Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 251 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11  Next
Author Message
PostPosted: 12 Jan 2019 18:56 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
We gaan naar de chat voor #AJAX #saoaja:
live/
Praat mee! Nog geen lid? Dan even hier snel en eenvoudig aanmelden:
https://ajaxtotaal.nl/forum/ucp.php?mode=register

Topic na de wedstrijd weer open!

PostPosted: 13 Jan 2019 01:32 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Het is maar goed, dat deze wedstrijd niet om 01u nachts was want dan was iedereen in slaap gevallen.

Opvallend feitje: Mazraoui stond de 2e helft linksback. Iets waarvan ik al dacht, dat dit ook altijd een optie zou kunnen zijn omdat Mazraoui ook vaak als linkermiddenvelder of linksbuiten heeft gespeeld.

Is wellicht ook de reden dat Wöber op nog minder speeltijd kon rekenen.

PostPosted: 13 Jan 2019 06:45 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Het is maar goed, dat deze wedstrijd niet om 01u nachts was want dan was iedereen in slaap gevallen.

Opvallend feitje: Mazraoui stond de 2e helft linksback. Iets waarvan ik al dacht, dat dit ook altijd een optie zou kunnen zijn omdat Mazraoui ook vaak als linkermiddenvelder of linksbuiten heeft gespeeld.

Het is afwachten waarom hij daar stond. Misschien wilden ze Sinkgraven niet overbelasten en daarom Kristensen gebracht. Verder prima oefenpot. SPFC klapte er goed op een speelde op de counter dus zowel aanvallen als verdedigend en goede, realistische test. Verder waren ze fel, vind ik zelf niet zo heel erg zodat ze bij Ajax leren dat er altijd gepresteerd moet worden. Misschien ook goed ter voorbereiding op de klassieker

PostPosted: 13 Jan 2019 12:33 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Hebben we dat toernooitje nu gewonnen?

PostPosted: 13 Jan 2019 13:05 

GJ1402 wrote:
Nee. Flamengo. Opvallend dat Frankfurt niet wint van een team waar onze B keus met 3 doelpunten verschil van Flamengo had moeten winnen.
Eigenlijk hadden we dat toernooi dus met twee vingers in de neus moeten winnen.

PostPosted: 13 Jan 2019 13:09 
Erelid

GJ1402 wrote:
Nee Flamengo wint met 1-0 van Eintracht en wint daarmee het toernooi dankzij de strafschoppen tegen Ajax!

PostPosted: 14 Jan 2019 09:55 

renemar wrote:
Snake wrote:
renemar wrote:
Ik vind eigenlijk dat AJAX in beide wedstrijden met een zo sterk mogelijk elftal zou moeten spelen. Je gaat naar Amerika mede om naam te maken, je wil daar en poot aan de grond krijgen. Maak dan ook reclame met het voetbal. Die wedstrijden kun je in Amerika zien.
Voor de rest van de spelers kun je net zo goed een wedstrijd tegen een Amerikaanse club spelen. Morgen om 19.00 uur tegen Sao Paulo, dan hadden ze om 13.00 uur Nederlandse tijd die wedstrijd makkelijk kunnen spelen.
Vind ik een gemiste kans.
Frankfurt heeft met 2-1 gewonnen van Sao Paulo. Die zullen het toernooi dus wel gaan winnen. Ondanks dat het resultaat niet echt van belang is hadden we dat gemakkelijk kunnen voorkomen. Gewoon voor de uitstraling, de naam kunnen hooghouden. Twee keer overtuigend winnen van Braziliaanse (sub) topclubs en toernooi winnen is reclame. Nu zal wss.een Duitse middenmoter het toernooi winnen. Niet goed voor de uitstraling.
Uitstraling bouw je o.a. op door op te vallen in de Champions League, niet door een of ander vriendschappelijk toernooitje te winnen. Je gaat daarheen om weer in ritme te komen en weerstand op te bouwen, niet met als doel om die teams omver te blazen.
Het gaat hier om de uitstraling in Amerika. Daar proberen ze AJAX groter te maken. Deze trip gaat niet alleen om ritme op te doen. Als AJAX niet in Amerika voet aan de grond probeert te krijgen zouden ze wss. niet naar Florida zijn gegaan.
En als je twee keer in een zo sterk mogelijk elftal speelt en nog een andere wedstrijd speelt met de rest van de spelers krijg je geen ritme? Lijkt mij onzin.
Het winnen van het toernooi is bijzaak maar het kan geen kwaad. En ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat AJAX met de sterkste spelers gewoon 2 keer zou winnen. Is niks mis mee.
Als je er heen gaat vind ik dat je het beste moet laten zien wat je hebt. Een eerste indruk is belangrijk.
Het eerste doel van dit trainingskamp was toch echt ritme opdoen voor de tweede seizoenshelft. Daarnaast op commercieel gebied is het vooral om aanwezig zijn (net als die China-trips aan het einde van het seizoen). Resultaat boeit niet zo. Lees de Ajax Life van afgelopen week zou ik zeggen. Ten Hag snapt gelukkig wat het belang is van zo'n trip, maar als die dit niet zag zitten waren ze niet naar Florida gegaan.

PostPosted: 14 Jan 2019 11:08 

Snake wrote:
renemar wrote:
Snake wrote:

Uitstraling bouw je o.a. op door op te vallen in de Champions League, niet door een of ander vriendschappelijk toernooitje te winnen. Je gaat daarheen om weer in ritme te komen en weerstand op te bouwen, niet met als doel om die teams omver te blazen.
Het gaat hier om de uitstraling in Amerika. Daar proberen ze AJAX groter te maken. Deze trip gaat niet alleen om ritme op te doen. Als AJAX niet in Amerika voet aan de grond probeert te krijgen zouden ze wss. niet naar Florida zijn gegaan.
En als je twee keer in een zo sterk mogelijk elftal speelt en nog een andere wedstrijd speelt met de rest van de spelers krijg je geen ritme? Lijkt mij onzin.
Het winnen van het toernooi is bijzaak maar het kan geen kwaad. En ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat AJAX met de sterkste spelers gewoon 2 keer zou winnen. Is niks mis mee.
Als je er heen gaat vind ik dat je het beste moet laten zien wat je hebt. Een eerste indruk is belangrijk.
Het eerste doel van dit trainingskamp was toch echt ritme opdoen voor de tweede seizoenshelft. Daarnaast op commercieel gebied is het vooral om aanwezig zijn (net als die China-trips aan het einde van het seizoen). Resultaat boeit niet zo. Lees de Ajax Life van afgelopen week zou ik zeggen. Ten Hag snapt gelukkig wat het belang is van zo'n trip, maar als die dit niet zag zitten waren ze niet naar Florida gegaan.
Om ritme op te doen hoef je echt niet naar Florida. Neem van mij aan dat ze niet waren gegaan als ze geen voet aan de grond zouden willen krijgen in Amerika. Ze hebben niet voor niks eerdere aanbiedingen links laten liggen.
Reclame maken voor jezelf doe je door goed voetbal te laten zien. En dat gebeurt doorgaans met de beste 11.
Resultaat is ook niet het belangrijkste maar wel het attractief voetbal dat je speelt.
Als je het resultaat achteraf bekijkt hadden ze eigenlijk ook gewoon moeten winnen. Met alleen al Onana op doel tegen Flamengo was dat al gemakkelijk bereikt. Maar goed, het gaat om de kwaliteit van het voetbal.
Achteraf kun je stellen dat de B keus het zeker niet slecht heeft gedaan. Maar op voorhand ga je ervan uit dat de A keus het beste voetbal op de mat legt.

PostPosted: 14 Jan 2019 11:17 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Natuurlijk hoef je om ritme op te doen niet naar Florida te gaan, dat kan overal. Dat neemt niet weg dat dat nog steeds het eerste doel is van een trainingskamp, dus is het logisch dat de B-keus tegen Flamengo gespeeld heeft.

Als Ajax de penalties (en dus het toernooi) gewonnen had, was het dan wel goed geweest?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 14 Jan 2019 12:07 

Negen van de tien keer win je zo'n wedstrijd tegen Flamengo met je B/C elftal met twee vingers in je neus. Dit keer dus niet. Kun je op het conto van Lamprou schrijven.

PostPosted: 14 Jan 2019 12:13 

Stormrage wrote:
Natuurlijk hoef je om ritme op te doen niet naar Florida te gaan, dat kan overal. Dat neemt niet weg dat dat nog steeds het eerste doel is van een trainingskamp, dus is het logisch dat de B-keus tegen Flamengo gespeeld heeft.

Als Ajax de penalties (en dus het toernooi) gewonnen had, was het dan wel goed geweest?
Precies. Daarnaast is het ook gewoon financieel aantrekkelijk, niet eens per sé om voet aan de grond te krijgen. PSV is ook niet naar Qatar - en vorig jaar naar Florida - gegaan om daar voet aan de grond te krijgen.

PostPosted: 14 Jan 2019 12:39 

Stormrage wrote:

Nee. Het gaat om de attractiviteit van het spel gaat. En laten we eerlijk zijn, met de A keus is de kans op attractief voetbal groter dan met de B keus. Amerika laten zien hoe voetbal gespeeld moet worden.
Ik opperde ook dat voor de B keus een wedstrijd tegen een lokale ploeg zou kunnen worden georganiseerd voor het ritme.

PostPosted: 14 Jan 2019 12:40 

rlfschprs wrote:
Negen van de tien keer win je zo'n wedstrijd tegen Flamengo met je B/C elftal met twee vingers in je neus. Dit keer dus niet. Kun je op het conto van Lamprou schrijven.
Dit is onzin. Je wil toch niet beweren dat de nummer 2 van Brazilië minder is dan een ploeg uit de KKD.
Flamengo wint ook van een Duitse subtopper uit Duitsland.

PostPosted: 14 Jan 2019 13:07 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
renemar wrote:
Nee. Het gaat om de attractiviteit van het spel gaat. En laten we eerlijk zijn, met de A keus is de kans op attractief voetbal groter dan met de B keus. Amerika laten zien hoe voetbal gespeeld moet worden.
Ik opperde ook dat voor de B keus een wedstrijd tegen een lokale ploeg zou kunnen worden georganiseerd voor het ritme.
Attractief voetbal in oefenwedstrijden tijdens de voorbereiding, volgens mij gaat dat niet heel lekker samen.

En de B-keus tegen een lokale ploeg zou kunnen, maar dat betekent dat de A-keus twee wedstrijden moet spelen (in korte tijd) en misschien is dat wel teveel in combinatie met de intense trainingen.
Ik denk dat ze heel bewust voor één wedstrijd hebben gekozen en dus ook dat de B-keus tegen Flamengo zou spelen.
Bovendien is het voor de B-keus ook beter om deel te nemen aan dit toernooi, aangezien er dan toch net iets meer druk op zit dan op een losse oefenwedstrijd.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 14 Jan 2019 13:15 

renemar wrote:
rlfschprs wrote:
Dit is onzin. Je wil toch niet beweren dat de nummer 2 van Brazilië minder is dan een ploeg uit de KKD.
Na een rode kaart.

PostPosted: 14 Jan 2019 13:42 

DeRuit wrote:

Het is afwachten waarom hij daar stond. Misschien wilden ze Sinkgraven niet overbelasten en daarom Kristensen gebracht. Verder prima oefenpot. SPFC klapte er goed op een speelde op de counter dus zowel aanvallen als verdedigend en goede, realistische test. Verder waren ze fel, vind ik zelf niet zo heel erg zodat ze bij Ajax leren dat er altijd gepresteerd moet worden. Misschien ook goed ter voorbereiding op de klassieker
Tagliafico had last van die botsing en Sinkgraven had lichte klachten, vandaar dat ze Mazraoui op linksback testten.

PostPosted: 14 Jan 2019 17:02 

rlfschprs wrote:
renemar wrote:
rlfschprs wrote:
Na een rode kaart.
En? Waarom kreeg die speler rood? Niet voor niks denk ik want kleinzerig werd er niet gefloten.
Spelen tegen 10 man is bovendien niet altijd voordelig.
Had Frankfurt anders gewonnen? Los daarvan is Flamengo veel beter dan een ploeg uit de KKD. Frankfurt met 10 man rolt iedere club uit de KKD met dikke cijfers op.

PostPosted: 15 Jan 2019 06:23 

renemar wrote:
rlfschprs wrote:
renemar wrote:

Na een rode kaart.
En? Waarom kreeg die speler rood? Niet voor niks denk ik want kleinzerig werd er niet gefloten.
Had Frankfurt anders gewonnen? Los daarvan is Flamengo veel beter dan een ploeg uit de KKD. Frankfurt met 10 man rolt iedere club uit de KKD met dikke cijfers op.
Dus, jij bent het niet met me eens dat Ajax deze wedstrijd met hun B/C keuze makkelijk had moeten winnen? En dat het mislopen van de eerste plaats volledig op het conto van Lamprou gaat? Stelletje prutsers dat Flamengo. Counter ploegje.

PostPosted: 15 Jan 2019 08:15 

rlfschprs wrote:
renemar wrote:
rlfschprs wrote:

Na een rode kaart.
Dus, jij bent het niet met me eens dat Ajax deze wedstrijd met hun B/C keuze makkelijk had moeten winnen? En dat het mislopen van de eerste plaats volledig op het conto van Lamprou gaat? Stelletje prutsers dat Flamengo. Counter ploegje.
Lees eens wat ik over de uiteindelijke uitslag van het toernooi schreef. En van het optreden van Lamprou. Dan stel je geen overbodige vragen.

PostPosted: 04 Feb 2019 17:13 
Beheerder

Hattrick Labyad in besloten oefenduel met PEC Zwolle, Veltman en Varela speelden de hele wedstrijd mee bij AJAX: https://www.ajax.nl/streams/actueel/hat ... zwolle.htm

PostPosted: 19 Feb 2019 17:24 
Beheerder

Ajax wint in besloten oefenwedstrijd ruim van AZ
https://www.nu.nl/voetbal/5751534/ajax- ... an-az.html

PostPosted: 19 Mar 2019 14:51 
Beheerder

AJAX en Bosz zien elkaar morgen weer.
https://sportnieuws.nl/voetbal/buitenla ... everkusen/

PostPosted: 19 Mar 2019 15:27 

343 wrote:
Verwachte al een oefenpot in deze periode. Is een besloten wedstrijd. Hopelijk op het youtube kanaal van AJAX te zien.

PostPosted: 20 Mar 2019 16:06 
Beheerder

renemar wrote:
343 wrote:
Verwachte al een oefenpot in deze periode. Is een besloten wedstrijd. Hopelijk op het youtube kanaal van AJAX te zien.
https://www.vi.nl/nieuws/ajax-gaat-onde ... n-met-bosz#_=_

PostPosted: 20 Mar 2019 19:43 

lgens de samenvatting had Leverkusen meer kansen. Huntelaar had zeker nog een keer moeten scoren.
Jammer dat niet te zien hoe Magallan en Veltman het deden. Toch wel belangrijk.

Post new topic  Reply to topic  [ 251 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11  Next

All times are UTC+02:00