Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 244 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 10  Next
Author Message
PostPosted: 07 Jul 2018 14:57 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Live te volgen hier, https://www.youtube.com/watch?v=APhwpUq6yF0

Iemand nog naar de chat?

PostPosted: 07 Jul 2018 15:07 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Pushkin wrote:
Live te volgen hier, https://www.youtube.com/watch?v=APhwpUq6yF0

Iemand nog naar de chat?
Een chat voor 2 personen heeft geen zin.

PostPosted: 07 Jul 2018 16:59 

Hoe speelden Bande en Kuhn?

PostPosted: 07 Jul 2018 17:10 

de dominee wrote:
Bandé herkenbaar. Moet er nog op gewezen worden dat die doos om zijn schoenen weg moet als hij het veld op gaat. Heb hem nu 3 keer gezien maar het blijft armoedig.
Kuhn heb ik niet gezien, na een kwartier van de tweede helft kon ik het niet meer aanzien.
Ook al zijn dit jongens die wss. nooit het eerste halen, dit was wel heel bedroevend.
Bakker vind ik een talent maar heeft nog wat jaartjes nodig. Botman kan ook over enkele jaren een degelijke verdediger worden. Bijleveld is een technicus maar ook een lichtgewicht. Sierhuis wordt nooit AJAX1 materiaal.
Als dit Jong AJAX gaat worden eindigen ze in het rechterrijtje.

PostPosted: 07 Jul 2018 17:13 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Het komt door Ten Hag. Let maar op.

PostPosted: 07 Jul 2018 17:25 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
renemar wrote:
de dominee wrote:
Bandé herkenbaar. Moet er nog op gewezen worden dat die doos om zijn schoenen weg moet als hij het veld op gaat. Heb hem nu 3 keer gezien maar het blijft armoedig.
Kuhn heb ik niet gezien, na een kwartier van de tweede helft kon ik het niet meer aanzien.
Ook al zijn dit jongens die wss. nooit het eerste halen, dit was wel heel bedroevend.
Bakker vind ik een talent maar heeft nog wat jaartjes nodig. Botman kan ook over enkele jaren een degelijke verdediger worden. Bijleveld is een technicus maar ook een lichtgewicht. Sierhuis wordt nooit AJAX1 materiaal.
Als dit Jong AJAX gaat worden eindigen ze in het rechterrijtje.
Was naar de film (hereditary). Mistte de laatste 5 minuten omdat de spanning te veel werd...op mijn blaas en daarna kon ik er niet meer in. Lekker, man.

Gelukkig was het jong AJAX. Ga zo lekker kijken naar AJAX 1. Hopelijk dan wel een representatief team.

PostPosted: 07 Jul 2018 18:32 
Beheerder

Opstelling AJAX tegen Steaua:
https://twitter.com/AFCAjax/status/1015631828533858309

PostPosted: 07 Jul 2018 18:44 
Beheerder

Vooruit dan. De chat is voor AJAX -Steaua wel open:
live/

PostPosted: 07 Jul 2018 21:32 
Beheerder

https://nos.nl/artikel/2240370-ajax-spe ... nduel.html

PostPosted: 08 Jul 2018 00:35 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Matige wedstrijd, die niet zoveel zegt.

Een paar zaken, die mij opvielen:

- Noa Lang totaal onzichtbaar
- Eiting speelde echt heel goed. Een verademing tov Schone op die plek. Ik twijfel echt of je hem moet verhuren want die jongen is echt goed.
- Kristensen speelde helemaal niet zo slecht
- foutje van Schuurs wordt direct afgestraft.
- Mazraoui stond als middenvelder opgesteld en kan voetballend goed mee.
- Gravenberch een erg groot talent.
- Neres zoals vaak actief en van hem komt echt veel dreiging
- Labyad nog te weinig gezien maar zijn spelhervattingen zijn goed.

PostPosted: 08 Jul 2018 08:35 

Matige wedstrijd, die niet zoveel zegt.

Een paar zaken, die mij opvielen:

- Noa Lang totaal onzichtbaar
- Eiting speelde echt heel goed. Een verademing tov Schone op die plek. Ik twijfel echt of je hem moet verhuren want die jongen is echt goed.
- Kristensen speelde helemaal niet zo slecht
- foutje van Schuurs wordt direct afgestraft.
- Mazraoui stond als middenvelder opgesteld en kan voetballend goed mee.
- Gravenberch een erg groot talent.
- Neres zoals vaak actief en van hem komt echt veel dreiging
- Labyad nog te weinig gezien maar zijn spelhervattingen zijn goed.
Bijna helemaal eens.
Ik vind verder Huntelaar echt niks meer toevoegen. Is eigenlijk een stoorzender.
Tot het grote wisselen begon vond ik het best goed. met name het opjagen van de tegenstander. Ook zag ik vaak hele goed lopende combinaties met de bal een keer raken.
Tot de wisselingen vond ik het niet matig maar heel behoorlijk, daarna werd het alleen maar minder. Is ook logisch. Was wel een verademing t.o.v. de wedstrijd gistermiddag. Zie je goed dat bijna geen enkele speler van het elftal dat toen op het veld stond momenteel voor het eerste in aanmerking komt. Heb wel vertrouwen in Bakker voor de toekomst.

PostPosted: 08 Jul 2018 10:12 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Mee eens met jullie en nog een kleine aanvulling over KJH. Hij loopt in de weg en gaat dingen doen waar hij niet goed in is. Hij moet leunen tegen de voorstopper, en hopen op een steekbal van Neres, Labyad of Lang. In plaats daarvan gaat hij zich lopen bemoeien met het opzetten van de aanvallen.

PostPosted: 08 Jul 2018 11:29 

Ook eens over KJH.
Als supersup of stormram, is hij nog bruikbaar. Als basisspeler kan hij niet meer mee.

Ik heb al vaker aangegeven, dat ik de spitspositie ook onderbezet vind. Dolberg moet en zijn vorm terug zien te krijgen van zijn eerste jaar en blessurevrij blijven of anders komt KJH erin.
Ja we hebben Sierhuis maar die voegt voetballend ook te weinig toe. Is eigenlijk een jonge variant van KJH.

Ik denk nog steeds, dat ook Bande als spits kan spelen. Verder heb je nog steeds Siem De Jong in je selectie, die dit ook goed kan invullen. Voetballend beter dan Sierhuis en KJH (en ook Bande).

PostPosted: 08 Jul 2018 12:05 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Kan iemand die het gezien heeft vertellen hoe ze speelden? En dan bedoel ik vooral de spelintentie. Hoog druk zetten, goed aanvallend spel ?

PostPosted: 08 Jul 2018 12:19 

DeRuit wrote:
Kan iemand die het gezien heeft vertellen hoe ze speelden? En dan bedoel ik vooral de spelintentie. Hoog druk zetten, goed aanvallend spel ?
Ik vond de spelintentie niet zo verkeerd. 80% van de wedstrijd speelde zich echt af op de helft van Steaua. De achterste linie stond "hoog" en vooral op rechts liep het behoorlijk goed. Ik zag in ieder geval wel wat meer de hand van Ten Hag want ik vond de intentie beter dan het laatste half jaar.

Maar goed, het blijft vriendschappelijk en er liep zo nu en dan wel eens wat fout. Ik vond Eiting echt de beste en juist hij snapt en ziet het spelletje goed. Gaan we nog veel plezier aan beleven.

PostPosted: 08 Jul 2018 12:32 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
DeRuit wrote:
Ik vond de spelintentie niet zo verkeerd. 80% van de wedstrijd speelde zich echt af op de helft van Steaua. De achterste linie stond "hoog" en vooral op rechts liep het behoorlijk goed. Ik zag in ieder geval wel wat meer de hand van Ten Hag want ik vond de intentie beter dan het laatste half jaar.

Maar goed, het blijft vriendschappelijk en er liep zo nu en dan wel eens wat fout. Ik vond Eiting echt de beste en juist hij snapt en ziet het spelletje goed. Gaan we nog veel plezier aan beleven.
Dankje! Ja dat er wat fout gaat is te verwachten. Het enige manco wat ik zie nog is hoe linksbuiten ingevuld gaat worden ( ik gok Labyad ). Verder heb ik er wel vertrouwen in.

PostPosted: 08 Jul 2018 13:16 

Tsja blijft gissen want een hoop spelers zijn er nog niet bij.

Tagliafico, Dolberg, Frenkie De Jong, Donny vd Beek en Tadic zijn beoogde basisspelers dus het blijft puzzelen voor Ten Hag. Blind of Magallan kan hier nog bij komen dus tegen Sturm Graz zal er wel weer een ander team staan.

Maar goed, normaliter zijn deze beoogde basisspelers beter dan wat er nu staat dus zou het alleen nog maar beter kunnen. Alleen Eiting kan weleens verrassen.

Wat me wel opviel trouwens: Een week geleden ofzo had Ten Hag het er nog over om wellicht 3-4-3 te spelen tegen Sturm Graz maar dat was het gisteren niet. De Ligt kwam weleens op maar speelde niet als een echte nr 4.

Een keer zal Ten Hag naar de beoogde basis moeten voor Sturm Graz en dan moet hij echte keuzes gaan maken. Ik verwacht in ieder geval geen basisplaats voor Tadic want hij sluit pas 5 dagen voor die belangrijke wedstrijd aan..

------------------------Onana---------------------
Kristensen----De Ligt----Blind of Magallan------Tagliafico
Vd beek-----Eiting of Frenkie of Schone----Frenkie/Labyad
Neres------------Huntelaar of Dolberg-------Labyad/?????

Op de buitenposities mag nog wel iets bij. Bande moet je ook wat tijd gunnen.

PostPosted: 08 Jul 2018 13:38 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Gisteren bij beide wedstrijden geweest, lekker verbrand de eerste wedstrijd.

In Putten speelde Jong Ajax, die hadden het erg lastig tegen de fysieke Denen. Het stond ook totaal niet goed en de Denen kregen veel kansen. Lamprou keepte de eerste helft prima. Orejuela viel zwaar tegen, die moet verhuurt worden wamt loopt volgens mij met zijn ziel onder zijn arm.

Bakboord en Botman stonden vaak verkeerd, de Denen speelden 5-3-2 en daardoor werden de Denen niet goed gedekt. Bakker had het ook erg lastig, is nog niet zo ver als ik had gehoopt.

Middenveld leek nergens naar, Ekkelenkamp op 6 werkt niet, Beijleveld leverde alles in en De Wit is Siem 0.5. Voetbal kwam er niet in door dit middenveld.

Voorin was Nunnely de beste speler, veel geslaagde acties, gaf nog een perfecte voorzet op Bande en veel overtredingen mee.

Sierhuis werkt zoals altijd hard, kreeg weinig bruikbare ballen en 1 kans gehad tweede helft.

Bande kreeg ook weinig ballen, stond vaak goed vrij maar hij werd niet aangespeeld. Goede kans eerste helft die de keeper goed pakte. Verder niks laten zien en nog geen glimp gezien van een transfersom van 8 miljoen.

Jensen en Pasquali vielen nog in en die konden mij wel bekoren, je ziet dat met hun op het middenveld er meteen meer gevoetbald wordt.

Bij de Denen viel Jensen wel op, erg goede voetballer met veel beweging en een goede trap. Snap wel dat er vanuit Ajax interesse voor hem was.

Overmars zat eerste helft voor me samen met Arthur Numan, Numan zat volgens mij Jensen te scouten want schreef een hoop op elke keer als Jensen de bal had.

Daarna door gereden naar Hattem om het eerste van ajax te zien. Vooral de eerste helft was leuk om te zien. Redelijk goed voetbal met Neres als uitblinker. Eiting ook een heerlijke speler die dit seizoen veel meer minuten moet gaan maken. Mazroui zie ik graag als rechtsback, vind hem beter dan Kristensen die gewoon niet kan voetballen. Heeft ook geen klik met Neres op rechts.

Verder viel mij nog op dat Huntelaar teveel wilt doen, op moment dat hij in de spits moet staan is hij er niet.

Nadat men begon te wisselen elke twee minuten was er geen reet meer aan. Roemenen waren wel weer aardig aan het schoppen de hele wedstrijd. Nummer 10 van ze wel een leuke speler.

PostPosted: 09 Jul 2018 12:50 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
De wedstrijd vrijdag tegen Anderlecht is live te volgen op Ziggo Sport.

PostPosted: 09 Jul 2018 13:24 

Interessant: https://twitter.com/ajaxlife/status/1016243889399848960 .

PostPosted: 09 Jul 2018 21:20 
Beheerder

Inderdaad leuk om te lezen. En te zien...
https://twitter.com/SjorsvanVeen/status ... 3294427136

PostPosted: 12 Jul 2018 13:38 

Morgen een wedstrijd tegen Anderlecht.

Ik hoop, dat De Jong en vd Beek minimaal een helft kunnen spelen.
Sinkgraven zal nog wel even duren. Voortborduren op Steaua.

Achterin Schuurs even laten staan want naar alle waarschijnlijkheid komt hier Blind voor in de plaats (of Wober). Tagliafico verwacht ik wel tegen Sturm Graz.

Middenveld Eiting laten staan met Vd Beek en Frenkie (een helft)/Ziyech (de andere helft).

Voorin Neres, Labyad en Huntelaar.

PostPosted: 13 Jul 2018 11:32 
Beheerder

Hoop het. Zou de oefenwedstrijd wel interessanter maken dan die tegen Steaua.
Ik ga zeker kijken vanaf 19.30.

PostPosted: 13 Jul 2018 11:49 

343 wrote:
Hoop het. Zou de oefenwedstrijd wel interessanter maken dan die tegen Steaua.
Ik ga zeker kijken vanaf 19.30.
Begint die niet om 19.00 uur?

PostPosted: 13 Jul 2018 11:59 
Beheerder

Nee, de voorbeschouwing misschien, maar de wedstrijd zelf om 19.30.

Post new topic  Reply to topic  [ 244 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 10  Next

All times are UTC+01:00