Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ] 
Author Message
 Post subject: Ajax - VVV Venlo
PostPosted: 29 Jan 2019 10:40 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ja, Feyenoord uit was dramatisch, maar we moeten door....
Zaterdag 02 februari 2019 om 19:45
competitie: Ajax - VVV Venlo

Hopelijk is Tagliafico terug.

Post subject: Re: Ajax - VVV Venlo
PostPosted: 29 Jan 2019 12:12 

Hopen dat het gesprek iets heeft geopenbaard en Ajax terug kan komen in de focus en flow van voor de winter. Dat is het enige waar ik op momenteel op hoop en wat telt. Als dat niet lukt kun je van VVV winnen, maar kan het de week erna weer diep crisis zijn.

PostPosted: 29 Jan 2019 12:24 

Snake wrote:
Hopen dat het gesprek iets heeft geopenbaard en Ajax terug kan komen in de focus en flow van voor de winter. Dat is het enige waar ik op momenteel op hoop en wat telt. Als dat niet lukt kun je van VVV winnen, maar kan het de week erna weer diep crisis zijn.
Als dit misgaat zijn de rapen gaar.

PostPosted: 29 Jan 2019 12:32 

renemar wrote:
Snake wrote:
Dat al helemaal idd. Ligt toch wel druk op deze wedstrijd, maar daar hebben ze het helemaal zelf naar gemaakt.

Is het trouwens geen idee om Veltman klaar te stomen voor rechtsback en Mazraoui lekker op Schone z'n plek te zetten de rest van het seizoen? Ik vind Mazraoui als rechtsback veel te risicovol en Schone is op z'n retour. Veltman als back is ook niet geweldig, maar als hij degelijk z'n taak uitvoert is hij wel een veel betere verdediger dan Mazraoui. Dat kan wel bepalend zijn.

PostPosted: 29 Jan 2019 12:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
3-1. Na PSV uit volgde een moeizame overwinning op Fortuna, zo'n soort wedstrijd zal het nu weer worden. Daarna speelden we goede wedstrijden tegen Bayern en AZ, dus ik hoop dat ze hetzelfde patroon volgen en hun ritme weer oppikken.

PostPosted: 29 Jan 2019 16:58 

Snake wrote:
renemar wrote:
Snake wrote:
Dat al helemaal idd. Ligt toch wel druk op deze wedstrijd, maar daar hebben ze het helemaal zelf naar gemaakt.

Is het trouwens geen idee om Veltman klaar te stomen voor rechtsback en Mazraoui lekker op Schone z'n plek te zetten de rest van het seizoen? Ik vind Mazraoui als rechtsback veel te risicovol en Schone is op z'n retour. Veltman als back is ook niet geweldig, maar als hij degelijk z'n taak uitvoert is hij wel een veel betere verdediger dan Mazraoui. Dat kan wel bepalend zijn.
Ik opteer ook voor Veltman. Zeker in grote wedstrijden. Is niet bang er eens in te kleunen. Ik weet dat velen Veltman liever niet zien, maar in de wedstrijden tegen sterke ploegen heb je meer aan hem als aan Kristensen. Probleem is dat hij geen wedstrijdritme heeft. Maar dat krijgt hij alleen door te spelen.
Ik vond Nous ook prima tegen Heerenveen op het middenveld. Was maar een half uur, maar toch.
Ik denk dat je met Veltman verdedigend beter staat. Niet ideaal, maar imo de beste optie.

PostPosted: 29 Jan 2019 20:02 

renemar wrote:
Snake wrote:
renemar wrote:

Ik opteer ook voor Veltman. Zeker in grote wedstrijden. Is niet bang er eens in te kleunen. Ik weet dat velen Veltman liever niet zien, maar in de wedstrijden tegen sterke ploegen heb je meer aan hem als aan Kristensen. Probleem is dat hij geen wedstrijdritme heeft. Maar dat krijgt hij alleen door te spelen.
Ik vond Nous ook prima tegen Heerenveen op het middenveld. Was maar een half uur, maar toch.
Ik denk dat je met Veltman verdedigend beter staat. Niet ideaal, maar imo de beste optie.
Precies wat ik bedoel. Helemaal mee eens. En op verdedigend vlak kunnen we wat degelijkheid en betrouwbaarheid wel gebruiken op het moment.

PostPosted: 30 Jan 2019 17:38 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Snake wrote:
Hopen dat het gesprek iets heeft geopenbaard en Ajax terug kan komen in de focus en flow van voor de winter.
Veelzeggend dat er eerst een gesprek moet plaatsvinden.

Tegen Feyenoord is wel gebleken, dat niemand de kar trekt, kan trekken of wil trekken.
Ajax heeft haar prioriteit verlegd om spelers aan te trekken van 25-30 jaar die die ervaring juist wel zouden hebben. Het kan een keer niet lopen maar er is ook niemand, die zegt tot hier en niet verder. Blind, Tadic, Schone en/of Ziyech treden niet op de voorgrond. Tagliafico heel erg gemist door zijn drive.

Een gesprek kan best verhelderend werken maar is ook weer na de wedstrijd als het kwaad al is geschied. Ben benieuwd of het ook consequenties gaat hebben tov spelers of wisselbeleid.

PostPosted: 30 Jan 2019 17:56 
Erelid

Droomaankoop: Hakim Ziyech
Ik denk dat de instelling heel anders zal zijn dan tegen Heerenveen en Feyenoord, simpelweg omdat de ondergrens is overschreden. Vraag is hoe dit zich laat zien op het veld. Wil Ajax te graag en gaat het van de zenuwen juist slecht spelen, of wordt VVV vanaf minuut 1 bij de strot gegrepen?

Eigenlijk jammer dat de eerste test na het debacle van Rotterdam niet meteen een topper is, want dan kan je direct zien waar je echt staat. Met alle respect voor VVV, dat het heel behoorlijk doet, maar normaal gesproken levert een thuiswedstrijd tegen de Limburgers geen problemen op. Zou heel wat schelen als je dit keer wel de 0 houdt en het liefst ook flink wat ballen erin schiet.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 31 Jan 2019 11:55 

Snake wrote:
Hopen dat het gesprek iets heeft geopenbaard en Ajax terug kan komen in de focus en flow van voor de winter.
Veelzeggend dat er eerst een gesprek moet plaatsvinden.

Tegen Feyenoord is wel gebleken, dat niemand de kar trekt, kan trekken of wil trekken.
Ajax heeft haar prioriteit verlegd om spelers aan te trekken van 25-30 jaar die die ervaring juist wel zouden hebben. Het kan een keer niet lopen maar er is ook niemand, die zegt tot hier en niet verder. Blind, Tadic, Schone en/of Ziyech treden niet op de voorgrond. Tagliafico heel erg gemist door zijn drive.

Een gesprek kan best verhelderend werken maar is ook weer na de wedstrijd als het kwaad al is geschied. Ben benieuwd of het ook consequenties gaat hebben tov spelers of wisselbeleid.
Vind ik ook. Sowieso, dat ambities en plannen die in de zomer zijn vastgelegd en ook vaak zat voor de winter zijn uitgesproken door spelers ("We moeten nu écht oogsten met zo'n groep", "Nu moet het gebeuren"), zomaar in de prullenbak geflikkerd worden. Vind dat wel veelzeggend. Ruggengraat van helemaal niets. Denk dat we teveel haantjes en individuele bv'tjes hebben, zeker als je het vergelijkt met PSV.

PostPosted: 31 Jan 2019 18:53 
Beheerder

Tagliafico schijnt weer volledig mee te trainen.

PostPosted: 31 Jan 2019 23:01 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
343 wrote:
Tagliafico schijnt weer volledig mee te trainen.
Mooi zo. Die hebben we echt weer nodig.

PostPosted: 01 Feb 2019 13:26 

Volgens Ten Hag is Tagliafico fit. Magallan (duurt langer) en Nous (allen zondag) niet. Hoop dat Veltman speelt als RB en niet Kristensen.
https://nos.nl/liveblog/2270011-warming ... terug.html

PostPosted: 01 Feb 2019 13:31 

renemar wrote:
Volgens Ten Hag is Tagliafico fit. Magallan (duurt langer) en Nous (allen zondag) niet. Hoop dat Veltman speelt als RB en niet Kristensen.
https://nos.nl/liveblog/2270011-warming ... terug.html
Dat hoop ik ook. Kan Mazraoui als ie fit is mooi naar het middenveld.

Veel blessures toch telkens bij Ajax. PSV heeft daar echt een stuk minder last van.

Zou het graag zo zien, maar twijfel of Veltman al geschikt is. Anders 45 minuten laten spelen.

Tadic - Huntelaar - Neres
Ziyech
De Jong - Schone
Tagliafico - Blind - De Ligt - Veltman
Onana

PostPosted: 01 Feb 2019 22:24 
Erelid

Droomaankoop: Luis Suarez
Is Veltman al fit dan? Heeft nog niet eens bij de selectie gezeten.

Onana
Kristenen - De Ligt - Blind - Tagliafico
Schöne - De Jong
Van de Beek
Ziyech - Huntelaar - Tadic

5-0

Ik zit alleen met Neres, want hij moet gewoon spelen. Het past alleen niet. Schöne heb je echt nodig tegen zo'n tegenstander. Als hij niet speelt merk je dat direct.

Misschien toch maar weer eens in plaats van Van de Beek.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 02 Feb 2019 09:21 

Stormrage wrote:
Is Veltman al fit dan? Heeft nog niet eens bij de selectie gezeten.

Onana
Kristenen - De Ligt - Blind - Tagliafico
Schöne - De Jong
Van de Beek
Ziyech - Huntelaar - Tadic

5-0

Ik zit alleen met Neres, want hij moet gewoon spelen. Het past alleen niet. Schöne heb je echt nodig tegen zo'n tegenstander. Als hij niet speelt merk je dat direct.

Misschien toch maar weer eens in plaats van Van de Beek.
Blijkbaar is Veltman niet fit. Wordt billen knijpen met Kristensen.

PostPosted: 02 Feb 2019 14:02 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ik vind niet dat er koppen moeten rollen. Ook omdat er niet significant één speler veel slechter was dan de andere in de wedstrijden tegen Heerenveen en Feyenoord. Op Lamprou na dan misschien, maar die is nu ook totaal uit beeld na de komst van Varela.

Ik zou dus spelen met de gebruikelijke elf. Maar wel goed kijken naar wie er wel of niet in de wedstrijd zitten. Want je hebt met Neres en Huntelaar twee jongens op de bank die eigenlijk ook aanspraak maken op speelminuten. Speelt Schöne ruk, Van de Beek een linie naar achter halen en Neres erin. Speelt Dolberg zwak? Wisselen voor Huntelaar of Tadic naar de spits en Neres erin zetten. We hebben veel multifunctionele spelers, maak daar dan ook gebruik van. Een speler als Sinkgraven, Labyad, Schuurs hoef je veel minder te prikkelen met invalbeurten, die hebben nog niets laten zien in het eerste. Ik vind juist dat jongens als Huntelaar en Neres regelmatiger in zouden moeten vallen. Je hebt nu een bredere kern die je tevreden moet houden, daar moet je dan ook naar handelen. En ook Tadic, Ziyech en De Jong kun je dan een keer wisselen als de stand dat toe laat. Of ze daar nu blij mee zijn of niet, dat is van secundair belang.

PostPosted: 02 Feb 2019 19:30 
Beheerder

We gaan naar de chat voor #AJAX #ajavvv:
live/
Praat mee! Nog geen lid? Dan even hier snel en eenvoudig aanmelden:
https://ajaxtotaal.nl/forum/ucp.php?mode=register

Topic na de wedstrijd weer open!

PostPosted: 02 Feb 2019 21:41 
Beheerder

Stroeve eerste helft waarna AJAX door een goede invalbeurt van Neres toch nog uitloopt naar een grote score: https://www.ajaxinside.nl/verslag-ajax- ... n-vvv-6-0/

PostPosted: 02 Feb 2019 21:48 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Leuk ook, al die verschillende doelpuntenmakers. Ik ben vooral heel blij dat Tagliafico weer terug is. Brengt met zijn drive en mentaliteit toch wat anders dan de jongens die we verder in het elftal hebben staan. Heerlijke slidings en intercepties, kan ik net zo van genieten als van zo'n lekkere crosspass van Ziyech of het wegdraaien van Dolberg. Fijn dat we de nul wisten te houden en flink wat goals hebben gemaakt, goed voor het zelfvertrouwen. Dit is het beste antwoord dat je kunt geven op je matige start na de winterstop.

PostPosted: 02 Feb 2019 22:02 

Dit soort wedstrijdjes geloof ik allemaal wel, die ga je nog meer hebben. Er is maar 1 wedstrijd die er toe doet en die is op 17 Maart, dan moeten de mannen er staan en zich niet het kaas van het brood laten eten.

31 Maart staat bij mij vet gedrukt in de agenda.

PostPosted: 03 Feb 2019 08:05 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik ben vooral heel blij dat Tagliafico weer terug is. Brengt met zijn drive en mentaliteit toch wat anders dan de jongens die we verder in het elftal hebben staan. Heerlijke slidings en intercepties, kan ik net zo van genieten als van zo'n lekkere crosspass van Ziyech of het wegdraaien van Dolberg.
Dit idd, brengt alles wat een Ajax speler moet brengen, drive, skills, techniek, inzicht.
Kan de rest van het team nog veel van leren.

PostPosted: 03 Feb 2019 10:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Maar ontbreken van Tagliafico is niet de reden van 10 tegendoelpunten tegen Heerenveen en Feyenoord. Met alle respect voor Nico... ja hij maakt een verschil vergeleken met de andere opties. Het is al heel wat dat je een speler hebt wiens beste positie linksachter is. Want dat was niet zo bij Wober, Sinkgraven, Mazraoui, Blind.

PostPosted: 03 Feb 2019 10:38 

Eerste helft dramatisch. Als je zo tegen Madrid speelt sta je met 0-4 achter. Wat kreeg VVV een ruimte. De veldbezetting was ronduit erbarmelijk. Dat krijgen ze er maar niet uit. Heb je zelf een hoekschop is het razend gevaarlijk in de omschakeling.
En, als de tegenstander de bal heeft kun je ze ook opjagen, druk zetten en de ruimtes klein houden 20-30 meter meer naar achteren. Dat hoeft niet perse diep op de helft van de tegenstander. Zeker tegen sterke ploegen zoals Madrid.

PostPosted: 03 Feb 2019 17:00 
Beheerder

Klopt, maar gelukkig liep dat in de tweede helft al een stuk beter.

Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ] 

All times are UTC+01:00