Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 244 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 10  Next
Author Message
PostPosted: 22 Jun 2018 14:07 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
De Ligt, Onana en Mazraoui weer terug.
https://www.ajaxinside.nl/de-ligt-mazra ... -bij-ajax/

PostPosted: 22 Jun 2018 16:53 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
De wedstrijd tegen VVSB morgen is live te zien op Foxsports 1.

PostPosted: 23 Jun 2018 11:50 

Is het vreemd dat ik uit kijk naar dit potje? Van te voren weet je eigenlijk al dat dit geen leuke wedstrijd wordt, en toch kan ik niet wachten.

Ik heb echt zin in het nieuwe seizoen 8-)

PostPosted: 23 Jun 2018 12:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Zimmerman wrote:
Is het vreemd dat ik uit kijk naar dit potje? Van te voren weet je eigenlijk al dat dit geen leuke wedstrijd wordt, en toch kan ik niet wachten.

Ik heb echt zin in het nieuwe seizoen 8-)
Ik vind zo'n potje alleen al interessant om de jeugd, komende talenten en aankopen aan het werk te zien.

PostPosted: 23 Jun 2018 14:19 
Beheerder

Deze dus.
Opstelling Ajax: Lamprou; Kristensen, Schuurs, Botman, Bakker; De Wit, Matusiwa, Bijleveld; Neres, Sierhuis, Labyad.

PostPosted: 23 Jun 2018 14:30 

343 wrote:
Deze dus.
Opstelling Ajax: Lamprou; Kristensen, Schuurs, Botman, Bakker; De Wit, Matusiwa, Bijleveld; Neres, Sierhuis, Labyad.
Jong AJAX dus op een paar spelers na.

PostPosted: 23 Jun 2018 14:36 
Beheerder

Ja, tweede helft zo:
Opstelling #AJAX #vvsaja voor de tweede helft:
Van Leer; Orejuela, Bakboord, Wober, Kemper; Gravenberch, Eiting, Ekkelenkamp; Bandé, Huntelaar, Johnsen.
Geen Sinkgraven, Siem en Frenkie de Jong en Cerny

PostPosted: 23 Jun 2018 15:51 

343 wrote:
Ja, tweede helft zo:
Opstelling #AJAX #vvsaja voor de tweede helft:
Van Leer; Orejuela, Bakboord, Wober, Kemper; Gravenberch, Eiting, Ekkelenkamp; Bandé, Huntelaar, Johnsen.
Geen Sinkgraven, Siem en Frenkie de Jong en Cerny
Geen Kühn. Jammer.

PostPosted: 23 Jun 2018 15:56 
Beheerder

Zit wel op de bank, dacht ik. 0-5 bij rust door goals van Van Bijelveld (2), Sierhuis (2) en De Wit.

PostPosted: 23 Jun 2018 16:37 

Wereld van verschil. Voorin Neres, Labyad, Sierhuis versus Bandé, Huntelaar en onze Noor.....

PostPosted: 23 Jun 2018 16:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Ajaciedjuh wrote:
Wereld van verschil. Voorin Neres, Labyad, Sierhuis versus Bandé, Huntelaar en onze Noor.....
Bande 8,5 miljoen. Waanzin. Die Johnsen kunnen ze ook beter terugsturen naar Heerenveen. Zal het nooit redden bij Ajax. 2,5 miljoen voor hem is lachwekkend. Zeker aangezien hij nog nooit voor het eerste van Heerenveen had gespeeld.

PostPosted: 23 Jun 2018 16:44 

Zelfs in dit nietszeggend potje krijgt Johnsen het voor elkaar vrijwel iedere bal die hij krijgt te verkloten. Wat een verschrikkelijke speler.
Huntelaar maakt een zodanig subtiel doelpunt dat het niet anders kan dan dat het per ongeluk was.
Bandé speelt ook weer als een natte krant.
Positief opvallend is Gravenberch. Zijn spel doet een beetje aan Rijkaard denken.
Jammer dat Kuhn geen speeltijd krijgt. Had ik graag gezien.

PostPosted: 23 Jun 2018 16:51 
Beheerder

Statistieken.
https://www.ajaxinside.nl/ajax-zet-eers ... -in-winst/

PostPosted: 23 Jun 2018 16:53 

Nietszeggend potje.

Enigste conclusie, die je nu al kunt trekken. Gravenberch is nu al 26 klasse beter dan Matisuwa.

Johnson moet je een jaar verhuren en kijken hoe het gaat doen.

Matisuwa en De Wit laten vertrekken.

PostPosted: 23 Jun 2018 16:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
renemar wrote:
Zelfs in dit nietszeggend potje krijgt Johnsen het voor elkaar vrijwel iedere bal die hij krijgt te verkloten. Wat een verschrikkelijke speler.
Huntelaar maakt een zodanig subtiel doelpunt dat het niet anders kan dan dat het per ongeluk was.
Positief opvallend is Gravenberch. Zijn spel doet een beetje aan Rijkaard denken.
Leg me nou eens uit hoe jij het voor je ziet met Gravenberch. Want je kan hem onmogelijk een heel seizoen in de A1 houden. Laat staan meerdere seizoenen. Spelers die al zo ver zijn kun je niet afstoppen.

In de A1 rem je zijn ontwikkeling alleen maar. Youth League en een paar toppers (Az,Feyenoord,PSV) kunnen nog interessant zijn. Verder moet hij gewoon vast bij het eerste elftal horen en dan zijn wedstrijden spelen in de Jupiler League. Afhankelijk van de opties bij het eerste.

Trekken aan een dood paard met Siem de Jong of deze Gravenberch opstellen? De keuze is snel gemaakt.

En ja de topclubs zullen al weer snel klaar staan. Dat voorkom je niet. Weghouden bij het eerste zal dat niet veranderen.

PostPosted: 23 Jun 2018 17:04 

Toch knap hoe sommige al kunnen oordelen op bv Bande in 45 minuten voetballen in een nietszeggend potje... Die jongen is ook pas 19 en zal zeker moet wennen aan een ander systeem.

Ik vergelijk hem een beetje met Traore. Ook geen echte buitenspeler maar iemand, die aan de buitenkant staat en in/naast de spits kan opduiken. Het is dan van belang, dat je backs dan in die ruimte komen. Als echte buitenspeler zal hij natuurlijk moeten wennen. Zeker afrikaanse spelers zijn meeste fysiek verder en technisch/tactisch net iets minder.

PostPosted: 23 Jun 2018 17:20 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic

De beelden.

PostPosted: 23 Jun 2018 17:21 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Heb helaas de wedstrijd niet gezien, maar hij is net als Schuurs ( en ook Kristensen) gehaald met het oog op de toekomst. Dus ik zou hem inderdaad ook niet gelijk afschrijven.

PostPosted: 23 Jun 2018 17:46 

Jerome wrote:
renemar wrote:
Leg me nou eens uit hoe jij het voor je ziet met Gravenberch. Want je kan hem onmogelijk een heel seizoen in de A1 houden. Laat staan meerdere seizoenen. Spelers die al zo ver zijn kun je niet afstoppen.

In de A1 rem je zijn ontwikkeling alleen maar. Youth League en een paar toppers (Az,Feyenoord,PSV) kunnen nog interessant zijn. Verder moet hij gewoon vast bij het eerste elftal horen en dan zijn wedstrijden spelen in de Jupiler League. Afhankelijk van de opties bij het eerste.

Trekken aan een dood paard met Siem de Jong of deze Gravenberch opstellen? De keuze is snel gemaakt.

En ja de topclubs zullen al weer snel klaar staan. Dat voorkom je niet. Weghouden bij het eerste zal dat niet veranderen.
Hij zal imo vooral veel moeten spelen. Beginnen bij de O19 (helaas geen YL) en langzaam doorschuiven naar Jong AJAX waar hij wekelijks moet spelen. Komend seizoen zeker nog niet in het eerste. Pas als hij met zijn spel in de JL aantoont dat hij een stap naar het eerste kan maken hem daar ook rustig brengen. Geen roofbouw op zo'n jonge speler. Hem niet bij het eerste op de bank zetten. Daar heeft hij helemaal niks aan. Met spelers als Frenkie, Donny, Carel, Schöne en straks wss Tadic zal hij niet veel aan het spelen komen.
Wat denk jij dan? Basisplaats in het eerste en zo ja ten koste van wie?

PostPosted: 23 Jun 2018 18:13 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ik vond Bandé nog wat onwennig, maar was toch bij allebei de doelpunten betrokken. de 0-7 zette hij volledig zelf op met eerst een goede lichaamsschijnbeweging. Had in het afwerken wel wat veel tijd nodig, maar hij kreeg dit tijd ook.

De 0-6 kwam de voorzet vanaf hem, met zijn rechtervoet, prima bij Gravenberch terecht. Hij mocht wat flitsen langs de flanken, maar had ook weinig hulp van zijn medespelers.

Johnson kreeg veel meer ruimte, maar deed er niets mee.

PostPosted: 24 Jun 2018 09:24 

Johnsen bakte er inderdaad weer niks van. Heeft ook een wat nare uitstraling. Verder hoop ik dat Kristensen absoluut geen RB wordt. Die jongen heeft het niveau niet. Dat bewijst het iedere keer weer. Orejuela een echte kans geven en als hij het ook niet laat zien moet er een nieuwe RB komen. Imo is hij veel beter dan Kristensen.

PostPosted: 24 Jun 2018 18:04 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
renemar wrote:
Johnsen bakte er inderdaad weer niks van. Heeft ook een wat nare uitstraling. Verder hoop ik dat Kristensen absoluut geen RB wordt. Die jongen heeft het niveau niet. Dat bewijst het iedere keer weer. Orejuela een echte kans geven en als hij het ook niet laat zien moet er een nieuwe RB komen. Imo is hij veel beter dan Kristensen.
Ik vond zelf het experiment met Mazraoui op rechtsback aan het einde van vorig seizoen wel geslaagd. Op het middenveld is het voor hem met de komst van Labyad en de terugkomst van Eiting en hopelijk ook spoedig Frenkie toch te druk. Zijn agressie (positief) kan gunstig zijn op de back positie.

PostPosted: 25 Jun 2018 09:47 

renemar wrote:
Vind ik ook. Orejuela is voetballend veel beter. En dan te bedenken dat Kristensen toen eigenlijk al de voorkeur had. Regelrechte aanfluiting, ook omdat ze hem langdurig hebben gescout. Ontsla de mensen maar die hem positief hebben beoordeeld.

Het zou fijn zijn als Ajax wel eens tijdig afscheid kan nemen van zulke prutsers. Meestal lopen ze nog jaren rond en kan Ajax moeilijk zijn verlies nemen.

Ik zie Eiting trouwens doorbreken komend seizoen. Blijft een geweldig slimme voetballer.

PostPosted: 25 Jun 2018 16:19 
Beheerder

renemar wrote:
Vond ik ook. Mazraoui komt (nog) tekort op het middenveld in vergelijking met andere spelers, maar ik zie hem als rechtsback wel slagen. Een beetje de Reiziger-manier. Misschien was die verdedigend wat beter, maar Mazraoui is voetballend dan weer iets beter.
Denk ook dat AJAX geen nieuwe rechtsback zal halen.

Johnsen, Cerny en Kuhn zullen wel een kans krijgen in de voorbereiding en daarna zal AJAX nog wel de markt opgaan voor een buitenspeler.
Zou zeker Cerny verhuren. Johnsen wellicht ook en Kuhn zou ik bij Jong AJAX laten meedraaien.

PostPosted: 25 Jun 2018 20:13 

Dramatische selectie! Zelfs de meest simpele dravers - zoals Kluifje - willen na 1 seizoen al weg. En terecht, wat een baggerniveau ons eerste elftal. Tijd terug hadden we dit soort snotjochies in de A-2 lopen.

Post new topic  Reply to topic  [ 244 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 10  Next

All times are UTC+01:00