Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 66 posts ]  1 2 3  Next
Author Message
 Post subject: Ajax - PEC Zwolle
PostPosted: 20 Feb 2019 22:03 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Jankers van psv. Verplaatst naar woensdag 13 maart (om 18.30 uur).
https://www.nu.nl/voetbal/5753772/knvb- ... st-in.html
https://www.telegraaf.nl/sport/3184972/ ... ax-pec-uit

Post subject: Re: Ajax - PEC Zwolle
PostPosted: 20 Feb 2019 22:05 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Maar even serieus:
We beseffen dat de aanvangstijd van 18.30 uur op een doordeweekse dag ongunstig is voor de supporters van PEC Zwolle, maar omdat het een Champions League-avond is, kan het helaas niet anders.
PSG speelt nu toch ook terwijl er CL is? Ze trapten nota bene op hetzelfde tijdstip af. :?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 20 Feb 2019 23:03 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Seizoenskaart: 411
Stormrage wrote:
Maar even serieus:
We beseffen dat de aanvangstijd van 18.30 uur op een doordeweekse dag ongunstig is voor de supporters van PEC Zwolle, maar omdat het een Champions League-avond is, kan het helaas niet anders.
PSG speelt nu toch ook terwijl er CL is? Ze trapten nota bene op hetzelfde tijdstip af. :?
Denk dat knvb+fox wat meer geeft om kijkcijfers.

PostPosted: 21 Feb 2019 07:12 

Wat blijft het toch ook een zielige club. Jarenlang lobbyen om meer rust te krijgen rond Europese wedstrijden en als het dan zover is janken omdat het een andere club betreft.

Normaal gesproken was deze wedstrijd met een dag vervroegd, zoals bij PSV ook meerdere keren is gebeurd dit seizoen. Maar dat kan dus niet vanwege de bekerwedstrijd.

PostPosted: 21 Feb 2019 07:55 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Zimmerman wrote:
Wat blijft het toch ook een zielige club. Jarenlang lobbyen om meer rust te krijgen rond Europese wedstrijden en als het dan zover is janken omdat het een andere club betreft.

Normaal gesproken was deze wedstrijd met een dag vervroegd, zoals bij PSV ook meerdere keren is gebeurd dit seizoen. Maar dat kan dus niet vanwege de bekerwedstrijd.
Nouwja, dat is nu juist het punt. PSV strijdt (net als Ajax) al jaren voor wat meer rust voor Europese wedstrijden. Maar zover ik weet ging het hier om een dag extra. Nu krijgen wij een week. Ik kan dus de woede begrijpen van PSV.

Aan de andere kant heeft PSV nu elke week extra dagen rust vanwege hun uitschakeling.

Voor Ajax vind ik het prima. Die extra dagen rust kunnen nog wel eens nodig zijn.

PostPosted: 21 Feb 2019 08:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
De enige reden waarom de KNVB dit doet is omdat we die felbegeerde CL plek voor de kampioen kunnen veilig stellen, dat gaat om gegarandeerde miljoenen voor Nederland. We staan 0.183 punten voor op Oostenrijk (die zitten met RB Salzburg en Rapid Wien nog in de EL). 0.183 is niks, 1 gelijkspel voor Oostenrijk is voldoende om ons te passeren. Als we winnen van Madrid en doorgaan krijgen we 0.6 punten erbij, wat net het verschil zou kunnen zijn straks.

PostPosted: 21 Feb 2019 08:42 
Erelid

Als het ze puur daar om te doen is, hadden ze beter even vanavond kunnen afwachten. Als Salzburg en Rapid Wien vanavond verliezen is de 11e plek van Nederland al zeker.

PostPosted: 21 Feb 2019 09:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Stormrage wrote:
Maar even serieus:
Denk dat knvb+fox wat meer geeft om kijkcijfers.
Of vanuit Veronica zijn er afspraken dat er geen competitie wordt gespeeld tijdens champions league wedstrijden. Die betalen een hoop geld voor het uitzenden, als Ajax dan een wedstrijd speelt missen ze 50% van de kijkers.

PostPosted: 21 Feb 2019 10:12 
Erelid

Ik snap trouwens ook niks van het bezwaar van PSV. Als ze de komende drie wedstrijden winnen (en Ajax wint van ADO) staan ze 10 punten voor. Ajax heeft dan nog wel twee wedstrijden te spelen, maar dat is dan toch alleen maar gunstig voor PSV? Dan ligt er nog meer druk op Ajax. Plus dat Ajax dan veel minder rust heeft naar de uitwedstrijd tegen AZ.

Als ik PSV was, zou ik dit alleen maar toejuichen.

PostPosted: 21 Feb 2019 11:51 

Tomza2 wrote:
Zimmerman wrote:

Nouwja, dat is nu juist het punt. PSV strijdt (net als Ajax) al jaren voor wat meer rust voor Europese wedstrijden. Maar zover ik weet ging het hier om een dag extra. Nu krijgen wij een week. Ik kan dus de woede begrijpen van PSV.

Aan de andere kant heeft PSV nu elke week extra dagen rust vanwege hun uitschakeling.

Voor Ajax vind ik het prima. Die extra dagen rust kunnen nog wel eens nodig zijn.
Een week voor een Europese wedstrijd ja. Het heeft dus geen enkele invloed op de competitie. Sowieso is er ook wel een verschil in drukte in schema's tussen poulefase en nu knock-outfase. Tijdens de poulefase is dat bijna onmogelijk, ook nog met beker er tussendoor.
En sterker nog, door deze verplaatsing hebben we minder rustdagen voor AZ-uit. En mochten we zelfs stunten in de CL, mag Ajax daarna nog 2 wedstrijden keihard aan de bak.

Hier zitten alleen maar voordelen voor PSV aan.

PostPosted: 21 Feb 2019 15:22 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Snake wrote:

Een week voor een Europese wedstrijd ja. Het heeft dus geen enkele invloed op de competitie. Sowieso is er ook wel een verschil in drukte in schema's tussen poulefase en nu knock-outfase. Tijdens de poulefase is dat bijna onmogelijk, ook nog met beker er tussendoor.
En sterker nog, door deze verplaatsing hebben we minder rustdagen voor AZ-uit. En mochten we zelfs stunten in de CL, mag Ajax daarna nog 2 wedstrijden keihard aan de bak.

Hier zitten alleen maar voordelen voor PSV aan.
Je hebt totaal gelijk, ik had een ander beeld in mijn hoofd zitten. PSV ondervindt hier totaal geen nadeel van. Sterker nog, Ajax moet inderdaad in een korte tijd aardig wat wedstrijden spelen.

Ik heb ook even het commentaar van de PSV-supporters hier op gelezen, en het is eigenlijk allemaal een misplaatst gevoel van dat hen onrecht is aangedaan.

PostPosted: 25 Feb 2019 00:18 
Erelid

Als deze wedstrijd niet verplaatst werd, hadden we zaterdag de koppositie kunnen pakken (in ieder geval voor een uurtje)... Of is het dan juist goed dat hij verplaatst is?

PostPosted: 25 Feb 2019 02:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik vind het prima dat hij verzet is. Anders moet je je voorbereiden op kunstgras en dan kort daarna gelijk tegen Real Madrid. Komt nog bij dat spelers slechter herstellen (volgens Tadic) van het spelen op kunstrgras.

PostPosted: 25 Feb 2019 08:02 
Erelid

Het is Ajax-PEC he, niet PEC-Ajax.

PostPosted: 25 Feb 2019 08:10 

Stormrage wrote:
Het is Ajax-PEC he, niet PEC-Ajax.
Oh haha, vergeet wat ik zei. :ajaxsmiley:

PostPosted: 25 Feb 2019 10:20 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Waarom is de wedstrijd überhaupt verplaatst naar 13 maart? Vlak daarna is AZ-Ajax, misschien wel cruciaal in de titelstrijd. Ik snap dat ze zich willen sparen voor Real-Ajax maar op dit moment lijkt me de titel toch wat belangrijker.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 25 Feb 2019 11:01 

geenidee4 wrote:
Waarom is de wedstrijd überhaupt verplaatst naar 13 maart? Vlak daarna is AZ-Ajax, misschien wel cruciaal in de titelstrijd. Ik snap dat ze zich willen sparen voor Real-Ajax maar op dit moment lijkt me de titel toch wat belangrijker.
Dat vraag ik me dus ook af. Daarnaast kun je je afvragen of extra rust echt iets gaat opleveren tegen Real. Denken ze dat de kansen dan echt zo enorm gaan toenemen? Ik verwacht dat echt niet, en dan snijd je jezelf daarna enorm in je vingers.

PEC is ook niet echt in vorm momenteel. Ik zou gewoon lekker spelen zaterdag. Vraag desnoods aan of het vrijdag kan. Zorg dat je met rust 3-0 voorstaat en dan 3 man eruit haalt. Dat moet echt te doen zijn. Dan midweeks Real, weekend Fortuna-thuis en een week voorbereiding voor AZ-uit.

PostPosted: 25 Feb 2019 11:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Snake wrote:
geenidee4 wrote:
Dat vraag ik me dus ook af. Daarnaast kun je je afvragen of extra rust echt iets gaat opleveren tegen Real. Denken ze dat de kansen dan echt zo enorm gaan toenemen? Ik verwacht dat echt niet, en dan snijd je jezelf daarna enorm in je vingers.

PEC is ook niet echt in vorm momenteel. Ik zou gewoon lekker spelen zaterdag. Vraag desnoods aan of het vrijdag kan. Zorg dat je met rust 3-0 voorstaat en dan 3 man eruit haalt. Dat moet echt te doen zijn. Dan midweeks Real, weekend Fortuna-thuis en een week voorbereiding voor AZ-uit.
Helemaal mee eens, ik begrijp dit geouwehoer van Ajax ook niet zo goed.

Even iets totaal anders. Hoe zou er worden gereageerd als het een wedstrijd zou zijn tegen PSV, AZ of Feyenoord en er bij Ajax iemand geschorst zou zijn. Zouden we het dan ook kunnen verzetten waardoor het wellicht op die manier ook handiger uit zou komen. Idem bij blessuregevallen. Deze 'regel' met het mogelijk verzetten van een wedstrijd is volgens mij op verzoek van Ajax zelf en niet per definitie iets dat moet gebeuren wanneer er kans is op een Europees resultaat. Oftewel Ajax zou naar eigen inzicht wel of geen gebruik kunnen maken van deze regeling. En wanneer moet je aangeven of je dit wel of niet wil doen, nu komt het allemaal pas laat op gang. Had dit niet al veel eerder geregeld kunnen zijn. Je weet immers al heel lang wanneer die return tegen Real op het programma staat.

Ik begrijp de frustratie bij Zwolle wel. De regeling is niet zo duidelijk en et lijkt wat willekeurig te zijn allemaal. Natuurlijk ook niet aantrekkelijk voor je supporters om midweeks naar Amsterdam te komen en daarnaast is voor Zwolle het dubbele programma niet fijn. Die zitten nu ineens met een vrij weekend en - ik dacht - drie wedstrijden in acht dagen.

PostPosted: 25 Feb 2019 11:54 

Was dat niet zo met St. Juste toen het licht uitviel bij Feyenoord. Hij was eigenlijk geschorst, maar mocht in de replay wel meedoen tegen dat team omdat ertussen genoeg wedstrijden zaten.

Wel een nadeel voor dat andere team natuurlijk.

PostPosted: 25 Feb 2019 12:36 

geenidee4 wrote:
Vooral hierom begrijp ik de ophef van psv ook niet. Extra rust voor Real heeft niks met psv te maken. Minder rust voor az is juist in hun voordeel.

PostPosted: 25 Feb 2019 14:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Wat ik vooral heel erg sneu vind is dat Ajax denkt rust nodig te hebben voor een betere voorbereiding op Madrid. Wat een gel#l. Je kan toch wel drie keer in een week spelen? En waar hebben we het over? PEC thuis!

PostPosted: 25 Feb 2019 16:00 

GJ1402 wrote:
Wat ik vooral heel erg sneu vind is dat Ajax denkt rust nodig te hebben voor een betere voorbereiding op Madrid. Wat een gel#l. Je kan toch wel drie keer in een week spelen? En waar hebben we het over? PEC thuis!
Mwa, ook al is het PEC, het is wel gewoon inspanning en belasting op het lichaam, en daar heb je een paar dagen voor nodig om van te herstellen. Los van dat Ajax natuurlijk blessures wil ontlopen met het oog op Madrid.

Maar ik vind het vreemd dat Ajax zo alles op alles zet voor die wedstrijd in Madrid. Ik zie ons door die extra rust echt niet ineens veel meer kans maken. Gewoon je best doen en die rust daarna gebruiken voor AZ-uit, lijkt me veel slimmer.

PostPosted: 26 Feb 2019 21:00 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
PEC vangt bot bij arbitragecommissie KNVB over verplaatsing duel met Ajax
https://www.nu.nl/voetbal/5763294/pec-v ... -ajax.html

PostPosted: 26 Feb 2019 21:54 
Erelid

Prima, prima. Die week na Real nog even 3 keer knallen!

PostPosted: 26 Feb 2019 22:49 
Erelid

Dat hadden ze niet al meteen kunnen bedenken..? Beetje onzin dit.

Post new topic  Reply to topic  [ 66 posts ]  1 2 3  Next

All times are UTC+02:00