:08 
Columnist

RogerGarcia wrote:
Stormrage wrote:
Ik durf zelfs nog een stapje verder te gaan. Hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt, de Europese top is dichterbij dan we denken.
Ik ga daar hier even verder op in. De Europese top is dichterbij dan we denken, inderdaad. Maar de komende jaren gaan we daar nog niet aansluiten.

Het zal aan twee kanten moeten gebeuren:

-1a. Het beleid van Ajax. Duurt nu nog een jaar of 6/7/8 voordat we echt het succes van de jeugdopleiding gaan merken. In tussentijd kunnen we dat wel opvullen met talenten aankopen voor de B en A jeugd van 15/16/17/18 jaar waardoor er over 2/3 jaar ook al wel een succesje in kan zitten.

-1b. Het beleid van Ajax moet uiteindelijk zorgen voor extra inkomsten. Je zult vaak kampioen moeten worden om van CL zowaar een automatisme te maken voor Ajax. Betekent ieder jaar 20 miljoen meer dan in principe wordt begroot, waardoor je de komende jaren een buffer kunt opbouwen en waardoor je geleidelijk aan je salarishuis wat kunt opschroeven wat indirect betekent dat je spelers langer bij je kunt houden. Want tegenwoordig bepaalt geld toch wel voor 9/10e van de spelers.

-2. Financial Fairplay wordt ingezet: Zal geleidelijk aan steeds wat eerlijker worden, maar hier gaan ook nog wel een jaar of 5 overheen voor je hier echt van wat gaat merken. Nu zie je dat Spaanse en Engelse clubs gewoon dik boven hun begroting mogen gaan zitten met hun salarishuis. Als dat straks niet meer kan zal dat dus betekenen dat ze 1. minder spelers kunnen halen of 2. minder salaris kunnen bieden. Dit zal indirect ook weer invloed op Ajax hebben, aangezien topclubs minder snel spelers bij Ajax weg zullen kopen en we het elftal waarschijnlijkerwijs langer bij elkaar zouden moeten kunnen houden.

Het kost tijd, maar ik ben er wel van overtuigd dat Ajax binnen nu en 10 jaar weer tot de Europese top (beste 8) kan behoren.
Ik geloof hier helemaal niet meer in.
Nu is Monaco weer overgenomen en smijten met honderden miljoenen.
Daar valt voor clubs als Ajax niet meer tegenop te boksen.
En dat FFP gaat inderdaad al snel in, maar is ook een wassen neus gebleken.
Maakt niet uit hoeveel schulden je hebt, als je maar een sluitende begroting hebt.
Daar valt zo verschrikkelijk makkelijk mee te sjoemelen.
Voetbal is niet meer van het volk, maar van de mannen uit die olielanden

PostPosted: 03 Jun 2013 16:44 
Erelid

Ik hoop op het eerste maar vrees voor het tweede...

Heel veel gaat in ieder geval wel afhangen van Financial Fairplay.

PostPosted: 04 Jun 2013 00:17 
Columnist

Ik las het gerucht dat nu Mourinho bij Chelsea trainer is geworden heeft aangegeven dat hij Sneijder naar London wilt halen.
Na de 1,1 miljoen dat we aan Stekelenburg hebben verdient en de aanstaande transfer van Suarez, zou dit ook weer een mooi bedrag zijn wat dankzij het opleiden/ontwikkelen van deze talenten in het laatje komt :D

PostPosted: 04 Jun 2013 00:22 

Droomaankoop: Wij hebben onze jeugd!
Seizoenskaart: Al ruim 10 seizoenen
Website: http://www.dailynintendo.nl
Litmanen87 wrote:
Ik las het gerucht dat nu Mourinho bij Chelsea trainer is geworden heeft aangegeven dat hij Sneijder naar London wilt halen.
Na de 1,1 miljoen dat we aan Stekelenburg hebben verdient en de aanstaande transfer van Suarez, zou dit ook weer een mooi bedrag zijn wat dankzij het opleiden/ontwikkelen van deze talenten in het laatje komt :D
Gerucht dus, en ja dat kan hij gezegd hebben maar hij kan ook Ronaldo en Messi wel genoemd hebben. Zegt nog niks natuurlijk. Hij zit pas net bij Gala en zie het dan ook niet snel gebeuren.

PostPosted: 04 Jun 2013 00:30 
Columnist

Dimc85 wrote:
Litmanen87 wrote:
Gerucht dus, en ja dat kan hij gezegd hebben maar hij kan ook Ronaldo en Messi wel genoemd hebben. Zegt nog niks natuurlijk. Hij zit pas net bij Gala en zie het dan ook niet snel gebeuren.
Krijg niet echt het idee dat hij het zo naar zijn zin heeft in Turkije.
Ook was het voor mij meer een wens vanwege het financiele plaatje voor Ajax.
Voor hem en het Nederlandselftal zou het wel beter zijn als hij wekelijks bij Chelsea speelt.

PostPosted: 21 Jun 2013 00:50 
Columnist

Ik las weer op internet wat haatberichten over Overmars dat hij geld aan het oppotten is en dat het een gierige jood was en dat dat geen beleid voeren is.
Toen had ik 10 minuten niks te doen en ben ik even na gaan denken en ben ik tot de conclusie gekomen dat tot op zekere hoogte ik wel voorstander ben van het oppotten van geld.
Dat is wat Bayern Munchen ook jaren heeft gedaan. Hebben nu ruim 400 miljoen op de bank en kunnen nu het beleid voeren wat ze willen.
Dortmund zat nog niet zo lang geleden bijna aan de grond, door beleid te voeren hebben ze nu een mooie bankrekening, hebben ze in de CL finale gestaan.

Wij als supporters vinden het altijd alleen maar belangrijk om aankopen te zien.
Verkopen we een speler als Eriksen, willen we perse een aankoop als Maher er voor terug.
Ik vind dat wij zo veel mogelijk transfergeld op moeten potten en jeugd moeten doorschuiven. Wij verdienen dan op 2 manieren geld, we krijgen geld op de bank en de jeugd wat doorgeschoven wordt, is na een goed seizoen in waarde meer dan 6 keer meer waard.
Kijk naar de transferwaarde van Fischer die na een seizoen omhoog is geschoten:
http://www.transfermarkt.co.uk/en/vikto ... 95755.html
van 450.000,- pond na één seizoen 6.2 miljoen pond waard. Dat is meer dan 10 keer zoveel.

De martkwaarde van Boilesne is door zijn blessures nooit erg omhoog geschoten:
http://www.transfermarkt.co.uk/en/nicol ... 69642.html
Huidige waarde staat nu op 875.000,- pond.
Alderweireld gaat vertrekken deze zomer voor een bedrag van rond de 7 miljoen euro.
Als we dan Moisander op zijn plek laten spelen, een positie waar hij jaren goed heeft gespeeld, en dan Boilesen of Denswil links centraal in de defensie zetten komt er weer 7 miljoen op de bank en het vermogen van de selectie groeit ook weer.
Zelfde geld voor Eriksen, vertrekt voor rond de 15 miljoen en is makkelijk te vervangen door Serero(een speler die onderschat wordt, maar vorig jaar tot zijn blessure tegen een basisplaats aanzat). Daarbij zullen ook Andersen en Klaassen wat meer minuten kunnen gaan maken en Klaassen vast voor te bereiden om volgend seizoen De Jong weer op te volgen in de basis.
Hierdoor kunnen we een mooie buffer creëren om over een paar jaar het beleid een deel aan te passen. Dan kunnen we het salarisplafond verhogen en proberen de selectie langer bij elkaar te houden.
Dus voorlopig de talenten de kans geven en geld op die bank.
Alleen wanneer we op een positie, zoals nu de rechtsbuiten positie, niemand hebben staan een gerichte aankoop doen.

PostPosted: 21 Jun 2013 17:59 
Beheerder

AJAX hoeft nu ook niet per se te verkopen.
Ik had toch al graag een verdediger en 2 buitenspelers gezien. Minimaal.
Maher had ik graag gezien maar nu ik de afkoopsom hoor (8 a 10 miljoen) snap ik het best dat AJAX Maher laat schieten.
Maar ach, de transferperiode duurt nog iets van 2 1/2 maand.

PostPosted: 23 Jun 2013 23:23 
Columnist

343 wrote:
AJAX hoeft nu ook niet per se te verkopen.
Ik had toch al graag een verdediger en 2 buitenspelers gezien. Minimaal.
Maher had ik graag gezien maar nu ik de afkoopsom hoor (8 a 10 miljoen) snap ik het best dat AJAX Maher laat schieten.
Maar ach, de transferperiode duurt nog iets van 2 1/2 maand.
Een rechtsbuiten hebben we ook niet in de opleiding lopen(als die Moses Daddy en El-Ghazi niet een directe versterking voor Ajax1 zijn), dus voor die positie zou ik ook nog een aankoop willen zien.
Verdedigers zie ik liever niet komen, zitten dik genoeg in de defensieve spelers en talenten

PostPosted: 23 Jul 2013 20:32 

Ajax stopt met Experience

Ajax heeft besloten per 1 augustus 2013 te stoppen met de Ajax Experience. De Official Ajax Fanshop, die ook aan het Rembrandtplein in Amsterdam gevestigd is, blijft open tot 1 februari 2014.
De Ajax Experience werd in september 2011 geopend. Ondanks uiteenlopende initiatieven om de bezoekersaantallen omhoog te brengen, bleef het een verliesgevend project.

In de komende periode gaat Ajax op zoek naar een geschikte locatie waar de prijzen en andere bijzondere voorwerpen uit de historie van de club voor het publiek tentoongesteld kunnen worden.
http://www.ajax.nl/Ajax-nieuws/Ajax-nie ... rience.htm

PostPosted: 23 Jul 2013 21:04 
Erelid

http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/ajax-st ... xperience/

PostPosted: 23 Jul 2013 21:26 
Beheerder

Van der Faalt. Alhoewel die smerige hockeykwal het wel deed om zijn vriendjes wat rijker te maken. Om te kotsen.

PostPosted: 23 Jul 2013 22:11 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Triest zeer triest besluit. Maar wel gewoon heel logisch. Vanaf het begin af aan was dit project ten dode opgeschreven. Het Ajax-museum moet gewoon geïntegreerd worden in de ArenA. Daar is vast ruimte voor en dan kost het veel minder. Zoiets als bijvoorbeeld op Anfield Road.

PostPosted: 28 Aug 2013 22:43 
Erelid

Zo, http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/marketi ... eling-psv/

PostPosted: 28 Aug 2013 23:03 
Beheerder

Veel verschillende bedragen. De een heeft het over 5, de ander over 7 en jij over 4,2 miljoen. Dacht zelf dat het nog vastgesteld moest worden.

Post new topic  Reply to topic  [ 602 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11 25  Next

All times are UTC+01:00