Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 215 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 9  Next
Author Message
PostPosted: 17 Jan 2019 18:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Met horten en stoten nog 1 kaartje eruit geperst. Systeem moet nog even wennen aan zoveel mensen, maar ik vind het wel beter dan het vorige.

PostPosted: 21 Jan 2019 07:55 

Is te hopen dat Onana weer hersteld want als onze nieuwe Neuer onder de lat staat....

PostPosted: 21 Jan 2019 10:22 
Erelid

Is te hopen dat Onana weer hersteld want als onze nieuwe Neuer onder de lat staat....
Nou als onze verdediging zo verdedigd als tegen Heerenveen, maakt het niet uit wie er onder de lat staat!!

PostPosted: 21 Jan 2019 10:49 

murdoch01 wrote:
Nou als onze verdediging zo verdedigd als tegen Heerenveen, maakt het niet uit wie er onder de lat staat!!
Klopt. Die Vinivius jr. (klasbak) en Benzema denken dan dat ze in een speeltuin staan.

PostPosted: 21 Jan 2019 11:24 

Lekker schriftelijk afdoen en 200% focus op de titel.

Hoewel Feyenoord komend weekend al cruciaal wordt, en daar heeft Real natuurlijk geen invloed op.

PostPosted: 21 Jan 2019 11:44 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Snake wrote:

Hoewel Feyenoord komend weekend al cruciaal wordt, en daar heeft Real natuurlijk geen invloed op.
Pessimisme viert weer hoogtij. Niets te verliezen tegen Real, dus gewoon er vol op klappen.

PostPosted: 21 Jan 2019 12:23 

DeRuit wrote:
Snake wrote:

Pessimisme viert weer hoogtij. Niets te verliezen tegen Real, dus gewoon er vol op klappen.
Zal allemaal best. Ik ga dan weer niet mee in het optimisme van dat we Real wel even kunnen pakken. Titel vind ik toch veel belangrijker momenteel.

PostPosted: 21 Jan 2019 12:31 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Snake wrote:
Zal allemaal best. Ik ga dan weer niet mee in het optimisme van dat we Real wel even kunnen pakken. Titel vind ik toch veel belangrijker momenteel.
Ongeacht de wedstrijd van gisteren tegen Heerenveen en het huidige Real heb je over het algemeen gewoon weinig kans tegen Real. In de jaren 70 was Ajax heer en meester en onder Van Gaal heeft Ajax ook Real van de mat gespeeld maar dit gaat niet zo snel weer gebeuren. En zal zeker niet over 2 wedstrijden.

Dat je nu iets meer kans maakt, zal best maar ook ik schat de kansen niet hoog in, dat Ajax doorgaat.

PostPosted: 05 Feb 2019 14:08 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ajax schrijft nieuw drietal in voor de Champions League
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/3 ... ns-league/

PostPosted: 05 Feb 2019 17:43 

Laatste 5 wedstrijden gewonnen en zitten weer een beetje in een opwaartse spiraal. Volgende 2 wedstrijden zijn tegen Barcelona en Atletico Madrid, voordat ze tegen ons mogen. Toch maar eens kijken hoe ze uit die wedstrijden komen.

PostPosted: 06 Feb 2019 11:03 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jan Vertonghen
mark AFCA wrote:
Laatste 5 wedstrijden gewonnen en zitten weer een beetje in een opwaartse spiraal. Volgende 2 wedstrijden zijn tegen Barcelona en Atletico Madrid, voordat ze tegen ons mogen. Toch maar eens kijken hoe ze uit die wedstrijden komen.
Inderdaad! Vanavond even vol belangstelling El Clasico aanschouwen. Zou lekker zijn als ze vandaag en dit weekend twee tikjes op een rij krijgen! Kan toch wat doen met die, naar mijn gevoel, zeer broze positiviteit. Heb namelijk het gevoel dat het ook weer zo kan instorten daar als het even wat minder gaat. Het voetbal houdt nog echt niet over.

Daarnaast ook belangrijk dat Ajax uit bij Heracles de 0 houdt en wint. Alles voor het goede gevoel!

PostPosted: 06 Feb 2019 12:34 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Ik heb op dit moment echt 0,0 vertrouwen.

PostPosted: 06 Feb 2019 13:29 

GJ1402 wrote:
Ik heb op dit moment echt 0,0 vertrouwen.
Ik zie het ook niet zitten. Hopelijk gebruiken we die wedstrijd(en) gewoon om weer eens boven onszelf uit te stijgen. Kan wel zelfvertrouwen opleveren en bevestigend werken dat we het nog steeds kunnen, wat dan weer bevorderend moet zijn voor de wedstrijden erna. Wat het resultaat dan gaat zijn boeit me niet echt.

PostPosted: 06 Feb 2019 14:13 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Als we voor de winterstop hadden moeten spelen had ik Ajax een relatief goede kans gegeven. Nu helaas een stuk minder.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 06 Feb 2019 14:50 

Geef ons juist weer een beetje kans, de spelers leefden een beetje op een roze wolk en zijn daar vanaf gedonderd tegen Heerenveen en Feyenoord. Nu heb je weer het gevoel dat je de underdog bent en heb je eigenlijk niks te verliezen.

PostPosted: 06 Feb 2019 16:52 

mark AFCA wrote:
Kijk eens naar die Vinicius jr. Is een geweldenaar. Ben ook bang dat we nagenoeg kansloos zijn. Heb ik al meteen na de loting gezegd. Ze hebben op iedere positie een betere speler, meer ervaring. Er is imo eigenlijk niks op grond waarvan we mogen veronderstellen dat we kans hebben.
Zouden we een topdag hebben en zij een slechte dag en zit dan ook nog alles mee zou het kunnen. Maar zoiets gebeurt geen 2 keer.

PostPosted: 06 Feb 2019 16:53 

Vinicius tegenover Mazraoui :lol:

PostPosted: 06 Feb 2019 20:07 

Snake wrote:
Vinicius tegenover Mazraoui :lol:
Billen knijpen.

PostPosted: 07 Feb 2019 10:10 

Vinicius viel wat tegen gisteren. Maar Real heeft een uitstekend elftal, beter dan Barca. Zeker zonder Messi. Real heeft eigenlijk alles in het elftal wat nodig is.
AJAX maakt heel weinig kans. Alleen als we een heel goede dag, Real het te gemakkelijk opneemt en alles meezit hebben we een kansje. De omschakeling is uitstekend bij Real. En daar ligt nu net onze achilleshiel. Willen we resultaat hebben moeten we in ieder geval af van de romantische gedachte mee te willen spelen. Genoeg mensen achter de bal, ruimtes op eigen helft klein houden en niet op de helft van Real gaan jagen. Niet denken dat we met ons normale spel een resultaat te kunnen halen. Soms moet je je aanpassen. Tegen Real is dat zo.
Denken dat we mee kunnen voetballen op het niveau van Real is dom.

PostPosted: 07 Feb 2019 11:31 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Hopelijk heeft Ten Hag dat ook door. Hij kan zich geen tweede tactische blunder veroorloven na psv uit.

PostPosted: 07 Feb 2019 11:38 
Erelid

renemar wrote:
Willen we resultaat hebben moeten we in ieder geval af van de romantische gedachte mee te willen spelen. Genoeg mensen achter de bal, ruimtes op eigen helft klein houden en niet op de helft van Real gaan jagen. Niet denken dat we met ons normale spel een resultaat te kunnen halen. Soms moet je je aanpassen. Tegen Real is dat zo.
Ha, ik kan je nu al vertellen dat dat precies is wat er gaat gebeuren.

PostPosted: 07 Feb 2019 11:56 

F#ck it, wij zijn ajax. Dat moet je toch gewoon proberen. Twee keer 0-0 en dan uitgeschakeld worden op penalty's is voor PSV. Doe mij dan maar een uitschakeling met 3-3 thuis en 3-1 uit of zo.

PostPosted: 07 Feb 2019 12:09 
Erelid

Stormrage wrote:
renemar wrote:
Willen we resultaat hebben moeten we in ieder geval af van de romantische gedachte mee te willen spelen. Genoeg mensen achter de bal, ruimtes op eigen helft klein houden en niet op de helft van Real gaan jagen. Niet denken dat we met ons normale spel een resultaat te kunnen halen. Soms moet je je aanpassen. Tegen Real is dat zo.
Ha, ik kan je nu al vertellen dat dat precies is wat er gaat gebeuren.
Wat moeten we dan? Real lekker aan de bal laten, vertrouwen op onze solide verdedigende kwaliteiten en afstraffen met rappe counters met onze snelle vleugelaanvallers?

PostPosted: 07 Feb 2019 12:25 
Erelid

Ik ben het met jullie eens hoor. Gewoon van eigen kracht uitgaan. We hebben de ploeg er totaal niet voor om anders te gaan spelen.

PostPosted: 07 Feb 2019 12:42 

F#ck it, wij zijn ajax. Dat moet je toch gewoon proberen. Twee keer 0-0 en dan uitgeschakeld worden op penalty's is voor PSV. Doe mij dan maar een uitschakeling met 3-3 thuis en 3-1 uit of zo.
Geloof me, met die uitslagen zou ik heel goed kunnen leven. Maar als we spelen zoals we in onze competitie doen gaan we er ongenadig hard van af.
Heel vaak is het zo dat, als wij een hoekschop krijgen het achterin helemaal open ligt. Veel te veel man voor de bal. Zelfs tegen de Graafschap was dat zo. Tegen spelers als Vinicius jr, Benzema en Bale wordt je zo geslacht.

Post new topic  Reply to topic  [ 215 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 9  Next

All times are UTC+02:00