Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 212 posts ]  1 2 3 4 5 9  Next
Author Message
 Post subject: CL: Ajax - Real Madrid
PostPosted: 13 Dec 2018 10:32 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Snake wrote:
Komt er nog een topic voor de loting waarin we een beetje kunnen speculeren en hopen op een tegenstander?
https://www.gelderlander.nl/dossier-cha ... ~a47e897e/

AJAX kan worden gekoppeld aan:
Borussia Dortmund
FC Barcelona
Paris Saint-Germain
FC Porto
Manchester City
Real Madrid
Juventus

PostPosted: 13 Dec 2018 10:46 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Niet:

PSG
Man City
Juventus
Barcelona

Wel/niet:
Real Madrid: Madrid is niet het Madrid van de laatste jaren maar in de winterstop kan daar nog vanalles gebeuren. Tegen dit Madrid ben je niet kansloos.

Wel:
Dortmund
Porto.

PostPosted: 13 Dec 2018 11:27 

Liever geen Juventus of PSG. k#t clubs en gaan we niet van winnen. Porto lijkt me de best mogelijke loting (50/50 kans).

Van City, Real en Barcelona weet ik het niet... Engelse ploegen liggen ons altijd wel en is City echt zo goed? Aanvallend wellicht, maar verdedigend zet ik mijn vraagtekens. Real is dit jaar niet als andere jaren en als we ze ooit kunnen pakken is het nu. Goede ploeg natuurlijk, maar met wat mazzel weet je nooit hoe het balletje kan rollen. Idem voor Barcelona.

Dortmund is dit jaar van buitencategorie. Spelen Bayern van de mat. Liever niet.

PostPosted: 13 Dec 2018 11:55 
Erelid

de dominee wrote:
Liever geen Juventus of PSG. k#t clubs en gaan we niet van winnen. Porto lijkt me de best mogelijke loting (50/50 kans).
Eens.
Van City, Real en Barcelona weet ik het niet... Engelse ploegen liggen ons altijd wel en is City echt zo goed? Aanvallend wellicht, maar verdedigend zet ik mijn vraagtekens.
City win je niet van. Die ploeg zit echt geweldig in elkaar. Normaal gesproken ligt het engelse voetbal ons wel maar ik vind City toch van een andere orde.
Real is dit jaar niet als andere jaren en als we ze ooit kunnen pakken is het nu. Goede ploeg natuurlijk, maar met wat mazzel weet je nooit hoe het balletje kan rollen. Idem voor Barcelona.
Dit Real is te pakken mits we een goede dag hebben maar het gevaar van Real zit hem in het feit of ze nog grote aankopen gaan doen in de winterstop. Maar ik bedenk me nu of die dan wel speelgerechtigd zijn? Barca is ook niet het Barca van jaren geleden maar daar loopt ene Messi rond, die het in zijn eentje kan doen. Liever niet.
Dortmund is dit jaar van buitencategorie. Spelen Bayern van de mat. Liever niet.
Dortmund is een gevaarlijke outsider maar buitencategorie gaat me te ver.

PostPosted: 13 Dec 2018 13:40 

Ik hoop op Barca. Imo hebben we daar best een goede kans tegen. Spelen ongeveer zelfde systeem. Grote verschil is Messi. Kun je hem neutraliseren heb je echt een goede kans. Voordeel is dat Barca, als ze de bal niet hebben, meestal met man spelen. Messi doet vrijwel niks in verdedigend opzicht. Kun je de bal goed laten rondgaan en laat Barca lopen (zijn ze niet gewend; normaliter is het andersom) krijg je vanzelf kansen.
Ook een belangrijk voordeel vind ik de afmetingen van het veld. Bij Barca zijn die maximaal, krijg je net wat meer ruimte.
City, Porto, Juve en PSG zijn of kwalitatief beter dan Barca of zijn voor ons vooral vervelende tegenstanders. Real en Dortmund kun je in de huidige vorm mss. hebben, maar imo ook vervelender om tegen te spelen.
DE kans op City is vrij groot omdat voor hun tegenstanders zijn uitgesloten. Kans dus 25%.
Barca laat de tegenstander meer ruimte.
Wat zeker is dat je twee goede dagen moet hebben. Maar het kan.

PostPosted: 13 Dec 2018 13:49 
Erelid

Allemaal stuk voor stuk lastig. Het maakt mij niet zoveel uit wie het wordt, want vooraf zijn we tegen elke de underdog. Porto haalt ook gewoon even het meeste aantal punten hè uit de groepsfase (al zaten die wel weer voor het 10e jaar op rij in een kermispoultje).

Real Madrid is in de competitie wisselvallig, maar staat in de CL gewoon weer z'n mannetje. City is niet het city waar we een paar jaar terug zo goed tegen speelden. Die zijn titelfavoriet. En Messi proberen te neutraliseren? Zelfs de beste ploegen ter wereld lukt dat niet, is die illusie heb ik ook niet. En Juve, schijt ploeg, ligt ons echt niet. Dortmund idem. Enkel PSG is zo'n ploegje wat nog wel 's een offday heeft, maar o zo veel individuele klasse.

PostPosted: 13 Dec 2018 13:53 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Iedereen gaat misschien makkelijk voor Porto maar dat maakt hun juist enorm gevaarlijk. Ik hoop geen Barcelona, PSG of Juventus. Ik denk dat dat echt de top is dit jaar. Voor de rest maakt het mij niet heel veel uit. Dit Ajax heeft 2 keer niet verloren van Bayern dus waarom zouden we dat makkelijk doen tegen City of Madrid?

PostPosted: 13 Dec 2018 14:04 

de dominee wrote:
Van City, Real en Barcelona weet ik het niet... Engelse ploegen liggen ons altijd wel en is City echt zo goed? Aanvallend wellicht, maar verdedigend zet ik mijn vraagtekens.
Daar zat ik ook over na te denken. Op papier en als je naar de spelers individueel kijkt zou je zeggen dat City te pakken is, maar kijk naar hun cijfers en je weet dat je er ver weg van moet blijven. Als team zeer indrukwekkend, en niet voor niets een team van Guardiola.

Ik zou zeggen, het liefst geen ploeg met al te veel dynamische beweeglijke aanvallers. Bayern liep er daardoor een aantal keer vrij eenvoudig doorheen. Maarja, welke ploeg die nog over is heeft niet dit soort kaliber spelers? :lol:

Porto ken ik te weinig van. Op papier de meest gunstige, maar ook hun cijfers zijn vrij indrukwekkend. Van wat ik lees een taaie ploeg.

Liever geen Juventus is wat ik wel met zekerheid kan zeggen.

PostPosted: 13 Dec 2018 14:14 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ik zie ons maar 1 kansje hebben, namelijk tegen Porto, de rest zijn we kansloos tegen, liever geen PSG,Juventus etc.. dat zijn saaie clubs + win je nooit van.

PostPosted: 13 Dec 2018 14:20 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Morfe0 wrote:
Ik zie ons maar 1 kansje hebben, namelijk tegen Porto, de rest zijn we kansloos tegen, liever geen PSG,Juventus etc.. dat zijn saaie clubs + win je nooit van.
Waarschijnlijk had je ook gezegd dat we tegen Bayern kansloos zouden zijn als we die konden loten.

Dit Ajax is tegen niemand kansloos.

De enige ploegen die ik echt niet wil zijn Juventus en PSG. Dat worden gewoon geen leuke wedstrijden ben ik bang.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 13 Dec 2018 14:47 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Stormrage wrote:
Morfe0 wrote:
Waarschijnlijk had je ook gezegd dat we tegen Bayern kansloos zouden zijn als we die konden loten.

De enige ploegen die ik echt niet wil zijn Juventus en PSG. Dat worden gewoon geen leuke wedstrijden ben ik bang.
Met alle respect maar Bayern was niet zo heel groots van weleer, ze staan ook niet voor niks 2e achter Dortmund, en niet 1e in Duitsland.
Nog een lastige tegenstander voor een Eredivisie club, dus ook voor Ajax, maar niet van het kaliber die nu in pot 1 zitten, uitgezonderd Porto.

PostPosted: 13 Dec 2018 14:53 
Erelid

Stormrage wrote:
Morfe0 wrote:

Oppertunisme ten top.
Ajax heeft het geweldig gedaan maar nu we door zijn doen we ineens dat we kanshebber zijn om die cup te winnen. Gaat me een beetje te ver.

Hoe goed Ajax het ook gedaan heeft, dit Ajax mist wel het echte killerinstinct of de capaciteit om een wedstrijd op slot te gooien. Iets wat 80% van die topploegen wel heeft.

Bayern is en blijft natuurlijk ook een topclub met zeer goede spelers. Dat het nu na jaren wat minder loopt, is een feit maar je wint er 2 keer niet van. Ook gisteren had je net zo goed tegen 3 counters aan kunnen lopen door te naief aan te vallen. Dat het nu niet afgestraft wordt, kan gebeuren maar andere teams zullen dit waarschijnlijk wel doen.

Daarnaast gaan kaarten en/of blessures ook meetellen als ook de eigen competitie.

PostPosted: 13 Dec 2018 14:57 
Erelid

Oppertunisme ten top.
Ajax heeft het geweldig gedaan maar nu we door zijn doen we ineens dat we kanshebber zijn om die cup te winnen. Gaat me een beetje te ver.
Allejezus, ga me nog meer woorden in de mond leggen. :?

Ik zeg dat Ajax tegen niemand kansloos is, dat betekent niet dat we iedereen met gemak aankunnen en we de CL gaan winnen.

Wie je ook loot, het wordt waanzinnig zwaar en de kans is aannemelijk dat we eruit liggen. Maar wie we ook treffen, ze zullen diep moeten gaan om Ajax op de knieën te krijgen.

PostPosted: 13 Dec 2018 16:57 

Morfe0 wrote:
Stormrage wrote:
Morfe0 wrote:

Met alle respect maar Bayern was niet zo heel groots van weleer, ze staan ook niet voor niks 2e achter Dortmund, en niet 1e in Duitsland.
Nog een lastige tegenstander voor een Eredivisie club, dus ook voor Ajax, maar niet van het kaliber die nu in pot 1 zitten, uitgezonderd Porto.
Het heeft Bayern in de competitie diverse wedstrijden tegen gezeten. Tegen Dortmund speelde ze BVB de eerste helft helemaal van de mat. Hadden met rust mer minstens 3 doelpunten verschil voor moeten staan.

PostPosted: 13 Dec 2018 17:29 
Erelid

Droomaankoop: Hakim Ziyech
Laten we eerlijk zijn: al deze ploegen, op FC Porto na, zijn een klasse beter dan Ajax en een aantal zelfs twee klassen beter. Dat betekent niet dat je kansloos bent tegen zulke ploegen, maar je zult boven je kunnen moeten spelen. En hoe groot is de kans dat alle 11 dat in twee wedstrijden voor elkaar krijgen, zeker als je ook nog actief bent op twee andere fronten? (ik ga er gemakshalve even van uit dat we in de beker doorgaan)

Het wordt gewoon heel, heel moeilijk. Nadeel is ook dat je eerst thuis speelt.

Dat gezegd hebbende is het natuurlijk heerlijk dat we door zijn en eigenlijk kan het CL-avontuur niet meer stuk wat mij betreft. Zeker de thuiswedstrijden waren legendarisch. Dit Ajax heeft wel wat van het team van 2002/03 dat in de kwartfinale onverdiend sneuvelde tegen AC Milan. Veel jonge talenten met een aantal ervaren vedetten (toentertijd Litmanen bijvoorbeeld).

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 13 Dec 2018 20:37 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Niet:

PSG
Man City
Juventus
Barcelona

Wel/niet:
Real Madrid: Madrid is niet het Madrid van de laatste jaren maar in de winterstop kan daar nog vanalles gebeuren. Tegen dit Madrid ben je niet kansloos.

Wel:
Dortmund
Porto.
Denk er hetzelfde over. Madrid is op dit moment te pakken. Porto is natuurlijk de makkelijkste en Dortmund is echt wel pijn te doen.

Manchester City is gewoon te goed.

Tegen PSG, Juve en Barca kunnen we wel boven onszelf uitstijgen en zijn we in principe niet kansloos; punt is alleen dat zij Neymar/Mbappe, Ronaldo en Messi hebben en dat daar gewoon echt niet tegenop te scoren valt want dan moet je er al minimaal 3/4 maken over twee wedstrijden. Hoe goed je ook speelt; Messi scoort altijd wel waar onze spelers net missen.

PostPosted: 14 Dec 2018 13:02 
Beheerder

https://www.telegraaf.nl/sport/2916752/ ... jff-aren-a

PostPosted: 15 Dec 2018 14:39 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Porto is een tikkie lastiger dan Benfica, maar die loting zou mogelijkheden bieden. Andersom zullen ze dat in Portugal ook zo ervaren. Kan dus een mooie clash gaan worden. Verder eens dat als ik een top drie moet formeren dat ook Real en Dormund daarin zouden staan. Absoluut geen kleine jongens, maar daar hebben we nog wel een kans tegen. Met name Real zou mooi zijn, toch een grote naam die in een wat mindere fase zitten. Als in Real in een mindere fase nog steeds geen knakenploeg waar je geweldig van op je broek kan krijgen. Maar ik zou het gaaf vinden hoor, Real loten.

PostPosted: 17 Dec 2018 12:14 
Beheerder

City, PSG en Juventus alvast niet!

PostPosted: 17 Dec 2018 12:15 
Erelid

Droomaankoop: Hakim Ziyech
Juve en PSG ook niet. Prima.
Dortmund ook niet. Ik vrees dat het Barça gaat worden.
Nee dus!!
EDIT: het wordt Real Madrid dus.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

Last edited by geenidee4 on 17 Dec 2018 12:18, edited 1 time in total.

PostPosted: 17 Dec 2018 12:17 
Beheerder

Ook niet Barcelona!

PostPosted: 17 Dec 2018 12:18 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Gaat lekker hoor.

PostPosted: 17 Dec 2018 12:19 
Beheerder

Bayern of Madrid.

PostPosted: 17 Dec 2018 12:19 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ajax - Real Madrid!!!

PostPosted: 17 Dec 2018 12:21 
Erelid

Aanpakken die gasten en met 3-0 naar huis sturen!

Post new topic  Reply to topic  [ 212 posts ]  1 2 3 4 5 9  Next

All times are UTC+01:00