Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 215 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 9  Next
Author Message
PostPosted: 07 Feb 2019 12:43 

AFCA Niels wrote:
Stormrage wrote:
renemar wrote:
Willen we resultaat hebben moeten we in ieder geval af van de romantische gedachte mee te willen spelen. Genoeg mensen achter de bal, ruimtes op eigen helft klein houden en niet op de helft van Real gaan jagen. Niet denken dat we met ons normale spel een resultaat te kunnen halen. Soms moet je je aanpassen. Tegen Real is dat zo.
Denken dat we mee kunnen voetballen op het niveau van Real is dom.
Ha, ik kan je nu al vertellen dat dat precies is wat er gaat gebeuren.
Wat moeten we dan? Real lekker aan de bal laten, vertrouwen op onze solide verdedigende kwaliteiten en afstraffen met rappe counters met onze snelle vleugelaanvallers?
IK zeg, niet op de helft van Real gaan jagen maar dat 25 meter meer naar achteren te doen. Je wordt anders helemaal kapot gespeeld.
Met 0-4 van het veld stappen maar lekker des AJAX gespeeld te hebben lijkt mij niet de bedoeling.

PostPosted: 07 Feb 2019 15:11 

Stormrage wrote:
Ik ben het met jullie eens hoor. Gewoon van eigen kracht uitgaan. We hebben de ploeg er totaal niet voor om anders te gaan spelen.
Dat kunnen we niet eens, maar je kunt wel degelijk accenten anders leggen.

Geen enkele ploeg kan vanuit het niets heel anders gaan spelen.

PostPosted: 07 Feb 2019 22:24 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
Wanneer we uberhaupt de kans ervoor krijgen zou ik ALTIJD zo spelen zoals je gewend bent te doen. Je speelt nl. niet voor niets zo, je speelt in je kracht.
Daar liggen de automatismen, daar ligt het vertrouwen.
Hoe vaak zijn we al niet op ons bek gegaan wanneer we een trainer hadden die meende zich rigoreus te moeten aanpassen ?
Natuurlijk riskeer je dat je hard wordt afgestraft, maar het kan ook in je voordeel werken.
Accenten verleggen is wat anders, Tadic in de spits bijvoorbeeld, Blind op 6, speel zoals tegen Bayern, dan is er een hoop mogelijk.
Maar goed, het is zeker dat we boven onszelf moeten uitstijgen, maar dat is logisch ...

PostPosted: 07 Feb 2019 23:35 
Erelid

Blind op zes? Wie moet er centraal danc

Verder eens; ik zou zeker gewoon spelen hoe he gewend bent, en dan hopen dat je met het publiek erachter weer tot grootse dingen in staat bent.

PostPosted: 08 Feb 2019 08:15 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Amsterdammers verkopen ArenA én Ziggo Dome uit
Ajax verkoopt recordaantal kaartjes voor CL-kraker
https://www.telegraaf.nl/sport/3126543/ ... -cl-kraker

PostPosted: 08 Feb 2019 09:42 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ronald de Boer
Droomaankoop: Cristian Pavon
Seizoenskaart: Nee
Jnp wrote:
Blind op zes? Wie moet er centraal danc

Verder eens; ik zou zeker gewoon spelen hoe he gewend bent, en dan hopen dat je met het publiek erachter weer tot grootse dingen in staat bent.
Dolberg tegen Varane en Ramos...dat wordt lachen.

PostPosted: 08 Feb 2019 10:44 

MvBno1 wrote:
Wanneer we uberhaupt de kans ervoor krijgen zou ik ALTIJD zo spelen zoals je gewend bent te doen. Je speelt nl. niet voor niets zo, je speelt in je kracht.
Hoe vaak zijn we al niet op ons bek gegaan wanneer we een trainer hadden die meende zich rigoreus te moeten aanpassen ?
Natuurlijk riskeer je dat je hard wordt afgestraft, maar het kan ook in je voordeel werken.
Accenten verleggen is wat anders, Tadic in de spits bijvoorbeeld, Blind op 6, speel zoals tegen Bayern, dan is er een hoop mogelijk.
Maar goed, het is zeker dat we boven onszelf moeten uitstijgen, maar dat is logisch ...
Niet anders spelen. Dat zou ook verkeerd zijn. Het is namelijk heel raar anders te gaan spelen als je gewend bent tegen sterke ploegen.
Ik bedoel, niet af gaan jagen op de helft van de tegenstander maar 25 meter verder naar achteren. Is niet anders, alleen op een ander gedeelte van het veld. Daar de ruimtes klein maken om de angel van real, de enorme snelheid voorin als ze ruimte krijgen te neutraliseren.
En bij corners van ons geen 8 mensen in/rond de 16 van Real te posteren. Ik zou eerder voor de korte corner gaan omdat Real met vooral Varane en Ramos spelers (en de boomlange Courtois als doelman) hebben die in de lucht bijna niette verslaan zijn door onze spelers. Dan ben je in de lucht vrij kansloos.

PostPosted: 09 Feb 2019 03:50 

renemar wrote:
MvBno1 wrote:
Niet anders spelen. Dat zou ook verkeerd zijn. Het is namelijk heel raar anders te gaan spelen als je gewend bent tegen sterke ploegen.
Ik bedoel, niet af gaan jagen op de helft van de tegenstander maar 25 meter verder naar achteren. Is niet anders, alleen op een ander gedeelte van het veld. Daar de ruimtes klein maken om de angel van real, de enorme snelheid voorin als ze ruimte krijgen te neutraliseren.
En bij corners van ons geen 8 mensen in/rond de 16 van Real te posteren. Ik zou eerder voor de korte corner gaan omdat Real met vooral Varane en Ramos spelers (en de boomlange Courtois als doelman) hebben die in de lucht bijna niette verslaan zijn door onze spelers. Dan ben je in de lucht vrij kansloos.
Maar als er iets is dat ik kenmerkend vind voor Ajax onder Ten Hag en in het bijzonder de Europese campagne, dan is het wel dat dit Ajax vaak in periodes inzakt, en tegenstanders in fases probeert op te vangen in de zone net over de middenlijn. Tegen Bayern in Munchen ging het in de openingsfase bijna mis, Munchen dat zelf voor hoge pressie ging, maar toen Ajax er onderuit begon te voetballen dwong het Bayern zich aan te passen. Vervolgens kon Ajax druk op de bal zetten en vrij goed houden. Dit was wel in een andere fase van het seizoen. Ik vind dat Ajax ook los van de wanvertoningen tegen Heerenveen en Feyenoord iets achteruit is gegaan qua voetbal. De positie wisselingen, dynamiek van bewegelijke voorhoede is al een tijdje iets minder. Maar hangt ook samen met de discipline daarachter. Tweede helft VVV was wdb wel hoopgevend.
Ik hoop dat de blammage tegen Feyenoord met terugwerkende kracht een kantelpunt is geweest in aanloop naar Madrid.

PostPosted: 09 Feb 2019 12:54 
Beheerder

Ik hoop dat het vooral een aanzet gegeven heeft naar de rest van de competitie. Voor mij heeft de titel een vele grotere prioriteit dan de CL. Ik denk dat AJAX er kansloos afgaat woensdag. 0-3 of 1-3. AJAX is nog zoekende en Madrid heeft het lek weer boven lijkt het.

PostPosted: 09 Feb 2019 14:38 

De kans dat Ajax kampioen wordt is imo een stuk groter dan dat Ajax Madrid uitschakelen zal. Maar mijn Ajax-hart klopt toch bijna altijd het hardst in Europese wedstrijden.

PostPosted: 09 Feb 2019 22:14 

Volgens SN zal Frenkie Real wss. missen. Wet van Murphy.

PostPosted: 09 Feb 2019 22:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Kunnen we ook afzeggen?

PostPosted: 09 Feb 2019 23:18 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
renemar wrote:
De Frankie van vandaag is te missen. En als ze met zo'n instelling de wedstrijd ingaan, win je nog niet met 11 Frenkies.

PostPosted: 10 Feb 2019 09:21 

renemar wrote:
Welja 1 van Ajax beste wedstrijden zo niet beste was zonder Frenkie, tegen Bayern.
Maar laat ik wel wezen dit Ajax maakt nu geen schijn van kans tegen Madrid

PostPosted: 10 Feb 2019 10:07 

Medelijden met degenen die hier een kaartje voor hebben gekocht

PostPosted: 10 Feb 2019 10:20 

Dat Frenkie niet meedeed tegen Bayern is imo niet doorslaggevend voor het goede spel. Objectief gezien had het in Munchen na een kwartier ook 3-0 kunnen staan.
Een nor male Frenkie is gewoon heel belangrijk. Hij speelt de laatste tijd gewoon belabberd. Maar niet als enige. Tadic en vooral Ziyech zijn voor mij de voornaamste miskleunen dit kalenderjaar tot nu toe.
Tegen Real moet je ervoor zorgen dat de linies heel kort op elkaar staan en vooral de angel van Real, de snelle tegenstoot, eruit haalt. Betekent dat er weinig ruimte tussen de verdediging en Onana moet zijn. Dus bij balbezit van Real terugzakken op eigen helft. Ons zwakke punt is totaal geen snelheid voorin. De enige die dat heeft is Neres en die consequent kapot wordt gemaakt door Ten Hag. Allemaal niet des AJAX maar nood breekt wet.
Doen ze dat niet wordt het een matpartij. Doen ze dat wel, heel mss. 0-0.
Ga je er inderdaad met 0-5 of zoiets vanaf werkt dat ook nog langer door in de competitie en komt plek 2 zelfs in gevaar. En beker. Heb je dan met enorme investeringen helemaal niks. Alles buiten Amsterdam ligt in een deuk. Dat moet gevolgen hebben voor iedereen in de organisatie.
Ongelooflijk.

PostPosted: 10 Feb 2019 10:46 

Begrijp me niet verkeerd, een Frenkie in vorm is cruciaal op CL niveau. Ik bedoel dat we zonder hem ook 70min geweldig gespeeld hebben. Maar met het huidige collectief ga je er gewoon sowieso af.
Tadic en Ziyech loodsten Ajax de CL in en waren zeker ook bepalend voor het halen van de volgende ronde. Alletwee zijn ze achteruiit gegaan. Ziyechs grilligheid is en blijft een groot probleem. (kijk wel anders naar hem dan jij) Tadic behield zijn rendement, was gisteren ook weer verdomd dichtbij de 1-1, maar zn spel werd zeker minder. Volgens mij heeft hij rust nodig. Gisteren vond ik Tadic niet echt een voornaam probleem. Ziyech wel.

PostPosted: 10 Feb 2019 11:23 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Ik vermoed een heerlijk Amsterdams avondje: het wordt 0-20.

Maar even zonder dollen, het enige wat mij hoop geeft voor deze wedstrijd is het podium, achtste finale CL, en de aansprekende tegenstander en hopelijk een volle ArenA. Dat moet toch allemaal aanleiding genoeg zijn om nu wel een keer 100% te geven? Het kan toch niet zo zijn dat je met dezelfde instelling deze wedstrijd in gaat als de afgelopen weken?

Dan nog, al speelt Ajax nu wel fel, ga je dit waarschijnlijk verliezen omdat je te veel ruimte weggeeft.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 10 Feb 2019 11:59 

Seizoenskaart: 401
Je hebt 0 vertrouwen, enige hoop is dat Real denkt dit wel even te doen.

Ik vrees met grote vrezen, kansloze afgang zoals Besiktas vorig jaar.

PostPosted: 10 Feb 2019 12:21 

geenidee4 wrote:

Maar even zonder dollen, het enige wat mij hoop geeft voor deze wedstrijd is het podium, achtste finale CL, en de aansprekende tegenstander en hopelijk een volle ArenA. Dat moet toch allemaal aanleiding genoeg zijn om nu wel een keer 100% te geven? Het kan toch niet zo zijn dat je met dezelfde instelling deze wedstrijd in gaat als de afgelopen weken?

Dan nog, al speelt Ajax nu wel fel, ga je dit waarschijnlijk verliezen omdat je te veel ruimte weggeeft.
Ik denk ook wel dat ze een hoger niveau zullen halen. Dit is DE wedstrijd waar ze zich al die tijd in hun hoofden op voorbereid hebben.
Maar het team lijkt geen ruggengraad meer te hebben. Ik vrees dat het bij tegenslag gewoon in elkaar dondert. Om iets van kans te maken tegen Real moet er zoveel kloppen. En dan kun je je niet permiteren om met deze onzekerheid erin te gaan.
De fiasco's in de afgelopen weken gaan zeker niet alleen over 'motivatie' of "instelling'
Ik vrees voor een flinke nederlaag.

PostPosted: 10 Feb 2019 12:52 
Erelid

geenidee4 wrote:
Precies, dat is ook mijn hoop. Juist omdat het iets mentaals is, zou het ook zomaar weer goed kunnen komen. Want nogmaals; ze kúnnen echt wel goed voetballen. Wellicht dat de prikkels die jij opnoemt dan inderdaad genoeg zijn om weer naar de Europese vorm van voor de winterstop terug te keren.

Ik zeg 1-1. :)

PostPosted: 10 Feb 2019 13:36 
Erelid

Droomaankoop: Hakim Ziyech

Ik denk ook wel dat ze een hoger niveau zullen halen. Dit is DE wedstrijd waar ze zich al die tijd in hun hoofden op voorbereid hebben.
Maar het team lijkt geen ruggengraad meer te hebben. Ik vrees dat het bij tegenslag gewoon in elkaar dondert. Om iets van kans te maken tegen Real moet er zoveel kloppen. En dan kun je je niet permiteren om met deze onzekerheid erin te gaan.
De fiasco's in de afgelopen weken gaan zeker niet alleen over 'motivatie' of "instelling'
Maar wat je noemt, het gebrek aan ruggengraat en het feit dat het instort bij tegenslag (de tegendoelpuntegen tegen Heerenveen zijn daar ook een voorbeeld van), zijn toch juist voorbeelden van motivatie en instelling?

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 10 Feb 2019 14:11 
Beheerder

Ik zou blij zijn als AJAX het onder 0-4 houdt.
Ook met extra scherpte ga je het niet redden tegen Real. De vorm is er simpelweg niet.

PostPosted: 10 Feb 2019 14:24 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Het is voetbal, dus je weet het nooit. Het kan zomaar zijn dat dit de wedstrijd is die alles weer doet kenteren.

Ik heb er echter weinig vertrouwen in op dit moment.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 10 Feb 2019 14:32 

geenidee4 wrote:

Als het in het begin al fout gaat krijg je ook nog de fluitconcerten om je oren. Dat zal ook niet meehelpen. Ik verwacht in ieder geval een flinke oorwassing.
Spelen ze niet zoals ik eerder heb aangegeven en "gaan uit van eigen kracht" wordt het een drama.
Kaartje al weggeflikkerd en kijk ook niet op TV. Kan het niet zien dat mijn club voor het oog van de hele wereld te kakken wordt gezet.

Post new topic  Reply to topic  [ 215 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 9  Next

All times are UTC+02:00