Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 254 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 11  Next
Author Message
 Post subject: Re: Columns
PostPosted: 25 Mar 2013 12:29 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Zeer vervelend nieuws. Had het ook al geplaatst in de topic van Gerrie Muhren:
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/column- ... et-je-mee/

PostPosted: 25 Mar 2013 12:54 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ja inderdaad. :(

PostPosted: 01 Apr 2013 14:37 
Beheerder

http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/column- ... ste-zetje/

PostPosted: 01 Apr 2013 14:39 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Waarom worden columns en nieuwsberichten zo weinig gelezen ?

PostPosted: 01 Apr 2013 14:48 
Erelid

GJ1402 wrote:
Waarom worden columns en nieuwsberichten zo weinig gelezen ?
Voor columns zijn mensen denk ik vooral te lui (te veel tekst en zo...), bij nieuwsberichten zegt de titel vaak al genoeg.
Ik lees ook niet elk nieuwsbericht (wel elke column). Soms zegt de titel gewoon al wat er staat, of interesseert het je minder. Ook weet ik het soms al.
Als de titel echter is 'Cerny schiet B1 naar finale' dan lees ik het omdat ik wil weten hoeveel het is geworden, hoeveel heeft die Cerny dan gescoord, wie is de tegenstander enz...

PostPosted: 01 Apr 2013 14:49 
Beheerder

Rond de 100 keer vind ik niet weinig. Maar inderdaad; soms bijv. 30 keer maar ook 250 keer. Is altijd variabel.
En die column van SanderB stond er ook net een paar seconden op.

PostPosted: 14 Apr 2013 16:47 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/nieuw-ajax-fandossier/

Laat maar weten of we hier mee door moeten gaan.

PostPosted: 14 Apr 2013 18:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank Rijkaard
Droomaankoop: Rafal Wolski
Seizoenskaart: 112
Pushkin wrote:
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/nieuw-ajax-fandossier/

Laat maar weten of we hier mee door moeten gaan.
Ik vind het magnifiek. Baku F-Side, geniaal. Ik vind dit soort avontuurtjes van jullie zeker aangenaam, en dat is het ook vast voor jullie. Ga zo door!

Was het helemaal vergeten te vermelden in deze topic:
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/column- ... hartelust/

Last edited by esquire0346 on 14 Apr 2013 23:42, edited 1 time in total.

PostPosted: 14 Apr 2013 23:42 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Zeker doen!

Geeft iets unieks aan het forum :)

PostPosted: 14 Apr 2013 23:49 
Erelid

Ik vind het ook een leuke rubriek, alleen zou ik wel wat aan de opbouw van je artikel doen. Vind het persoonlijk een beetje rommelig lezen. Iets meer inspringingen of alinea's zou het wat overzichtelijker maken.

PostPosted: 15 Apr 2013 17:43 
Beheerder

Een gouwe ouwe nog eens geplaatst op verzoek van Pushkin. Twee en een half jaar geleden op AF en nu weer hier waar die thuishoort bij de echten:
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/ajax-fa ... e-grenzen/

Ook weer een column van Sander:
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/column- ... -kampioen/

PostPosted: 15 Apr 2013 18:22 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
AFCA Niels wrote:
Ik vind het ook een leuke rubriek, alleen zou ik wel wat aan de opbouw van je artikel doen. Vind het persoonlijk een beetje rommelig lezen. Iets meer inspringingen of alinea's zou het wat overzichtelijker maken.
Thanks voor de feedback. Ik worstel soms nog wel met de vorm waarin ik het moet gieten. Hoe zou jij dat doen? Alleen meer inspringen met alinea's of zijn er nog andere aanpassingen vereist>

PostPosted: 15 Apr 2013 23:30 
Erelid

Nou, ik heb er niet veel verstand van hoor haha.

Maar wat ik persoonlijk vind is dat je nu een interview met vraag en antwoord in een verhaal-opmaak hebt proberen te doen. Ik zou een keuze maken tussen of een vraag-antwoord opmaak, met na elke vraag en antwoord een nieuwe alinea, of van je gewonnen informatie een eigen verhaal schrijven. Dat laatste vind ik zelf altijd het fijnst lezen, helemaal als je boeiend schrijven kunt, wat je kunt. Ook liever een alinea te veel dan te weinig, dat houdt het overzichtelijk, lange lappen tekst schrikken af. De shoot-out vind ik een leuke aanvulling, die zou ik zo houden.

Wat je natuurlijk ook kunt doen is een beetje met de vragen spelen. Bepaalde vragen samenvoegen tot één kernvraag en dan van de antwoorden weer een kort verhaaltje maken. Ik zeg maar wat, ben geen journalist ;).

PostPosted: 15 Apr 2013 23:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank Rijkaard
Droomaankoop: Rafal Wolski
Seizoenskaart: 112
Nou goed, ik wil nog wel een duit in het zakje doen als jullie het interesseert.

De titel moest natuurlijk zijn "Onbegrensd: De Baku F-Side". Want deze titel leidt af van de daadwerkelijke zaak. Je kan het beste de huidige titel plus inleiding bovenaan in een ander domein plaatsen, en de tweede alinea als inleiding aanduiden. Voor de rest kun je het best de interview sectie anders indelen, dus de onderwerpen beter in volgorde brengen. 'Wat is je favoriete Ajax-speler?' is natuurlijk de ideale opening van een interview. 'Waar komt je interesse bij jou en je groep vandaan?' in het vervolg. Over het Ajax van vroeger, over het het Ajax van de laatste tijd en over het Ajax op dit moment. Die hoofdlijn kun je uitwerken in de voortgang van het gesprek. Daarmee krijgt het interview een mooiere opzet, makkelijk leesbare chronologie. Desalniettemin vind ik het knap dat het zo'n compleet interview is, terwijl er geen opzichtige logica achter zit. Diepe buiging!

En de "Benieuwd naar de groep, ..." moet duidelijker ver onder (of bij de inleiding van) het interview geplaatst worden.

PostPosted: 22 Apr 2013 16:28 
Beheerder

http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/sanderb ... last-knvb/

PostPosted: 12 Jun 2013 17:34 
Erelid

• Einde van een “helden” tijdperk.

Afgelopen avond kreeg ik het bericht dat de toekomst van Mickey Sulejmani definitief niet lag bij Ajax. Het publieke geheim dat hij een 5-jarig contract zou tekenen bij Benfica werd hierdoor werkelijkheid. De grootste miskoop in de geschiedenis van Ajax is over een halve maand definitief voltooid verleden tijd.

Het leek allemaal zo veel belovend op die 9de juni 2008. Een nieuwe hoofdsponsor Aegon, Godenzoon Marco van Basten kwam terug op het oude nest en toptalent Miralem Sulejmani werd voor 5! Seizoenen overgenomen van Heerenveen. We werden voor het eerst in 5 jaar weer kampioen was een veelgehoorde zin in Amsterdam e.o. Een fantastische voorhoede zouden we krijgen: Sulejmani - Huntelaar - Suarez.
    Ook zelf geloofde ik hierin. Wonende in de toenmalige voetbalhoofdstad van Nederland, was ik er wel klaar mee. Ik had geen behoefte meer aan feestjes hier. Naar Amsterdam wilde ik. Met deze veronderstelling reisde ik ook af naar Amsterdam.

18 jaar jong en eindelijk eens tijd en geld voor het bezoeken van wedstrijden en het kopen van een officieel wedstrijdshirt. Trots was ik erop dat ik onze nieuwe aanwinst met nummer 10! Op de achterkant van mijn shirt had. Trots, tot die ene dag in augustus. Het begon mooi, een openingsdoelpunt van Sulejmani, een sms naar een concurrerende supporter ( Het kampioenschap zal niet in het zuiden zijn). Het mocht niet baten. Ajax verloor met 2-1 in Tilburg en we liepen weer een geheel seizoen achter de feiten aan.

Een jaar lang was voor mij Sulejmani de held van Ajax. Werkte “hard”, maakte belangrijke doelpunten en was voor mij nog steeds het begin van een sterke periode. Het was een hunkering naar succes, succes waarin Sulejmani een minimaal aandeel zou hebben blijkt nu 5 jaar later.

In het lopende seizoen had Sulejmani inmiddels al meer treden van de Amsterdam ArenA beklommen dan ik zou doen. Hier kreeg ik ook voor het eerst te horen dat Sulejmani te zwaar was, niet leefde voor zijn sport en dergelijke. Hij veranderde voor mij steeds meer in een anti-held.

Als ik nu terugkijk op de periode van Sulejmani bij Ajax dan zie ik iemand die begon als held, vervolgens anti-held werd en nu te boek staat als laatste der Mohikanen. De laatste speler die mij persoonlijk doet herinneren aan het wanbeleid dat voor de revolutie de boventoon had bij Ajax. Toch is Sulejmani voor mij een held. Een held hoe het niet moet. Een held die ervoor zal zorgen dat Ajax Nóóit meer 16 miljoen voor een talent van 18 jaar gaat betalen. Mickey bedankt voor alles! En mocht je nog eens in Amsterdam komen, die kroket uit de muur krijg je van mij!
Geef even aan wat jullie ervan vinden?

PostPosted: 12 Jun 2013 18:01 
Columnist

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Wim Jonk
Riejuh wrote:
  • Einde van een “helden” tijdperk.

Afgelopen avond kreeg ik het bericht dat de toekomst van Mickey Sulejmani definitief niet lag bij Ajax. Het publieke geheim dat hij een 5-jarig contract zou tekenen bij Benfica werd hierdoor werkelijkheid. De grootste miskoop in de geschiedenis van Ajax is over een halve maand definitief voltooid verleden tijd.

Het leek allemaal zo veel belovend op die 9de juni 2008. Een nieuwe hoofdsponsor Aegon, Godenzoon Marco van Basten kwam terug op het oude nest en toptalent Miralem Sulejmani werd voor 5! Seizoenen overgenomen van Heerenveen. We werden voor het eerst in 5 jaar weer kampioen was een veelgehoorde zin in Amsterdam e.o. Een fantastische voorhoede zouden we krijgen: Sulejmani - Huntelaar - Suarez.
    Ook zelf geloofde ik hierin. Wonende in de toenmalige voetbalhoofdstad van Nederland, was ik er wel klaar mee. Ik had geen behoefte meer aan feestjes hier. Naar Amsterdam wilde ik. Met deze veronderstelling reisde ik ook af naar Amsterdam.

18 jaar jong en eindelijk eens tijd en geld voor het bezoeken van wedstrijden en het kopen van een officieel wedstrijdshirt. Trots was ik erop dat ik onze nieuwe aanwinst met nummer 10! Op de achterkant van mijn shirt had. Trots, tot die ene dag in augustus. Het begon mooi, een openingsdoelpunt van Sulejmani, een sms naar een concurrerende supporter ( Het kampioenschap zal niet in het zuiden zijn). Het mocht niet baten. Ajax verloor met 2-1 in Tilburg en we liepen weer een geheel seizoen achter de feiten aan.

Een jaar lang was voor mij Sulejmani de held van Ajax. Werkte “hard”, maakte belangrijke doelpunten en was voor mij nog steeds het begin van een sterke periode. Het was een hunkering naar succes, succes waarin Sulejmani een minimaal aandeel zou hebben blijkt nu 5 jaar later.

In het lopende seizoen had Sulejmani inmiddels al meer treden van de Amsterdam ArenA beklommen dan ik zou doen. Hier kreeg ik ook voor het eerst te horen dat Sulejmani te zwaar was, niet leefde voor zijn sport en dergelijke. Hij veranderde voor mij steeds meer in een anti-held.

Als ik nu terugkijk op de periode van Sulejmani bij Ajax dan zie ik iemand die begon als held, vervolgens anti-held werd en nu te boek staat als laatste der Mohikanen. De laatste speler die mij persoonlijk doet herinneren aan het wanbeleid dat voor de revolutie de boventoon had bij Ajax. Toch is Sulejmani voor mij een held. Een held hoe het niet moet. Een held die ervoor zal zorgen dat Ajax Nóóit meer 16 miljoen voor een talent van 18 jaar gaat betalen. Mickey bedankt voor alles! En mocht je nog eens in Amsterdam komen, die kroket uit de muur krijg je van mij!
Geef even aan wat jullie ervan vinden?
Als je niet eindigt met: "Geef even aan wat jullie ervan vinden", is het een leuk stukje :)

PostPosted: 12 Jun 2013 18:02 
Erelid

Dat is meer om te kijken of de reacties er positief over zijn :)

PostPosted: 12 Jun 2013 18:04 
Erelid

Einde van een “helden” tijdperk.

Gisteravond kreeg ik het bericht dat de toekomst van Mickey Sulejmani definitief niet bij Ajax lag. Het publieke geheim dat hij een vijfjarig contract zou tekenen bij Benfica werd hierdoor werkelijkheid. De grootste miskoop in de geschiedenis van Ajax is over een halve maand definitief voltooid verleden tijd.

Het leek allemaal zo veel belovend op die 9de juni 2008. Een nieuwe hoofdsponsor Aegon, Godenzoon Marco van Basten kwam terug op het oude nest en toptalent Miralem Sulejmani werd voor 5(!) seizoenen overgenomen van Heerenveen. We werden voor het eerst in 5 jaar weer kampioen was een veelgehoorde zin in Amsterdam e.o. Een fantastische voorhoede zouden we krijgen: Sulejmani - Huntelaar - Suarez.
Ook ikzelf geloofde hierin. Wonende in de toenmalige voetbalhoofdstad van Nederland, was ik er wel klaar mee. Ik had geen behoefte meer aan feestjes hier. Naar Amsterdam wilde ik. Met deze veronderstelling reisde ik ook af naar Amsterdam.

18 jaar jong en eindelijk eens tijd en geld voor het bezoeken van wedstrijden en het kopen van een officieel wedstrijdshirt. Trots was ik erop dat ik onze nieuwe aanwinst met nummer 10 op de achterkant van mijn shirt had. Trots, tot die ene dag in augustus. Het begon mooi, een openingsdoelpunt van Sulejmani, een sms naar een concurrerende supporter (het kampioenschap zal niet in het zuiden zijn). Het mocht niet baten. Ajax verloor met 2-1 in Tilburg en we liepen weer een geheel seizoen achter de feiten aan.

Een jaar lang was Sulejmani voor mij de held van Ajax. Werkte “hard”, maakte belangrijke doelpunten en was voor mij nog steeds het begin van een sterke periode. Het was een hunkering naar succes, succes waarin Sulejmani een minimaal aandeel zou hebben, blijkt nu 5 jaar later.

Als ik nu terugkijk op de periode van Sulejmani bij Ajax dan zie ik iemand die begon als held, vervolgens anti-held werd en nu te boek staat als laatste der Mohikanen. De laatste speler die mij persoonlijk doet herinneren aan het wanbeleid dat voor de revolutie de boventoon had bij Ajax. Toch is Sulejmani voor mij een held. Een held hoe het niet moet. Een held die ervoor zal zorgen dat Ajax nóóit meer 16 miljoen voor een talent van 18 jaar gaat betalen. Mickey, bedankt voor alles! En mocht je nog eens in Amsterdam komen, die kroket uit de muur krijg je van mij!

Inhoudelijk vind ik het een prima stuk :343: , maar kon het niet laten om even de foutjes eruit te halen. Niet alles was per definitie fout, maar soms las het niet lekker (vooral woordvolgorde dan) of is mijn verbetering 'beter'. Graag gedaan. :mrgreen:

PostPosted: 12 Jun 2013 18:05 
Erelid

Toby heeft er al een correctie op losgelaten. Die zal op de FP komen indien ik toestemming van hem heb om er ook een zelfgemaakte foto van het t-shirt van Sulejmani in te zetten.

PostPosted: 12 Jun 2013 18:05 
Erelid

Verdurrie, Toby was me dus voor... ;)

PostPosted: 12 Jun 2013 18:17 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Je loopt wel achter de feiten aan vandaag, he Jes?

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 12 Jun 2013 18:54 
Erelid

Want buiten dit was ik waar ook te laat..?

PostPosted: 12 Jun 2013 18:55 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Mijn post in de mierenneuktopic

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 12 Jun 2013 19:11 
Erelid

Oooh. Toen zat ik op school... Had de post van NFD toen nog niet gezien.

Post new topic  Reply to topic  [ 254 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 11  Next

All times are UTC+02:00