Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 43 posts ]  Previous   1 2
Author Message
 Post subject: Re: CL: Benfica - Ajax
PostPosted: 07 Nov 2018 20:50 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Klopt, FR.

We gaan naar de chat voor #AJAX #benaja:
live/
Praat mee! Nog geen lid? Dan even hier snel en eenvoudig aanmelden:
https://ajaxtotaal.nl/forum/ucp.php?mode=register

Topic na de wedstrijd weer open!

PostPosted: 07 Nov 2018 22:58 
Beheerder

Poeh, wat een vechtwedstrijd. :ajaxsjaal:

PostPosted: 07 Nov 2018 23:03 

Poe gelukkig nog 1-1. Slordige wedstrijd van Ajax, vleugels waren matig bezet en Tadic in de spits werkte niet.

Wat deed Ziyech daar trouwens nog in blessuretijd?? Dat schot?? Doe normaal man, wees wat zuiniger op balbezit. Zo zie je een minuut later maar weer...

PostPosted: 07 Nov 2018 23:13 
Beheerder

AFCA Niels wrote:
Wat deed Ziyech daar trouwens nog in blessuretijd?? Dat schot?? Doe normaal man, wees wat zuiniger op balbezit. Zo zie je een minuut later maar weer...
Ja, prachtige pass, maar zei het ook al in de chat:
343 (22:54) - Ziyech...hou eens op met die schoten man
Dat doet hij nog veel te vaak.

PostPosted: 07 Nov 2018 23:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
343 wrote:
AFCA Niels wrote:
Ja, prachtige pass, maar zei het ook al in de chat:
343 (22:54) - Ziyech...hou eens op met die schoten man
Dat doet hij nog veel te vaak.
Zeker,
Je ziet het enige wat dit AJAX nog mist is een speler die ala Litmanen, Sneijder etc altijd scoort op belangrijke momenten, zeg maar een constante factor.
Ziyech wil dat graag zijn maar is dat niet, maar zodra zo'n speler er is wordt het moeilijk deze boys te stoppen. Slecht spelen en toch resultaat halen... Dat is alvast wel knap.

PostPosted: 08 Nov 2018 00:16 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Wat een slechte wedstrijd zeg. Beide ploegen echt heel slordig en ik vond Ajax de hele wedstrijd erg onrustig. Hebben geen moment het eigen spelletje kunnen spelen.

Maargoed, maakt allemaal niet meer uit. Punt is binnen en daarmee de volgende ronde eigenlijk ook. Of Benfica moet gaan winnen in München, maar dat zie ik toch niet gebeuren.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 08 Nov 2018 02:34 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Eerste helft leek wel een beetje op PSV uit. Ik weet niet wat het was. Alsof ze dachten, dit klusje klaren we wel even. Benfica zat er kort op en Ajax wist hier weinig raad mee. Op zo'n moment mis je in mijn ogen de echte diepe vleugelspelers. Ja Neres had je wel maar op links is het net een paar procent minder dan op rechts.

Maar hoe slecht je ook speelt, zo'n tegendoelpunt mag en kan natuurlijk niet gebeuren. Gewoon een blunder van Onana. Komt ook, dat Ajax op dat moment te traag en te arrogant speelde.

Tweede helft was beter maar deze wedstrijd gaf mij ook wel aan, dat je na de winterstop in de CL tegen een betere tegenstander wel veel beter moet spelen.

Teveel spelers waren vandaag onder de maat. Neres en Ziyech (op die geweldige bal op Tadic na) waren slecht. Tadic als spits vind ik moeilijk te beoordelen met name door de manier van spelen. Dolberg had het in mijn ogen niet beter gedaan. Middenveld was vandaag ook niet echt vast. Vd Beek te weinig gezien en Schone onder druk maakt veel fouten. Achterin vond ik Mazraoui ook niet denderend en we zijn Tagliafico weer kwijt. Denk ook, dat daarom Magallan alsnog gehaald word omdat je 2 andere linksbenige verdedigers ook je backups zijn voor je linksbackpositie.

Al bij al nog niet verloren in deze poule waar je al 2 keer Benfica hebt gehad. Dat is op zich al een uitstekend. 8 punten na 4 wedstrijden. Had iedereen voor getekend.

PostPosted: 08 Nov 2018 08:56 

Ik heb de laatste tijd vaker het idee dat ze denken dat ze het wel op 70% kunnen. Misschien komt dat door de lange reeks van goede resultaten en is de nonchalance erin gekomen. Dat vind ik geen goed teken. Door in Eredivisiepotjes rustig aan te doen, uiteindelijk te weinig te scoren, creëer je chagrijn en ga je uit je goede vorm. Druk nou gewoon eens zo'n Feyenoord en Willem II tegen de muur en sloop ze. Dat werkt veel beter.

Zie je vooral ook weer terug bij zo'n Ziyech. Die is sinds de vorige interlandperiode echt z'n vorm compleet kwijt van daarvoor. Als je scherp blijft en je ding blijft doen kun je dat niet zo snel kwijtraken. Maar het verbaast me ook weer niet dat hij er moeite mee heeft.

Onana is er ook redelijk vatbaar voor. Twee enorme blunders, die echt niet mogen op dit niveau. Het sloeg helemaal nergens op. Hoe hij probeert de bal weg te boksen bij die ingooi, jezus... Het is dat hij op het einde twee keer cruciaal redt, maar ik vond hem echt weer de onzekere grabbelaar. Ik kneep 'm telkens als hij de bal kreeg. Ontzettend matige lange ballen, die vaak over de zijlijn of in de voeten bij de tegenstander belandden.

Wat me verder opviel is dat er veel spelers zijn die de bal niet in één keer kunnen controleren. V/d Beek, Neres, Ziyech, Mazraoui. Snel combinatiespel wordt dan wel erg moeilijk, en überhaupt de bal in de ploeg houden.
V/d Beek sowieso wel even klaar mee weer. Als je zo'n grote mond hebt, mag je wel wat meer laten zien dan wat hij doet.

Positieve noot: weer niet verloren in de CL en op de rand van achtste finale CL. Compliment voor Ten Hag. Nu de selectie weer scherp krijgen en houden vooral. Dat is een must, anders ga je er keihard af in de achtste finale en wordt de titel weer een moeilijk verhaal. Heb je nog niets.

PostPosted: 08 Nov 2018 09:38 

Slechte eerste helft. Imo wel een heel behoorlijke tweede helft. Net op het moment dta ik dacht dat ze de wedstrijd naar hun hand gingen zetten gaat Onana in de fout. Nou ja, in de fout, 2 enorme blunders achtereen. Had weer iets weg van zijn begin bij Jong AJAX. Hem na de wedstrijd als held bestempelen is dan ook maf. Hij heeft een echt goede redding verricht. Die mer die voet. De rest waren gewoon hele makkelijke ballen die iedere keeper moet hebben.
Als hij de blunder niet had gemaakt is het niet ondenkbaar dat AJAX in de eerste helft al het heft in handen had genomen. Die blunder wierp hen weer terug.
Vond niemand echt goed. Sommigen haalden een voldoende maar de aanvallers allemaal een onvoldoende. Donny, had wel moeten (laten) scoren, vond ik een van de beteren. De Ligt en Blind degelijk. Mazraoui en Tagliafico ook redelijk. Dieptepunt imo Schöne en Ziyech. Ziyech had een prachtige bal waar ook nog uit werd gescoord maar voor de rest waardeloos. Die assist maakt veel goed maar zoals ik eerder ook al zei, zijn spel wekt wel weer irritatie op. Net zoals een groot deel van vorig seizoen. Dat verongelijkte vervelende gedrag heeft hij nu niet. Dat is een verbetering.
Tegen goede tegenstanders kan Schöne niet meer. Hoe hij o.a. die bal verspeelde in de tweede helft. Kan niet op dat niveau.
Hoop dat er in januari een goede CV komt, dan kan Blind op 6.

PostPosted: 08 Nov 2018 10:13 
Columnist

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Zonde dat je niet weet te winnen want dan had je misschien groepswinnaar kunnen worden, met na de winter een 'makkelijkere' tegenstander. Tegelijk voelt dat wat onwaar om te schrijven als Nederlandse club... Maar goed 8 punten uit 4 CL wedstrijden. Fantastisch gewoon.

Toch wel weer een heerlijk assistje van Ziyech. Die verhoogt zijn waarde wel op die manier. Verder een slordige wedstrijd maar wel boeiend. Komen op het eind nog wel goed weg trouwens.
AFCA Niels wrote:
Dat dacht ik ook. Speel die bal de hoek in en de scheids fluit af.

PostPosted: 08 Nov 2018 10:23 

GJ1402 wrote:
Zonde dat je niet weet te winnen want dan had je misschien groepswinnaar kunnen worden, met na de winter een 'makkelijkere' tegenstander. Tegelijk voelt dat wat onwaar om te schrijven als Nederlandse club... Maar goed 8 punten uit 4 CL wedstrijden. Fantastisch gewoon.
2x winnen en je bent groepswinnaar en dat lijkt me echt geen utopie. Zo goed is Bayern niet meer.

PostPosted: 08 Nov 2018 14:42 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
GJ1402 wrote:
Toch wel weer een heerlijk assistje van Ziyech. Die verhoogt zijn waarde wel op die manier. Verder een slordige wedstrijd maar wel boeiend. Komen op het eind nog wel goed weg trouwens.
Inderdaad en bepalend ook maar verder speelde hij een zwakke wedstrijd.

In mijn ogen zit hier ook het grote verschil in tov vorig jaar. Ziyech speelt nu hangend op rechts waardoor zijn risico in zijn spel makkelijker is op te vangen dan wanneer hij als middenvelder opereert.

Ziyech is en blijft een speler met ook een groot alles-of-niets gehalte. Soms magistraal en soms ook dom en onnodig balverlies. Op rechtsbuiten is dit minder gevaarlijk en kan/mag hij dit doen al blijf ik vinden, dat hij het soms te ver doorvoerd.

PostPosted: 08 Nov 2018 14:45 

Seizoenskaart: 125
1e helft was matig, 2e helft iets de bovenliggende partij.
Al met al is Benfica nagenoeg gelijkwaardig qua niveau, al vind ik dat we gister meer hadden moeten kunnen doen.

Prima uitslag verder en nu nog 2 mooie potten naar de volgende ronde. Hopelijk winnen we tegen AEK gewoon zodat je het daarna kan uitvechten met Bayern wie er 1e wordt. Maakt de thuiswedstrijd dan ook gelijk wat leuker.

PostPosted: 08 Nov 2018 14:56 

Droomaankoop: Adam Maher
Ik baal alleen echt van die kans van Vd Beek in de 1e helft, simpel balletje breed en je had hier gewonnen, was wel teveel geweest want Benfica was zeker niet minder, maar dan waren we nu wel door.
Nu maar tegen AEK winnen, moet, dan zijn we door naar de volgende ronde, anders blijft het billenknijpen.

PostPosted: 08 Nov 2018 15:59 

Morfe0 wrote:
Ik baal alleen echt van die kans van Vd Beek in de 1e helft, simpel balletje breed en je had hier gewonnen, was wel teveel geweest want Benfica was zeker niet minder, maar dan waren we nu wel door.
Kan je niet zeggen. We hebben geen idee hoe de wedstrijd dan zou zijn verlopen. Misschien was Benfica dan in de rust wel met een heel ander plan gekomen en gingen we er met 5-1 af.

PostPosted: 08 Nov 2018 16:06 

Morfe0 wrote:
Nu maar tegen AEK winnen, moet, dan zijn we door naar de volgende ronde, anders blijft het billenknijpen.
Verwacht je dat Benfica bij Bayern punten gaat pakken? Ik niet, maar hoop eigenlijk dat ze daar winnen en wij vlak daarvoor bij AEK hebben gewonnen. Kom je op 11, Bayern blijft op 10. Daarna gelijkspelen thuis tegen Bayern en je bent groepswinnaar :343:

Als groepswinnaar eindigen brengt wel echt een groot voordeel met zich mee vind ik. Liggen best wat kansen tegen een aantal clubs die nu 2e staan. Als je tégen een groepswinnaar moet wordt het heel lastig.

PostPosted: 12 Nov 2018 08:30 

Seizoenskaart: 401
Probleem is wij spelen 2 uur eerder. Dus Benfica weet al wat wij gedaan hebben, als wij winnen dan zijn zij uitgeschakeld en laten ze het waarschijnlijk lopen.

PostPosted: 12 Nov 2018 11:50 

Benfica kan nog boven Bayern komen als ze een beetje ruim winnen daar, dus daar zullen ze vol voor gaan.

Post new topic  Reply to topic  [ 43 posts ]  Previous   1 2

All times are UTC+01:00