Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 601 posts ]  Previous   1 19 20 21 22 23 25  Next
Author Message
 Post subject: Re: De Financiën
PostPosted: 01 Aug 2018 10:03 

Bonzai wrote:
Snake wrote:
Erg interessant artikel: https://www.vi.nl/pro/analyse/bayern-mu ... d-van-ajax

Ajax moet echt zorgen dat het aan een beleidsplan denkt op de lange termijn. Hoe verhogen we onze vaste inkomsten? Die hoge variabele inkomsten zijn lekker, maar brengen je geen zekerheid. Het geld staat nu ook gewoon stil, te wachten totdat we weer een speler nodig hebben. Op zich zijn ze niet verkeerd bezig op dit vlak met alle goede lucratieve sponsorcontracten maar je moet nooit tevreden zijn en doorgaan.

Ik zou zeggen dat dat stadion echt eens in volledig eigendom zou moeten komen. Bespaart 10 mln per jaar en als je je capaciteit uitbouwt, hark je nog meer binnen. Het is nu al vaak uitverkocht en er zijn genoeg wachtlijsten qua seizoenskaarthouders. Kansen zat. Plus je stadion blijft het grootste van NL en dus het meest aantrekkelijke voor Europese finales of WK's/EK's/Nation Leagues/etc. Als je dan Transferium ook nog in eigen beheer kunt krijgen...

Je moet naar hogere salarissen toewerken. Daarmee kun je PSV verslaan.
Heb hem ook net gelezen en inderdaad een erg interessant stuk, sowieso is een lidmaatschap op VI Pro wel een aanrader.

De bedragen die Bayern binnen haalt kunnen wij niet binnen harken maar je moet er wel naar streven. Rondom Amsterdam zijn er genoeg grote bedrijven waar nog meer samen mee gewerkt kan worden. Tevens zou volledig eigendom van het stadion ook veel inkomsten genereren en hierdoor word je ook niet meer afhankelijk van transfersommen.
In principe maakt dat ook niet uit. PSV haalt ook die bedragen niet binnen. Je moet je positie tov PSV verbeteren.

PostPosted: 01 Aug 2018 10:42 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Snake wrote:
Bonzai wrote:
Snake wrote:
Erg interessant artikel: https://www.vi.nl/pro/analyse/bayern-mu ... d-van-ajax

Ajax moet echt zorgen dat het aan een beleidsplan denkt op de lange termijn. Hoe verhogen we onze vaste inkomsten? Die hoge variabele inkomsten zijn lekker, maar brengen je geen zekerheid. Het geld staat nu ook gewoon stil, te wachten totdat we weer een speler nodig hebben. Op zich zijn ze niet verkeerd bezig op dit vlak met alle goede lucratieve sponsorcontracten maar je moet nooit tevreden zijn en doorgaan.

Ik zou zeggen dat dat stadion echt eens in volledig eigendom zou moeten komen. Bespaart 10 mln per jaar en als je je capaciteit uitbouwt, hark je nog meer binnen. Het is nu al vaak uitverkocht en er zijn genoeg wachtlijsten qua seizoenskaarthouders. Kansen zat. Plus je stadion blijft het grootste van NL en dus het meest aantrekkelijke voor Europese finales of WK's/EK's/Nation Leagues/etc. Als je dan Transferium ook nog in eigen beheer kunt krijgen...

Je moet naar hogere salarissen toewerken. Daarmee kun je PSV verslaan.
Heb hem ook net gelezen en inderdaad een erg interessant stuk, sowieso is een lidmaatschap op VI Pro wel een aanrader.

De bedragen die Bayern binnen haalt kunnen wij niet binnen harken maar je moet er wel naar streven. Rondom Amsterdam zijn er genoeg grote bedrijven waar nog meer samen mee gewerkt kan worden. Tevens zou volledig eigendom van het stadion ook veel inkomsten genereren en hierdoor word je ook niet meer afhankelijk van transfersommen.
In principe maakt dat ook niet uit. PSV haalt ook die bedragen niet binnen. Je moet je positie tov PSV verbeteren.
Helemaal mee eens. Alleen zie ik ons niet snel een topper halen van PSV zoals Bayern het wel doet in Duitsland. Een Lozano wil een stap maken naar het buitenland mocht hij weg gaan bij PSV en niet voor dubbele salaris bij ons komen voetballen.

PostPosted: 01 Aug 2018 10:44 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Zei het in een ander topic ook al:

Zeer interessant artikel. Ik vraag me alleen af of het wel wenselijk is dat Ajax een monopolie krijgt op de Eredivisie.

Voetbal wordt min of meer gemaakt door de spanning, zonder spanning is er geen zak aan. Bovendien lijkt het mij eigenlijk de nekslag voor het Nederlandse voetbal als andere clubs bijna geen kans meer maken op de titel. Zonder perspectief kunnen PSV en Feyenoord geen goede spelers meer aantrekken, wat resulteert in nog meer Europese blamages en een vrije val op de coëfficiëntenlijst. Dat is dan ook weer nadelig voor Ajax.

Het verschil met Bayern is dat zij in een van de sterkste competities van Europa spelen. De concurrentie kan dus wel het een en ander opvangen en nog steeds blijven presteren in Europa. In Nederland is dat totaal niet aan de orde.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 01 Aug 2018 10:50 

Bonzai wrote:
Snake wrote:
Bonzai wrote:

Helemaal mee eens. Alleen zie ik ons niet snel een topper halen van PSV zoals Bayern het wel doet in Duitsland. Een Lozano wil een stap maken naar het buitenland mocht hij weg gaan bij PSV en niet voor dubbele salaris bij ons komen voetballen.
Is dat zo? Ik vraag het me af. Is gewoon een brood voetballer. Ik zie Ajax het graag proberen bij toppers van PSV en/of Feyenoord. Al is het alleen maar voor het signaal. Haal Berghuis maar op, Jorgensen, voorheen Ahmadi. Bergwijn, Lozano oid.

PostPosted: 01 Aug 2018 10:56 

de dominee wrote:
Bonzai wrote:
Snake wrote:

Is dat zo? Ik vraag het me af. Is gewoon een brood voetballer. Ik zie Ajax het graag proberen bij toppers van PSV en/of Feyenoord. Al is het alleen maar voor het signaal. Haal Berghuis maar op, Jorgensen, voorheen Ahmadi. Bergwijn, Lozano oid.
Zulke spelers zullen bij PSV 1 miljoen verdienen, dan kan Ajax ze 2 miljoen bieden als salaris (geen juiste cijfers maar is voor de vergelijking). Dan nog spelen ze elk jaar tegen Fortuna en Emmen, denk dat je daar snel op uitgekeken bent. Gaan ze naar het buitenland dan kunnen ze bij een Everton of Valencia ook minimaal 2 miljoen verdienen in een hoger aangeschreven competitie. Dus ik denk niet dat we spelers van PSV of Feyenoord kunnen halen die daar toppers zijn.

Waar we wel voor kunnen zorgen is dat een Lozano niet naar PSV gaat maar naar Ajax, meer salaris bieden, grotere kans op kampioenschap, Europees betere prestaties.

PostPosted: 01 Aug 2018 11:09 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik denk niet dat ze maar 1 miljoen verdienen ( Lozano en L. de Jong ). Bij de Jong's vorige contractverlenging waren er geruchten dat hij met tekengeld 10 miljoen ging verdienen in 4 jaar en Lozano verdiende in Mexico al 2,5 miljoen dollar. Als hij dan zo gewillig blijft deze zomer bij zijn springplank club om verder Europa in te gaan zal hij het wel niet voor een habbekrats doen.

https://www.nrc.nl/nieuws/2016/12/12/he ... 6-a1536319

PostPosted: 01 Aug 2018 11:40 

Bonzai wrote:
Snake wrote:
Bonzai wrote:

Daar zit wel een verschil in idd. Bayern is een Europese grootmacht en een eindstation en dat zijn wij hier helaas niet. Wij zijn een springplank, net als dat Dortmund dat is. Voor Hummels is van Dortmund naar Bayern een mooie stap. Voor Lozano is die stap veel kleiner. Op dat niveau ga je gewoon nooit komen, wel kun je het perspectief bij Ajax vele malen interessanter maken. Onder andere door salaris (alles draait uiteindelijk toch om geld), ieder jaar Champions League voetbal, meer kans op prijzen en de omgeving (bijv. goede opvang, veel kunnen leren van oudere topspelers, topsportfaciliteiten). Hierdoor kiezen spelers als Lozano hopelijk minder snel voor PSV.

De stap met Feyenoord is gelukkig wel groter en dat moet nog groter. Berghuis zou bijv. de vervanger van Neres moeten worden. Dan geef je een gigantisch signaal af.

Last edited by Snake on 01 Aug 2018 11:48, edited 1 time in total.

PostPosted: 01 Aug 2018 11:46 

DeRuit wrote:
Ik denk niet dat ze maar 1 miljoen verdienen ( Lozano en L. de Jong ). Bij de Jong's vorige contractverlenging waren er geruchten dat hij met tekengeld 10 miljoen ging verdienen in 4 jaar en Lozano verdiende in Mexico al 2,5 miljoen dollar. Als hij dan zo gewillig blijft deze zomer bij zijn springplank club om verder Europa in te gaan zal hij het wel niet voor een habbekrats doen.

https://www.nrc.nl/nieuws/2016/12/12/he ... 6-a1536319
Die verdienen zeker meer inderdaad, maar oke, dan zijn deze jongens niet het investeren waard. Dit zijn de uitzonderingen. Lopen er nog zat rond die wel haalbaar zullen zijn. Eigenlijk moet je daar bovenop zitten, ook qua contractduur. In zo'n ideale toekomst komt Arias naar ons toe.

PostPosted: 01 Aug 2018 11:48 

Stormrage wrote:
Zei het in een ander topic ook al:

Zeer interessant artikel. Ik vraag me alleen af of het wel wenselijk is dat Ajax een monopolie krijgt op de Eredivisie.

Voetbal wordt min of meer gemaakt door de spanning, zonder spanning is er geen zak aan. Bovendien lijkt het mij eigenlijk de nekslag voor het Nederlandse voetbal als andere clubs bijna geen kans meer maken op de titel. Zonder perspectief kunnen PSV en Feyenoord geen goede spelers meer aantrekken, wat resulteert in nog meer Europese blamages en een vrije val op de coëfficiëntenlijst. Dat is dan ook weer nadelig voor Ajax.

Het verschil met Bayern is dat zij in een van de sterkste competities van Europa spelen. De concurrentie kan dus wel het een en ander opvangen en nog steeds blijven presteren in Europa. In Nederland is dat totaal niet aan de orde.
Waarom kunnen PSV en Feyenoord zonder perspectief geen goede spelers meer aantrekken? Dortmund lukt dat toch ook gewoon?

Zo zwart wit is het ook niet. PSV zal altijd die goede naam houden in Mexico bijv. En als Ajax besluit spelers van PSV en Feyenoord over te nemen, vloeit er een hoop geld richting hen waardoor ze gewoon weer kunnen gaan herinvesteren.

PostPosted: 01 Aug 2018 12:01 

Snake wrote:
Bonzai wrote:
Snake wrote:

Daar zit wel een verschil in idd. Bayern is een Europese grootmacht en een eindstation en dat zijn wij hier helaas niet. Wij zijn een springplank, net als dat Dortmund dat is. Voor Hummels is van Dortmund naar Bayern een mooie stap. Voor Lozano is die stap veel kleiner. Op dat niveau ga je gewoon nooit komen, wel kun je het perspectief bij Ajax vele malen interessanter maken. Onder andere door salaris (alles draait uiteindelijk toch om geld), ieder jaar Champions League voetbal, meer kans op prijzen en de omgeving (bijv. goede opvang, veel kunnen leren van oudere topspelers, topsportfaciliteiten). Hierdoor kiezen spelers als Lozano hopelijk minder snel voor PSV.

De stap met Feyenoord is gelukkig wel groter en dat moet nog groter. Berghuis zou bijv. de vervanger van Neres moeten worden. Dan geef je een gigantisch signaal af.
We zijn het eens. ;)

PostPosted: 01 Aug 2018 12:23 
Erelid

Snake wrote:

Waarom kunnen PSV en Feyenoord zonder perspectief geen goede spelers meer aantrekken? Dortmund lukt dat toch ook gewoon?

Zo zwart wit is het ook niet. PSV zal altijd die goede naam houden in Mexico bijv. En als Ajax besluit spelers van PSV en Feyenoord over te nemen, vloeit er een hoop geld richting hen waardoor ze gewoon weer kunnen gaan herinvesteren.
Omdat Dortmund nog structureel Champions League speelt, zolang ze maar bij de eerste vier eindigen. Daarnaast spelen ze zoals ik al zei in een veel sterkere competitie. Kijk maar naar de Premier League. Daar gaan goede spelers zoals Richarlison ook gewoon naar Watford in plaats van naar Ajax.

Als PSV ook niet meer het perspectief op de Champions League heeft, wat hebben ze dan te bieden?

PostPosted: 01 Aug 2018 13:29 

Stormrage wrote:
Snake wrote:

Omdat Dortmund nog structureel Champions League speelt, zolang ze maar bij de eerste vier eindigen. Daarnaast spelen ze zoals ik al zei in een veel sterkere competitie. Kijk maar naar de Premier League. Daar gaan goede spelers zoals Richarlison ook gewoon naar Watford in plaats van naar Ajax.

Als PSV ook niet meer het perspectief op de Champions League heeft, wat hebben ze dan te bieden?
Gemoedelijkheid zoals ze zelf zeggen.

PostPosted: 01 Aug 2018 13:35 

Stormrage wrote:
Snake wrote:

Lozano kwam in het jaar dat PSV geen CL ticket had. Tegenover Richarlison kan ik daarnaast ook nog Sanchez en Neres zetten. Zulke gevallen zul je altijd blijven houden. De een kiest voor geld, de ander voor ontwikkeling. Juist omdat talenten van buiten de EU de Eredivisie zien als perfecte springplank. Dat is echt onze USP.

Ajax heeft al jaren zeer weinig perspectief op Champions League voetbal, toch kiezen genoeg spelers nog steeds voor ons. Voetbal blijft voetbal en ook in een monopoly positie zal PSV vast een keer kampioen worden. Ik geloof niet dat alles meteen rond PSV opdroogt.

PostPosted: 01 Aug 2018 13:48 
Erelid

Snake wrote:
Voetbal blijft voetbal en ook in een monopoly positie zal PSV vast een keer kampioen worden. Ik geloof niet dat alles meteen rond PSV opdroogt.
Als Ajax een monopoliepositie heeft op de titel, dan wordt PSV dus geen kampioen meer. :P Daar ging deze hele discussie toch om?

Het lijkt mij mooi om gemiddeld 2 van de 3 seizoenen de titel te pakken.

Spelers komen nu ook nog naar Ajax ondanks de prijzendroogte, omdat het perspectief het wel is. Het is niet zo dat Ajax nooit kans maakt op de titel.

Ik zou het eigenlijk ook niet willen vergelijken met Bayern, maar met Celtic. De Schotse Premier League is beter te vergelijken met de Eredivisie dan de Bundesliga. Maar daar is toch ook helemaal geen zak aan?

PostPosted: 28 Aug 2018 23:47 
Erelid

Vrijwel in één klap de investeringen Tadic en Blind terug verdiend. Hét verschil tussen Europa League en groepsfase Champions League.

PostPosted: 29 Aug 2018 00:26 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Vrijwel in één klap de investeringen Tadic en Blind terug verdiend. Hét verschil tussen Europa League en groepsfase Champions League.
Inkomstenbron Bedrag
Startpremie 15,25 miljoen
Coëfficiëntenlijst 18,836 miljoen
Market pool 2,5 miljoen
Recettes 6 miljoen
Totaal 42,586 miljoen

Dit bedrag is al zo goed als zeker gebaseerd enkel op het bereiken van de CL en 3 thuiswedstrijden.

PostPosted: 29 Aug 2018 00:39 
Erelid

Inkomstenbron Bedrag
Market pool 2,5 miljoen
Recettes 6 miljoen
Totaal 42,586 miljoen

Dit bedrag is al zo goed als zeker gebaseerd enkel op het bereiken van de CL en 3 thuiswedstrijden.
Daarbij komt nog de premies per overwinning of gelijkspel en de eventuele dikke premie bij het behalen van de tweede plek of een mindere premie bij het behalen van de derde plek.

En om eerlijk te zijn: met zoveel goede spelers en talenten is een tweede plek halen niet eens zo heel gek (afhankelijk van de poule). Zijn wij zoveel minder dan een Borussia Dortmund op dit moment?

PostPosted: 08 Sep 2018 11:36 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Inkomstenbron Bedrag
Market pool 2,5 miljoen
Recettes 6 miljoen
Totaal 42,586 miljoen

Dit is de plaatsing van de CL, maar Ajax behaalde ook de Play off Ronde, waarin je 3 miljoen verdiend als je naar de CL gaat, en 5 miljoen als je uitgeschakeld word, daarnaast 3 x recettes over 3 Voorrondes tegen Sturm Graz,Standard luik en Dinamo Kiev, dan kom je aardig richting de 50 miljoen euro.

PostPosted: 28 Sep 2018 17:49 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Hmm, nettowinstje van 1,2 miljoen. Dat is niet veel.
https://www.telegraaf.nl/sport/2615153/ ... ljoen-euro
https://www.ajax.nl/streams/actueel/jaa ... iljoen.htm

PostPosted: 28 Sep 2018 18:07 
Erelid

Liquide middelen zijn gezakt met maarliefst 52 miljoen euro, maar te vorderen debiteuren post zijn maar slechts met 18 miljoen gestegen.
Waar is de rest van het geld gebleven?

PostPosted: 28 Sep 2018 18:13 
Erelid

Zitten nog geen transfersommen van Tadic en Blind bij en de Vergoedingssommen bedragen al 88 miljoen euro, de Liquide middelen zijn met 55 miljoen euro gezakt naar 12 miljoen euro , en de te vorderen debiteuren post maar slechts met 18 miljoen euro.
Daarnaast staat er niks bij van de 30 miljoen euro over de Toekomst wat er opzij was gelegd..
Nee... dit ziet er financieel helemaal niet goed uit.
Darkchild heeft denk ik toch wel gelijk.

PostPosted: 28 Sep 2018 18:18 
Erelid

Kan iemand hier meer uitleg over geven die veel verstand cijfers heeft?

PostPosted: 28 Sep 2018 18:20 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Morfe0 wrote:
Zitten nog geen transfersommen van Tadic en Blind bij en de Vergoedingssommen bedragen al 88 miljoen euro, de Liquide middelen zijn met 55 miljoen euro gezakt naar 12 miljoen euro , en de te vorderen debiteuren post maar slechts met 18 miljoen euro.
Daarnaast staat er niks bij van de 30 miljoen euro over de Toekomst wat er opzij was gelegd..
Nee, maar de inkomsten van de CL ook nog niet.
Waarom zou er iets moeten staan over die 30 miljoen euro? Die is opzij gelegd en staat er dus blijkbaar ook niet meer bij.
Reken maar dat AJAX het volgende boekjaar (dit seizoen) nog wel enorm veel transferinkomsten en bonussen van transfers zal incasseren.

PostPosted: 28 Sep 2018 18:28 
Erelid

343 wrote:
Morfe0 wrote:
Nee, maar de inkomsten van de CL ook nog niet.
Waarom zou er iets moeten staan over die 30 miljoen euro? Die is opzij gelegd en staat er dus blijkbaar ook niet meer bij.
Reken maar dat AJAX het volgende boekjaar (dit seizoen) nog wel enorm veel transferinkomsten en bonussen van transfers zal incasseren.
Te vorderen post is maarliefst 76 miljoen euro.

PostPosted: 28 Sep 2018 20:28 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Wij hebben dit keer op keer aangegeven maar veel mensen zeggen dan: wij hoeven het niet te betalen dus boeit het niet. Echt een dooddoener.

Feit is gewoon dat Ajax niet zonder Europees voetbal kan en bovendien veel uitgaande transfers (of hoge bedragen uit een enkele transfer) nodig heeft om positief uit te komen. En ja.. als je CL haalt dan scheelt het tientallen miljoenen. Zeker nu met dat extra geld. Zonder een pot gespeeld te hebben was het al meer dan 40 miljoen.

Ajax heeft nog steeds te hoge bedrijfslasten. Het is ook niet zo dat ze met sportieve successen alles recht kunnen praten. Nee in tegendeel.... voor de financiële positie doen ze het erbarmelijk slecht.

De afschrijvingen gaan ook weer omhoog met de gigantische deals voor Tadic en Blind. Plus de salarissen dik omhoog. Als de resultaten uitblijven ga je dat zeker merken. Aan de andere kant levert de CL veel op en hebben ze veel spelers die de potentie hebben om grote miljoenentransfers te maken. Zeker als je de geruchten rond De Jong, De Ligt leest. Maar ja wat koop je ervoor als je ze kwijt bent, er mindere voor terughaalt en sportief niks wint??

Post new topic  Reply to topic  [ 601 posts ]  Previous   1 19 20 21 22 23 25  Next

All times are UTC+01:00