Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 35 posts ]  Previous   1 2
Author Message
 Post subject: Re: Ajax - NAC
PostPosted: 17 Feb 2019 16:56 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Die van Ziyech dat dat alsnog een eigen goal word gerekend snap ik , want die bal ging langs.
Maar die goal van Tagliafico, die was toch gewoon tussen de palen?
Dan is het toch een goal voor Tagliafico?

PostPosted: 17 Feb 2019 17:03 

Ik vond het begin gewoon heel goed. Na 20 minuten werd het minder, spelers wisten niet wat ze met de bal moesten doen. Met nam Blind was heel matig. FC Ziyech liep ook alweer op het veld. Altijd maar weer proberen zelf in schietpositie te komen. In het centrum was het toch al zo druk en toch komt hij altijd weer naar binnen. Vooral de eerste helft geklungel met weer veel balverlies.
Als hij op het middenveld gaat spelen kunnen we het kampioenschap helemaal afschrijven.
Een goede assist en doelpunt door een schot dat meters naast was gegaan als het niet van richting was veranderd.
Zet hem er maar eens naast.

PostPosted: 17 Feb 2019 19:21 
Erelid

renemar wrote:
Ik vond het begin gewoon heel goed. Na 20 minuten werd het minder, spelers wisten niet wat ze met de bal moesten doen. Met nam Blind was heel matig. FC Ziyech liep ook alweer op het veld. Altijd maar weer proberen zelf in schietpositie te komen. In het centrum was het toch al zo druk en toch komt hij altijd weer naar binnen. Vooral de eerste helft geklungel met weer veel balverlies.
Als hij op het middenveld gaat spelen kunnen we het kampioenschap helemaal afschrijven.
Een goede assist en doelpunt door een schot dat meters naast was gegaan als het niet van richting was veranderd.
Zet hem er maar eens naast.
Gesproken als een waardig voorzitter van de Ziyech-fanclub!

PostPosted: 17 Feb 2019 21:15 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik hoop dat Ten Hag gaat voortborduren op de wissel in de rust. Van De Beek op de plek van Schone waardoor je met Neres, Ziyech en Tadic 3 mensen hebt die achter en rondom Dolberg kunnen spelen. Lekker laten rouleren als buitenspelers en aanvallende middenvelder.

Eerste kwartier was best goed maar je moet wel doordrukken. Is ook lastig zoals Nac met 2 bussen voor de eigen zestien had geparkeerd. Daarna werd het heel slordig en dan met name Blind, Ziyech en Schone. In de rust een logische wissel want Nac kwam toch niet van hun eigen helft af dus mag/moet je iemand opofferen. Overigens na de wissel Tadic en Tagliafico was Ajax helemaal vleugellam.

Weer een bijzonder knappe goal van Dolberg. Verder makkelijk uitgelopen naar 5-0 maar echt sprankelend vond ik het niet maar hoeft ook niet tegen een zwak Nac.

Ook leuk voor Veltman, dat hij zijn rentree heeft gemaakt maar ik snap eigenlijk niet zo goed waarom Labyad niet komt als middenvelder en Ekkelenkamp wel.

PostPosted: 18 Feb 2019 08:25 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Morfe0 wrote:
Die van Ziyech dat dat alsnog een eigen goal word gerekend snap ik , want die bal ging langs.
Maar die goal van Tagliafico, die was toch gewoon tussen de palen?
Dan is het toch een goal voor Tagliafico?
Nee die ging ook helemaal naar de zijkant, zie hier vanaf 03:25 ongeveer.

https://www.foxsports.nl/video/3026166/ ... -3026166/#

PostPosted: 18 Feb 2019 09:53 

murdoch01 wrote:
renemar wrote:
Zet hem er maar eens naas
Gesproken als een waardig voorzitter van de Ziyech-fanclub!
Dank u maar dat is niks nieuws. :D
Overigens vond ik de actie van TH Mazraoui naar links te zetten op zijn zachts gezegd merkwaardig. Eigenlijk ridicuul.
Was veel logischer geweest Blind als LB (speelde gisteren imo heel matig centraal) en Veltman centraal te laten spelen. Veltman is een CV en geen RB. Blind speelt in Oranje ook LB.

PostPosted: 18 Feb 2019 15:27 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ik hoop dat Ten Hag gaat voortborduren op de wissel in de rust. Van De Beek op de plek van Schone waardoor je met Neres, Ziyech en Tadic 3 mensen hebt die achter en rondom Dolberg kunnen spelen. Lekker laten rouleren als buitenspelers en aanvallende middenvelder.
Dat hoop ik ook. Geen garantie dat het met Van de Beek gelijk gaat lopen, maar ik zou het zeker het proberen waard vinden. Schone moet nu echt wijken.

PostPosted: 18 Feb 2019 15:31 
Erelid

Poeh twee spelers moeten van hun positie, terwijl ze nog geen week geleden hun beste wedstrijd van het seizoen speelden...

PostPosted: 18 Feb 2019 15:39 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ja, maar gisteren was het weer niet veel wat Schone betreft.

PostPosted: 19 Feb 2019 07:47 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
AFCA Niels wrote:
Poeh twee spelers moeten van hun positie, terwijl ze nog geen week geleden hun beste wedstrijd van het seizoen speelden...
Het gaat mij niet om èèn wedstrijd (van Schöne tegen Real) want ik blijf Schöne ook (net) niet het nivo hebben wat Ajax behoort na te streven. Alle lof voor hem voor wat hij in zijn Ajaxtijd bereikt heeft maar ik vind en vond hem op alle posities ook (net) niet het gewenste nivo halen. Mede ook door zijn fantastische trap en instelling (nooit opgeven en terugknokken in de basis) heeft hij veel krediet maar voetbaltechnisch vind ik hem geen echte 6.

Ajax moet ook doorselecteren en internationaal (op Real na) was Schöne telkens de mindere. Schöne zelf zal nog wel een keertje een klapper willen maken maar eigenlijk is Schöne gewoon de perfecte 12e man.

Voor mij geld ook dat het niet spelen van Schöne betekend dat Neres gaat spelen en dan krijgt het elftal ook iets wat het niet heeft en dat is diepgang en snelheid voorin. Vd Beek een linie terug kan hij want zeker in onze competitie is deze achterhoede sterk genoeg.

Post new topic  Reply to topic  [ 35 posts ]  Previous   1 2

All times are UTC+02:00