Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 31 posts ]  1 2  Next
Author Message
 Post subject: Heracles Almelo - Ajax
PostPosted: 05 Feb 2019 14:09 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Zaterdag om 09 februari 2019 om 18:30 competitie: Heracles Almelo - Ajax

PostPosted: 05 Feb 2019 14:46 

Heracles niet bepaald in vorm, maar daardoor vind ik dit weer typisch zo'n wedstrijd waar we de fout in kunnen gaan. Dat gaat Ajax weer op 60% proberen te doen, terwijl Heracles ineens een goede dag heeft.

PostPosted: 08 Feb 2019 08:50 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ronald de Boer
Droomaankoop: Cristian Pavon
Seizoenskaart: Nee
Snake wrote:
Heracles niet bepaald in vorm, maar daardoor vind ik dit weer typisch zo'n wedstrijd waar we de fout in kunnen gaan. Dat gaat Ajax weer op 60% proberen te doen, terwijl Heracles ineens een goede dag heeft.
Deze wedstrijd moet gebruikt worden om het doelsaldo nog verder op te krikken maar ajax kennende wordt dit weer een krappe 1-0 of 2-1, hopelijk blijft de focus op het kampioenschap dan moet je hier minimaal winnen met 4-0/4-1.

PostPosted: 08 Feb 2019 14:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Snake wrote:
Precies mijn gevoel ook.

Heracles al een hele reeks wedstrijden zonder overwinning dus die kunnen vol gaan tegen Ajax, wetende dat die bezig zijn met Real...

Frenkie een twijfelgeval....

Ben er bang voor.

PostPosted: 08 Feb 2019 16:10 

Snake wrote:
Precies mijn gevoel ook.

Heracles al een hele reeks wedstrijden zonder overwinning dus die kunnen vol gaan tegen Ajax, wetende dat die bezig zijn met Real...

Frenkie een twijfelgeval....

Ben er bang voor.
Met Frenkie geen enkel risico lopen, mede gezien het programma dat we voor de boeg hebben.
Maar als we zonder Frenkie bang moeten zijn voor Heracles dat al weken niks wint houdt het wat betreft het kampioenschap wel op. Eigenlijk in alle competities.

PostPosted: 08 Feb 2019 17:27 

Het is natuurlijk kunstgras, dat scheelt ook.

Verder vind ik het wel heel verrassend dat Varela nu al niet op de bank kan zitten vanwege een blessure. Dat is toch wel erg snel.

PostPosted: 08 Feb 2019 19:19 
Erelid

renemar wrote:
Met Frenkie geen enkel risico lopen, mede gezien het programma dat we voor de boeg hebben.
Maar als we zonder Frenkie bang moeten zijn voor Heracles dat al weken niks wint houdt het wat betreft het kampioenschap wel op. Eigenlijk in alle competities.
Dit bedoelde ik niet zozeer mbt Frenkie maar voor heel de selectie. Heracles uit is zelden een makkelijke overwinning. Ook kunstgras en net voor de wedstrijd van het jaar tegen Real. Een mooi moment voor Heracles om de chroom van zich af te gooien en vol te gaan tegen Ajax. Benieuwd of er dan iemand opstaat die de boel bij Ajax op scherp zet.

PostPosted: 09 Feb 2019 17:26 
Beheerder

AJAX zonder Dolberg en Mazraoui, maar wel met De Jong en Huntelaar.
https://www.nu.nl/voetbal/5733813/ajax- ... acles.html

PostPosted: 09 Feb 2019 17:43 
Erelid

Dolberg en Mazraoui zullen wel gespaard worden voor as woensdag.

Alleen speelt Huntelaar niet zo graag op kunstgras.

Benieuwd of en hoe AJAX deze wedstrijd benaderd en wint.

PostPosted: 09 Feb 2019 17:54 
Beheerder

Real ondertussen op 1-3 tegen Atletico

We gaan om 18.30 naar de chat voor #AJAX #heraja:
live/
Praat mee! Nog geen lid? Dan even hier snel en eenvoudig aanmelden:
https://ajaxtotaal.nl/forum/ucp.php?mode=register

PostPosted: 09 Feb 2019 20:23 
Erelid

De manier waarop je verliest is diep triest.

PostPosted: 09 Feb 2019 20:29 

Weer door de ondergrens gezakt. Dit is geen incident meer, er zit iets structureel niet goed.

PostPosted: 09 Feb 2019 20:54 

Berusting.

PostPosted: 09 Feb 2019 20:54 
Erelid

Je kunt door de ondergrens zakken maar niet op deze manier.

Duidelijk een mentaal probleem. De eerste 5 minuten waren gewoon in en in triest. Iedereen laat zich aftroeven op inzet en scherpte. Vooral Schone met zijn slap spel. En dit duurt dan de hele eerste helft. Er is niemand, die orde op zake stelt.

Ook niet de spelers die hiervoor gehaald zijn. Blind is na de winterstop niet de Blind van voor de winterstop. Tadic wordt als leider gezien maar als linksbuiten kun je weinig. Geldt ook wel voor Huntelaar (die overigens zoals altijd wel keihard werkt). Ook een Schone moet slimmer en scherper zijn als ervaren speler. Geld in mijn ogen ook voor Ziyech die maar blijft volharden om succesvol te zijn. Ook hij moet schakelen en voor de ploeg gaan spelen. Nu zullen er wel weer mensen roepen dat juist Ziyech altijd moet spelen omdat hij die individuele actie heeft maar ik vind dit niet uitmaken. Gold vandaag ook zeker voor De Jong.

Die laatste 3 minuten van de eerste helft. Heracles speelt met Ajax. Niemand grijpt in.

Dan de tweede helft. Je zou toch verwachten, dat ze alles gaan doen om een afgang te besparen maar nee hoor. We gaan gewoon door met slap voetbal.

Ook zo typerend die wissel Mazraoui. Die komt erin en gaat ook halfslachtig en bijzonder slap meevoetballen.

Ben benieuwd wat voor Ajax er gaat aantreden tegen Real. Kunnen ze dan wel werken?

Oh ja. Waarom geen Neres?

PostPosted: 09 Feb 2019 20:59 

Je kunt door de ondergrens zakken maar niet op deze manier.

Duidelijk een mentaal probleem. De eerste 5 minuten waren gewoon in en in triest. Iedereen laat zich aftroeven op inzet en scherpte. Vooral Schone met zijn slap spel. En dit duurt dan de hele eerste helft. Er is niemand, die orde op zake stelt.

Ook niet de spelers die hiervoor gehaald zijn. Blind is na de winterstop niet de Blind van voor de winterstop. Tadic wordt als leider gezien maar als linksbuiten kun je weinig. Geldt ook wel voor Huntelaar (die overigens zoals altijd wel keihard werkt). Ook een Schone moet slimmer en scherper zijn als ervaren speler. Geld in mijn ogen ook voor Ziyech die maar blijft volharden om succesvol te zijn. Ook hij moet schakelen en voor de ploeg gaan spelen. Nu zullen er wel weer mensen roepen dat juist Ziyech altijd moet spelen omdat hij die individuele actie heeft maar ik vind dit niet uitmaken. Gold vandaag ook zeker voor De Jong.

Die laatste 3 minuten van de eerste helft. Heracles speelt met Ajax. Niemand grijpt in.

Dan de tweede helft. Je zou toch verwachten, dat ze alles gaan doen om een afgang te besparen maar nee hoor. We gaan gewoon door met slap voetbal.

Ook zo typerend die wissel Mazraoui. Die komt erin en gaat ook halfslachtig en bijzonder slap meevoetballen.

Ben benieuwd wat voor Ajax er gaat aantreden tegen Real. Kunnen ze dan wel werken?

Oh ja. Waarom geen Neres?
Al had je Messi kunnen laten spelen, met dit stel lamzakken had dat niks uitgemaakt. Dit moet consequenties hebben. Voor de spelers. Mentaliteit van lik me vestje.
Seizoen over, mss de beker. En woensdag? Hoop dat Real enigszins clementie toont en het met 0-4 goed vindt.
Wat maken we weer naam in Europa.

PostPosted: 09 Feb 2019 21:42 
Erelid

Pfoe, beschamend weer.

Dit is honderd procent iets mentaals, want ze kunnen het wel. Die winterstop heeft heel veel verpest. Klinkt gek, maar mijn hoop vestig ik nu op woensdag. Thuiswedstrijden in Europa waren tot nu toe zo goed en met zo veel beleving, misschien kan dat voor de ommekeer zorgen. Juist omdat het iets mentaals is; dat kan ook zomaar weer goedkomen. Misschien is zo’n Europese thuiswedstrijd dan wat ze nodig hebben...

PostPosted: 09 Feb 2019 21:55 

Jnp wrote:
Pfoe, beschamend weer.

Dit is honderd procent iets mentaals, want ze kunnen het wel. Die winterstop heeft heel veel verpest. Klinkt gek, maar mijn hoop vestig ik nu op woensdag. Thuiswedstrijden in Europa waren tot nu toe zo goed en met zo veel beleving, misschien kan dat voor de ommekeer zorgen. Juist omdat het iets mentaals is; dat kan ook zomaar weer goedkomen. Misschien is zo’n Europese thuiswedstrijd dan wat ze nodig hebben...
We worden weggespeeld. Maakt me ook geen flikker meer uit. Deze spelersgroep heeft voor mij helemaal afgedaan. Na dit seizoen echt schoon schip maken. Al worden we alsnog kampioen. In dei meer dan 50 jaar die ik AJAX support zijn er ook mindere tijden en slechte wedstrijden geweest, maar nooit als gevolg van een dergelijk misselijkmakende instelling.
Allemaal spreken ze nu weer schande. Altijd weer achteraf gel#l. Ben het inmiddels zat.
Ik ga woensdag ook niet. Kaartje al verscheurd. Dit zooitje heeft mijn steun niet meer.
En dat heeft niks met successupporter te maken. Ik haat de manier waarop zij mijn club te schande maken.

PostPosted: 09 Feb 2019 22:29 
Erelid

Jnp wrote:
Dit is honderd procent iets mentaals, want ze kunnen het wel. Die winterstop heeft heel veel verpest.
Ik vind dit tweeledig. Natuurlijk zat Ajax in een zeer goede flow voor de winterstop maar het verschil is gewoon veel te groot. Je weet dat je een winterstop hebt dus hier alles aan ophangen, vind ik niet helemaal terecht. Dan is het inderdaad iets mentaals want ze kunnen de knop niet omzetten. En ja het kan minder draaien maar geef dan alles. Begin niet zo slap aan een wedstrijd. Hoe vaak is dit niet gebeurd, ook voor de winterstop?

Hoe goed Ajax ook was voor de winterstop, ik blijf bij mijn mening, dat het voetbal of systeem te veel gebaseerd is op individuen. Het is de klasse van bepaalde spelers en niet een vast systeem wat de basis is van het succes. Tadic en Ziyech op de vleugels is leuk maar die hebben ook een aantal facetten niet. Dat breekt op.

Maar goed ik heb me echt kapot geërgerd hoe slap Ajax speelde. En niemand die opstaat.
Onvoorstelbaar.

PostPosted: 10 Feb 2019 10:11 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
renemar wrote:
Ik haat de manier waarop zij mijn club te schande maken.
Wat een flauwekul! Ajax heeft een wereldprestatie geleverd door ongeslagen de tweede ronde van de Champions League te halen. Ajax heeft een uitstekende prestatie geleverd door überhaupt de poulefase van de Champions League te halen. Voor een Nederlandse club zijn dat prestaties om trots op te zijn. Dat vervolgens mister Frenkie er met de pet naar gooit in competitiewedstrijdjes is te billijken.

PostPosted: 10 Feb 2019 10:55 

marx wrote:
renemar wrote:
Ik haat de manier waarop zij mijn club te schande maken.
Wat een flauwekul! Ajax heeft een wereldprestatie geleverd door ongeslagen de tweede ronde van de Champions League te halen. Ajax heeft een uitstekende prestatie geleverd door überhaupt de poulefase van de Champions League te halen. Voor een Nederlandse club zijn dat prestaties om trots op te zijn. Dat vervolgens mister Frenkie er met de pet naar gooit in competitiewedstrijdjes is te billijken.
Natuurlijk, Frenkie is schuld. Wereldprestatie? Ze hebben het goed gedaan in een poule waarin een absolute zwakke broeder zat, tegen Benfica zat het niet tegen. Uit in Munchen na het eerste kwartier heel goed.
Ook niet vergeten dat zowel uit als thuis tegen Bayern na een kwartier over en uit had kunnen zijn.

PostPosted: 10 Feb 2019 10:55 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Veel is hiervoor al gezegd. Als dit geen mentaal probleem is, dan weet ik het ook niet meer. Als je ziet hoe slap ze die duels in gaan, lethargisch bijna. Dan kun je nog zo veel Golden boys, mannen van 75 miljoen, verloren godenzonen (Blind) en toppers uit de Premier League (Tadic) halen, met zo'n beroerde instelling bereik je helemaal niets. 11 bv'tjes op het veld en geen coach die een team kan smeden. Dit moet toch consequenties hebben?

En het gekke is; voor de winterstop was de concentratie en scherpte er wél, ook in de 'mindere' wedstrijden. Ajax speelde uit tegen Excelsior, ook op kunstgras, na de zware CL-wedstrijd Benfica-uit, maar won die wedstrijd kinderlijk eenvoudig met 1-7. Dat zie ik nu niet meer gebeuren. Waar is Onana met zijn hoofd? Al met een transfer bezig? Of voelt die opeens ook druk om te presteren, omdat achter hem een keeper zitten die het niveau niet aan kan, en een nieuwe keeper die meteen geblesseerd is? Waarom loopt Frenkie erbij alsof hij al over de stranden van Barcelona aan het flaneren is?

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 10 Feb 2019 11:42 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
Stelletje kl**tzakken - zo met de supporters omgaan !!
Ze hadden dit seizoen echt naam kunnen maken door tenminste de dubbel te pakken.
Nu kun je er al vanuit gaan dat er aan het einde van dit seizoen wederom 0,0 prijzen worden gepakt !
Onvergeefelijk met dit materiaal !!

PostPosted: 10 Feb 2019 11:46 

Inderdaad volledig mentale kwestie. Ze kunnen de druk niet meer aan van het kampioen moeten worden, dat blijkt uit alles.

CL presteren ze tot nu toe goed omdat daar geen druk op ligt, de kans dat ze die winnen is heel klein én ze kunnen zichzelf in de kijker spelen.

Maar in de staat waarin ze zich nu bevinden mag je hopen dat RM het bij 0-3 welletjes vindt. Want je krijgt woensdag alle hoeken van het veld te zien de eerste 20 minuten.

PostPosted: 10 Feb 2019 15:29 

geenidee4 wrote:
Veel is hiervoor al gezegd. Als dit geen mentaal probleem is, dan weet ik het ook niet meer. Als je ziet hoe slap ze die duels in gaan, lethargisch bijna. Dan kun je nog zo veel Golden boys, mannen van 75 miljoen, verloren godenzonen (Blind) en toppers uit de Premier League (Tadic) halen, met zo'n beroerde instelling bereik je helemaal niets. 11 bv'tjes op het veld en geen coach die een team kan smeden. Dit moet toch consequenties hebben?

En het gekke is; voor de winterstop was de concentratie en scherpte er wél, ook in de 'mindere' wedstrijden. Ajax speelde uit tegen Excelsior, ook op kunstgras, na de zware CL-wedstrijd Benfica-uit, maar won die wedstrijd kinderlijk eenvoudig met 1-7. Dat zie ik nu niet meer gebeuren. Waar is Onana met zijn hoofd? Al met een transfer bezig? Of voelt die opeens ook druk om te presteren, omdat achter hem een keeper zitten die het niveau niet aan kan, en een nieuwe keeper die meteen geblesseerd is? Waarom loopt Frenkie erbij alsof hij al over de stranden van Barcelona aan het flaneren is?
Ik vond het schrijnende aan deze pot juist dat ik ze er wel voor zag vechten, zeker de tweede helft en eind eerste helft. Ze konden gewoon niets klaarbakken. Het collectief is voetballend los zand, zoals jij ook aangeeft.

Na seizoen 16/17 van herrezen hoop volgde het pijnlijke rampseizoen 17/18.
Iedere seizoen heeft zn eigen verhaal. Die van dit seizoen wordt er 1 van valse hoop. Een super de luxe jacht van koers geraakt door dromerige matrozen, op de klippen af met een kapitein die zn schip niet kent.

Ik wou soms echt dat ik van mn Ajaxliefde af kon.

PostPosted: 10 Feb 2019 16:55 

Snake wrote:
:lol: Vind het gewoon lachwekkend worden.

Het is weer gelukt, de Amsterdamse Football Individuele BV'tjes. Hopelijk worden we echt volledig leeggekocht komende zomer. Zo klaar met al die blonde ideale schoonzonen die met hun hoofden totaal ergens anders zitten. Optiefen.

Post new topic  Reply to topic  [ 31 posts ]  1 2  Next

All times are UTC+01:00