Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 70 posts ]  Previous   1 2 3  Next
Author Message
PostPosted: 07 Feb 2019 16:55 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ajax-fans willen naar rechter voor kaarten bekerpot Feyenoord
https://www.telegraaf.nl/sport/3124258/ ... -feyenoord

PostPosted: 09 Feb 2019 23:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Deze wedstrijd komt nu in een ander daglicht. Als PSV wint bij Utrecht wordt het gat 8 punten dus de titel is ineens heel ver weg. Dit Ajax heeft ook geen schijn van kans tegen een opgeleefd Real dus de beker is op dit moment de enige (troost)prijs. Net zoals Feyenoord.

PostPosted: 10 Feb 2019 10:10 

Wss de laatste strohalm, wil je dit seizoen nog iets winnen... die armetierige beker

PostPosted: 10 Feb 2019 10:52 

Als de halve finale niet tegen feijenoord zou zijn hadden ze van mij op hun bek mogen gaan. Deze spelersgroep moet flink gerenoveerd worden. Winnen we de beker zal dat toch als prijs worden gezien. En verandert er mss. niks in de leiding. Wat mij betreft moet met name Overmars aan zijn oren worden getrokken. De eerste jaren on je nog wijzen naar Van Duijvenbode die en kwalijke rol speelde als RvC lid. Nu toont hij aan geen goed technisch verantwoordelijke te zijn.

PostPosted: 19 Feb 2019 11:10 
Beheerder

'Ajax in beroep tegen KNVB-antwoord rond halve finale beker'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/86 ... eker-.html

PostPosted: 19 Feb 2019 12:47 

343 wrote:
'Ajax in beroep tegen KNVB-antwoord rond halve finale beker'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/86 ... eker-.html
Terecht. En zijn geen AJAX supporters welkom dan een leeg "uitvak".

PostPosted: 20 Feb 2019 16:13 
Beheerder

Inderdaad.
https://frontpage.fok.nl/nieuws/811133/ ... taleb.html

PostPosted: 20 Feb 2019 16:54 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik denk niet dat dit ooit nog goedkomt. De eerstvolgende keer dat er uitsupporters bij een Klassieker aanwezig zullen zijn denk ik dat het zo grandioos fout gaat dat het voor eens en altijd afgelopen zal zijn.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 21 Feb 2019 08:07 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Stormrage wrote:
Ik denk niet dat dit ooit nog goedkomt. De eerstvolgende keer dat er uitsupporters bij een Klassieker aanwezig zullen zijn denk ik dat het zo grandioos fout gaat dat het voor eens en altijd afgelopen zal zijn.
Hier ben ik ook bang voor. Er zitten te veel simpele gozers tussen die uit zijn op confrontaties en vechtpartijen (van beide kanten). Toch wel apart dat het hier in Nederland zo'n probleem is.

PostPosted: 21 Feb 2019 09:00 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Tomza2 wrote:
Stormrage wrote:
Hier ben ik ook bang voor. Er zitten te veel simpele gozers tussen die uit zijn op confrontaties en vechtpartijen (van beide kanten). Toch wel apart dat het hier in Nederland zo'n probleem is.
Het is niet eens een Nederlands probleem, maar een Ajax Feyenoord probleem. Gemiddelde uitwedstrijd zou je ook met vrij vervoer kunnen doen.

PostPosted: 25 Feb 2019 14:07 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Aardig stil nog voor deze wedstrijd.

Wat mij betreft spelen we weer in de champions League-variant, met Tadic in de spits dus, al deed Dolberg het aardig tegen Den Haag. Maar ik denk dat Tadic de rol wel goed op zich kan nemen in deze wedstrijd. Reken maar dat Feyenoord er weer vol voor gaat, misschien nog wel een tandje extra omdat ze weten dat het moeilijk wordt om het resultaat van januari te evenaren. Lijkt me geen wedstrijd voor Schöne, daarvoor zal het tempo te hoog zijn.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 25 Feb 2019 14:23 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ik zou met dezelfde namen beginnen als gisteren. Schöne dus op de bank, Dolberg in de punt en ook Neres in de basis. Dat vind ik de sterkste opstelling op dit moment. Fijn ook dat we nu volledig fit zijn en ook vanaf de bank nog wat kunnen forceren wanneer dat moet. Huntelaar is een gedreven aanvaller die weet hoe je moet scoren tegen Feyenoord, Schöne is een balvaste bruikbare invaller en ik zou Veltman inzetten wanneer er een verdediger gewisseld moet worden.

PostPosted: 25 Feb 2019 19:58 
Erelid

Ik zou met dezelfde namen beginnen als gisteren. Schöne dus op de bank, Dolberg in de punt en ook Neres in de basis. Dat vind ik de sterkste opstelling op dit moment.
Eens en al vaker aangegeven. Met deze opstelling spelen de beste spelers en ben je heb je veel creativiteit in je selectie.

Laat vd Beek maar even wennen aan deze nieuwe rol maar ik vond hem tegen Ado vrij goed en toch ook weer heel vaak zeer goed positie kiezen. Net zoals Schone is het van nature geen balafpakker maar doordat hij vaak goed positie kiest, staat hij vaak goed. Ook kiest hij vaker voor diepgang dan Schone doet dus al bij al ben ik blij, dat Ten Hag eindelijk eens kiest voor deze variant. Ik denk echter, dat Schone toch speelt omdat Ten Hag ook graag zijn organisatie geod heeft staan.

Tagliafico kan nu wel spelen en dat gaat zeker schelen. Eens kijken of De Ligt en Blind beter vat hebben op Van Persie. Ajax kan niet verrast worden na die oorwassing van een paar weken geleden. Ze weten ook, dat Feyenoord gaat vechten voor haar laatste kans op een prijs dus ze weten wat ze te wachten staat.

Ziyech moet beter gaan doseren wanneer wel en geen risico in zijn passing leggen. Als middenvelder kan dit gevaarlijker uitpakken dan wanneer hij aan de zijkant staat.

Ik hoop, dat Ajax echt gebrand is en ook revanche wil nemen op die 6-2.

PostPosted: 26 Feb 2019 18:09 
Erelid

Ik hoop inderdaad echt dat we voortborduren op de laatste opstelling. Dat is een winnende formatie, met alles in zich. Sterker, ik vind VD Beek verdedigend gewoonweg beter dan Schone. Feller en sterker in de duels, veel beter uithoudingsvermogen en sneller. Kan ook gewoonweg beter voetballen. In alles beter dan Schone, behalve zijn traptechniek. Dat is dan een wapen wat je mist, maar niet bepalend. Dolberg heeft volgens mij ook wel een aardige trap, hij mag wel eens wat vaker een spelhervatting nemen vanaf de linkerkant.

PostPosted: 27 Feb 2019 08:18 
Beheerder

Vandaag...

Ajax koestert Tagliafico in De Kuip
https://www.telegraaf.nl/sport/3212703/ ... in-de-kuip

PostPosted: 27 Feb 2019 08:45 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik heb vertrouwen. Wordt een mooie overwinning vanavond, ik zeg 2-4.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 27 Feb 2019 08:50 

Durf het bijna niet te zeggen maar ik heb een goed gevoel over vanavond. Maar hopen dat het uitkomt.

PostPosted: 27 Feb 2019 10:02 

Scheelt ook dat je gewoon weet hoe Van Bronckhorst gaat spelen. Die borduurt verder op de eerdere ontmoeting en afgelopen zondag. Zal weinig verrassend zijn. Daar moet Ajax vrij eenvoudig op in kunnen spelen vind ik. Opbouw via Verdonk afschermen. Die was zowel Ziyech als Lozano de baas afgelopen tijd, maar kreeg ook alle ruimte. Ziyech moet niet als een blinde gaan pressen in de as, dan komt er op links bij Verdonk veel ruimte en dan kan Feyenoord best aardig voetballen. Ze zijn helemaal ingespeeld om het via die kant te doen met Clasie en Vilhena voor de driehoekjes. Verder Toornstra neutraliseren en achterin vanuit de zone verdedigen. Ging de vorige keer ook behoorlijk fout. Geen onnodige risico's nemen, zeker niet als Feyenoord-aanvallers mee terugzakken, wat waarschijnlijk weer gaat gebeuren. Zie het wel gebeuren dat De Jong een sleutelrol gaat krijgen.

Moet zeggen dat ik wel uitkijk naar deze wedstrijd. Benieuwd hoe Ajax tactisch voor de dag komt nu bekend is wat Feyenoord doet. Ten Hag mag ook wel wat gaan doen aan z'n trackrecord wat betreft Nederlandse topwedstrijden.

PostPosted: 27 Feb 2019 18:20 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ronald de Boer
Droomaankoop: Cristian Pavon
Seizoenskaart: Nee
Door in de verlenging, een 2-3.

PostPosted: 27 Feb 2019 18:30 
Erelid

Als Ajax echt de beker wil winnen en ze revanche willen nemen dan is Feyenoord kansloos.
Ook Feyenoord beseft ook wel, dat ze geen 2 keer achter elkaar zo'n resultaat kunnen halen tegen dit Ajax.

Het is cliche maar het zal afhangen hoe Ajax deze wedstrijd ingaat en de strijd wil aangaan of juist voetballend kan ontlopen. Ze hebben wat goed te maken nav de laatste Feyenoord-Ajax dus ik wil wel een strijdend en gemotiveerd Ajax zien.

PostPosted: 27 Feb 2019 18:48 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ronald de Boer
Droomaankoop: Cristian Pavon
Als Ajax echt de beker wil winnen en ze revanche willen nemen dan is Feyenoord kansloos.
Ook Feyenoord beseft ook wel, dat ze geen 2 keer achter elkaar zo'n resultaat kunnen halen tegen dit Ajax.

Het is cliche maar het zal afhangen hoe Ajax deze wedstrijd ingaat en de strijd wil aangaan of juist voetballend kan ontlopen. Ze hebben wat goed te maken nav de laatste Feyenoord-Ajax dus ik wil wel een strijdend en gemotiveerd Ajax zien.

Ja wordt een aardige test, mentaal, vooral met dat legioen.

PostPosted: 27 Feb 2019 19:06 
Erelid

Dat denk ik ook.

Voetbaltechnisch zijn ze allemaal goed tot zeer goed maar nu moet de knop om. Real telt nu even niet en ze hoeven dit weekend ook niet te spelen. Dus ze kunnen alles geven al is het alleen al om die zeperd te doen vergeten van een maand terug.

PostPosted: 27 Feb 2019 19:24 
Erelid

Hou nou toch eens een keer op met die Schöne, man man....

PostPosted: 27 Feb 2019 19:25 
Beheerder

Bij Ajax staat Dusan Tadic in de spits ten koste van Kasper Dolberg. (FOX Sports)
Ook dat naast Schone.... :roll:

Opstelling #Ajax: Onana; Mazraoui, De Ligt, Blind, Tagliafico; Schöne, Van de Beek, De Jong; Ziyech, Tadic, Neres #feyaja

PostPosted: 27 Feb 2019 19:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Droomaankoop: Thomas Muller
Dolberg zeurt toch niet als hij erlangs staat. Ik snap er geen drol van dat hij Dolberg niet tegen een Martina/Vd Heijden zet. Als Feyenoord lekker op de counter gaat spelen dan heb je toch niks aan Tadic in de spits? Kunnen we wederom geen voorzetten geven en zwemmen we rondom de zestien van Feyenoord. Nee, de opstelling biedt mij weinig hoop.

Post new topic  Reply to topic  [ 70 posts ]  Previous   1 2 3  Next

All times are UTC+02:00