Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 589 posts ]  Previous   1 20 21 22 23 24  Next
Author Message
PostPosted: 28 Sep 2018 20:56 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Wat maakt het uit dat ze 'afhankelijk' zijn van groepsfase Europa League? We hebben het één keertje niet gehaald in tig jaar; vind het wel een verantwoord risico. Noem het niet eens een risico maar een extreme uitzondering. 'Nouri' heeft daar natuurlijk ook invloed op gehad.

Als je een begroting maakt waar je geen EL voetbal voor nodig hebt hou je geen cent meer over en worden we net als Feyenoord. Als we al niet meer van groepsfase EL kunnen uitgaan kunnen we Ajax wel opdoeken.

PostPosted: 29 Sep 2018 08:54 

guy_ajax wrote:
Wat maakt het uit dat ze 'afhankelijk' zijn van groepsfase Europa League? We hebben het één keertje niet gehaald in tig jaar; vind het wel een verantwoord risico. Noem het niet eens een risico maar een extreme uitzondering. 'Nouri' heeft daar natuurlijk ook invloed op gehad.

Als je een begroting maakt waar je geen EL voetbal voor nodig hebt hou je geen cent meer over en worden we net als Feyenoord. Als we al niet meer van groepsfase EL kunnen uitgaan kunnen we Ajax wel opdoeken.
Vind ik ook. Dat we een keer in de 50 jaar geen Europees voetbal hebben gehaald betekent toch niet dat je bij de begroting moet uitgaan dat je het niet haalt.
Bovendien, trek je goede spelers aan is de kans veel groter dat je Europees speelt.
Natuurlijk zullen de grootste talenten vertrekken, maar succes betekent ook dat je aantrekkelijk bent voor grote talenten uit het buitenland bent om hier te komen spelen. Ze zien ook dat, als je het bij ons goed doet, dat een ideale opstap is naar een grote club in het buitenland.
Je kunt beter naar AJAX gaan en je daar goed ontwikkelen en dat op het veld laten zien dan dat je naar een grote club in een sterke competitie gaat en je daar of op de bank zit of bij een kleine club speelt. Bij AJAX sta je veel meer in de etalage.
Het is niet voor niks dat onze spelers voor veel meer geld verkocht (gaan) worden dan de talenten van andere clubs.
Daar moet AJAX op inspelen en jaarlijks gaan voor de grootste talenten. Die een goed salaris beden. Dat verdien je daarna in een veelvoud terug bij verkoop. En dan zal er best wel een mispeer tussen zitten.
Maar als je bijvoorbeeld iemand als Jezus (Man.C.) zou kunnen halen verkoop je hem daarna voor tientallen miljoenen aan die club. Je moet een goed verhaal hebben. En dat is gemakkelijker als je nationaal maar vooral internationaal faam verwerft. Met name in de CL, dat zien spelers.
Het is een beetje de kip en het ei verhaal.

PostPosted: 29 Sep 2018 12:02 

renemar wrote:
guy_ajax wrote:

Vind ik ook. Dat we een keer in de 50 jaar geen Europees voetbal hebben gehaald betekent toch niet dat je bij de begroting moet uitgaan dat je het niet haalt.
Bovendien, trek je goede spelers aan is de kans veel groter dat je Europees speelt.
Natuurlijk zullen de grootste talenten vertrekken, maar succes betekent ook dat je aantrekkelijk bent voor grote talenten uit het buitenland bent om hier te komen spelen. Ze zien ook dat, als je het bij ons goed doet, dat een ideale opstap is naar een grote club in het buitenland.
Je kunt beter naar AJAX gaan en je daar goed ontwikkelen en dat op het veld laten zien dan dat je naar een grote club in een sterke competitie gaat en je daar of op de bank zit of bij een kleine club speelt. Bij AJAX sta je veel meer in de etalage.
Het is niet voor niks dat onze spelers voor veel meer geld verkocht (gaan) worden dan de talenten van andere clubs.
Daar moet AJAX op inspelen en jaarlijks gaan voor de grootste talenten. Die een goed salaris beden. Dat verdien je daarna in een veelvoud terug bij verkoop. En dan zal er best wel een mispeer tussen zitten.
Maar als je bijvoorbeeld iemand als Jezus (Man.C.) zou kunnen halen verkoop je hem daarna voor tientallen miljoenen aan die club. Je moet een goed verhaal hebben. En dat is gemakkelijker als je nationaal maar vooral internationaal faam verwerft. Met name in de CL, dat zien spelers.
Het is een beetje de kip en het ei verhaal.
Los daarvan denk ik dat, als je echte grote talenten aantrekt het algemene niveau ook hoger wordt. Op trainingen en in wedstrijden. De aanwezige spelers gaan doorgaans ook beter spelen omdat ze meer ruimte krijgen. Al is het maar 5% beter. En wellicht zijn er ook meer ervaren (oud)spelers te porren om (terug) te komen als ze zien dat het niveau hoog is en deelname aan de CL en evt. overwinteren een echt haalbare zaak is.
Als ik mocht kiezen zou ik voor het scenario kiezen dat er goed en veel in heel talentvolle spelers geïnvesteerd wordt hetgeen het zich ongetwijfeld uitbetaald door jaarlijkse deelname aan de CL en grote transfersommen i.p.v. voorzichtig handelen.
Kijk naar Neres. Eerst veel kritiek over de hoge transfersom en nu wordt een veelvoud daarvan op hem geboden. Dat zou ook zijn gebeurd als Richarlison zou zijn gekomen. Heel vaak is goedkoop uiteindelijk duurkoop.
Bij het voorzichtig begroten toon je geen ambitie en kom je nooit dichterbij de Europese (sub)top.

PostPosted: 25 Oct 2018 08:30 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Miljoenen lonken voor Ajax bij zege op Benfica in Lissabon
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=339984

PostPosted: 25 Oct 2018 15:14 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
343 wrote:
Miljoenen lonken voor Ajax bij zege op Benfica in Lissabon
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=339984
Ajax zit nu al veel hoger dan wat word gemeld.
Het behalen van de 3e Vr CL ontvang je ruim 1,5 ton.
Bij het winnen van de Play off ronde ontvang je 3 miljoen, bij verlies 5 miljoen, dus wij ontvangen 3 miljoen euro.
Er was al gemeld dat Ajax met de plaatsing al 42 miljoen euro ontvingen, dus zaten we op dat moment al op een slordige 45,1 miljoen euro.
Ajax heeft nu 2 x gewonnen , premies waren 2,7 miljoen per overwinning, 9 ton voor een gelijkspel, een keer gelijk dus betekend 6,3 miljoen aan wedstrijdpremies binnengehaald nu al.
Dus zitten we nu al op een slordige 51,4 miljoen euro.
Bij overwinning van Benfica ontvang je nog eens 2,7 miljoen euro , +9,5 miljoen voor het behalen van de volgende ronde.
Dan zit je op dat moment op een slordige 63,6 miljoen euro indien Ajax dus de volgende ronde behaald, maar we zitten op dit moment dus al op een slordige 51,4 miljoen euro.

PostPosted: 25 Oct 2018 21:51 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Wij hebben dit keer op keer aangegeven maar veel mensen zeggen dan: wij hoeven het niet te betalen dus boeit het niet. Echt een dooddoener.
Klopt, het is vervelend maar mensen die Ajax oppervlakkig volgen (80% van de achterban) boeit dat doorgaans geen biet. Maar ik hoef niet meer terug naar de tijden dat we uit armoede spelers als Lesly De Sa hadden lopen en er niks beters was op de vleugels (en die situatie kwam voort uit geldgesmijt onder Van Basten en Jol en daarna de broekriem enorm aanhalen).

Feit is gewoon dat Ajax niet zonder Europees voetbal kan en bovendien veel uitgaande transfers (of hoge bedragen uit een enkele transfer) nodig heeft om positief uit te komen. En ja.. als je CL haalt dan scheelt het tientallen miljoenen. Zeker nu met dat extra geld. Zonder een pot gespeeld te hebben was het al meer dan 40 miljoen.
Ajax kan best een jaartje zonder Europees voetbal gezien de reserves. Structureel niet , anderzijds is het de afgelopen 40 jaar ook zelden voorgekomen dat we niet Europees speelden.
Ajax heeft nog steeds te hoge bedrijfslasten. Het is ook niet zo dat ze met sportieve successen alles recht kunnen praten. Nee in tegendeel.... voor de financiële positie doen ze het erbarmelijk slecht.
Ach de financiën blijft een leuk discussiepunt. Van die bedrijfslasten, die hoge aantal FTEs is mij al jaren een doorn in het oog. Echter moet ik er wel bij zeggen dat ons salarishuis bij de jaarcijfer met name hoog is uitgevallen doordat spelers bij uitgaande transfers een deel van de transfersom krijgen. Dat komt weer in de boeken als loon. Als Sanchez voor 40 miljoen vertrekt tikt dat aan.
De afschrijvingen gaan ook weer omhoog met de gigantische deals voor Tadic en Blind. Plus de salarissen dik omhoog. Als de resultaten uitblijven ga je dat zeker merken. Aan de andere kant levert de CL veel op en hebben ze veel spelers die de potentie hebben om grote miljoenentransfers te maken. Zeker als je de geruchten rond De Jong, De Ligt leest. Maar ja wat koop je ervoor als je ze kwijt bent, er mindere voor terughaalt en sportief niks wint??
Wat Ajax vooral heeft gewonnen is immateriële zaken die weer om te zetten naar materiële. Succes bindt meer supporters, verhoogt de merchandiseomzet, houdt Ajax aantrekkelijk voor sponsors, zorgt voor hogere vraag bisunessseats, zorgt dat ook eredivisiewedstrijden en bekerwedstrijden sneller uitverkocht worden etc. etc.

Verder zijn er aan Europese CL avonturen natuurlijk ook weer extra kosten, zoals hogere huisvesting, bonuspremies uitkeren naar vorige clubs van getransfereerde spelers, etc.

De situatie bij de uitgaven is welk verhaal er bij zit. Ik vind dat Blind en Tadic (als ik de berichten moet geloven van de sommen) erg duur zijn. Maar opzich kan Ajax het wel prima lijden. De FTEs op bestuursvlak vind ik een groter probleem, net als spelers die buiten de boot vallen maar toch oor transfersommen erop staan (Kristensen, Orejuela, Cassiera) (en ook van spelers als Kuhn, Pereira, Jensen wordt het straks de vraag of ze gaan aanhaken).

Tot slot, wat ik heb meegekregen staat de voortgang van de samenwerking met Cape Town op de tocht vanwege het kostenplaatje. Ajax wil wel perse nog Traore halen daar, maar ik verwacht dat dat samenwerkingsverband binnen een termijn van nu en 5 jaar afgebouwd is of financieel een heel andere vorm krijgt waarbij Ajax niet meer 50% van de begroting doet.

PostPosted: 26 Oct 2018 09:57 
Beheerder

50% van de begroting? Maar AJAX blijft wel 51% van de aandelen houden?
En zijn er geen plannen voor voetbalscholen in bijv. Zuid-Amerika?

PostPosted: 21 Nov 2018 15:53 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Met het geld wat we voor de Jong + de Ligt krijgen zou je volgens mij wel de Arena kunnen kopen, zou dat een goede zet zijn?

PostPosted: 21 Nov 2018 15:59 
Beheerder

AJAX is het (nog) niet van plan, dacht ik, en ze zijn ook nog afhankelijk van andere partijen.

Post subject: Re: De Financiën
PostPosted: 13 Dec 2018 18:40 
Beheerder

Jeroen Slop vertrekt na 20 jaar!
https://nos.nl/artikel/2263391-financie ... -ajax.html

PostPosted: 13 Dec 2018 18:55 
Erelid

Is dat even heerlijk nieuws, deze faalhaas eindelijk weg. Daar drink ik een biertje op.

PostPosted: 13 Dec 2018 19:06 
Beheerder

Pushkin wrote:
Is dat even heerlijk nieuws, deze faalhaas eindelijk weg. Daar drink ik een biertje op.
Ja....maar wie wordt de vervanger? Dat we niet van de regen in de drup raken.
Hopelijk geen voorbode van een conflict (ligt eraan welk kamp het veld moet ruimen. Als het Henrichs is...graag ;) )

PostPosted: 13 Dec 2018 23:23 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik ben niet zo goed ingelicht wat betreft de bestuurlijke functies. Waarom is het goed dat Slop weggaat?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 14 Dec 2018 03:20 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
Hij likt omhoog, trapt dictatoriaal naar beneden.

Last edited by OptimelNapoleon on 16 Dec 2018 11:03, edited 1 time in total.

PostPosted: 14 Dec 2018 20:51 
Beheerder

Driessen kiest de kant van Slop en hij vindt Rutger Arisz niet zo'n goede kerel (Veronica Inside).
Dus wel een conflictje.

PostPosted: 15 Dec 2018 10:37 

343 wrote:
Driessen kiest de kant van Slop en hij vindt Rutger Arisz niet zo'n goede kerel (Veronica Inside).
Dus wel een conflictje.
Wat weet Driessen nu? Was hij erbij? Die rat zei ook dat Ten Hag alleen gepruimd werd omdat de resultaten goed zijn. Ik hoor nooit iemand negatief over Ten Hag. Niet alleen van de huidige spelers (zou kunnen omdat ze hun eigen positie niet willen ondermijnen), ook niet van spelers waarmee hij in het verleden gewerkt heeft.
Driessen probeert gewoon onrust te kweken. Mediageil manneke.
Ik geloof het niet. Vind het ook vreemd dat er mensen zijn die het klakkeloos als waarheid zien. Daar begrijp ik niks van.

PostPosted: 15 Dec 2018 20:50 
Beheerder

Ik geloof Driessen ook niet. Ik vind hem fysiek zelfs op een knaagdier lijken. Hoogst onsympathieke reln*cht.

PostPosted: 15 Dec 2018 22:01 

Zijn uitleg deugde ook van geen kant, dat merkte je aan alles. Hij zocht echt naar argumenten om zijn verhaal te laten kloppen. Ook dat eeuwige argument weer "hij komt net kijken en Slop zit er al 20 jaar dus wat heeft hij nou eigenlijk te vertellen". Zulke onzin.

Slop is bij elke ruzie tussendoor geglipt. Benoem dat ook even dan, objectieve knul.

PostPosted: 15 Dec 2018 23:41 
Erelid

Stormrage wrote:
Ik ben niet zo goed ingelicht wat betreft de bestuurlijke functies. Waarom is het goed dat Slop weggaat?
Jeroen Slop, sja waar zal ik beginnen.

Nouja zijn beginperiode dan maar, hij kende voor zover ik weet ook verantwoordelijkheid in de uitwerking van de financiele kant van het plan om overal sattelietclubs te beginnen, geesteskindje van D. Blind en H. Henrichs. Daar had hij al meteen op de rem moeten gaan staan, het was een onverantwoorde stap om zoveel sattelietclubs tegelijkertijd te beginnen; Ashanti Goldfields, Ajax Orlando, Ajax Capetown, Germinal Beerschot Antwerpen. Zowel qua finnaciele resources als qua bestuurlijke resources een onverantwoord plan.
Slop zijn we de begin jaren 2000 ook gaan kennen van zijn onhandige media inetrviews, een heel jaar hoorde je hem niet. Maar vlak voor cruciale Europese wedstrijden kwam hij met interviews waarin hij onnodig extra druk zette op de duels. “financieel van levensbelang dat we ons plaatsen” etc.
Slop fiateerde ook transfers van Sulejmani, daar waar hij op dat moment op de rem had moeten gaan staan. Piece de resistance van Slop was echter de Ajax Experience, u weet wel, dat hobbyproject van hem en Henri Van der Aat waar 10.000.000 in een zwart gat verdween. Dat alleen al had je bij elk ander bedrijf ontslag en pek en veren gehad. Bij Ajax kon hij dankzij de juiste ‘vrindjes’ nog overleven.
In de Cruijffrevolutie kon Cruijff uiteindelijk niet van hem af, VDA lukte wel. Dat Slop zelf ook wel doorhad dat zijn positie in vraag gesteld werd en dat met een kritische blik hij het bokje was (Ajax Experience) deed hem er toe besluiten partij te kiezen voor kamp Coronel. Meest duidelijke etterstreek was het maandenlang niet uitbetalen van het loon van Wim Jonk en Dennis Bergkamp (later nog in interviews aangegeven door Jonk). Cruijff kwam uiteindelijk niet van hem af en moest daarom noodgedwongen met hem verder.
Wie verder naar de financiele cijfers kijkt kan niet anders concluderen dat Slops divisies wel met opvallend veel FTE’s opereren, en dat Ajax sowieso ook wel opvallend FTE’s heeft. Zo efficient is Ajax daar niet in, zou mij niet verbazen als Arsiz dat in vraag heeft gesteld.
Tot slot is deze man ook als manager een hufter, leidt aan het syndroom ‘Schoppen naar onder, likken naar boven’. Met name die laatste kwaliteit heeft hem 20 jaar in het zadel gehouden, die eerste eigenschap heeft hem tot een tiran gemaakt onder het uitvoerend personeel. Ik ken twee cassussen die ik uit eerste hand heb, waarbij je gewoon weet dat hij als een dictator is naar zijn personeel.
Kortom, bij mij ging een biertje open. Dat Slop kan prokken met andermans veren (transferbeleid Overmars) en markteingtalent van Geelen die de financiele aardig oppoetsen is voor mij met name mogelijk door onnoemelijke kortzichtigheid danwel partijtidigheid van journalistiek. Mensen zijn al heel snel vergeten hoe beroerd onze cijfers waren onder het laatste jaar Van den Boog. Weinigen die weten dat Ajax in het geheim met ABN Amro onderhandelde over een overbgruggingskrediet wat Ajax had moeten aanspreken als Suarez geen klapper had gemaakt.
Driessen is het type rioolrat die zijn bronnen beschermt en ongeloofwaardige manier voor ze gaat opnemen. Sinds die kansloze bescherming van Nemanja Gudelj die het perslek was naar De T. kan niemand die krant toch serieus meer nemen>?

Slop zal hem wel wat scoops beloofd hebben voor deze openbaring, of hij heeft een vete met Arsiz dat kan natuurlijk ook. De hele discussie die Driessen aanzwengelt krijg je dood met twee woorden ‘Ajax Experience’.

PostPosted: 16 Dec 2018 10:18 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Slop vaarde met elke wind mee. Totaal geen ruggegraat.

PostPosted: 16 Dec 2018 11:52 

Dat kunnen wij natuurlijk prima beoordelen van buitenaf. :ajaxslacht:

PostPosted: 16 Dec 2018 12:39 
Erelid

Ajaciedjuh wrote:
Dat kunnen wij natuurlijk prima beoordelen van buitenaf. :ajaxslacht:
Kom op hoor, eerst de lijn Cruijff blokkeren, Jonk en Bergkamp pesten door ze maandenlang geen salaris uit te betalen en vervolgens een anderhalf jaar later in een interview roepen dat je volledig voor de lijn Cruijff bent. Duidelijker windvanen krijg je niet.

PostPosted: 16 Dec 2018 13:18 
Beheerder

Anders overleef je niet 20 jaar. Je kunt anti-Cruijff zijn, maar spreek dat ook vanaf het begin tot het einde uit. Deze Slop deed dat dus niet. Deze man dient AJAX niet, maar zichzelf.

PostPosted: 04 Jan 2019 13:11 
Beheerder

Ajax wil wereld veroveren: felle financiële strijd buiten de lijnen
https://www.vi.nl/pro/overig/ajax-wil-w ... -de-lijnen

PostPosted: 04 Jan 2019 13:27 

343 wrote:
Ajax wil wereld veroveren: felle financiële strijd buiten de lijnen
https://www.vi.nl/pro/overig/ajax-wil-w ... -de-lijnen
En toch zou ik als ik Ajax was nog eens goed onderzoeken wat er mogelijk is in de Arena. Zullen ze vast al hebben gedaan, maar daar is nog veel te behalen als je ziet dat elke wedstrijd is uitverkocht en er flinke wachtlijsten zijn en mensen voor simpele wedstrijden al op zoek gaan naar tickets.

Met die hoeken moet toch iets te doen zijn. Vul je 2 tv-hoeken en houdt er 2 open voor lucht doorgang en noodgevallen, trek Noord en Zuid nog een paar rijen door, of onderzoek of het uberhaupt mogelijk zou zijn om de hellingslijn minder stijl te trekken zodat je dichter op het veld kan komen (bij staplaatsen lijkt me dat sowieso mogelijk). Kan al flink wat extra plaatsen opleveren.

Post new topic  Reply to topic  [ 589 posts ]  Previous   1 20 21 22 23 24  Next

All times are UTC+02:00